یک زمانی تنها شاسیبلند بامو مدل X5 بود اما سبد محصولات قدبلند این برند به شدت گسترش یافته و از X1 و X2 تا X7 بزرگ میرسد. البته فضا برای گسترش این خانواده وجود داشته و شایعات زیادی درباره تولید مدل X8 وجود دارد. جدیدترین خبر درباره این خودرو نیز به عرضه نسخه M45e اشاره داشته است.
به نظر میرسد بامو واقعاً درباره تولید نسخه پرچمدار M هم فکر میکند زیرا یکی از اعضای فروم های بیمر پست اسناد جالبی در اداره ثبت اختراعات و مالکیت معنوی آلمان پیدا کرده است. در این اسناد میتوانیم ثبت تجاری نام X8 M در ۲۳ مارس را ببینیم. این نام در اول آوریل ثبت شده و مراحل تائید آن هماکنون در حال انجام است.
اما قضیهی خود X8 چه میشود؟ خب اگر خبرها درست باشند، نسخه فوق لوکس X7 با چهار صندلی در اواخر سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد. البته این موضوع با کمی اغراق منتشر شده زیرا هیچ تصویر جاسوسی از X8 دیده نشده است. البته شاید در خبر منتشر شده به معرفی مدل کانسپت و نه تولیدی اشاره شده باشد. در این صورت نسخه تولیدی این شاسیبلند لوکس حدود سال ۲۰۲۲ پدیدار خواهد شد.
ظاهراً X8 با کد داخلی G09 شناخته شده و به فرم کوپه و تقریباً با همان ابعاد و تناسبات X7 معرفی خواهد شد. احتمالاً نسخه پرچمدار M از نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی موجود در X6 M که قدرت ۶۱۷ اسبی در نسخه کامپتیشن دارد استفاده خواهد کرد. ظاهراً خبری هم از نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری بکار رفته در مدل M760i نخواهد بود زیرا هزینه تولید این پیشرانه بالا بوده و قوانین آلایندگی سخت گیرانه نیز باعث میشوند هزینههای توسعه آن منطقی به نظر نرسد.
احتمالاً X8 M هم حداقل یک سال پس از معرفی نسخه استاندارد معرفی خواهد شد و بنابراین باید تا سال ۲۰۲۳ منتظر بمانیم. برخی منابع خبری میگویند این شاسیبلند پرچمدار بامو گرانترین محصول این خودروساز خواهد بود و بنابراین قیمت آن فراتر از بهای ۱۵۷۸۰۰ دلاری M760i خواهد بود. البته ما قیمت ۱۶۳۳۰۰ دلاری i8 رودستر را در نظر نگرفتیم زیرا تولید این خودرو تا چند روز دیگر به پایان میرسد.
Hamidreza
۲۷ فروردین ۱۳۹۹اگه چیزی باشه که تو رندر ها هست ( که احتمالا نیست) واقعا نمی پسندم بنده ؛ شاید دوستان خوششون بیاد.
GERMANY
۲۷ فروردین ۱۳۹۹در آینده شاهد چراغ های خطی خواهیم بود….?
Ali Mehri
۲۷ فروردین ۱۳۹۹بی ام و دوتا مدل تو این سگمنت داره . بنظرم x8 فقط هزینه اضافی رو دست شرکت میذاره . چون این مدلا قابلیت سه ردیفه شدن صندلیارو ندارن یا خیلی خیلی سخته مثل تسلا ایکس اونم بخاطر اینکه برقیه و کف صافی داره اون اتفاق براش افتاده. در کل من موافق تولیدش نیستم و موفق هم نخواهد بود اصلا
Z.Are
۲۷ فروردین ۱۳۹۹x7 به اندازه کافی بزرگ بود این دیگه به احتمالی قراره یه تریلی باشه
Me
۲۷ فروردین ۱۳۹۹نمیدونم تو ایران تاحالا دیدینش یا نه.واقعا بزرگ و وحشتناکه.مرسدس گ ال اس پشتش گم میشه
Z.Are
۲۷ فروردین ۱۳۹۹چجوری دیدیش وقتی هنوز معرفی نشده
Me
۲۸ فروردین ۱۳۹۹عزیزم x7 رو میگم
من المان زندگی میکنم
ahmad
۲۷ فروردین ۱۳۹۹مرسدس گ ال اس؟؟؟؟؟؟؟؟؟
???
Me
۲۸ فروردین ۱۳۹۹بله گ ال اس
همونطور که به ب ام و نمیگید بی ام دبلیو
فولکس واگن هم با v نوشته میشه ولی بهش نمیگین ولکس واگن
نه؟
آ ام گ رو نگم دیگه
Joker
۲۸ فروردین ۱۳۹۹عجب!!!????
AMANTE
۲۷ فروردین ۱۳۹۹بی ام و تعارف نکن بیا سری 10 و 12 رو هم بزن. بابا بسه، اینقدر سبد محصولات چه سدان، کوپه و شاسی بلند ( کراس اوور ات ) زیاد شدن که مردم برای خرید محصولاتت کیج میشن. ( البته فقط مختص بی ام و نیست این گسترش سبد محصولات )
اما اگه واقعا میخوای چنین محصولی تولید کنی باید بیخیال همه چی بشی و یک چیز لوکس و خاص مثل محصولات رولزرویس ارائه بدی وگرنه میشه X7 که گرون تر، تنگ تر و غیر کاربردی تر شده.
O
۲۷ فروردین ۱۳۹۹اتفاقا منم گیج شدم.الان به شدت موندم که x7 رو نخرم یا وایسم x8 بیاد اونو نخرم
Mehdi TuRbO
۲۷ فروردین ۱۳۹۹داداش به نظرم همون x7 بخریم بهتره،x8 فقط باید پول بیشتر بدیم اون پول اضافه رو سرمایه گذاری کن یه مزدا ۶ چیزی بزن کنارش،نوش جونت،پولتو حروم نکن.
سینا BMW
۲۷ فروردین ۱۳۹۹به نظرم تنها در شرایطی که ظاهرش شبیه M8 باشه احتمال موفقیت داره ، بیامو می خواد داخل تمام کلاس ها بهترین باشه و با اینکه تا حد زیادی این کارو کرد ولی X7 ظاهر خوبی نداره
KF
۲۷ فروردین ۱۳۹۹BMW خودش میدونه داره چیکار میکنه و این چیزایی رو که بهش فکر میکنیم BMW حتما براش راه حل داره یا شاید هم x8 رو درست نکنه
ماکان
۲۷ فروردین ۱۳۹۹سلام.انشاالله که هم مدل X8 و هم مدل X9 را بعنوان برادر بزرگتر X7 تولید کنند.از تولیدکنندگان بی ام و هم خواهشمندم که این دوتا مدل را تولید کنند.من خودم به سلیقه ی شخصی خودم این دوتا مدل مخصوصا مدل X9 که آن هم البته اگر جوری ساخته شود که سه ردیفه و بعنوان برادر بزرگتر X7 باشد را خیلی دوست دارم و حاضرم یکی از آنها را هر موقع که موقعیت مناسبش را داشتم بخرم.
رامتین
۲۷ فروردین ۱۳۹۹بنظرم تولید سری 8 کوپه هم اشنباه بود، چراکه دقیقا سری6 همون ابعاد را داشت. پس چه دلیل و اصراری بود که بگند سری 6 حذف و اسمش شده سری8! ضمن اینکه هنوز من در وبلاگهای تخصصی bmw میبینم علاقه به m6 بیشتر از m8 هست و طراحی پخته تری داره. یه مقایسه دیگه میتونه اینطور باشه که مثلا در غیرشاسی بلندها، m2 و m4 و m6 را در نظر بگیریم، کوپه هایی هستند که بترتیب افزایش سایز میدن. از اونطرف m3 و m5 و m7 میتونه سدانهایی باشند که دقیقا با همون درصد، افزایش سایز داشته باشند. پس بهتر بود کلا بی ام و بجای تولید سری هشت کوپه و شاسی بلند، روی m7 با قدرت هفتصد اسب کار میکرد.
Hadi
۲۷ فروردین ۱۳۹۹یعنی بزرگتر از x6؟؟؟!!
پس با یه خرس گریزلی طرفیم…
Khosrow
۲۷ فروردین ۱۳۹۹طوری نکنید که اتومبیل فن ها فکر کنن طوری شده / تنوع تولیدات رو مخه ..
علیرضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۹X1 x2 x3 x4 x5 x6 x7 x8 x9 x10 x11 x12 x13 x14 x15 x16 x17 x1i x19 x20 ………………………. x1000
سامان
۲۷ فروردین ۱۳۹۹نه همونx7بخری به صرفه تره وقت از این که هست بیشتر تلف نکن
Zonda R
۲۸ فروردین ۱۳۹۹امیدوارم
محصول جدید یعنی لذت بیشتر برای ما خودرودوستان
بخصوص اگر باواریایی هم باشه
بی طرف
۲۸ فروردین ۱۳۹۹بی ام و اگه با این طراحی پیش بره مجبوره یه روز کلیه هاشم دربیاره بفروشه!