بی ام و

آلپینا B5 تورینگ، سریع‌ترین استیشن تولیدی دنیا

کسانی که خواهان اسپرت‌ترین و عملکرد محورترین ب‌ام‌و ممکن هستند، می‌توانند مدلی از محصولات M این شرکت آلمانی را انتخاب کنند؛ اما کسانی که هم عملکردی مشابه محصولات M و هم راحتی مشابه محصولات معمولی ب‌ام‌و را می‌خواهند قطعاً باید به سراغ ساخته‌های آلپینا بروند. در بین محصولات این شرکت اما شاید مدل B5 را بتوان یکی از بهترین‌ها دانست خصوصاً در نسخهٔ تورینگ یا استیشن.

آلپینا B5 تورینگ که بر اساس سری ۵ استیشن ساخته شده است، از یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۰۸ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو مانند M5 توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. سیستم چهارچرخ محرک آلپینا اما می‌تواند در صورت نیاز تا ۹۰ درصد از نیروی موتور را فقط به چرخ‌های عقب ارسال کند.

به لطف تخصص آلپینا در ساخت خودروهای عملکرد بالا، B5 تورینگ ماشین بسیار سریعی است به‌گونه‌ای که ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند؛ اما تفاوت بزرگی که B5 با دیگر استیشن‌های عملکردی تولیدی دارد این است که سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود نشده و به همین دلیل می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند؛ بنابراین آلپینا B5 سریع‌ترین استیشن تولیدی دنیا محسوب می‌شود.

در این رابطه آلپینا به‌تازگی کلیپی را هم منتشر کرده است. در این کلیپ، دو خودروی پورشه ۹۱۱ GT2 RS و مرسدس AMG GT R در حال کل‌کل و سبقت‌گیری از یکدیگر هستند اما نهایتاً هردو مجبور می‌شوند برای آلپینا B5 تورینگ که به‌سرعت در پشت سر آن‌ها در حال حرکت است راه را باز کنند؛ اما آلپینا نه‌تنها خودروی سریع‌تری است بلکه بسیار هم راحت‌تر از مرسدس و پورشه است. علاوه بر این، با توجه به اینکه ب‌ام‌و M5 صرفاً به‌صورت سدان تولید می‌شود، آلپینا B5 می‌تواند نقش یک M5 استیشن را هم بازی کند.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    علاقه زیادی به واگن دارم / ولی اینجا خبری نیست / قبلا چند تا C واگن مرسدس اومد که محو شدن / این زیباست ولی واگن فقط مرسدس E ..

    1. محمد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      منم شیفته بیمر هستم اما بنظرم اینجا قلمرو تخصصی پورشه است
      پانامرا رو ببینید شخصیت خاص خودشو داره
      محصولات پورشه تو این رده ترکیب اسپرت و استیشن بنظر میان در حالی که اکثر رقبا بیشتر به هاچبک کشیده شده شبیهن حسی که پورشه نداره
      گرچه که از شاخ و شونه کشیدن بیمر در تمام رقابتها لذت میبرم

  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تو ویدئو شاهد پورشه GT3 RS هستیم، نه GT2 RS
    GT2 RS: 340km
    GT3 RS: 312km
    AMG GT R: 318km
    B5: 322km

  3. مهدی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من به هیچ وجه استیشن دوست ندارم.اما آلپیناb5 خیلی سریع هستش اونم باراحت ترین سواری درکلاس خودش.
    درضمن توچندرقابت ازچندمجله تاالان درمقابل آئودیRS6 ومرسدسE63S استیشن داشته جایگاه اول رو بدست آورده که براتون این رقابت هارو میفرستم

    1. Seyed.AMG

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (38 ديدگاه)

      ماشین تیونینگ هنر نکرده دوتا ماشین استوک رو شکست داده ، اگه شکست میخورد جای تعجب داشت .

  4. نوید جهرمی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    خیلی محصولات آلپینا رو دوست دارم. بین خرید از ام پاور و آلپینا قطعا آلپینا رو انتخاب میکنم (اگه پولشو داشتم). پکیج کامل و بی نقصی ارائه میده.

  5. M

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    این کلاس هم از همون کلاس هایی هست که هیچ انتخابی اشتباه نیست
    ولی لعنتی دار و دسته سری پنج به طرز عجیب غریبی فوق العادن همه جوره ساپورت میکنن

  6. کیانوش

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (826 ديدگاه)

    واقعا استیشن ها از هر نظر لایق تر از کراس اور ها هستن حیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا