آئودیبی ام وجگوارهفته نامه

مقایسه اجمالی آلپینا B7 و آئودی S8 پلاس و جگوار XJR

درحالی‌که آئودی S8 پلاس دارای قدرت پیشرانه‌ی کافی برای رقابت با دیگر سوپر سدان های لوکس دیگر است اما این خودرو کاملاً قدیمی بوده و فاقد تکنولوژی پرفورمنسی است که رقبای جدیدتر دارند. هرچند از این نظر آئودی تنها نیست و جگوار XJR هم مرد کهنه‌کار این کلاس است. به نظر می‌رسد که هر دو خودرو در برابر ب‌ام‌و آلپینا B7 جدید از میدان به در شوند.

2017-bmw-alpina-b7-xdrive-vs-2017-audi-s8-plus-vs-2016-jaguar-xjr-02
خب به تازگی Automobile Magazine این سه خودرو را در برابر هم قرار داده تا ببیند که کدام‌یک برتر خواهد بود.

2017-bmw-alpina-b7-xdrive-vs-2017-audi-s8-plus-vs-2016-jaguar-xjr-15
برای کسانی که اطلاع ندارند باید گفت که آلپینا کمپانی تیونینگ ب‌ام‌و است که مستقیماً با این برند باواریایی همکاری می‌کند. آلپینا B7 در واقع به همراه ب‌ام‌و سری ۷ ساخته شده و توسط ب‌ام‌و فروخته می‌شود؛ اما این خودرو یک سری ۷ معمولی نیست. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی آن از 750i قرض گرفته شده و دارای توربو و سیستم اگزوز جدید به همراه برخی تنظیمات خاص آلپینا است. پیشرانه هم‌اکنون قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این میزان قدرت از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به همه‌ی چرخ‌ها فرستاده می‌شود و B7 با این پیشرانه می‌تواند در ۳.۶ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو حتی دارای سیستم فرمان پذیری چهارچرخ و سیستمی است که جاده‌ی پیش رو را اسکن کرده تا دامپرها را برای عبور بهتر از پیچ و افزایش راحتی پیش تنظیم نماید.

2017-bmw-alpina-b7-xdrive-vs-2017-audi-s8-plus-vs-2016-jaguar-xjr-03

2017-bmw-alpina-b7-xdrive-vs-2017-audi-s8-plus-vs-2016-jaguar-xjr-09

2017-bmw-alpina-b7-xdrive-vs-2017-audi-s8-plus-vs-2016-jaguar-xjr-01
در مقایسه با این خانه‌ی تکنولوژی، آئودی S8 پلاس واقعاً ساده به چشم می‌آید؛ اما این مورد باعث بد شدن آئودی نمی‌شود. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این خودرو قدرت ۶۰۵ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۱ نیوتون متری دارد که از این نظر به خوبی در برابر آلپینا قد علم می‌کند. نیروی پیشرانه نیز همانند ب‌ام‌و از طریق گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این خودرو یک‌دهم ثانیه کندتر از B7 بوده و در ۳.۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. شکی وجود ندارد که این خودرو یک بازیگر قدرتمند است اما کمی در بخش‌های لوکس بودن و پرفورمنس کم می‌آورد. کابین خودرو به‌طور شگفت‌انگیزی خوش‌ساخت است اما از نظر تکنولوژی در پسِ ب‌ام‌و قرار می‌گیرد.

اما به نظر می‌رسد که مرد مسن واقعی گروه جگوار XJR باشد. علیرغم نمای ظاهری زیبا و برجسته که به آسانی آن را در این زمینه برترین گروه می‌سازد اما در دیگر زمینه‌ها جگوار قدیمی‌تر است. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری آن گرچه بزرگ‌ترین پیشرانه‌ی گروه است اما تنها قدرت ۵۵۰ اسب بخاری دارد. همین امر باعث شده که کندترین خودروی مقایسه لقب بگیرد. این خودرو در ۴.۴ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ و همچنین این خودرو فاقد آن تکنولوژی‌ای است که دو رقیب آلمانی دارند. ب‌ام‌و هم تکنولوژی کابین عالی و هم پرفورمنس بالایی دارد. کابین آئودی به خوبی ب‌ام‌و نیست اما هنوز هم خوش‌ساخت است. از طرف دیگر جگوار فاقد این ویژگی‌هاست. در بحث هندلینگ و دینامیک این سه خودرو تفاوت‌هایی دارند. جگوار بهترین سیستم فرمان و بیشترین هیجان را داراست اگرچه که سواری آن کمی سفت بوده و به راحتی ناراحت می‌شود. فرمان پذیری آئودی نیز خوب است اگرچه که فرمان آن کمی سبک و مبهم نشان می‌دهد. البته سواری آئودی در راه‌های ناهمواری کمی شناور به نظر می‌رسد. ب‌ام‌و بهترین سواری را داشته اگرچه که عالی نیست. فرمان خودرو به اندازه‌ی جگوار خوب نیست اما بهتر از آئودی عمل می‌کند. سری آن هنوز هم راحتی سری ۷ را دارد و بهتر از آئودی است. در مجموع برنده‌ی این مقایسه آلپینا B7 است و رده‌های بعدی به ترتیب به جگوار XJR و آئودی S8 پلاس تعلق می‌یابد. ب‌ام‌و بهترین ترکیب را ارائه کرده و بهترین تکنولوژی و تجمل را داراست البته که از یک خودروی جدید نیز همین انتظار را داریم. جگوار علیرغم کاستی‌هایش هیجان بیشتری در رانندگی داشته و ظاهر آن بهترین است. آئودی اگرچه از نظر دینامیکی احساس‌برانگیز است اما از تمامی جنبه‌ها پیر شده و یک چرخش تماماً جدید را نیاز دارد.
  ۲۰۱۶ Jaguar XJR ۲۰۱۷ BMW Alpina B7 xDrive ۲۰۱۷ Audi S8 Plus
پیشرانه ۵.0L supercharged DOHC 32-valve V-8 ۴.4L twin-turbo DOHC 32-valve V-8 ۴.0L turbo DOHC 32-valve V-8
قدرت 550hp @ 6,000 rpm 608hp @ 5,750 rpm 605hp @ 6,100 rpm
گشتاور 680N.M@ 2,500 rpm 800N.M @ 3,000-5,000 701N.M@ 1,750 rpm
وزن (کیلوگرم) ۱۸۷۵ ۲۱۳۲ ۲۱۲۵
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۴ ثانیه ۳.۶ ثانیه ۳.۷ ثانیه
بیشینه سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۲۸۰ ۳۳۱ ۲۵۰
قیمت پایه (دلار) ۱۱۸,۹۹۵ ۱۳۷,۹۹۵ ۱۱۶,۸۵۰

 

[polldaddy poll=9599544] منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. kasra

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    زیاد منصفانه نبود، خب مشخصه که B7 جدید تره و بدیهیه که تکنولوژی های به روز تری داشته باشه و ساخته شده که بهتر از هم نسل های نسل قبلی خودش باشه و اگه از A8 و XJR پایین تر باشه یعنی فاجعه واسه بی ام و .
    ,به نظرم مقایسه S65/S63 با B7/M760 یه خورده منصفانه تر بود.

    1. AK_007

      ۱۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (560 ديدگاه)

      آره, این مقایسه به نظرم جالب تر خواهد بود

    2. الف.ی

      ۱۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1780 ديدگاه)

      به نظر منم جای مدل مرسدس خالیه ولی بین این سه تا اول B7 و بعد S8 و بعد جگوار رو می پسندم.مخصوصا که نادر فقیه زاده جزو طراحان ارشد بی ام و سری 7 و طراح اصلی بیمر سری 6 هست.

    3. Bavaria

      ۱۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      دقیقا این ی مقایسه دوسر باخت برای ب ام و بود
      اگر میباخت ک فاجعه بود،اگه میبرد ک چشمش کور باید میبرد

      1. MPH

        ۱۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (431 ديدگاه)

        عجب تحلیلی!!!!!!ولی درسته
        من فکر میکنم آئودی بهتر از جگواره

    4. dice

      ۱۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      حرف بنز و بی ام و شد… با اینکه در زیبا بودن همه کلاس های بنز و بی ام و شکی نیست…. ولی من از هر دو خورو ساز نسل های قبلشونو بیشتر دوست داشتم…. تویه این سال های اخیر یکم محافظ کارانه عمل می کنن… و از نظر ظاهری مدلاشون شبیه به هم شده :)… نمی دونم..شاید هم من اشتباه می کنم

    5. فرشاد سجادیان

      ۱۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3016 ديدگاه)

      سری هفت آلپینا به هیچ وجه رقیب S65 نمیشه، مقایسه با S63 منصفانه‌تره

  2. reza

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    اون خاص بودن جاگوار تو این کلاس خودرویی یه چیز دیگست

  3. استون مارتین

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (117 ديدگاه)

    وجداناا جگوار ششدییدا گیراست و خودشم گفته بهترین هندلینگو داره اپشن زیادی باعث لذت رانندگی نمیشه من بعد جگوار ایودی رو بر میدارم این نظر شخصیمه بازم مییگم خگوار شدییدا زییباست

  4. (پهلوان مک لارن)new great britain

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2862 ديدگاه)

    یعنی بدجور از جگوار میترسن.
    طفلکی ها مدل های قدیمی جگوار رو میارن. یه موقع شکست نخورن.
    تازه با اینکه از همشون قدیمی تره ولی بازم دوم شده.? ??
    ب ام و رو به عنوان لذت رانندگی و هندلینگ میشناسن.ولی ظاهرا زمانی که با جگوار قراره مقایسه بشه لذت رانندگی و هندلینگ رو به جگوار میبازه.??

    1. MPH

      ۱۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (431 ديدگاه)

      خب مدل جدید داشته که بیارن؟؟؟؟؟؟
      تازه از چی میخواستن بترسن؟؟؟؟؟؟؟
      اول شدن جگوار که ترس نداره
      البته اگه تو چیزی اول باشه

  5. امپراتور لامبورگینی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    این اصلا منصفانه نیست
    الان آخر عمر S8 هست.
    عین این که بیای یک قهرمان دو 70 ساله رو با یک جوون 18 ساله مقایسه کنی …
    اون قهرمان دو هر چقدر هم خفن باشه دورش دیگه تموم شده
    باید برای نسل بعد A8 صبر کنیم.

  6. مهراب

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (60 ديدگاه)

    عشقه xj

  7. مهدی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    فقط S63 AMG.

  8. روح الله

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    آلپینارو همیشه دوست داشتم

  9. Ehsan

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    انصافا جلوی بی ام و خیلی زشت شده

  10. سینا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (349 ديدگاه)

    عجیب بود ، ترکیب رو یه جوری چیده بود که BMW ببره ، از bmwblog هم نبود

    1. Bavaria

      ۱۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      ترکیب کلا همینه فقط بنز رو کم داشت که معمولا با اختلاف کمی برنده می شد(اون اختلاف هم در حد سلیقه بود)

  11. X SIX M

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (666 ديدگاه)

    مقایسه افتضاحی بود

  12. pooriya

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (583 ديدگاه)

    BMW ALPINA B❤

  13. saied

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1261 ديدگاه)

    تاپ اسپید بی ام دبلیو رو عشقه.
    واقعا حال میده با این ماشین لوکس ۳۳۰ تا بری.

  14. احمد باقری

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    آلپینا هم طراحی باحالی داره.

  15. reza-a

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (455 ديدگاه)

    بی ام و با اینکه طراحی جالبی نداره اول آئودی شیک دوم جگوار قدیمی سوم
    عکس موتور بی ام و و جگوار جا به جا گذاشتین

  16. محمد رضا

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (798 ديدگاه)

    دوتا مسئله
    1_آیا امکان داره کیفیت ساخت کابین جگوار پایین تر از bmw باشه

    2_خب معلومه با 20 هزار دلار گرونتر bmw برنده میشه

    خواص بودن جگوار چیز دیگریست البته ایرانیها از اینکه جگوار برند لوکستری از bmw و مرسدس بنز هست خبر ندارن

    1. فرشاد سجادیان

      ۱۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3016 ديدگاه)

      لطفا یه منبع حتی غیر معتبر بیار که نوشته باشه برند جگوار از بنز و ب‌ام‌و لوکس‌تره، به خصوص بنز

  17. ghost

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (193 ديدگاه)

    مشکل اصلی جگوار موتور قدیمی و گیربکس نا هماهنگ شه که اونم تا 2018 قرار ه هل شه
    موتور 4.4 لیتر bmwو 3 لیتری که خودش طراحی کرده و گیربکس جدید 8 سرعته که چند وقت پیش معرفی کرد
    قشنگ داره مقدمه چینی می کنه جگوار تا معرفی xj که بهترین سدان لوکس تولید انبوه انگلیسی شه

  18. arash66

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    تست قوی نیست.
    از نظر طراحی S8 کاملا طراحی خاص و شیکی داره که به هیچ وجه پایین تر از دو مدل دیگه قرار نمیگیره ! ( باید از نزدیک ببینید )
    شتاب اعلام شده از طرف آئودی 3.6 هست ولی عملا در بیشتر تست ها شتاب پایینتری داره .
    نسبت به قیمت و خاص بودن صد درصد انتخاب من S8 هست.

  19. reza-a

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (455 ديدگاه)

    جا عکس ها درسته شده
    ممنون از توجه تون

  20. فرشاد سجادیان

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3016 ديدگاه)

    آئودی S8 پلاس: طراحی بهتر، پرستیژ بیشتر، قیمت مناسب تر
    ب‎ام‎و: قدرت بالاتر و تکنولوژی جدیدتر و کامل تر
    جگوار xjr: خاص تر، سرگرم کننده تر
    انتخاب من: هیچکدوم! لطفا یه پرس S کلاس با سس ترکیبی AMG و Brabus برام بیارید!

  21. مهدی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    برای منم از همین که فرشاد سجادیان گفت بیارید لطفا” !

  22. mojtaba

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به نظر من audi به خاطرقیمتی حدود 20 هزار دلار پایین تر ازbmw بهتره
    چون تقریبا با هم یکسان هستن از نظر موتور و …. فقط گشتاور bmw بیشتره
    نظر منaudi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا