پس از حدود ۳۰ سال غیبت، بامو در سال ۲۰۱۸ اقدام به احیای سری ۸ کرد. برای اولین بار در تاریخ این مدل، سری ۸ در نسخه پرقدرت M8 نیز ظاهر شد. این خودرو در سه نسخه M8 کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه عرضه شده است. البته برای مدل سال ۲۰۲۱ تنها یکی از این سه مدل در آمریکا عرضه شده اما خب باید اذعان کرد تقاضا برای M8 ناامید کننده بوده است.
همه میدانند که فروش گرندتورر پرچمدار بامو دلگرم کننده نبوده است. BMW بلاگ میگوید نمایندگیهای این شرکت هنوز تعداد زیادی M8 کوپه و کانورتیبل فروخته نشده را در شوروم های خود نگه داشتهاند.
بیمر پست هم تایید کرده نمایندگیهای بامو در آمریکا نمیتوانند مدلهای اضافی را به سبد محصولات خود در انبار اضافه کنند. به این ترتیب تنها نسخهای از M8 که میتوانید برای مدل سال ۲۰۲۱ انتخاب کنید مدل M8 گرن کوپه خواهد بود.
تقاضا برای خودروهای کوپه و کانورتیبل لوکس در حال کاهش بوده و بنابراین جای تعجبی ندارد که سری ۸ نیز از این قضیه آسیب ببیند. با همهگیری شدید ویروس کرونا و وجود بحران مالی، خرج بیش از ۱۳۰ هزار دلار برای یک کوپه لوکس تصمیم منطقیای محسوب نمیشود.
قیمت پایه بامو M8 کوپه ۲۰۲۰ برابر با ۱۳۳ هزار دلار بوده درحالیکه برای نسخه کانورتیبل باید ۱۴۲۵۰۰ دلار بپردازید. مدل کاربردیتر و شیکتر گرن کوپه قیمت ۱۳۰ هزار دلاری داشته اما اصلاً خودروی ارزانقیمتی محسوب نمیشود.
باید منتظر ماند و دید که آینده M8 کوپه و کانورتیبل چه خواهد شد. البته وضعیت این گرندتوررهای پرفورمنس و گرانقیمت خیلی خوب نبوده و اگر فروش آنها بهبود نیابد شاید شاهد خداحافظی آنها با بازار باشیم که اتفاق تلخی محسوب میشود.
Enzo
۲۶ تیر ۱۳۹۹این کرونا دهن کل دنیا رو آسفالت کرده .نمیدونم ولی یه حسی بهم میگه پشت این ویروس یه جریاناتی هست
مهدی موتورز
۲۶ تیر ۱۳۹۹فکر کنم عدد۸ برا BMW نحسه
سورنا
۲۷ تیر ۱۳۹۹دااداش برای کرونا نیست شاید تاثیر داشته ولی مشکل اصلیش قیمتشه درسته خیلی خوبه این ماشین ولی قیمتش واقعا بالاست
net
۲۶ تیر ۱۳۹۹بی ام و سری ۸ روباز یا m8 روباز در حال حاضر زیباترین ماشین روباز دو در جهان هست
Archi KHAN
۲۶ تیر ۱۳۹۹بخدا سر تیتر مقاله را خوندم هنوز بازش نکرده بودم !
اما نگران تو بودم و رویات…
mehran (fox)
۲۶ تیر ۱۳۹۹واقعا باید تاسف خورد واسه این تغییر سلیقه…..
هر شاسی بلندی هرچقدرم ضعف داشته باشه اینقدر خوب میفروشه ولی همچین جواهری که اومده لذت ناب رانندگیو با سبک زندگی لاکچری ترکیب کنه نیومده نگران رفتنه…..بیخود نبود که مرسدس نسخه کوپه و کانورتیبل اس کلاسو بازنشست کرد…
زورکی که نیست، بازار چیزیو نخواد مجبوری علی رغم میلت تولیدشو متوقف کنی حالا هرچقدرم که بخواد خوب باشه….
بهنام
۲۶ تیر ۱۳۹۹تو این وضعیت اقتصادی، خودرویی به این گرانی، تازه باید افت قیمت نزدیک به سی هزار دلاری پس از تنها یک سال کارکرد رو هم بهش اضافه کنید تا متوجه بشید چرا تقاضا برای این نوع خودرو کم شده.
ارشیاsvj
۲۶ تیر ۱۳۹۹به نظرم تا db11 یا کانتیننتال یا حتی رولزرویس ریث هستن کسی طرف m8 نمیره
ب ام و باید به جای وینکه اینو گرند تورر کنه باید به چنتا تغییر توش اعمال میکرد به عنوان سوپر اسپرت میدادش بیرون.
Joker
۲۶ تیر ۱۳۹۹این ماشینایی که تو اسم بردی ارزون ترینش db11 هست که قیمتش از ۲۰۰ هزار تا شروع میشه،ریث قیمت پایه ۴۵۰ هزار دلاری داره!! اینایی که گفتی هیچکدوم تو کاهش فروش m8 تاثیر نمیزارن چون از لحاظ قیمتی فرسنگ ها با هم فاصله دارن،m8 بیشتر از هر چیزی از سبد گسترده محصولات بی ام و شکست خورد تا از رقبا! اونقدر سبد محصولاتش رو با نسخه های گوناگون پر میکنه که پرفورمنس چشمگیر خودرویی مثه m8 کمتر به چشم میاد در مقابل محصولات دیگه با پرفورمنس بالا و قیمت مناسب تر و اقتصادی تر…
Hadi
۲۶ تیر ۱۳۹۹این دیگه نه…
خدا…
آرش
۲۶ تیر ۱۳۹۹آقا گرونه، حتی برای یه خانوار آمریکایی هم گرونه، حتی اگه اقساط ۷ ساله بدون بهره یا با بهره ۲ درصد هم داشته باشه میشه ماهی ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار که زیاده.
آریا ماشین
۲۷ تیر ۱۳۹۹باز خوبه m8 گرن کوپه که رقیب اصلی AMG GT63 S و آئودی rs7 هست رو همچنان تولید میکنن
حالا فهمیدم چرا بنز مدل دو در GT – 4 DOOR نزد…