درحالیکه آئودی S8 پلاس دارای قدرت پیشرانهی کافی برای رقابت با دیگر سوپر سدان های لوکس دیگر است اما این خودرو کاملاً قدیمی بوده و فاقد تکنولوژی پرفورمنسی است که رقبای جدیدتر دارند. هرچند از این نظر آئودی تنها نیست و جگوار XJR هم مرد کهنهکار این کلاس است. به نظر میرسد که هر دو خودرو در برابر بامو آلپینا B7 جدید از میدان به در شوند.
خب به تازگی Automobile Magazine این سه خودرو را در برابر هم قرار داده تا ببیند که کدامیک برتر خواهد بود.
برای کسانی که اطلاع ندارند باید گفت که آلپینا کمپانی تیونینگ بامو است که مستقیماً با این برند باواریایی همکاری میکند. آلپینا B7 در واقع به همراه بامو سری ۷ ساخته شده و توسط بامو فروخته میشود؛ اما این خودرو یک سری ۷ معمولی نیست. پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی آن از 750i قرض گرفته شده و دارای توربو و سیستم اگزوز جدید به همراه برخی تنظیمات خاص آلپینا است. پیشرانه هماکنون قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری تولید میکند. این میزان قدرت از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به همهی چرخها فرستاده میشود و B7 با این پیشرانه میتواند در ۳.۶ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو حتی دارای سیستم فرمان پذیری چهارچرخ و سیستمی است که جادهی پیش رو را اسکن کرده تا دامپرها را برای عبور بهتر از پیچ و افزایش راحتی پیش تنظیم نماید.
در مقایسه با این خانهی تکنولوژی، آئودی S8 پلاس واقعاً ساده به چشم میآید؛ اما این مورد باعث بد شدن آئودی نمیشود. پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این خودرو قدرت ۶۰۵ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۱ نیوتون متری دارد که از این نظر به خوبی در برابر آلپینا قد علم میکند. نیروی پیشرانه نیز همانند بامو از طریق گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF به هر چهارچرخ منتقل میشود. این خودرو یکدهم ثانیه کندتر از B7 بوده و در ۳.۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد. شکی وجود ندارد که این خودرو یک بازیگر قدرتمند است اما کمی در بخشهای لوکس بودن و پرفورمنس کم میآورد. کابین خودرو بهطور شگفتانگیزی خوشساخت است اما از نظر تکنولوژی در پسِ بامو قرار میگیرد.
۲۰۱۶ Jaguar XJR | ۲۰۱۷ BMW Alpina B7 xDrive | ۲۰۱۷ Audi S8 Plus | |
پیشرانه | ۵.0L supercharged DOHC 32-valve V-8 | ۴.4L twin-turbo DOHC 32-valve V-8 | ۴.0L turbo DOHC 32-valve V-8 |
قدرت | 550hp @ 6,000 rpm | 608hp @ 5,750 rpm | 605hp @ 6,100 rpm |
گشتاور | 680N.M@ 2,500 rpm | 800N.M @ 3,000-5,000 | 701N.M@ 1,750 rpm |
وزن (کیلوگرم) | ۱۸۷۵ | ۲۱۳۲ | ۲۱۲۵ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۴ ثانیه | ۳.۶ ثانیه | ۳.۷ ثانیه |
بیشینه سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۲۸۰ | ۳۳۱ | ۲۵۰ |
قیمت پایه (دلار) | ۱۱۸,۹۹۵ | ۱۳۷,۹۹۵ | ۱۱۶,۸۵۰ |
[polldaddy poll=9599544] منبع: automobilemag
kasra
۱۶ آذر ۱۳۹۵زیاد منصفانه نبود، خب مشخصه که B7 جدید تره و بدیهیه که تکنولوژی های به روز تری داشته باشه و ساخته شده که بهتر از هم نسل های نسل قبلی خودش باشه و اگه از A8 و XJR پایین تر باشه یعنی فاجعه واسه بی ام و .
,به نظرم مقایسه S65/S63 با B7/M760 یه خورده منصفانه تر بود.
AK_007
۱۶ آذر ۱۳۹۵آره, این مقایسه به نظرم جالب تر خواهد بود
الف.ی
۱۶ آذر ۱۳۹۵به نظر منم جای مدل مرسدس خالیه ولی بین این سه تا اول B7 و بعد S8 و بعد جگوار رو می پسندم.مخصوصا که نادر فقیه زاده جزو طراحان ارشد بی ام و سری 7 و طراح اصلی بیمر سری 6 هست.
Bavaria
۱۶ آذر ۱۳۹۵دقیقا این ی مقایسه دوسر باخت برای ب ام و بود
اگر میباخت ک فاجعه بود،اگه میبرد ک چشمش کور باید میبرد
MPH
۱۶ آذر ۱۳۹۵عجب تحلیلی!!!!!!ولی درسته
من فکر میکنم آئودی بهتر از جگواره
dice
۱۶ آذر ۱۳۹۵حرف بنز و بی ام و شد… با اینکه در زیبا بودن همه کلاس های بنز و بی ام و شکی نیست…. ولی من از هر دو خورو ساز نسل های قبلشونو بیشتر دوست داشتم…. تویه این سال های اخیر یکم محافظ کارانه عمل می کنن… و از نظر ظاهری مدلاشون شبیه به هم شده :)… نمی دونم..شاید هم من اشتباه می کنم
فرشاد سجادیان
۱۷ آذر ۱۳۹۵سری هفت آلپینا به هیچ وجه رقیب S65 نمیشه، مقایسه با S63 منصفانهتره
reza
۱۶ آذر ۱۳۹۵اون خاص بودن جاگوار تو این کلاس خودرویی یه چیز دیگست
استون مارتین
۱۶ آذر ۱۳۹۵وجداناا جگوار ششدییدا گیراست و خودشم گفته بهترین هندلینگو داره اپشن زیادی باعث لذت رانندگی نمیشه من بعد جگوار ایودی رو بر میدارم این نظر شخصیمه بازم مییگم خگوار شدییدا زییباست
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۶ آذر ۱۳۹۵یعنی بدجور از جگوار میترسن.
طفلکی ها مدل های قدیمی جگوار رو میارن. یه موقع شکست نخورن.
تازه با اینکه از همشون قدیمی تره ولی بازم دوم شده.? ??
ب ام و رو به عنوان لذت رانندگی و هندلینگ میشناسن.ولی ظاهرا زمانی که با جگوار قراره مقایسه بشه لذت رانندگی و هندلینگ رو به جگوار میبازه.??
MPH
۱۶ آذر ۱۳۹۵خب مدل جدید داشته که بیارن؟؟؟؟؟؟
تازه از چی میخواستن بترسن؟؟؟؟؟؟؟
اول شدن جگوار که ترس نداره
البته اگه تو چیزی اول باشه
امپراتور لامبورگینی
۱۶ آذر ۱۳۹۵این اصلا منصفانه نیست
الان آخر عمر S8 هست.
عین این که بیای یک قهرمان دو 70 ساله رو با یک جوون 18 ساله مقایسه کنی …
اون قهرمان دو هر چقدر هم خفن باشه دورش دیگه تموم شده
باید برای نسل بعد A8 صبر کنیم.
مهراب
۱۶ آذر ۱۳۹۵عشقه xj
مهدی
۱۶ آذر ۱۳۹۵فقط S63 AMG.
روح الله
۱۶ آذر ۱۳۹۵آلپینارو همیشه دوست داشتم
Ehsan
۱۶ آذر ۱۳۹۵انصافا جلوی بی ام و خیلی زشت شده
سینا
۱۶ آذر ۱۳۹۵عجیب بود ، ترکیب رو یه جوری چیده بود که BMW ببره ، از bmwblog هم نبود
Bavaria
۱۷ آذر ۱۳۹۵ترکیب کلا همینه فقط بنز رو کم داشت که معمولا با اختلاف کمی برنده می شد(اون اختلاف هم در حد سلیقه بود)
X SIX M
۱۶ آذر ۱۳۹۵مقایسه افتضاحی بود
pooriya
۱۶ آذر ۱۳۹۵BMW ALPINA B❤
saied
۱۷ آذر ۱۳۹۵تاپ اسپید بی ام دبلیو رو عشقه.
واقعا حال میده با این ماشین لوکس ۳۳۰ تا بری.
احمد باقری
۱۷ آذر ۱۳۹۵آلپینا هم طراحی باحالی داره.
reza-a
۱۷ آذر ۱۳۹۵بی ام و با اینکه طراحی جالبی نداره اول آئودی شیک دوم جگوار قدیمی سوم
عکس موتور بی ام و و جگوار جا به جا گذاشتین
محمد رضا
۱۷ آذر ۱۳۹۵دوتا مسئله
1_آیا امکان داره کیفیت ساخت کابین جگوار پایین تر از bmw باشه
2_خب معلومه با 20 هزار دلار گرونتر bmw برنده میشه
خواص بودن جگوار چیز دیگریست البته ایرانیها از اینکه جگوار برند لوکستری از bmw و مرسدس بنز هست خبر ندارن
فرشاد سجادیان
۱۷ آذر ۱۳۹۵لطفا یه منبع حتی غیر معتبر بیار که نوشته باشه برند جگوار از بنز و بامو لوکستره، به خصوص بنز
ghost
۱۷ آذر ۱۳۹۵مشکل اصلی جگوار موتور قدیمی و گیربکس نا هماهنگ شه که اونم تا 2018 قرار ه هل شه
موتور 4.4 لیتر bmwو 3 لیتری که خودش طراحی کرده و گیربکس جدید 8 سرعته که چند وقت پیش معرفی کرد
قشنگ داره مقدمه چینی می کنه جگوار تا معرفی xj که بهترین سدان لوکس تولید انبوه انگلیسی شه
arash66
۱۷ آذر ۱۳۹۵تست قوی نیست.
از نظر طراحی S8 کاملا طراحی خاص و شیکی داره که به هیچ وجه پایین تر از دو مدل دیگه قرار نمیگیره ! ( باید از نزدیک ببینید )
شتاب اعلام شده از طرف آئودی 3.6 هست ولی عملا در بیشتر تست ها شتاب پایینتری داره .
نسبت به قیمت و خاص بودن صد درصد انتخاب من S8 هست.
reza-a
۱۷ آذر ۱۳۹۵جا عکس ها درسته شده
ممنون از توجه تون
فرشاد سجادیان
۱۷ آذر ۱۳۹۵آئودی S8 پلاس: طراحی بهتر، پرستیژ بیشتر، قیمت مناسب تر
بامو: قدرت بالاتر و تکنولوژی جدیدتر و کامل تر
جگوار xjr: خاص تر، سرگرم کننده تر
انتخاب من: هیچکدوم! لطفا یه پرس S کلاس با سس ترکیبی AMG و Brabus برام بیارید!
مهدی
۱۸ آذر ۱۳۹۵برای منم از همین که فرشاد سجادیان گفت بیارید لطفا” !
mojtaba
۱۱ دی ۱۳۹۵به نظر من audi به خاطرقیمتی حدود 20 هزار دلار پایین تر ازbmw بهتره
چون تقریبا با هم یکسان هستن از نظر موتور و …. فقط گشتاور bmw بیشتره
نظر منaudi