بامو واقعاً همه ما را گیج کرده است. این خودروساز آلمانی از نظر طراحی محصولاتش پیامهای متفاوتی را فرستاده است. اول اینکه بامو گفت سری ۳ و دو مدل M3/M4 احتمالاً تنها محصولات این برند با جلوپنجره بزرگ و غولآسا خواهند بود. بعد از آن باواریایی ها گفتند اگر مالکان این خودروها از جلوپنجرههای دیگری استفاده کنند مشکلی با این قضیه ندارند؛ و نهایتاً آنها اعتراف کردند جلب نظر همه در بحث طراحی غیرممکن است.
به نظر میرسد این شرکت تلاش میکند ما را برای آیندهای که جلوپنجره جدید بامو نقش مهمی در زبان طراحی آتی خواهد داشت آماده کند. ظاهراً این کار به گفته مدیر طراحی بامو کمک خواهد کرد محصولات آینده شرکت از دیگران متمایز شوند.
Domagoj Dukec مدیر طراحی بامو گفته است:
اگر میخواهید چیزی بسازید که متمایز باشد باید برجسته و متفاوت باشد. اگر میخواهید به برخی مصرفکنندگان دست پیدا کنید باید متمایز باشید. جلب نظر همه هدف ما نیست اما باید مشتریان خود را راضی نگه دارید.
همانگونه که قبلاً گفتیم جلب نظر همه غیرممکن است. آدریان فن هوی دونک نایبرئیس بخش طراحی گروه بامو حتی اعتراف کرده بازخوردها میتوانند بیرحمانه باشند اما این به معنی تغییر نظر بامو نیست. او میگوید تعارض چیزی عادی است و به این حقیقت مربوط میشود که باواریایی ها محصولات بسیار موفقی را در گذشته تولید کردهاند.
او گفته بود:
وقتی محصول قدیمی شما بسیار موفق است اختلافاتی وجود دارد و این چیزی است که ما میبینیم. اگر بازار شما موفق باشد و سپس این موضوع تکرار نشود باید تغییر کنید. به عنوان یک کمپانی وضعیت بسیار استرسزایی وجود دارد.
نهایتاً باید گفت طراحان میخواهند خودروهایی بسازند که مشتریان میخواهند بخرند نه اینکه نیازی به آن داشته باشند. طراحان دو گروه اصلی از افراد را شناسایی کردهاند و به دنبال جذب آنها هستند. به این دو گروه به اصطلاح خالقان ظریف و مجریان رسا میگویند. گروه اول خبرنگاران هستند که خودروهایی با شمارههای فرد یعنی سری ۳، ۵ و ۷ را دوست میدارند. گروه دوم خودروهایی مثل M4 جدید و یا X6 را دوست دارند.
AMIR-REZA
۶ اسفند ۱۳۹۹??????????
پدر خودرو سازی جهان
۶ اسفند ۱۳۹۹یا پیغمبر! خدایا خودت رحم کن! پس منتظر چراغ های دو قسمتی باشیم ?♂️?♂️?♂️?
پدر خودرو سازی جهان
۶ اسفند ۱۳۹۹خدا ریشه تمام طراحی های جدید بنز و بی ام و را بکنه آمین
پدر خودرو سازی جهان
۶ اسفند ۱۳۹۹نفرین آمون بر شما
حسین
۶ اسفند ۱۳۹۹پس اون ۲۰درصدی که میخواهند نظرشون جلب کنن چی.نکنه اون ۲۰درصد آدم نیستن؟
اون ۸۰درصد میتونن برن بنز و آءودی بخرن.
آفرین بهشون که جسارت داشتن ماشیناشونو متمایز کنند.بیاموی تاریخچهی جلوپنجرش توی پدال هست.فقط کلیوی بود. دوچراغ اینها هم قبلا داشت.اکثرا از قیافهی آءودی تعریف میکنند خب برین همون آءودیتون بخرین بیاموی را بذارین بهحال خودش.
پدال لطفا بذار کامنتم منتشر بشه.
parsa_ashgh.mashine
۶ اسفند ۱۳۹۹چه پررو شده بی ام و ولی باز چرا اخه طراحای به سلیقه ی بی ام و همچین نظری دادن
زیزیگولو
۶ اسفند ۱۳۹۹طراحی شاهین ایرانخودرو از این قشنگتره!!!
