هیچ گاه انتظار این را نداشتیم که خودروهای شاسیبلند نیز روزی بتوانند به عملکرد سوپراسپرت ها نزدیک شوند. اما این اتفاق افتاده است. در زیر اندام تنومند و جادار این خودروها، پیشرانههایی درنده جای گرفته که مایه وحشت خواهد بود. شلیک چنین غولهای بزرگ و سنگین وزنی، با قوانین فیزیکی و طبیعی چندان جور در نمیآید.
گرند چروکی SRT | بامو X۵M | پورشه کاین توربو S | |
موتور | ۶.۴لیتری V8 HEMI | ۴.۴لیتری V8 | ۴.۸لیتری V-8 |
قدرت | ۴۷۵ | ۵۶۷ | ۵۷۰ |
گشتاور | ۶۳۷ | ۷۵۰ | ۸۰۰ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۸ ثانیه | ۴.۰ | ۴.۰ |
در اینجا، سایت اتوکار، درگی خونین را بین سه سوپر SUV مدعی تدارک دیده است. این خودروها عبارتاند از جیپ گرند چروکی SRT، بامو X۵M و پورشه کاین توربو اس. خروجی موتور مجموع این سه خودرو به ۱۶۰۰ اسب بخار بالغ میگردد. شاید این یک مصاف عادلانه یا منطقی نباشد اما لااقل سرگرمکننده است.
LP 700-4
۲۶ بهمن ۱۳۹۴کاین خیلی وحشیه!!!!
فورد
۲۶ بهمن ۱۳۹۴کاش قیمت هاشون هم میذاشتی جیپ 64 هزار دلار پورشه کاین 160 هزار دلار مطمئا اگه خودم بخوام بخرم جیپ و می خرم اما اگه کسی بخواد هدیه بده (مگه داریم) پورشه رو میخوام
moein
۲۶ بهمن ۱۳۹۴شاید جیب نتونه تو درگ حرفی برا گفتن داشته باشه ولی آگه راست می گن یه تست آفرود هم بگیرن اون موقع ببینیم کی برتره
mohsen
۲۶ بهمن ۱۳۹۴اشتباه گرفتی این رانگلر نیست عزیز
سامان اذری
۲۶ بهمن ۱۳۹۴درگ جیپ گرند چروک با بنز SLK
http://www.aparat.com/v/v1aUe/%D8%AF%D8%B1%DA%AF_%D8%AC%DB%8C%D9%BE_%DA%AF%D8%B1%D9%86%D8%AF_%DA%86%D8%B1%D9%88%DA%A9%DB%8C_SRT8_%D9%88_%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3_SLK350_%D8%AF%D8%B1_%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2
Pooya_SK
۲۶ بهمن ۱۳۹۴اینکه jeep آخر میشه معلوم بود و رقابت اصلی بین BMW و Porsche بود، که در آخر هم BMW برد ولی به نظرم یه خورده مسیر درگ طولانی تر بود Porsche به BMW می رسید.
Matin
۲۶ بهمن ۱۳۹۴پورشه رو عشق است بادموتور ۴/۸ از چروکی با موتور ۶/۴ قوی تره و سریعتره با گشتاور ۸۰۰ واووو.
tv
۲۶ بهمن ۱۳۹۴هیچ جای دنیا حجم موتور ملاکی برای قدرتمند بودن یا نبودن یک موتور نبوده … مهم مزیت مکانیکی ، توان و گشتاور هست … دلیل حجم پایین موتور دو قول اروپایی داشتن توربوشارژ هست …حجم بالای جیپ بخاطر تنفس طبیعی بودن موتور هست. رسیدن به اون قدرت بدون توربو شارژ تو جیپ واقعا معرکه است … البته من سوپر شارژ رو به توربو ترجیح می دم
mohsen
۲۶ بهمن ۱۳۹۴اره ولی بی ام وه که 4.4 لیتری با اسب و گشتاور پایین تر از پورشه بود چی؟ اون عشقه با قیافه با ابهت تر از همشون و موتوری که رو کاغذ ضعیف تر بود ….
tv
۲۶ بهمن ۱۳۹۴با این که متوجه منظور شما و ارتباطش با صحبتم نشدم … این که کدوم ماشین سریعتر از خط می گذره به صدها پارامتر مختلف بستگی داره …3 اسب اختلاف فاحشی نیست…تنها اختلاف فاحش بین این دو اینه که بیشینه تورک بی ام دابلیو 300 دور پایین تر بدست میاد که مزید بر علت پیروزی بی ام دابلیو شد… دفعه ی اول که ایکس 5 از لانچ کنترل استفاده کرد …… ولی شاید دفعه دوم شاید بخاطر شرایط جوی پورشه عملکرد ضعیف تری نشون داد … یه چیزیم هست که اگه به اندازه اختلاف قیمت یکی از این غول ها ی اروپایی خرج اس ار اتی بکنی شاید بتونی بالای 800 اسب بخار از موتورش بیرون بکشی … چون حجمش بالاتره با اضافه کردن توربو یا سوپرشارژ به طور چشم گیری افزایش راندمان خواهدداشت…
امید
۲۶ بهمن ۱۳۹۴آره ,ولی bmw قورتش داد!
محمدرضا
۲۶ بهمن ۱۳۹۴بنظرم فیلم تبلیغی برای x5 بود !! به تعداد دفعاتی که bmw نشان داده میشه و کات های بسته ای که نمایشش میده توجه کنید . امیدوارم از بنزین ایران تو باک کاین نریخته باشن !!
فرامرز
۲۶ بهمن ۱۳۹۴من به شدت طرفدار ایکس ۵ هستم و اونو از ولوو ایکس سی ۹۰ و آئودی کیو ۷ که جدیداْ با کلی سر و صدا وارد بازار شدن بهتر میدونم. از نظر طراحی هم به نظرم ابهت بیشتری نسبت به کاین داره و مقرون به صرفه تره (مدل پایه اش رو میشه حتی زیر ۵۰ هزار یورو گیر آورد در حالی که ارزونترین کاین حداقل ۶۵۰۰۰ یورو قیمت داره). ولی با همه این ها فکر نکنم تو پیست به پای کاین برسه علتش هم اینه که ایکس درایو بی ام و به خوبی سیستم چهار چرخ پورشه نیست.
فرامرز
۲۶ بهمن ۱۳۹۴حداقل قیمت تقریبی خودروهای فوق (نو مدل ۲۰۱۶) در آلمان:
پورشه کاین توربو اس: ۱۵۰ هزار یورو
بی ام و ایکس ۵ ام: ۱۰۵ هزار یورو
جیپ گرند چروکی اس آر تی: ۶۵ هزار یورو
حسين
۲۶ بهمن ۱۳۹۴درود.
در اینکه کاین توربو S توی پیست سریعتر از X5-M هستش شکی نیست. اما دلیل سریعتر بودنش بیشتر مربوط به وزن کمتر و گشتاور بیشترشه، و البته تظیمات اسپرت تر برای قسمتهای مختلف ماشین.
اما یه سوال ازت داشتم و اون اینکه چرا میگی سیستم 4جرخ پورشه بهتر از ب ام و هستش؟ یکم بیشتر توضیح بده. دلایلت رو بگو لطفا. (قصد دعوا ندرام، برام سواله)
فرامرز
۲۶ بهمن ۱۳۹۴اینا که فرمودید درسته اما اگه مقایسه آلفا رومئو ۴ سی و پورشه کیمن رو تو اتواکسپرس دیده باشید کیمن با کلی وزن بیشتر زمان بهتری ثبت کرد. البته اختلاف وزن ایکس ۵ ام و کاین توربو اس فقط ۹۰ کیلو تو بیش از دو تن هست.
پلتفرم کاین، آئودی کیو ۷ و فولکس توآرگ یکیه و گروه فولکس واگن از سیستم تمام چرخ متحرک کواترو در همه اون ها استفاده میکنه که تو خیلی از تست ها تو سر پیچ ها و مسیرهای لغزنده بهتر از ایکس درایو بی ام و عمل کرده.
اشکان
۲۶ بهمن ۱۳۹۴من زیاد سوار چروکی لیمیتد 300 اسبی شدم اینجا زیاد هستش……لاتیه واسه خودش….این که دیگه srt …
من فقط جیپ رو انتخاب میکنم….یه صدایی داره فقط گاز بده گوش بده!!
mohsen
۲۶ بهمن ۱۳۹۴اونجا ایران نیس ماشین واسه خاطر لاتی و مثلا صداش بخرن…
ماشینیو میخرن که کم مصرف باشه قدرت و گشتاورش زیاد باشه و این ها تکنولوژی می طلبه و صدای بی ام وه مطمئن باش چیزی کم از جیپ نداره باور نمیکنی یه بار به یه X6 V8 گاز بده وقتی اروم گاز میدی بی صداس ولی وقتی محکم گاز بدی …
ИN
۲۶ بهمن ۱۳۹۴بر خلاف باور عمومی که تو فیلما اینا تستای ب ام و رو می بینیم و حس میکنیم صداش کمتر از رقباس در حالی که در واقعیت صداش بیشتر از همس.
حسين
۲۶ بهمن ۱۳۹۴به خبری که هم اکنون به دست ما رسید، توجه فرمایید: X7 در حال تست دیده شد. اتومبیلی که در سال 2018 به بازار میاد و احتمالا لوکس ترین محصول ب ام و خواهد بود (اگه از سری 7 لوکس تر نباشه، کمتر هم نیست) و اولین SUV هفت نفره ب ام و خواهد بود. تعلیق بادی، و طیف وسیع موتورهای پر بازده و البته احتمالا یک نسخه 12 سیلندر از ویژگیهای اون خواهند بود.
نویدی
۲۶ بهمن ۱۳۹۴لامصب فقط bmw بلده ماشین بسازه…تا حالا ندیدم یکی از ماشین های bmw توی درگ با یه ماشین هم کلاس خودش(از برند دیگری) شکست بخوره!
سعید
۲۶ بهمن ۱۳۹۴اتفاقا من یه درک دیدم همین جیب کروکی با اختلاف زیاد بی ام دبلیو ایکس شش رو نابود کرد.
اگه باورتون نمیشه لینکشو پیدا کنم
و بذارم واستون.
خسته شده
۲۷ بهمن ۱۳۹۴چرا اینقدر حرص میخوری حالا یعنی چی نابود کرد ببین ب ام و اگر قرار باشه با حرف تو طرفداراش و شرکتش نابود بشه الان سومین برند برتر اتومبیل دنیا نبود پس لازم به حرص خوردن نیست آلمان در این صنعت در دنیا حرف نخست و میزنه با اختلاف زیاد حرص نخور تویه خود آمریکا هم قدرت نمایی میکنه ب ام و بازم میگم زیاد حرص نخور برات خوب نیست
sunmartin
۲۶ بهمن ۱۳۹۴هیچ خودرویی بی ام دبلیو نمیشه
و پورشه و آئودی
آلمان سرور تکنولوژی دوام و اسطوره ساز تاریخ خودرویی جهان
همیشه آلمان و برای ابد آلمان
خسته شده
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ب ام و
خسته شده
۲۷ بهمن ۱۳۹۴رو چه حساب؟
احمد باقری
۲۶ بهمن ۱۳۹۴معلومه که وقتی جلوی ماشین رو شبیه موشک طراحی کنی و ارتفاع جلوی ماشین رو پایین بیاری، ماشین سریعتر میره، اینو یه بچه ابتدایی هم میدونه، چون اصطکاک هوا کمتر میشه و مساحت کمتری از ماشین در مقابل هوا قرار میگیره، کاری که کاین انجام داده، اما هیچوقت زیبایی دو تا ماشین دیگه رو نداره که واقعا ابهت خاصی دارن، همه شرکتهای خودروسازی هم اینو میدونن، ولی حاضر نیستن به خاطر کمی سرعت بیشتر، کلا قیافه ماشین رو مزخرف درست کنن و براشون، طراحی زیبا و پر ابهت، جایگاه خیلی ویژه ای داره.
علي رضا
۲۶ بهمن ۱۳۹۴داداش تو که اینقدر بلدی چرا نمیری برای مرسدس بنز طراحی کنی؟
یکم از این نظرات گوهربارتو نگه دار برای گوردون واگنر.
برو تا بقیه دنیا تو جهل بمونن و پورشه بخرن…
ما که نمی فهمیم بزار از پورشه خوشمون بیاد ولی تو که می فهمی برو هر چی دوست داری بخر.
Archi KHAN
۲۶ بهمن ۱۳۹۴احمِد نا امیدم کردی … !
