این تصاویر رندر یا فتوشاپ نیستند و واقعاً لوکسترین و بزرگترین عضو خانوادهٔ کراساوورهای بامو یعنی X7 به یک پیکاپ تبدیل شده است! البته این خودرو یک نمونهٔ نمایشی و تک ساخت است که امسال در فستیوال موتورسیکلت BMW Motorrad Days به نمایش درآمده است. این پیکاپ توسط کارآموزان حرفهای بامو با همکاری بخشهای ساخت خودروهای کانسپت و فناوری مدلهای کارخانهٔ مونیخ این شرکت ساخته شده است.
ساخت این پیکاپ ۱۰ ماه طول کشیده که این یعنی پروژهٔ آن یک ماه قبل از اولین رونمایی رسمی X7 در اکتبر سال گذشته آغاز شده است. به منظور تبدیل این کراساوور لوکس هفتنفره به یک پیکاپ پنجنفره در ابتدا طول خودرو ۱۰ سانتیمتر افزایش یافته و سپس یک قسمت بار دستساز که با چوب باکیفیت پوشیده شده برای آن طراحی شده است. طول کل این محفظهٔ بار ۱.۴ متر است که در صورت باز کردن درب عقب این عدد به ۲ متر افزایش پیدا میکند.
علاوه بر این، به گفتهٔ بامو در برخی قسمتهای سقف، درهای عقب و درب قسمت بار این خودرو از فیبر کربن تقویتشده با پلیمر استفاده شده که این کار کاهش وزن ۲۰۰ کیلوگرمی را نسبت به X7 معمولی پدید آورده است. در همین حال، هرچند X7 به یک پیکاپ تبدیل شده اما کابین لوکس آن همچنان حفظ شده و میتواند پنج نفر را در نهایت راحتی حمل کند زیرا کارآموزان قصد دارند بعد از نمایش، با این خودرو چرخی زده و حتی از آن برای سفر به کوهها استفاده کنند.
تکمیلکنندهٔ ویژگیهای منحصربهفرد این X7 پیکاپ نیز رنگ آبی Tanzanite متالیک بدنهٔ آن است. از سوی دیگر، با توجه به اینکه این پیکاپ برای نمایش در فستیوال موتورسیکلت بامو در نظر گرفته شده است، در قسمت بار آن یک موتورسیکلت بامو F850 GS قرار گرفته است. بامو این دو وسیلهٔ نقلیه را همراهان وفاداری توصیف کرده که هم در مسیرههای خاکی و هم آسفالت، از مشخصههای رانندگی عالی برخوردارند.
بهمنظور کاهش هزینهها، در این پروژه کارآموزان از نمونهٔ پیشتولید و آزمایشی X7 برای تبدیل به وانت استفاده کردهاند. در تصمیمگیری دربارهٔ مفهوم کلی این خودرو و پیادهسازی طرح، کارآموزان از آزادی کامل برخوردار بودهاند اما متخصصان بامو نیز در ساخت خودرو به آنها کمک کردهاند. متأسفانه اما بامو هیچ برنامهای برای تولید این پیکاپ لوکس ندارد.
Seyed AMG
۱۵ تیر ۱۳۹۸(متاسفانه اما بی ام و هیچ برنامه ای برای تولید این پیکاپ لوکس ندارد)
واقعا جای خوش حالی داره نه تاسف
من از صمیم قلب به طرفداران بی ام و تبریک میگم …??
محمد
۱۵ تیر ۱۳۹۸همه چیز خوبه بجز چراغ عقب
اگه فروخته بشه، چون بیمر برنامه ای برای تولید پیکاپ نداره
و تک ساخت هست
و روی لوکسترین مدل شاسی بلند بیمر هست،
قطعا در آینده قیمت کلکسیونی خواهد داشت
Meysam
۱۵ تیر ۱۳۹۸احیاناً یکی دوتا از مسئولان سایپا تو بی ام و نفوذ نکردن ؟
پدال جان زحمت بکش یه تحقیقی بکن?
ایمان
۱۵ تیر ۱۳۹۸این پیکاپ رو کارآموزان شرکت BMW ساختن
ولی مهندسین خبره ایرانی هنوز تو ساخت پراید بدون زِه و پژویِ واشر زن موندن
پس نتیجه میگیریم که کارآموزان اونا از مهندسین ما خیلی جلوتر هستن ????
نوید جهرمی
۱۵ تیر ۱۳۹۸کار رو باید بدن دست کاردون.
مهندس خوب کم نداریم. اما از کدومشون استفاده کردن؟
porschesport
۱۵ تیر ۱۳۹۸80 درصد مهندسین خوب ما الان راننده تاکسین , اون 20 درصدم یا کاراشون حمایت نمیشه یا خارج کشورن وگرنه ما هم مهندس خوب داریم ایمان جان
F22RAPTOR
۱۵ تیر ۱۳۹۸بی ام و هم از پیکاب بدش نمیاد
:::فرشاد:::
۱۵ تیر ۱۳۹۸هیچکس از سود کردن بدش نمیاد؛ دیر یا زود وانت تولید انبوه رونمایی میکنه، مطمئن باش. خیلیا تو صنعت خودروسازی از وارد شدن به بعضی راهها ابراز تنفر کردن اما وقتی دیدن سودشون کجاست، پا گذاشتن رو کل حرفا و سیاستاشون
Mad.z.Max
۱۵ تیر ۱۳۹۸عجب شوخیه بدی…
و هنوزم این جلوپنجره بزرگ :( من رسما عاشق ب.ام.و و هر وسیله چاهار چرخ و دوچرخی که اسمشو یدک میکشه هستم، ولی این جلوپنجره عذابم میده
amir
۱۵ تیر ۱۳۹۸این جلوپنجره تمام میراث باشکوه ب ام و را به تنهایی نابودکرده!
امیر
۱۵ تیر ۱۳۹۸قبلا هم گفتم ک بیمر نباید دس به همچین کاری بزنه وخوشبختانه هنوز هم مقاومت نشون داده و این جای خوشحالی داره
این کانسپت شبیه تندر پیکاپ خودمون شده!!!
هیچ ارتباطی با ذات لوکس و اسپرت بیمر نداره ونخواهد داشت
Alireza
۱۵ تیر ۱۳۹۸تروخدا تولیدش نکنید وجدانا چیه این
:::فرشاد:::
۱۵ تیر ۱۳۹۸حالا دوستمون میاد میگه (((طبق بررسیهایی که کردم، تو بیش از صد مقایسه که بین X7 وانت، فورد رپتور و. . .در سکوت کامل انجام شده؛ همش رو X7 با اختلاف برنده شده، پس بامو با همینوانت تک ساخت، بهترین وانتساز دنیاست، شک دارین؟ فیلم بذارم؟))) ?
MAHDI
۱۵ تیر ۱۳۹۸اول اینکه حتی یک مطلبی از اون حرفام در مورد رقابت های سری5 رو نمیتونی رد کنی چون واقعیته وواقعیت رو نمیشه انکار کرد. شما بورو وقت بزار یک باره دیگه برامون بشمار اون مطالبو بیا بگو چرا دروغ گفتی. فقط کسی که باسند ومدرک نمیتونه یه چیزی رو رد کنه میادمسخره میکنه.
:::فرشاد:::
۱۵ تیر ۱۳۹۸خوبه، اسم هم نیارم، به خودت میگیری ? من الان نگفتم دروغ میگی؛ جاهایی که حقیقته، دلیل نداره منکر بشم؛ الانم مسخره نکردم، چیزی برای مسخره کردن وجود نداره؛ با سبک کامنت گذاشتنت و تعصبت به بامو شوخی کردم ?
MAHDI
۱۵ تیر ۱۳۹۸این کار 10 کارآموز بوده که X7 رو تبدیل به وانت کردن.که امیدوارم BMW هیچوقت همچین کاری انجام نده
MAHDI
۱۵ تیر ۱۳۹۸قبلا هم یه M3 رو تبدیل به وانت کرده بودن.البته این الان بیشتر کامیونت شده تاوانت?
MAHDI
۱۵ تیر ۱۳۹۸مجله CARWOW درگ جدیدی انجام داده بین دو برادر اما از دو مادر!!!!!! ب ام وZ4 و تویوتا سوپرا!!!
که نشون میده تویوتا سوپرا رو خیلی دست کم گرفته بودن دوستانی که باهاش مخالفت میکردن.امیدوارم پدال حداقل این درگ رو بزاره چون مدتیه چندین درگCARWOW رو نذاشته
mani
۱۵ تیر ۱۳۹۸خدا روشکر که ساخته نشد چون خیلی زشت هست
مرسدس مایباخ
۱۵ تیر ۱۳۹۸جان من تولیدش نکنین
با اینکه طرفدار بی ام و نیستم ولی واقعا تولید این به اصالت و آبروی کمپانی لطمه میزنه
خوبه تولید نشه
تویوتا
۱۵ تیر ۱۳۹۸واقعا به ابرو بی ام و بر میخوره با این ماشین ا زلحاظ طراحی این چیه
پیام
۱۵ تیر ۱۳۹۸به جای وانت روی ی سوپر کار با موتور معرکه هشت سیلندر کار کن .
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۵ تیر ۱۳۹۸چرا متاسفانه باید میگفتن خوشبختانه !
واقعا طراحی ناهماهنگ و نچسبی داره چراغ های عقبش هم که هیچی نگیم بهتره…
mm-yarlou
۲۹ اسفند ۱۴۰۰یا صاحب سم