SF90 STRADALE
۶ اسفند ۱۳۹۹خاک بر سرتون ؛ همین و بس
Hadi
۶ اسفند ۱۳۹۹اینو بگم که با این کار فقط گند میزنین به خودتون سابقه و اعتبارتون…
تغییر خوبه ولی به چه قیمتی؟ها؟
از دست دادن مشتریانتون و طرفداراتون؟اصلا ارزشش رو نداره…
امیدوارم زودتر بخودتون بباید…
اگه همین روند ادامه پیدا کنه احتمالا متأسفانه سرنوشتی شبیه نوکیا در انتظار بیمر خواهد بود…
کریس بنگل رو برگردونید…..
سهند
۶ اسفند ۱۳۹۹کریس بنگل کیه؟
R@m!n
۶ اسفند ۱۳۹۹وزیر پیشنهادی صمت
ツSAMURAIツ
۶ اسفند ۱۳۹۹این کار باعث میشه مشتری ها برن سمت رقبا
چون اکثرا از این جلو پنجره خوششون نمیاد
امیدوارم بی ام و اینو بفهمه و دست از این طراحی برداره
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۶ اسفند ۱۳۹۹بیامو ماشینایی که داره میزنه با فرم جلوپنجره افقی واقعن مشکلی نداره کسی باهاشون.اتفاقن خوشگل هم هستن مثل همین ام۵ توی عکس.
مشکل اصلی جلوپنجره بزرگ و عمودی شکلشه.
بیامو از زمانی که مدل 303 رو تولید کرد از این شکل جلوپنجره استفاده میکرد،از سال ۱۹۳۳داریم این فرم رو تو محصولاتش میبینیم.ولی دیگه فرم عمودی از مد افتاده.نمیتونه نظر همرو جلب کنه متاسفانه.
HamidReza
۶ اسفند ۱۳۹۹دیوانه شدین؟
hssn
۶ اسفند ۱۳۹۹تکلیف bmw با خودش مشخص نیست
از بین همین عکسا شماها ببینید ، سری 7 و سری 4 با اون جلوپنجره هاشون کمتر از سری 3 و سری 5 نگاها رو سمت خودشون میکشونن
واقعا این بزرگ کردن الکیو باید بذارن کنار بنظرم ، و همینطور باریک کردن چراغاشون رو شاید…
کاش حداقل بدونن میخوان چیکار کنن…
محمد
۶ اسفند ۱۳۹۹وقتی که مشتری نیومد اینا رو بخره بعد معنی جلب مشتری می فهمی حیف این ماشینا با این جلو پنجره
ولی خدا کنه واقعا فروش بالایی نداشته باشن
حسین
۶ اسفند ۱۳۹۹خودشون خواستن.آفرین بهشون.
Aryan kia
۶ اسفند ۱۳۹۹یعنی واقعا خاک تو سر بنز بی ام و یعنی ری…استارت کردین با این طراحی هاتون یه کم از آئودی و لکسوس یاد بگیرین مخصوصا آئودی که هم وطنی شماست
پدر خودرو سازی جهان
۶ اسفند ۱۳۹۹پورشه را یادت نره که استاد طراحی های زیباست
یانکی
۶ اسفند ۱۳۹۹خدا وکیلی پورشه خوشگله.انصاف هم خوب چیزیه طرفدارهای آلمانی جوری زخمی شدن که خوشگلشون شده بابا قوری های پورشه.خدا رو شکر طرفدار آمریکایی هستم و لذت میبرم ازشون.خودرو سازی آلمان تموم شدست.
Farzad
۶ اسفند ۱۳۹۹خودروسازی آلمان تموم شدست ؟ ?
ایول روزمو ساختی با این جوک .
البته منم بلدم حرفای تعصب آمیز بزنم ولی ارزششو نداره .
در ضمن شما اگه زیبایی شناسی رو درک میکردی به پورشه نمیگفتی باباقوری .
علی
۶ اسفند ۱۳۹۹باز خوبه خودروسازی المان الان داره تموم میشه نه مثل خودروسازی امریکا که اخرین بار 1970بود وبعداز اون اصلا به حساب نمیاد.
اره اون دیمن خوشگله ٬ ازرو پیکان 48گوجه ای خیلی خوب کپی زدن.
اونوقت به چین میگن کپی میکنه.
پدر خودرو سازی جهان
۶ اسفند ۱۳۹۹یانکی اون پاره آجر را با پورشه مقایسه نکن?
2646
۶ اسفند ۱۳۹۹این کامنت رو دیروز تو پست (شتابگیری بامو سری ۱ با پیشرانه ۳ سیلندر!) نوشتم که به این پست هم مربوط میشه:
BMW ای کاش فقط زشت و دفرمه بود!
اون طوری حداقل میشد تصور کرد بعضی از این گاف های طراحی مثل اون جلوپنجره دماغ خوکی مزخرف جنبه فنی دارن (توجیهات احمقانه طراحان BMW). با این حجم از کپی برداری های احمقانه اش چه می شود کرد؟ گرافیک داخل چراغ عقب که از لکسوس کپی شده، طراحی آمپرها رو از یه شرکت چینی (حتی نمی دونم اسم برند چینی هست) برداشته و …
البته BMW چاره ای هم نداره، دیزاین خارجی و داخلی ماشین هاش دیگه بیش از اندازه تکراری شده و واقعا جای کار براشون نمونده؛ باید یه سبک طراحی جدید ایجاد می کردن که بتونن تو سال های بعد همچنان روش کار کنن اما برای این کار باید می رفتن سراغ یه آدم بزرگ. یکی که بتونه سبک طراحی ایجاد کنه مثل Thomas Ingenlath (طراح پولسار ولوو)، Marek Reichman (طراح استون مارتین) و یا گزینه مورد علاقه من Ikuo Maeda (طراح مزدا).
مرسدس بنز کارش خیلی آسون تر بود، چون اِشِل طراحی داخلی و خارجی بسته ای مثل BMW نداشت. بر خلاف BMW که به نظرم تو طراحی داخلی هم گند زده، بنز حداقل تو طراحی داخلی رفته رو موج تکنولوژی و شانس بیشتری برای هماهنگی آینده داره. ولی در هر صورت، جفت شون دارن خراب می کنن ناجور …
NAVID۰۰۹۸
۶ اسفند ۱۳۹۹طراحی که خراب به کنار !
با اینکه اتفاقاً این مدل bmw برقی بهتر از بنزینیها طراحی شده و زیباتر هست !
چرا از روغن ریزی عجیب موتورهای bmw چیزی به سخن نمیاورید که اکثراً پس از مدتی کمتر از 50/000 کیلومتر تو تعمیرگاهها شروع به استهلاک میگذارند !
استهلاکی که محصولات bmw داره را هیچ شرکتی تا به حال نداشته ، حتی کرایسلر و جگوار هم اینقدر قیمت بالایی در استهلاک قطعات نداشتهاند و باعث شده قبل از اتمام گارانتی ، صاحبانشون به فکر رد کردن خودرو باشند و بنز یا لکسوس بخرند !
این قضیه در همه جای جهان مرسوم هست و در ایران میتوانید ببینید که چطور bmwهای کارکرد پایین را با التماس رد میکنند تا بره !
پرشیا خودرو هنوز با اینکه خودروها گرون شدهاند ولی باز خودروی صفرِ نفروخته داره ، بخصوص سری ۳ که همین که میخرید و استارت میزنید ، یه اُفت قیمت وحشتناک هم در پشتش خوابیده !
Farzad
۶ اسفند ۱۳۹۹آقا نوید این که گفتی در همه جای دنیا مرسومه اشتباهه ، البته شما داری یکم سیاه نمایی میکنی و میخوای BMW رو بکوبی نمیدونم چرا ؟
https://www.pedal.ir/%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D9%88/800-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-bmw-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-3/
NAVID۰۰۹۸
۶ اسفند ۱۳۹۹آقا فرزاد
من تا حالا bmw نداشتم !
و هیچگاه از جانب خودم چنین نظری ندادم و اگر خودرویی را داشتم یا اگر تست از خودرویی داشته باشم ، میگم و مینویسم !
این را از اکثراً کسانی که bmw تست کردند و یا خدمات این شرکت را انجام میدهند ، شنیدهام و دیدهام با استناد به تصاویری که میتوانید در گوگل یا یوتوب سرچ کنید تا یه لیست بالا مقام بیاد روبرویتان !
نشون میداد که از جاهای مختلف بلوک موتور و گیربکس روغن میده ( بخصوص ساعت گیربکسهای bmw که به شدت پیچیده و مستهلک هستند ) که میگفت بخاطر اینکه موتورهای این شرکت بسیار حساس به فشار روغن هستند و کلاً عادی شده در بین عاشقان bmw !
باز هم میگم ، تجربهی مالکیتشان را نداشتهام ، اما به حرف و تعریفات اغراقآمیز مالکینش هم نمیشه استناد کرد و هیچ ماستبندی نمیگه ماست من ترش هست !
اما جالبیش اینه که علی بخردی که خودش یه bmwباز دوآتیشه هم هست قبول داره و مدام میگه پراستهلاکترین هست با اینکه مدلهای مختلف هم داره و اتفاقاً با تویوتا دشمنی سرسختی هم داره !
و اینکه اصلاً فرقی به حال ما نمیکنه در ایران که بخواهیم حرصش را بخوریم ، خوب یا بد ، مبارک اونهایی که در خارج از ایران میتوانند راحت بخرند و لذتش را ببرند و بیشتر لیز میکنند محصولات bmw را تا از افت قیمتهایش فرار کنند !
NAVID۰۰۹۸
۶ اسفند ۱۳۹۹آقا فرزاد
bmw ای که در مقالهی پدال اومده و شما زحمت لینکش را کشیدید ، نوشته شده درست نگهداری شده و از همه مهمتر برای سال ۲۰۰۰ بوده ، که هنوز درگیر مسائل پیچیدهی کامپیوتری یا زیادیدقدرت گرفتن از حجم کم موتورها نشده بودند !
بارها گفتم که ای کاش دنیای خودرو قبل از سال ۲۰۰۰ متوقف میشد و به این حال و روز نمیوفتاد !
اون ماشینها به معنای واقعی کلمه ماشین بودند با کیفیت ناب که نیازی هم به حساسیت جهت نگهداری نداشتند و هرآنچه را که میخواستیم سریع با گاز دادن بهش میرسیدیم که نه دخالت کامپیوتر زیاد اثر داشت و نه سیستمهای کمکی و پیچیده و آپشنهای متنوع که فقط باعث لوس شدن رانندگیها شده و عملاً خودروها را از حس ناب رانندگی انداخته !
Sina
۶ اسفند ۱۳۹۹آقا نوید هر دفعه میگن استهلاک
بابا اون ماجرای استهلاک خیلی وقته تموم شده
مشکل الان فقط طراحیه
میثم
۶ اسفند ۱۳۹۹بندازینش بیرون این مردکو
مهدی
۶ اسفند ۱۳۹۹من که دیگه کلا با بی ام و قطع میکنم و دیگه اصلا نگاه نمیکنم ماشیناشو ولی خدارو شکر تا اینا بیان برسن به ایران ما دیگه پیر شدیم یا مردیم
حسین
۶ اسفند ۱۳۹۹شما میتونی جلوپنجره را عوض کنی.قطع رابطه هم کردی کردی.فکر کنم براشون مهم نیست.
امیررضا
۶ اسفند ۱۳۹۹از هرچی بگذریم، من به شخصه اینو متوجه شدم که قیافه ماشین برای مردم دنیا از اهمیت خیلی خیلی بالایی برخورداره. حاضرن یه ماشین عالی رو با بهترین امکانات و تجهیزات و موتور و گیربکس و شاسی نخرن فقط بخاطر اینکه جلوپنجرش رو دوست ندارن. خیلی عجیبه واقعا.
R@m!n
۶ اسفند ۱۳۹۹خودت ظاهر ماشینت واست مهم نیست ؟؟ هر روز یا هر وقت سوارش شی یه نگاه به رخش نمیندازی ؟ تمام این ویژگی هایی که گفتی بنز و لکسوس و کادیلاکو و…. هم دارن. خیلیا ماشینای لوکسو بخاطر ظاهرشون و اسم برند می خرن. فک کن M4 جدید بخری رفیقت بیاد بگه این چیه دیگه عجب چیزه ضایعیه چقدر زشته. بالاخره تو ناخودآگاه میخوره تو ذوق آدم حتی اگه حرف مردم واست مهم نباشه.
Benz309 1974
۶ اسفند ۱۳۹۹میدی یه شرکت تیونر هم ماشینو قوی تر میکنن هم یه سپر جدید سفارش بده کاری نداره.
R@m!n
۶ اسفند ۱۳۹۹زحمت کشیدی ?? اینطوری باشه همه کمپانیا یه اتاق و چهارتا چرخو یه موتور میدن میگن برین هرکاری می خواین باهاشون بکنین. تیون کردن این نیست که طراحی ماشینو زیر سوال ببری کلا یه چیز جدید بسازی اینا دارن خودشونو به در و دیوار می زن از این طراحی دفاع می کنن این زبون طراحی کل کمپانیه. تیون در عین حفظ اصالت یه سری ارتقا های فنی و بصری. این حرکت با بی ام و یعنی توهین به کل کمپانی و طراحاش که البته واسه شرفی واسه اینا نمونده فقط میخوان بفروشن.
اون تیونی که شما رو ماشینای ژاپنی و آمریکایی می بینی زمین تا آسمون فرق داره داستانش. مثلا ماشینای ژاپنی و بعضا آمریکایی از قصد جوری طراحی میشن که تیونر یا مشتری راحت بتونه هر کاری می خواد باهاش بکنه. نمونش سوپراها یا ماستنگ های تیون شده. هر کاری بکنی بازم از صد کیلومتری می فهمی سوپراست یا ماستنگه چون اینا طراحی کاملا متمایز دارن نسبت به بقیه ماشینای برندشون.
امیررضا
۶ اسفند ۱۳۹۹نه حاجی. قیافه ماشین برای من آخرین اولویته( واسه همین بین دویست شش و تندر نود همیشه انتخابم تندر نوده). میتونم بگم اصلا برام مهم نیست چون خیلی مسائل و مباحث دیگه هست که قیافه ماشین در کنارشون از لحاظ اهمیت صفر هم نیست. مثل امکانات داخل کابین و استهلاک و میزان مصرف سوخت و امنیت و غیره. ببخشید ولی بخوای فقط و فقط بخاطر قیافه بگی فلان ماشین رو نمیخرم یعنی حماقت. فکر نمیکنم تو دنیا برای روندن اتومبیل ها تو جلوپنجره بشینن. کابین بحث اصلیه که شکر بی ام و از بهترین هاست. نظر شخصی من اینه. هرکسی برای خودش عقیده ای داره. یکی قیافه رو شرط اصلی قرار میده یکی میگه قیافه برام مهم نیست چون اونقدر سمن هست دیگه یاسمن به یاد نمیوفته.
R@m!n
۶ اسفند ۱۳۹۹گفتم تمام اون امکاناتی که گفتی بی ام و داره تمام برندای لوکس دیگه هم دارن. پس فقط می مونه ظاهرش. من طبق این حرف گفتم. شما مثال 206 و تندر زدی ولی بحث سر یه ماشین لوکس هست که ظاهر اگر اولین رکن خریدش نباشه قطعا دو یا سوم هست. این ظاهر یه ماشینه که نشون میده تو چه کلاسی کسی که زیر کاپوتو نمی بینه.
net
۶ اسفند ۱۳۹۹اخرین محصول زیبایی که از بی ام و دیدیم بی ام و سری ۸ روباز و بی ام و سری ۸ گرن کوپه سدان ۴ درب بود.واقعا بی ام و سری ۸ روباز در حال حاضر زیباترین ماشین روباز جهان هست و اگر بی ام صندوق عقب سری ۸ گرن کوپه ۴ درب رو کشیده تر میکرد خیلییییی زیباتر میشد
Farzad
۶ اسفند ۱۳۹۹( نهایتا باید گفت طراحان میخواهند خودروهایی بسازند که مشتریان میخواهند بخرند )
این جمله یعنی این که دلار و یورو نحوه بازیو مشخص میکنه ، حالا این وسط طرفدارها هم ناراحت شدن مهم نیست ، اصالت هم نابود شد به درک ، فقط امیدوارم این جور طراحی هاش فروش نداشته باشن تا برگرده به اصل خودش اما بعید میدونم فروش پایینی رو تجربه کنن .
حسین
۶ اسفند ۱۳۹۹میشه بگی اصل بیاموی چیه؟
hssn
۶ اسفند ۱۳۹۹بخوام نظرمو خلاصه خلاصه خلاصه بگم میگم E46 و E60 و E63
ماشینایی که وقتی میبینیشون کیییف میکنی ، نقطه ای تو ماشین نیست که بنطرت حتی یذره ناجور باشه چه برسه به اینکه بگی چقدر زشته ، ماشینایی که همه طرفدارای BMW عاشقشونن و حتی طرفدارای بقیه ماشینا
Sina
۶ اسفند ۱۳۹۹در جواب آقا حسین
همین سری ۳ و سری ۵ و سری ۸ نمونه اش هستن
یا دیگه از بهترین ها رو میخوای نسل اول M3 و دو نسل قبل تر M3 ( فکر کنم E92 یا همچین چیزی بود)
یا بامو M6 یا بامو سری ۱ M و M5 این نسل
ماشین بی نظیر دیگه ای مثل بامو M2 یا بامو سری ۱ نسل قبل و بامو M5 دو نسل قبل و …..
Sina
۶ اسفند ۱۳۹۹به نظرم از مدیران اینجا به بامو صادر کرده باشن?
یعنی یه نفر وقتی به شاهکار هایی مثل طراحی زیبای سری ۳ ، ۵ ، ۸ نگاه میکنه ( و ط و بعدش به M4 و M3 و سری ۷ و iX نگاه میکنه شک داره که همه ی اینا توسط یه شرکت ساخته میشه
این مشکل فقط از بامو نیست
همه شرکتای مطرح دنیا توی همین مشکلن
طراحی های فوق العاده بد
ولی اوضاع بامو از همه با فاصله بدتره
میخوان طراحی های قبلی رو ادامه بدن ، یا خیلی تکراری میشه یا اینکه اگه نخوان تکراری نشه تغییراتی توی طراحی قبلی ایجاد میکنن که خراب میشه (نمونش کامارو فیس لیفت) اگه هم بخوان یه خلاقیت ایجاد کنن ، به عبارتی فاجعه میشه ، نمونش زبان طراحی جدید بنز یا بامو
شاید برقی سازی هم تاثیر داشته باشه ، شرکتای برای شباهت مدل های اصلی به مدل های برقی که طراحی های معمولا عجیب دارن و کانسپت های برقیشون ، اینکارو میکنن
ماکان
۶ اسفند ۱۳۹۹سلام . من اگر که بخواهم بی ام و بخرم ، برایم مهم نیست که طراحی ظاهری اش چگونه باشد ، آن مواردی که در مقایسه با طراحی ظاهری برایم مهمتر هستش ، تکنولوژی به کار رفته در خودرو و قدرت پیشرانه آن هستش .
رامتین
۶ اسفند ۱۳۹۹خوشم میاد آئودی این چنین طرز فکری را برای متمایزشدن نداره…
سام
۶ اسفند ۱۳۹۹به نظر من که قشنگه. خیلی بهتر از قبل شده
نوید جهرمی
۶ اسفند ۱۳۹۹ب ام و هر جاش ضعف داشته باشه، آلپینا جبرانش میکنه. ب ام و بی نقص میخوای باید آلپینا بگیری.
Aref.Genial
۷ اسفند ۱۳۹۹من از طراحی جدیدش خیلی خوشم اومده. بعدشم بنظرم تا ماشین رو از نزدیک ندیدید نمی تونید دیدگاه اصلیتون رو بیان کنید
مطمئن باشید از نزدیک غوغاست. من خودم از بی ام و خوشم نمیاد ولی ماشین های خیلی خوبی داره. راستی اون رنگ سبز کله غازی عجب چیزیه!
mahan
۷ اسفند ۱۳۹۹تو شرایطی که بنز و بی ام و دارن به طراحی هاشون گند میزنن ائودی و پورشه دارن هی خوشگل تر میشن!