AliASg
۲۶ بهمن ۱۳۹۴شما پورشه دیدی آسمونو نگاه کن ولی نمیدونم چه خاطره بدی از پورشه داری که اینقد انرژی برا کوبیدنش صرف میکنی کلک
رضا-Porsche
۹ فروردین ۱۳۹۵مهندس،شما تا حالا یکی از محصولات پورشه.رو از نزدیک دیدی که میگی زشتن؟جلوشون عین موشکه؟؟؟؟؟؟؟
امیرحسین
۲۶ بهمن ۱۳۹۴فقط جیپ گرند چروکی و بس….
بحث قیمت مبحث مهمی در ارزشمند بودن خرید هست و گرند چروکی با قیمتی بسیار پایین تر از دو رقیب تنها 0.8 ثانیه کند تر هست و این یعنی چروکی عالیست
ضمن اینکه مطمئنم هیچ کدوم از رقبای آلمانی توانایی به چالش کشیدن جیپ رو تو گل و لای و برف ندارن.جیپ اسطوره آفرود هست
ضمن اینکه قیافه بهتری البه از نظر من داره
mohsen
۲۶ بهمن ۱۳۹۴اونم نسبت به قیمتش وگرنه G Class مرسدس حرف زیاد داره واسه گفتن خودروی محبوبی واسه توریست هاست چون همه جا میره و انگار همون جیپ البته رانگلر و با S Class مخلوط کرده
pouya
۲۶ بهمن ۱۳۹۴عجب ابهتی داره این بی ام دبلیو لامصب هیچ جوری نمیشه به ماشینه دیگه ترجیحش داد به امید روزی که همه یه بی ام دبلیو داشته باشن تا بفهمن من چی میگم .
AliASg
۲۶ بهمن ۱۳۹۴فقط پورشه و بی ام و خدان لامصبا
Hamid
۲۶ بهمن ۱۳۹۴آیا میدونید اولین SUV توسط جیپ ساخته شده؟ و اینکه بعد از موفقیت جیپ ویلیز، شرکت تویوتا یک کپی از اون میسازه به اسم تویوتا جیپ که بعد از تماس دوستانه وکیل کارخونه ویلیز، تویوتا اسم اون ماشین رو به لندکروز تغییر میده. البته به نظر من هنوز هم تویوتا دست از کپی اون برنداشته و شباهت زیادی تو لندکروزهای قدیمی و حتی اف جی کروز به جیپ میشه مشاهده کرد.
mohsen
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ایا میدانید هیوندای کپی کار است؟ ولی الاد داره با کله بزرگ ها رقابت میکنه با اینکه از کره ای خوشم نمیاد ولی خوب داره پیشرفت میکنه تجربه رو یا باید خودت بدست بیاری که اگه دیگران اون تجربه رو کرده باشد اشتاباه هست تو دوباره پیش بری و باید از اون که اون تجربه رو کرده انجام بدی و اگه بتونی بالاتر از اونم بری
Amirhossein
۲۶ بهمن ۱۳۹۴پورشه تو پیست مسابقه خیلی خوبه.حنی بی ام دبلیو رو هم تو پیست میتونه بگیره به علت هندلینگ بالا و فرمون تیز و تعادل خوب……..!!!
ولی فراموش نکنید ….این دراگ اس یو وی هاست
مقاوت هوا رو در نظر بگیرید پورشه کاین غول در مقابل بی ام دبلیو
و همینطور که میدونید وزن بیش تر یعنی اصطکاک بیش تر
ولی بی ام دبلیو تو دراگ و سرعت می تونم بگم سالاره
اگه مقایسه واقعی می خواید باید سریه 7 یا5 با پانامرا s turbo هم تو پیست هم تو دراگ با هم مسابقه بدن تا معلوم بشه
ولی هر چی باشه پورشه لوکس تره نسبت به بی ام دبلیو
ارمان
۲۷ بهمن ۱۳۹۴من که به راننده پورشه شک دارم :دی
اما اگه با شتاب و گشتاور کمتر بی ام و اول میشه باید به گیربکسش تبریک گفت
فرزاد
۲۷ بهمن ۱۳۹۴صد در صد لکسوس برندست!!…
mohsen
۲۷ بهمن ۱۳۹۴هدف؟
علی
۲۰ فروردین ۱۳۹۵فقط bmw واقعا تو بحث بازدهیماشین اوله.