کوچکترین شاسیبلندهای بیامو، سال ۲۰۲۴ مجهز به انواع پیشرانههای برقی و بنزینی و دیزلی تولید میشوند. نسل جدید iX2 خودرویی بسیار مهم در گروه کراساورهای الکتریکی خواهد بود.
یکی از نکات عجیب در سبد محصولات بیامو، کوچکتر بودن X2 از X1 است. به همین دلیل، اختلاف قیمت هم وجود دارد و X2 ارزانترین شاسیبلند شرکت سازنده محسوب میشود. دیگر نکته جالب برای این سری محصول با ابعاد کوچک، پیشرانه تمام برقی و تیپ بدنه کوپه است.
اولین X2 سال ۲۰۱۸ معرفی شد و حالا نسل دوم برای تولید در سال ۲۰۲۴ آماده میشود. مدل جدید، حس تهاجمی بیشتری دارد و البته با ۱۹ سانتیمتر طول بیشتر، جادارتر است. شیب سقف، بیش از گذشته شده و نمای اسپرت را تقویت میکند. چراغهای عقب نیز جذابیت بیشتری دارند. در کلاس کراساورهای کوچک، بیامو x2 یکی از معدود خودروهای دنیا خواهد بود که امکان خرید با چرخهای ۲۱ اینچ خواهد داشت.
در نمای جانبی، عملا قطعات پلاستیکی دیده نمیشوند و تمام بدنه، حتی قاب گلگیرها همرنگ بدنه هستند تا حس یک خودروی لوکس آلمانی تداعی شود. این خودرو فاقد ریل باربند استاندارد کارخانه است و روی درها و رکاب، حجمدهی واضح با خطوط برجسته وجود ندارند. طرح چراغهای عقب، عجیب به نظر میرسد و بخش بزرگی از سپر عقب، با پلاستیک سیاه رنگ ارایه میشود. سادگی و پرهیز از خطوط عمیق، روی درپوش صندوق هم رعایت شده است.
یکی از مهمترین تفاوتهای x2 جدید نسبت به نسل اول، بهبود فضای کابین برای سرنشینان عقب است. همچنین ۷۱۶ لیتر برای حمل بار داخل صندوق در حالت استاندارد از کف تا سقف وجود دارد که پس از جمعشدن صندلیهای ردیف دوم، به ۱۴۶۴ لیتر میرسد. مدل برقی، صندوق ۵۲۵ لیتری دارد.
در کابین، دو نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچ برای پنل پشت فرمان و صفحه لمسی سیستم سرگرمی به صورت پیوسته شبیه دیگر خودروهای مدرن بیامو دیده میشود. خریدار میتواند مانیتورهای ۱۰/۷ اینچ هم سفارش دهد.
گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دبل کلاچ و فناوری دو دیفرانسیل xDrive در تمام مدلهای X2 بنزینی نسل دوم ارایه میشود. این مدل، عملا فاقد ترمز دستی یا ترمز پارک است و بلافاصله پس از خاموش شدن پیشرانه، ضمن فعالسازی ترمز روی چرخهای عقب، گیربکس را به حالت P میبرد.
ارزانترین مدل بازار اروپا با موتور ۲ لیتر توربو، ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند تا نسبت به نسل قبل، ۵۰ نیوتنمتر بهبود داشته باشد. بیامو X2 با این تجهیزات، در زمان ۶/۲ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت میرسد. دل M235i از موتور ۲ لیتر توربوشارژ، ۳۱۲ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. تفاوت قدرت در این خودرو و مدل پایه باعث میشود، سرعتگیری صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت برای M235i، به ۵/۲ ثانیه برسد.
مدل برقی به نام iX2، از دو موتور الکتریکی و سیستم دو دیفرانسیل دایمی استفاده میکند. این کراساور، مجموع قدرت ۳۱۳ اسب بخار و گشتاور ۴۹۴ نیوتنمتر دارد. باتریهای ۶۴/۸ کیلووات ساعتی برای iX2، توان پیمایش ۴۵۰ کیلومتر فراهم میکنند و هنگام اتصال به شارژهای DC، حدود ۸۰ درصد ظرفیت را در ۲۵ دقیقه تکمیل میکنند. سرعتگیری صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت این مدل، ۵/۶ ثانیه است.
آستانه قیمت برای نسل جدید بیامو X2 بنزینی، حدود ۴۰ هزار دلار خواهد بود. مدل M35i نیز ۶ تا ۷ هزار دلار گرانتر است. برای نسخه برقی، آستانه قیمت ۵۰ تا ۵۵ هزار دلار پیشبینی میشود.
AMANTE
۱۹ مهر ۱۴۰۲مدل کوچیک شده ی X6 شده.
reza342
۲۰ مهر ۱۴۰۲کوچیکتره ایکس4. هم اندازه پژو2008 فسقلی
ARMAN سابق
۱۹ مهر ۱۴۰۲عقبش جالب نیست
ولی بقیش خوبه
دیجی
۱۹ مهر ۱۴۰۲چراغ های عقب عین چراغ های ماشین های ژاپنی دهه 90
F22RAPTOR
۱۹ مهر ۱۴۰۲چقد نا خوشاینده
MehdiTurbo
۱۹ مهر ۱۴۰۲چینی ها دارن مثل ژاپنی کره ای ها میشن
بی ام و بنز دارن مثل چینی ها میشن
عجیب شده
ارم بی ام و روش نمیبود با این جلو پنجره فکر میکردم یه برن چینیه
من اون موقعی که سری هفت جدید بنز نسل جدید اومد کامنت گذاشتم همه متعصبا توپیدن ولی الان یه سری همانا قبول دارن خراب کردن تازه اون موقع اول راه شون بود میشد ادامه ندن
عجیب اینه فروششونم بیشتر شده البته من امار کلی دیدم شاید امارشون تو چین خیلی زیاد تر شده باشه
حداقل میدونم این طراحی ها به مزاج امریکایی هام در حد نسلای قبلش خوش نمیاد
البته همان کادیلاکم یکم زده تو همین مسیر چینی طور شده بعضی محصولاتش موستانگ کامرو ام اب رفتن اروپایی تر شدن نسبت به نسلای قبلشان
کلا دنیای عجیبی یه کاری میکنن فکر میکنی این نسل عمری خوب بفروشه بعد میاد میبینی فروششون بیشتر شده و یه چیزی هست که براساس اون تغییر میدن و بیشترم میشه فروش
blackwing
۱۹ مهر ۱۴۰۲😂🤦🏻♂️🤦🏻♂️
حمید
۱۹ مهر ۱۴۰۲پروفیل جانبی اش شبیه ال ۹۰ شده
F22RAPTOR
۱۹ مهر ۱۴۰۲لوگان نسل 2
Scuderia Ferrari
۱۹ مهر ۱۴۰۲حیف اون پرفورمنس ناب BMW با این طراحی ترکیب بشه
به نظرم BMW به طراحانی مثل جگوار – لندروور نیاز داره تا از این منجلاب “آدرین وَن هویدُنک” نجات پیدا کنه
R@min
۱۹ مهر ۱۴۰۲من فکر می کنم این آدم و تیمش مشکل مزاج دارن که اینطوری یهو می … تو طراحی !! شاید کمپانی بهشون فلافل سه هزار تومنی میده.
Enzo Ferrari 2008
۱۹ مهر ۱۴۰۲دقیقا همینطوره
حمید
۱۹ مهر ۱۴۰۲خدا کنه از تولید کردنش پشیمون بشن🤦♂️😂
علی
۲۰ مهر ۱۴۰۲واقعا امید وارم
18:45
۱۹ مهر ۱۴۰۲به به به در کل طراحیش خوبه فقط یکم نمای عقب حس ناپختگی داره.
کابین هم عالی و راننده محور هست مثل همیشه.
نکته جالب و مهم اینجاست که با وجود ابعاد کوچک، عجب صندوق عقب حجیمی داره!
716 لیتر در حالت استاندارد!
یعنی چیزی در حد و اندازه suv های سایز متوسط بازار!!
چالاکی و هندلینگ منحصر بفرد و سامانه های ایمنی و رفاهی جدید بهمراه کاربردی بودن همه جانبه suv های ب ام و از خصوصیات نسل دو هستش و قطعا مدل برقی اون انعطاف پذیری بالاتری هم داره. 👍😍
enayat
۱۹ مهر ۱۴۰۲یزید کوچولو زمانی به مولا 😬😕
Hadi
۱۹ مهر ۱۴۰۲طراحی جالبی داره و یکم فانتزیه طراحی و ناپخته…
ولی باز بدک نیست و جالبه کابین خوب و مجهزی هم داره 👌🏼
Payamx68
۱۹ مهر ۱۴۰۲فوق العاده هست تا زمانی که از نزدیک نبینی قضاوت کردن کار خیلی سختی هست..
Safa
۱۹ مهر ۱۴۰۲درسته که خودروها از نزدیک جذاب تر هستند، ولی طراحی های نسل قبل بی ام و حتی در تصاویر هم جذاب و گیرا بودن و نشان دهنده یه عمر تجربه و پختگی و …
اما این ها نمیگم جذاب نیستن ولی واقعا به کلاس و تعریف بی ام و نمیخورن.
این طور که معلومه قصدشون کلا تغییر تعریف بی ام و در ذهن مشتریاست..
مهردادکمال
۱۹ مهر ۱۴۰۲بی ام و بایست ظرافت داشته باشه مثل سری هشت کنونی متاسفانه X2فاقدش هست
علی
۱۹ مهر ۱۴۰۲بابا فکر فقط سری۸ بهترینشه
Royal Driver
۱۹ مهر ۱۴۰۲آخه این چه راهیه که بی ام و توی طراحی پیش گرفته، گیریم که طراحی انگار از دماغ فیل افتاده اما چی شده اون حس فان موقع رانندگی؟
Saeed
۱۹ مهر ۱۴۰۲طراحیش فاجعه هست
GMA
۱۹ مهر ۱۴۰۲خدا رحم کنه رد پای نئو کلاس تو طراحیش دیده میشه…
🌪️ Tornado 🌪️
۱۹ مهر ۱۴۰۲این شما و این نسل جدید رنو داستر!!!!!🤣🤣🤣🤣
POUYAN
۱۹ مهر ۱۴۰۲چرا بی ام و هر چی جلو میره انگار داره عقب عقب میره
Alireza
۱۹ مهر ۱۴۰۲عقبش فاجعست
ali
۱۹ مهر ۱۴۰۲به عنوان یه طرفدار BMW عرض میکنم: این چیه !!
انگار فقط خواستن چینی پسند طراحی کنن !!
با توجه به همکاریش با شرکت چینی و بازاری که اونجا داره ، گمونم قراره این طراحی های تیز و زمخت و بولد شده رو تا سالها تحمل کنیم ، هرچند این همکاری احتمالا موفقیت BMW و پیشرفتش رو به همراه داره
علی
۱۹ مهر ۱۴۰۲بی ام وه چرا؟😭😭😭😭😭
علی
۱۹ مهر ۱۴۰۲فکر کنم طراحای بی ام وه هر روز یه چیز میزنن ایده میدن دیگه شبیه چینی ها داره میشه
ab0lf4zl
۱۹ مهر ۱۴۰۲چرا bmw داره خودکشی میکنه؟؟؟
JDM سابق
۱۹ مهر ۱۴۰۲خدایا اینا چه حشیشی میزنن که اینجوری ماشین طراحی میکنن
علی
۲۰ مهر ۱۴۰۲برا اولین بار امید وارم بی ام وه شکست تو این محصول شکست بخوره بعضیا میگن شبیه ال نود راست میگن
MOHAMMAD
۲۲ مهر ۱۴۰۲اینجور ماشین ها برای افراد ماشین باز نیست
برای مردم عادی و یا خانوم های کیوت پسند هست😂
من که بیمر فنم ؛ خوشم نمیاد ازش ولی اینجور سبک طراحی ها رو مردم غیر ماشین باز خیلی دوست دارند
زمانی که طراحی ماشین ها حالت بدنه قوس دار و چراغ گرد به سبک بدنه خشن با خطوط تیز و چراغ های کشیده اومد ؛ مردم استقبال نکردن ؛ الان دقیقا همین ماجراست
داوود
۲۳ مهر ۱۴۰۲خود ماشیناش که در دسترس نبود.از دیدنش لذت میبردیم که اونم پرید
AloneBoy13
۲۳ مهر ۱۴۰۲طراح bmw : من دیگه حال ادامه دادن ندارم صادقانه یعنی دارم به زور ادامه میدم