علیرغم رنج بردن از افت فروش در بازار خودروی آمریکا، مرسدس بنز همچنان بالاتر از دو رقیب اصلی خود یعنی لکسس و بامو قرار دارد.
در آوریل سال ۲۰۱۷ مجموع ۱۵۹۷۹۳ دستگاه خودروی لوکس در آمریکا به فروش رفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱.۶ درصدی را نشان میدهد. فروش خودروهای مرسدس بنز افت ۷.۹ درصدی داشته درحالیکه این میزان افت برای بامو ۹.۳ درصد و برای لکسس ۱۱ درصد بوده است.
به استثنای فروش مدلهای تجاری، مرسدس ماه گذشته ۲۶۹۳۲ دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده و اگرچه این میزان کمتر از سال قبل است اما فروش سال ۲۰۱۷ این برند آلمانی هنوز هم ۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۶ است.
اگرچه ما از عملکرد سال گذشته پیشی گرفتهایم اما در ماه آوریل و به دلیل محدودیت در موجودی برخی از مدلهای محبوب (GLC، CLA و GLA) در خلال تغییر مدلهای سال با چالشهایی مواجه شدیم. با این وجود ما بازهم به دنبال ثبت رکوردی جدید در سال ۲۰۱۷ هستیم.
سری ۵ بسیار محبوب ما هنوز هم در حال افزایش تولید است و جدیدترین نسخههای آن در حال ورود به نمایندگیها میباشد.
این برند باواریایی در ماه آوریل سال جاری ۹۴۳۰۶ دستگاه از خودروهای لوکس خود را فروخته است.
اما لکسس بیشترین میزان افت فروش در این بخش از بازار خودرو را داشته و فروش آن در ۴ ماه ابتدای سال، نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۶ کاهش ۱۵ درصدی را نشان میدهد.
امپراتور لامبورگینی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶.
مرسدس در اوج ….خودروسازی آلمان در اوج ….
The best or nothing
شعار بنز رو به زبان ژاپنی هم مینویسم تا دوستان ژاپنی بازمون این شعار رو آویزه ی گوششون کنند !!!!!!!!
( 最善か無か )
کارال
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶☝?دمت گرم
امپراتور لامبورگینی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶خخخخ
گفتم شاید به زبان ژاپنی بگم تاثیر داشته باشه !!!!
شاهين
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶داداچ داری اشتباه برداشت میکنیا!!! همه ژاپنی بازا بنز و ب ام و رو دوس دارن.اما شما نمیتونی با ۲۰ هزار دلار بری بنز صفر بخری.چند تا گزینه آسیایی و اروپایی و شاید امریکایی واست بمونه که از بین اون گزینه ها اکثرا ژاپن رو ترجیح میدن.در ضمن اینم باید بگم که ساخت ماشینی مثل مزدا ۳ یا سیویک یا کرولا با قیمت تقریبا ۱۸ هزار دلار کاریه که اگه آلمانی ها میتونستن انجام میدادن.پس اقتصادی و خوب ساختن هم هنریه که در دست ژاپنی هاست
رضا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶شاهین جان این چیزی که میگی ممکن نیس اولا مشخصه که مرسدس بنز و ب ام و برندای گرونین اصلا چطوری با ماشینای اقتصادی مثل مزدا 3 یا سیویک مقایسشون میکنی؟؟؟این ماشینا هزینه تولیدشون مسلمه که بالاتره. مرسدس بنز 17000 دلاری؟ چرا نمیتونن بسازن فولکس واگن چیه پس یا اوپل.بهتره با اینا مقایسه کنی نه با برندای لاکچری
امپراتور لامبورگینی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶.
لکسوس ، اینفینیتی واکورا هم حتما نمیتونن ماشین ۱۷/۰۰۰ دلاری بسازن !!!!
با لغاتی به اسم لوکس و خاص آشنایی داری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Hamid...Audi
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶تعصب رو بزارین کنار…
ماشین خوب رو باید دوست داشت.اسکلید و GLS و RS7 و اونتادرو و مزدا3 و آکورد و … .
ممکنه تو هر رنجی ماشینای دوست داشتنی وجود داشته باشه چه فرقی میکنه ژاپنی باشن یا آلمانی یا امریکایی؟!!!!!
داود
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶این هم جوابت به زبان ژاپنی “心 ..と別の心I .. 、世界で最も純粋یعنی پرچم ژاپن همیشه بالاست به این اعداد و ارقام کذایی گوش نده.
GTS
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶داود جون از خودت یچی نوشتیا آخه همچین معنی ای نمیده ??
Hossein
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶بالاخره هر کدوم چه تعداد خودرو فروختن؟
آمار بی ام و اشتباه نوشته شده
Kamran
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶سلاطین آلمانی در اوج قدرت ?
فيصل
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶تو ۳ ماهه اول سال ۳ برند تویوتا و نیسان و هوندا حدود نیم ملیون خودرو فروختن طبیعیه که تمرکزشون رو همینه. این برندها حدود ۲۰ ساله ک به لوکس سازی هم وارد شدن و رتبه بعد از المانها هم کفایت میکنه براشون. اختلاف لکسس با بی ام و حدود ۵۰۰ دستگاه و با مرسدس هم ۷۰۰۰ دستگاه. لکسس خیلی وقته آئودی رو پشت سر گذاشته و این ۲ برند دیگه آلمانی از ترس شکست از لکسس خواب راحت ندارند تو امریکا
شاهين
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶افرین.قابل توجه دوستانی که فکر میکنن ائودی شاخ غول رو شکونده
امپراتور لامبورگینی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶اتفاقا این لکسوس هست که باید از آئودی بترسه.
.
آئودی تازه ۱۰ ساله که بیدار شده
به زودی آئودی لکسوس رو جا میذاره
بشین وتماشا کن ….
شاهين
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶آئودی بیدار شده؟ قبلش کجا بود؟ خواب زمستونی؟ ۱۰ سال پیش هم لکسوس es 2007 تازه کار بود.اما همون موقعش هم از آئودی هم قیمت خودش بهتر بود.لوکس تر بو.با کلاس تر بود.هنوزم هست.ارقام فروشو ببین.اثبات حرف منه
sina
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶بحث دقیقا همینه فیصل جان
دوستان میان مرسدس رو با تویوتا و هوندا مقایسه می کنن. البت همین مقایسه نشون میده جایگاه خودروساز ژاپنی رو. کم کاری نیست که یه خودرو 20000 دلاری بدی دست مردم که تو کیفیت و اطمینان ماشینای 100000 دلاری رو به چالش بکشه.
ما هم سهام دار شرکتی نیستیم ولی چون خودم کرولای 2006 و پدرم سالها در روستا وانت تویوتا مدل 82 داره از این شرکت خوشنام حمایت میکنم چون به من منفعت رسونده.
NИ
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان واقعا این حرفارو از روی شوخی میزنید یا واقعا اینطوره نظرتون.با این استدلال شما من داچیارو هم سطح مرسدس بنز قرار میدم چون قابلیت اطمینان و کیفیتش بالاست و تازه قیمتشم خیلی ارزون تره! اما واقعا شما این حرف منو چطور میبینید؟ دوتا برند که فلسفه ی تولیدشون با هم متفاوترو کنار هم قرار میدین بعد مزیت یکیشونو به خاطر اینکه تازه ماشین اقتصادیرو و باید ارزون باشرو با بقیه مقایسه میکنید. حالا لکسس یا اینفینیتی یا آکورا(اینا رقبای ماشینای لوکسن نه نیسان و هوندا و تویوتا ) مگه ماشین زیر بیست هزار دلار دارن؟شما میگین با قیمت بیست هزار دلار قابلیت اطمینان ماشین صدهزار دلاریرو دارن مگه ماشینای اقتصادی دیگه مثل فولکس واگن و فورد و کلی از ماشینای دیگه بنجلن؟من هنوز هدف شمارو ازین مقایسه نفهمیدم ولی
sina
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶شما واقعا فک میکنی قابلیت اطمینان داچیا در حد بنزه؟؟؟!!! من دیگه صحبتی نذارم با این اوصاف.
دوست عزیزم بحث اینه شما برو لیست ده خودروساز مورد اطمینان رو ببین. خواهی دید ک تنها خودروهایی که تو ده تای اول هستن و به ادم عادی توانایی خریدشون رو داره تویوتا و هوندا هستن. این میشه بزرگترین دستاورد یه خوذروساز. داچیا رو تو اون لیست راه نمیدن اصن . فورد و فولکس هم مطمئن باش ارزوشونه بیان تو ده تای اول ولی خب هنوز کار دارن.
بله فلسفه تولید متغاوته ولی قابل اطمینان بودن یه خودرو سوای از فلسفه تولیدش هست.
بهزاد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶فیصل جان در 4 ماهه ی ابتدای 2017 سه برند تویوتا نیسان هوندا یک میلیون و 775 هزار خودرو فروختن و با احتساب مزدا سوبارو میتسوبیشی حدود دو میلیون و 103 هزار دستگاه میشه.
آمار 4 ماهه ی ابتدای سال لوکس سازان یا فروش در آمریکا؛
بنز با احتساب خودروهای کار 115699
بی ام و 94306
لکسوس 84061
بیوک 70940
آئودی 64358
اینفینیتی 54358
کادیلاک 46282
آکورا 45894
لندروور 25086
ولوو 20600
پورشه 18247
تسلا 15600
جگوار 14606
مزراتی 4553
آلفا 1783
جنسیس 814
بنتلی 720
رولزرویس 480
و کیا k900 حدود 147 عدد !
فيصل
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶بهزاد جان درست میفرمایین، آمار من فقط مربوط به ماه آوریل هست دیگه نشد ویرایش کنم.
ی مطلب دیگه هم آمار فروش مرسدس با احتساب ون اسپرینتر هست که اگه عادلانه بخوای با لکسس رقابت کنه (بدون احتساب این مدل ک معادلش رو لکسس نداره) اونوقت فروششون یکسان میشه تقریبا
sina
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶بهزاد عزیز
ممنونم بابت کامنت هات که پر از نکات اموزنده هستن.
زنده باشی رفیق
Hossein
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶آمار فروش لینکلن تو این لیست نیست
اگر آمار اون رو هم داری لطفا بنویس
بهزاد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶لینکلن در 4 ماه ابتدای سال تعداد
36774
خودرو فروخته.
جواد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶مجید چرا هر وقت بحث ماشین آلمانی میشه میای میزنی تو سر ژاپنی ها یا بحث درباره ژاپنی هاست میگی هیچ وقت ژاپن به آلمان نمیرسه. با ژاپنی ها مشکلی داری داداش.؟
من خودم عاشق ماشینای آلمانیم(مخصوصا بنز) همیشه هم از ماشینای ژاپنی خوشم اومده و قبولشون دارم ولی تو خیلی تند روی میکنی.
امپراتور لامبورگینی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶من کجا زدم تو سر ژاپنی ها ؟؟؟
Achtung
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶این ژاپنیها با لگنهای ارزونی که از دعه ۸۰ تولید کردن باعث شدن که صنعت خودروسازی به بیراهه بره . باید تو سرشون زد ماشینهای آمریکایی دهه هشتاد رو ببینین آدم افسوس میخوره آخه چرا باید الان این وضعیت باشه؟☹️
Milad
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶شمشیر بران کره ای، جنسیس تو این رده نیست، تو رده فوق فوق لوکس ها نخست شد?❤
sunmartin
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶عالیی بود میلاد
امیررضا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶جدا از اینکه لکسوز ماشینای خوبی تولید میکنه و دائم دنبال اینه که بنز و بی ام و رو کنار بزنه اما در مقاسیه برند لکسوز هیچوقت نمیتونه به ارزشمندی این دو برند برسه اینا یدونه ال ساختن خیال کردن فاتح دنیا هستن ماشین خوب رو هم خیلی از کشورا و شرکتها تولید میکنن حتی کره ای ها پس ساختن ماشین خوب توسط چشم بادامی ها کار غیر منتظره ای نیست اینا مثل ایرانخودرو و سایپا چلمن نیستن که اونا کارشونو خوب بلدن.من خیلی از ماشینای لکسس خوشم میاد اما وقتی چشمم به برندش میافته بنز و بی ام و رو بهش ترجیح میدم.اینجوری که شما میگین بزودی هیوندای هم ماشینای همتراز با اینارو تولید میکنه فقط ما ایرانیا هستیم که باید بزنیم تو سرمون که چرا یه کره نیم وجبی این همه از ما جلو افتاد حتی چینی ها هم که خیلی دیر اومدن از ما جلو افتادن کلا هرکس شروع میکنه از ما جلو میافته حتی اگه الان شروع کنه/سایپا مرگی مطمئن،راه تورا میخواند ایران قودوخ