بی ام و

آلپینا B7 مدل 2017، قدرتمندترین سدان ب‌ام‌و

شاید نزدیک‌ترین خودرو و جایگزین یک ب‌ام‌و M7 فرضی، خودروی آلپینا B7 جدید باشد. خودرویی لوکس با ابعاد بزرگ و امکانات بی‌شمار که به پیشرانه‌ای ۵۹۲ اسبی تجهیز شده است.

BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive
آلپینا B7 xDrive مدل ۲۰۱۷ در واقع نسل سوم این کلاس خودرویی در آلپینا تلقی می‌شود. پیشرانه ۸ سیلندر V شکل ۴.۴ لیتری آن با کمک توربوشارژر دوقلو، ۵۹۲ اسب بخار (600PS) نیرو تولید می‌کند. گشتاور آن نیز در بین دور موتور ۳۰۰۰ تا ۶۲۵۰ به ۸۰۰ نیوتن متر می‌رسد. تقویت موتور به‌واسطه ارتقای فنی از طریق بهبود جریان هوای ورودی، اینترکولر، توربوشارژر، پیستون و اگزوزهای اسپرت حاصل گردیده است.
BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive
همان‌گونه که از نام ایکس درایو انتظار می‌رود، انتقال نیرو در این خودرو به هر چهار چرخ صورت می‌گیرد. گیربکس آن از نوع ۸ سرعته خودکار ساخت ZF با سیستم سوئیچ ترونیک آلپینا است.
BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive
نتیجه این تغییرات، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای و نهایت سرعت ۳۱۱ کیلومتر بر ساعت می‌باشد که برای یک سدان فول سایز سنگین وزن بسیار چشمگیر و در حد کوپه‌های سوپراسپرت است. تغییرات در سیستم تعلیق بادی برای تمرکز بر چابکی و دینامیک جانبی به جای راحتی بیش از حد با استفاده از کمک فنر و دامپرهای تطبیقی، رول بارهای فعال و سیستم چهار چرخ فرمان صورت گرفته است. این خودرو بر روی چرخ‌های بزرگ ۲۰ اینچی آلیاژی با طرح کلاسیک آلپینا و با تایرهای میشلن ۲۵۵ در جلو و ۲۹۵ در عقب سوار شده است. البته چرخ‌های ۲۱ اینچی نیز به صورت سفارشی قابل انتخاب می‌باشند. برای سیستم ترمز هم از ۴ پیستون ۱۵.۵ اینچی با کالیپر ثابت آبی‌رنگ در جلو و ۱۴.۵ اینچی با کالیپر شناور در عقب استفاده شده که عملکرد بالای ترمزها را تضمین می‌کنند. آلپینا طبق معمول طراحی بدنه را دست‌نخورده باقی گذارده و تنها به یک کیت آئرودینامیک اکتفا نموده است. جلوپنجره مشبک کلیوی شکل BMW با یک سیستم کنترل فلپ برای سازگاری و تأمین هوای مورد نیاز موتور B7 در هر شرایطی مجهز است. خروجی اگزوزهای دوقلوی بیضی‌شکل نیز در دو سمت سپر عقب خودنمایی می‌کنند. آلپینا B7 در دو رنگ سفارشی آبی آلپینا و سبز آلپینا عرضه می‌شود.
BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive
در داخل کابین، طیف گسترده‌ای از تجهیزات به صورت استاندارد درنظر گرفته شده‌اند. ازجمله روکش چرم ناپا، کنترل‌های سرامیکی، صندلی‌های فوق راحت، روکش چرمی پنل ابزار، نمایشگر سربالا یا HUD، دوربین دید عقب، سیستم ناوبری BMW و سیستم ارتباطات و سرگرمی و تجهیزات متنوع دیگر را در این مدل آلپینا خواهید یافت. آلپینا B7 قرار است در نمایشگاه ژنو رونمایی و از ماه مارس روانه بازار شود. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. LP 700-4

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فوق العاده…
    یهو یاده سریر افتادم!!

    1. احمد

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      این نوع ماشین ها دیگه از حیطه خودروسازی خارجه
      بیشتر شبیه یک اثر هنری میمونه
      واقعا احسنت به تمام کسایی که در خلق این اثر هنری دستی داشتن
      یک شاهکار فنی مهندسی و طراحی دیگه از بی ام و

    2. درگ

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      در وصفت چیزی پیدا نکردم.همچون خورشیدی در آسمان می درخشی

  2. Xman

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    حالا این سدانشونه دیگه بقیه ماشین شون جای خود داره .

  3. asa

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (569 ديدگاه)

    من که ct6 یا کانتیننتال رو بیشتر میپسندم. این ها یک حدف مشخص دارند و در همون زمینه هم سنگ تمام گذاشتند، ولی این معلوم نیست یک سوپر اسپرت هستش یا سدان فولسایز لوکس یا یک سدان عظیم الجسته با طراحی ساده و اسپرت و همچنین داشبردی اسپرت . کسی که قرار هستش یک‌سدان لوکس رو خریداری کنه سعی میکنه ماشینی رو انتخاب کنه که یک طراحی شکیل و باوقار و لوکس داشته باشه و در بعضی موارد هم حتی مقداری کلاسیک باشه. البته قدرت زیاد هیچ بدی نداره ولی قرار نیست با این ماشین ۳۰۰ کیلومتر سرعت بره یا با موتور v8 دریفت بزنه . طرف صبح پا میشه و در حالی که لیوان قهوش در دستش هست خیلی ارام و با متانت در شهر به سمت محل کارش رانندگی میکنه و مردم با تعجب به ماشین زیبای او خیره میشن .

    1. خسته شده

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      دقیقا هیچ کدوم از بحثاتون نمیتونه درست باشه هرکدوم نقض میکنه اون یکی رو
      این مدال همینطور که از اسمش پیداست یه سدان لوکسه نه کوپه که داری با کانتیننتال که یه مدل کوپه لوکس و اسپورت مقایسه میکنی بعد میگی باید مدل اون ماشین مد نظرتون داخلش لوکس و مقداری کلاسیک باشه در اون صورت قیمتی که میخوره باید چه شکلی باشه؟ قرار نیست ماشینی تولید بشه فوق لوکس که قیمتی بیش از دوبرابر این بخوره این ماشین در رده خودش برترین اتومبیل محسوب میشه و حتی در بعضی از قسمت ها از دسته فوق لوکس هم بهتر و با کیفیت تر کار شده خیلی جالبه در مورد قدرت این ماشین میگین طرف نمیتونه با سیصد کیلومتر بره سره کارش میخوام ازتون بپرسم مگه کسی که سوار رولزرویس بنتلی کادیلاک یا بنز میشه با سیصد کیلومتر میره سره کارش یا دریفت بکشه این قدرت یه ماشینو نشون میده قرار نیست حتما ازش استفاده بشه

      1. Hamid...Audi

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (713 ديدگاه)

        فکر کنم منظورش از کانتیننتال سدان فول سایز لینکلن بود نه کوپه اسپرت بنتلی…
        ولی درکل من هم با صحبت هاشون مخالفم…
        یه کلاس خودرو هم به صورت سدان فول سایز اسپرت ارائه میشه که هم لوکسه هم اسپرت.
        Audi S8 plus و MB S63/65 Amg هم تو این کلاس هستن.

  4. king 918

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    بیشتر از ماشین تو کف مناظرم ………

  5. moein

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    به افتخار هر خودرو سازی که به حقوق مشتری احترام می زاره و اللخصوص bmw که باید برای این کمپانی سر تعظیم فرود آورد
    به امید این روزا برای صنعت کشورمون

  6. حمیدرضا

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با این مشخصات که نوشتین عالیه اما سایت الپینا نوشته 540 اسب و شتاب 4.6 ثانیه. جریان چیه؟ بالاخره کدومش؟؟

  7. حمیدرضا

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اشتباه کردم. اون نسل قبل بود

  8. احمد باقری

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عالی شده.

  9. مهدی 911

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    در ظاهر نسبت به اس کلاس 63 اسپرت تر و زیباتره ولی بنز لوکستر وباکلاستره بخصوص در کابین

  10. mehran jj

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    این چرا لوگوی بی ام دبلیو نداره.

    1. shahab

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      داره دیگه فقط روی فرمونش آلپینا خورده

  11. جی تی ار

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    نهایت نهایت نهایت مهندسی,نهایت اصالت و زیبایی و پختگی در طراحی, نهایت وقار و لوکسی, ته آپشن و کیفیت خلق ابداعات جدید, دارای بیشترین “اولین ها” در تکنولوژی, دیگه زبونم نمی چرخه!!!! این هیکل و 3.6 ثانیه شتاب????!!!!…

  12. mehran jj

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    چرا الکی دیس میدین خوب 1سوال پرسیدم اگه کسی میدونه بگه منم بدونم.چرا رو موتور و فرمون لوگوی دیگه ای هستش.مرسی

    1. MOHAMMAD. M4

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (63 ديدگاه)

      درود به شما یکی از عادت هایی که تیونر ها مخصوصا الپینا و برابوس دارند این است که لوگوی خود برند را بر میدارند تا تفاوتش با نسخه اصلی کاملا آشکار باشد البته بر روی رینگ ها و بر روی فرمان ممکن است از لوگوی اصلی استفاده شود مثل B63 که فقط شما در فرمان لوگوی بنز را مشاهده میکنید و به جای ستاره سه پر در وسط جلو پنجره یک Bدیده میشودامیدوارم منظورم را خوب به شما رسانده باشم

      1. mehran jj

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (35 ديدگاه)

        ممنون از شما دوست عزیز.خیلی خیلی سپاس.بعضی از دوستان اینجا فکر میکنن با دیسلایک دادن به جایی میرسن یا جایزه میگیرن.1سوال فکر نمیکنم لایک و دیسلایک داشته باشه.

  13. shahab

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    واقعا این ماشین معرکه شده
    هم خود سری7 و هم این مدل آلپینا
    بی ام و اوج هنرشو تو این مدل نشون داده و بنظر من از اس کلاس جلوتره با این که اس هم خودش یه شاهکاره و قبولش دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا