بامو 340i که اخیراً جایگزین مدل 335i شده، در معرض یک رقابت سخت و تنگاتنگ قرار گرفته است؛ جایی که جگوار XE S و مرسدسبنز C400 جایگاه نخست بامو سری ۳ را تهدید میکنند. در همین حال، به نظر میرسد که یک شرکتکننده دیگر در این رقابت حضور داشته باشد که از قضا، سختترین آنها برای بامو است: مدل جدید آئودی S4.
S4 که بر اساس مدل جدید B9 آئودی A4 ساخته شده، به میزان قابلتوجهی نسبت به خودروی قبلی سبکتر شده است؛ چرا که شاسی آن بر اساس پلتفرم جدید آئودی موسوم به MLB است. S4 با وزنی برابر ۱۶۳۰ کیلوگرم، تقریباً به میزان ۲۲۷ کیلوگرم نسبت به مدل قبل سبکتر است؛ چیزی که ۳ کیلوگرم نیز نسبت بامو 340i با وزن کلی ۱۶۳۳ کیلوگرم کمتر است. در این مدل آئودی، در سیستمهای فرمان و تعلیق، تجدیدنظر به شکلی گسترده صورت گرفته تا ضمن ایجاد یک سواری نرمتر، دینامیک هندلینگ نیز بهبود یابد. آئودی در زمینه طراحی شاسی و سیستم تعلیق پیشرفت قابلتوجهی داشته و با داشتن تعلیق جلو و عقب با ۵ لینک، مشابه تنظیماتی که در جگوار XE S وجود دارد، یک سواری مدرن را رقم زده است. در کنار این دینامیک هندلینگ جدید، S4 از یک موتور ۳ لیتری توربوشارژر V6 بهره میبرد که برایش ۳۵۴ اسببخار به همراه دارد؛ یعنی ۳۴ اسببخار بیشتر از قدرت پیشرانه مورد استفاده در بامو 340i. همچنین حداکثر گشتاور خروجی آئودی S4 برابر ۵۰۰/۳ نیوتنمتر، یا ۵۳ نیوتنمتر بیشتر از گشتاور بامو 340i است. با توجه به قدرت و گشتاور بیشتر، همینطور وزن کمتر و ارتقای دینامیک هندلینگ، به نظر میرسد که همهچیز برای عملکرد بهتر S4 فراهم باشد. با این حال، بامو 340i علیرغم کسری اسببخار، میتواند در زمانی برابر ۴/۴ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و این در حالی است که آئودی S4 این سرعت را در ۴/۷ ثانیه ثبت میکند. البته همه میدانیم که خودروسازان آلمانی چقدر دوست دارند آمار و ارقامی کمتر از مقدار واقعی برای موتورها و عملکرد خودروهایشان منتشر کنند. بنابراین قبل از اینکه سریعاً در مورد شتاب بیشتر یا عملکرد بهتر در هر کدام از آنها تصمیمگیری کنیم، بهتر است منتظر رقابت جدّی آنها در برابر یکدیگر باشیم. از لحاظ ظاهری، هر دوی این خودروها از نظر استاندارد زیبایی برندهای خود در جایگاه بالایی قرار دارند. آئودی S4 با اینکه یک طراحی ساده مختص به آئودی S4 دارد، ولی اگر آن را با مدل قبلی مقایسه کنیم، ظاهر بسیار خوبی پیدا کرده است. طراحی جدید چراغهای جلو و جلوپنجره سهبعدی یکتکه، از نکات برجسته مدل جدید به شمار میآیند. بامو 340i نیز یک خودروی خوشقیافه است، ولی در این زمینه آنقدر پیش نرفته که از آن به عنوان زیباترین خودروی سری ۳ بدون نشان M یاد شود. به نظر میآید که آئودی S4 از نظر ظاهر و بدنه دست بالا را داشته باشد؛ ولی شاید به این خاطر است که این طراحی نسبت به 340i، عمر کمتری دارد و تازهتر است. در زمینه طراحی داخلی، بامو 340i با ارگونومیک خارقالعاده و کیفیت بالای مواد به کار رفته، بسیار خوب عمل کرده است. با این حال، طراحی داخلی آئودی S4 نیز حرفهای خودش را برای گفتن دارد. کابین S4 بسیار زیبا و مدرن است. مجموعه نشانگرهای دیجیتالی «کابین مجازی» نیز یکی از نقاط قوت آن به شمار میرود. در همین حال، با اینکه S4 همانند برخی از محصولات جدید خودرسازان دیگری چون مرسدسبنز، از طراحی جدید «چسبیده به داشبورد» برای نمایشگر سیستم راهبری استفاده کرده، ولی این نمایشگر در مدل بامو به نظر سازگاری بیشتری با داشبورد دارد. ولی در کل، فضای داخلی آئودی S4 از جذابیت بیشتری برخوردار است. بدیهی است که اعداد و طراحی داخلی، تنها یک گوشه از ماجرا هستند. اهمیت حسّ رانندگی، لذت و هیجان بسیار فراتر است و اینها چیزهایی هستند که نمیتوان آنها را با عدد بیان کرد. آئودی S4 تا سال ۲۰۱۶ در بازار امریکا ارائه نخواهد شد؛ بنابراین تا آن زمان، این دو خودرو در مقابل یکدیگر آزمایش نمیشوند؛ مقایسهای که میتوان بسیار شگفتانگیز باشد. با توجه به اضافهشدن آئودی S4 به لیست رقیبان که در حال حاضر جگوار XE S نیز در آن قرار دارد، احتمالاً بامو 340i شرایط سختی را برای حفظ جایگاه خود خواهد داشت. از دیدگاه شما کدام خودرو بهتر است؟ شما کدام را انتخاب خواهید کرد؟ [دانلود ویدئو]۴۵ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
شاهین
۱۷ آذر ۱۳۹۴همیشه گفتم انتخاب بین 4 تا برند آلمانی خیلی سخته!
ب ام و،بنز،آئودی و پورشه.انتخاب اینا جدا از مباحث فنی،یه علاقه ی اون فرد برمیگرده.
من خودم ب ام و رو انتخاب میکنم،حتی اگه ضعیف ترین عملکرد رو می داشت.
همه چیز که اعداد و ارقام نیست؛باید دید “دل” چی میگه :)
mds
۱۷ آذر ۱۳۹۴اینم برای دل شما از دست نده..
http://www.solidfiles.com/d/b865c86089/
شاهین
۱۷ آذر ۱۳۹۴فدات داداش مرسی ♥
Archi KHAN
۱۷ آذر ۱۳۹۴راستش بیشتر مجذوب فراری کالیفرنیای پشت سریش شدم تا M6 !!
با اینکه از طرفدارهای بی ام و هستم …
mds
۱۷ آذر ۱۳۹۴من خاک پاتم، قربانت
مرد خسته
۱۷ آذر ۱۳۹۴به نظر بنده اگر این کمپانی ها ، خودرویی که در تصویر اول مشاهده میشود را تولید کنن تمام این مشکلات خود به خود برطرف خواهد شد..
طرفدارانش هم از این دو بیشتر خواهد شد.
اینم نظر کارشناسانه ی من.
جیب یا دل
۱۸ آذر ۱۳۹۴جیب که سوراخه.،
میریم سراغ همون دل واسه دلخوشی.
فرهاد
۲۳ آذر ۱۳۹۴فقط BMW
سیاوش
۱۷ آذر ۱۳۹۴s4 رو ترجیح میدم
دانیال
۱۷ آذر ۱۳۹۴s4 سره
Ali2240
۱۷ آذر ۱۳۹۴ب ام و خیلی ابهت داره و هربار که توی خیابون میبینم کلی تحسینش میکنم اما خب بخواییم انصاف رو رعایت کنیم فرزند جدید ارباب حلقه ها فک کنم با اختلاف ناچیزی بتونه برنده این رقابت باشه
amir
۱۷ آذر ۱۳۹۴درسته ماشینی رو که میبینی باید با نگاه کردن به اون یاد تاریخچه و قدمت ماشین بیوفتی ولی خوبه که یه تغییراتی داده شود تا حس تازگی هم احساس بشه.
همه دنیا برند بنز رو میشناسند با تغییر ظاهر بنز اصالتش رو از دست نمیده.
بی ام و باید وارد فاز جدید طراحی شود.همونطور آئودی روح تازه ای به خودرو هایش بخشید.
مرد خسته
۱۷ آذر ۱۳۹۴لطفا خط قرمزهارو رعایت بفرمایید،
اینجا باواریاست ، وارد حیطه ی قلمروی بی ام و شدید.
sina
۱۷ آذر ۱۳۹۴ب ام و همیشه با ابهت تر و جذابتر خشن تر و جون پسند تر از آئودی دلیل برتری آئودی و چیزی که ممکنه آدمو به سمتش جلب کنه سیستم کواترو چهارچرخ متحرکشه که اگه ب ام و برای این مدلش ایکس درایو در نظر بگیره دیگه دلیلی برای رفتن طرف آئودی نمیمونه البته سلایق متفاوته
Hamid...Audi
۱۷ آذر ۱۳۹۴سری S مختص خودرو های اسپورت این کمپانی حساب میشه و تقریبا تمام امکانات اسپرت رو داره که کواترو یک از اوناس!!!
arash66
۱۷ آذر ۱۳۹۴بابا جوری حرف نزید و نظر ندید که از طرف همه کل دنیا باشه از نظر دل خودت بگو نه بقیه !
جوری میگه بی ام و از همه لحاظ از آئودی سر ترِ که انگار برند فقط بی ام و خوبه بقیه کشک بیخیال بابا بچه بازیها چیه !
فرامرز
۱۷ آذر ۱۳۹۴همینکه آئودی ۲۰۱۶ میتونه با بی ام و ۲۰۱۲ رقابت کنه (که از نظر دینامیک و لذت رانندگی هنوز در سطح بی ام و نیست) خودش اوج طراحی و مهندسی بی ام و رو نشون میده. مطمئناْ سری بعدی بی ام و از سری کنونی و آئودی ۲۰۱۶ خیلی بهتر خواهد بود.
arash66
۱۷ آذر ۱۳۹۴خوبه خودتون اعتراف میکنید، یعنی بی ام و مدل 2016 که بر پایه مدل 2012 است رو بروز نکرده ؟!
حرفا میزنیدا، کی گفته تکنولوژی این بی ام و برای سال 2012 هست ؟
ببخشید شما سهام دار بی ام و هستید ؟
ali ayat
۱۷ آذر ۱۳۹۴واقعا آئودی چیز دیگری ساخته طراحی داخل اتاق رو که نگو واقعا عالیه حرف نداره کیفیت از سر تاروش میباره
راستی دوستان حتما فیلم transporterجدید رو ببینید فوق العادس شرکت آئودی اسپانسر اصلی شده و از آئودی استفاده کردن اونم چه مدل شاخی مخصوصا دسته دنده آئودی ها که دیگه حرف نداره حتما ببینید
great britain
۱۷ آذر ۱۳۹۴ayat جان اون فیلمه مد نظره شما یک افتضاح تمام عیار بود!!!!!!!!!!
با اون بازیگره فاجعش.
حال من کاری به تبلیغ آئودی ندارم ولی همه که فیلم نمیبینن توش ماشین مورده علاقشون باشه.
من اون فیلمو نمیبینم و به هیچکس هم توصیه نمیکنم.چون به معنای واقعی کلمه لیس زدن بستنی قیفی شاید لذت بخش تر از دیدن این فیلم باشه.من از روی دیدن تریلر فیلم به این نتیجه رسیدم.
ali ayat
۱۸ آذر ۱۳۹۴سلیقست ولی کلا فیلم های سال آتی خیلی بد شده و موضوع تکراری اونم که من دیدم نسبت به الان خوب بود ولی نسخه های قبلی همین فیلم جذاب تر بود
جیب یا دل
۱۸ آذر ۱۳۹۴پس لازم شد Agent.47 رو هم ببینی.
arash66
۱۸ آذر ۱۳۹۴Hitman Agent 47 با حضور پر رنگ آئودی RS7
نيما
۱۷ آذر ۱۳۹۴جمله توى متن سنگینه:
البته همه میدانیم که خودروسازان آلمانی چقدر دوست دارند آمار و ارقامی کمتر از مقدار واقعی برای موتورها و عملکرد خودروهایشان منتشر کنند.
luis
۱۷ آذر ۱۳۹۴ایول چه مرام پهلوانانه ای دارن
اونوقت دلیلش چیه؟؟
به هر جهت اماررو بالا بگی یا کم در هر صورت دروغه و جایز نیست به خریدار دروغ گفته بشه.
البته بهتره که یک کم فقط یه کچولا کم بگی که بعد تو تستها نگن دروغ بوده.
بنتلی
۱۷ آذر ۱۳۹۴بین این دوتا ب نظر میرسه ک آئودی بهتر باشه،کلا آئودی کارش درسته،تنها شرکت آلمانی هم بوده ک توی رده بندی 5تای اول کانسومر ریپورتس در کنار چهار شرکت ژاپنی حظور داشته(رده بندی کلی،(تست جاده و قابلیت اطمینان و…))
BEHNAM 11
۱۷ آذر ۱۳۹۴جفتش عالی ولی فک کنم جوونایی مسه خودم حتی اگه بیمر عملکرد ضعیف تری داشته باشه بازم بی ام دبلیو رو انتخاب میکنن !
arash66
۱۷ آذر ۱۳۹۴جوونایی هم هستند مثل ما آئودی رو انتخاب میکنن، همیشه حق انتخاب با بی ام و نیست هر چند عالی باشه
پیرمرد خسته
۱۸ آذر ۱۳۹۴جوونایی مثه منم میرن جوانان گوجه ای متالیک انتخاب میکنن.
تیون شده توسط جلال جلوبند و نقی نقاش ، با همراهیه مکانیک خسته.،
دارای چراغای لیزری ، سانروف ، درب های بال فرشته ، اگزوز اگزما و غربیلک پجویی.
با سرعتی برابر با ۳۰۰ کیلومتر در ساعت که به دلیل در رفتن چرخ ها بر روی ۱۲۰ محدود شده است.
امیر
۱۷ آذر ۱۳۹۴یه چیزی هست به اسم سلیقه واینکه لاکردار بی ام دبلیو اون خشونت ,بدنه عضلانیش وابهت وچراغاش عجیب تو دل برو هست
arash66
۱۷ آذر ۱۳۹۴با سپاس
اولین عکس مقاله عکس مدل آئودی A6 هست نه A4
در جایی گفته شد که آلمانی که آمار و ارقام رو کمتر نشان می دهند، این اشتباه هست بارها شده که برای مثال در تست شتاب 0 تا 100 مدل های آئودی زمان های کمتری نسبت به زمان گفته شده کارخانه داشتن. (برای مقال آئودی اس8 که گفته می شود 3.0 ثانیه ولی در تست ها 3.5 ثانیه هم ثبت شده است.)
همه ما می دانیم که زمانگیری تست ها به خیلی عوامل بستگی دارد، نوع سوخت، سطح دریا، نوع جاده و …
مطمئنا در تست های مختلف مجله های خارجی زمان 0 تا 100 آئودی اس 4 کمتر خواهد بود.
arash66
۱۷ آذر ۱۳۹۴تصویر اول اصلاح شد، با سپاس
احمد باقری
۱۷ آذر ۱۳۹۴هر دو تاش خوبن، ولی بنز یه چیز دیگه هست.
پیرمرد خسته
۱۸ آذر ۱۳۹۴اینا که فرمودین خوبن ، اما پورشه ۹۱۱ یه چیز دیگست..
Kamran.k
۱۷ آذر ۱۳۹۴S4 سرتره
sina
۱۷ آذر ۱۳۹۴هر دوی این ماشینا فوق العادن، بنظر من انتخاب بین این دو فقط برمیگرده به فاکتور علاقه شخص خریدار! اینکه به کدومش علاقه بیشتری داره چون هردوشون واقعا از هر نظر عالین و منحصر بفرد
نورالله
۱۷ آذر ۱۳۹۴اگه کمی از تستهایی که رو این خودروها انجام میشه لطف کنید گزارشی تهیه کنید ممنون میشم، بعد از چند کیلومتر مستهلک میشند طبق استاندارد کارخونه?
mohsen
۱۷ آذر ۱۳۹۴BMW بار ها ثابت کرده رو کاغذ با با پشت فرمان خیلی فرق میکنه!
این بار هم فکر نکنم رو این سری کسی سایشو بندازه
پیرمرد خسته
۱۸ آذر ۱۳۹۴به هر حال با حضور مرسدس بنز همیشه آسمان ابریست..
سایه ای بی انتها از اشتوتگارت،
mohsen
۱۸ آذر ۱۳۹۴تا حالا که واسه این سری بی ام وه بقیه ابری بودن که گذشتن و امپراطوری بی ام وه امروز سنبل و نمادی شده که همه سودای مبارزه باهاش رو دارن
ارمان
۱۷ آذر ۱۳۹۴audi
حميد
۱۸ آذر ۱۳۹۴سلام
خوبه ادم إنسان ناشکری نباشه هر کدوم رو خدا بده شکرش سوار میشیم ?
سعید
۱۹ آذر ۱۳۹۴دوستان لطفا احساسی برخورد نکنید – درسته که بی ام دبلیو ماشین دوست داشتنی هست – اما از آنجایی که نمایندگی اعطایی راحت تری میده امروزه ما با این خودرو بیشتر در ارتباط هستیم و اصولا بودیم ( نسبت بگیرید ، تو خیابون چند تا بی ام دبلیو میبینید ؟ حالا چند تا آئودی میبینید؟؟) – اما جالبه بدونید که آئودی تو کشوری که خالق فراری-بوگاتی-پاگانی- هست ، که همون ایتالیا باشه ، خواهان بسیار زیادی داره – از نظر تکنولوژی مهندسی آئودی پیشرو ست – آئودی اولین کارخانه تولید کننده بدنه تمام آلومینیوم در جهان هستش- (حتی سکانس آخر فیلم پلیس آهنی هم به همین دلیل که ربات نتونست بدنرو آسیب بزنه عوض کردن و اصلا سناریو اون قسمت تغییر کرد) – یا مثلا آئودی پشت سرسیستمهای از قبیل آیرودینامیک – سیستم ترمز نوین و خالق موتور 5 سیلندری بوده – و همینطور جالبه بدونبد که پر افتخار ترین تیم مسابقات اتمبیلرانی جهان متعلق به آئودی است – انصافا از نطر برتری مهندسی قابل قیاس با آئودی وجود ندارد – بحث علاقه و سلیقه مبحثی متفاوت — با ابراز علاقه گرم به تمام دوستان عزیز