بی ام و

استراتژی هوشمندانه ب‌ام‌و می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد!

هارالد کروگر مدیرعامل اسبق ب‌ام‌و به خاطر اینکه تصور می‌شد این کمپانی در مسابقه الکتریکی‌ها عقب افتاده شغل خود را از دست داد و اولیور زیپس جانشین او وقت را تلف نکرده و استراتژی تولید خودروهای الکتریکی را با جدیت دنبال می‌کند. کروز به خاطر اینکه در توسعه مدل‌های i ب‌ام‌و خیلی سریع نبوده با انتقاداتی مواجه بود. گفته می‌شد ب‌ام‌و از این نظر پشت سر فولکس‌واگن و مرسدس بنز قرار گرفته است؛ اما معرفی ب‌ام‌و i4 و iX ثابت کرد زیپس می‌داند چه‌کاری را انجام دهد.

ب‌ام‌و کانسپت i4

البته او به رویترز گفته که تصورات برخی افراد درباره عقب افتادن ب‌ام‌و در زمینه الکتریکی‌ها نادرست بوده است. او گفته است:

گفته می‌شد ما عقب افتاده‌ایم اما این‌گونه نیست. ما برای لحظه‌ای صبر کردیم که حمل‌ونقل الکتریکی واقعاً وارد حجم‌های بالاتری شود.

ب‌ام‌و انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ حداقل نیمی از فروش کلی‌اش را خودروهای تمام الکتریکی تشکیل دهد. این برند هنوز هم به خودروهای درون‌سوز متعهد است و برخی افراد می‌گویند رقم اعلام شده مخصوصاً در مقایسه با استراتژی الکتریکی فولکس‌واگن رقمی محافظه‌کارانه است. البته می‌دانیم که گاهی اوقات محافظه‌کار بودن هم عاقلانه خواهد بود.

ب‌ام‌و همچنین برخلاف فولکس‌واگن هنوز پلتفرمی خاص خودروهای الکتریکی معرفی نکرده است. i4 و iX بر پایه نسخه بسیار اصلاح شده از پلتفرم ماژولار CLAR توسعه یافته‌اند. این معماری در سدان های سری ۳، ۵ و ۷ و شاسی بلندهای X3، X4 و X5 بکار رفته است. به اشتراک‌گذاری پلتفرمی مشترک شاید تصمیمی هوشمندانه به نظر برسد اما برخی افراد می‌گویند این امر تأثیر منفی روی عملکرد و توانایی‌های کلی یک خودروی الکتریکی دارد.

اولین پلتفرم الکتریکی اختصاصی ب‌ام‌و در سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید. زیپس می‌گوید ب‌ام‌و هرگز بحث تحقیق و توسعه حمل‌ونقل الکتریکی را متوقف نخواهد کرد. زیپس به برخی ادعاها درباره ارزش ۵۵ میلیارد یورویی این شرکت واکنش نشان داده است. او می‌گوید:

گاهی اوقات اشتباهاتی درباره ارزش برند ما صورت می‌گیرد. با توجه به این نتیجه‌گیری‌ها باید گفت ما آینده‌ای نداریم اما این‌گونه نیست. ما آینده فوق‌العاده‌ای داریم و رشد خواهیم کرد.

زیپس مطمئن است ب‌ام‌و می‌تواند داستانی مشابه تسلا داشته باشد و ارزش سهام آن بسیار بالاتر برود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. MahyarM.A.R

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (215 ديدگاه)

    به به ?

    موافقم 29
  2. Joker

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (603 ديدگاه)

    ارزش سهام بی ام و رو با ارزش سهام حبابی تسلا یکی نکنید،بی ام و همین اسمش 10 به هیچ از کل صنعت خودروسازی امریکا جلوتره و از تسلا اسباب بازی ساز که دیگه بماند…

    موافقم 85
    مخالفم 65
    1. AMIR / ARMI

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      از کل صنعت خودرو سازی المان هنوز یه خودران سطح 3 بیرون نیومده
      هنوز هیچ خودروی الکتریکی از صنعت المان بیرون نیومده باز دهی انرژی نزدیک به پرمصرف ترین خودروی تسلا باشه
      بعد میای از برتری صنعت المان در مقابل امریکا حرف میزنی
      دروغ سیزده بود نه

      موافقم 69
      مخالفم 89
      1. رضا

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1075 ديدگاه)

        حباب؟مگه جهانگیری ادارش میکنه?
        مگه ایرانه هرکی از ننش قهر کرد بره تو بورس.نهایت سهام شرکت هم ۲۵۰ میلیارد معادل ۱۰میلیون دلار باشه.
        اون جا هرکی از سهام سر درمیاره سهام میخره.

        موافقم 17
        مخالفم 21
        1. mohsen.g

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (180 ديدگاه)

          اتفاقا ایرانی ها تقریبا تو سطوح بالای کارهای اقتصادی شخصی هستند و به علت تورم زیاد همواره به صورت نا خود آگاه بلدن چطوری ارزش سرمایه شون رو حفظ کنند یا افزایش بدن…
          شرایط کشور تو سی سال اخیر جوری بوده که اکثرا حرفه ای شدند تو بحث سرمایه گذاری خرد… خارج از ایران هم ایرانی ها از این خاصیت ذاتی خودشون بیشترین بهره رو بردند… تو زمینه ارز های دیجیتال ایران جزو ده کشور اول دنیا هستند… مشکل عدم مدیریت جمعی و کلان کشوره…

          موافقم 5
          مخالفم 2
      2. Porsche

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (261 ديدگاه)

        لازم به ذکره هیچ چیزی از خودرو نمیدونی همه چیز خودران نیست دوباره بحث کشته شده ها توسط اتوپایلوت رو وسط نکشید به اندازه کافی آبروی شما ها و تسلا رفته

        موافقم 37
        مخالفم 18
        1. AMIR / ARMI

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          با اکانت اصلی بیا پسر جون تا جوابت رو بدم

          موافقم 15
          مخالفم 31
        2. محمدهادی

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2406 ديدگاه)

          ایول پورشه جون
          یجوری خودرانو میکوبن تو سر دنیا انگار همه رسالت و آرزوی صنعت خودرو خودران شدن ماشیناشونه

          موافقم 22
          مخالفم 8
    2. R@m!n

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      امیدوارم تو دنیای واقعی حداقل دستت بدنه یه ماشین آلمانی رو لمس کنه لااقل عقده ای از دنیا نری

      موافقم 55
      مخالفم 24
      1. Porsche

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (261 ديدگاه)

        آخ رامین چی گفتی????

        موافقم 25
        مخالفم 9
    3. Benz SLR

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      بنظرم نگاه تعصبی چشم آدمو کور میکنه . خود من علاقه خاصی به مرسدس بنز دارم ولی مثلا تو دوئل پورشه ۹۱۱ و مرسدس GT پورشه رو انتخاب کردم بخاطر قیمت کمتر امکانات بهتری داره ولی مرسدس هم چیزی از پورشه کم نداشت و اختلافش جزئی بود. درحالی که اگه تعصبی رأی بدم بنز B کلاس رو کنار فورد موستانگ شلبی بزارن بنز بی کلاسو انتخاب میکنم . بخاطر همین تعصبی نظر نمیدم .

      موافقم 28
      مخالفم 6
  3. ATa

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    “مدیرعامل اسبق ب‌ام‌و به خاطر اینکه تصور می‌شد این کمپانی در مسابقه الکتریکی‌ها عقب افتاده شغل خود را از دست داد” شرکت مدیرعامل اخراج کرده به لطف تسلا. :)) امان از تعصب بی منطق

    موافقم 20
    مخالفم 23
    1. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (160 ديدگاه)

      شرکت بخاطر تسلا مدیر عامل اخراج کرده؟
      چطوری به این نتیجه گیری رسیدی؟
      با منطق آبدوغ خیاری هم نمیشه این نتیجه گیری رو کرد
      مگه الکتریکی فقط تسلاعه؟
      کِی زمانش میرسه شماها بفهمید تسلا تنها سازنده الکتریکی نیست؟امان از تعصب بی منطق….

      موافقم 33
      مخالفم 25
  4. 00BEHZAD00

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (65 ديدگاه)

    بی ام و حتی یه پلتفرم جدید واسه ماشین الکتریکی نساخته بعد میخواد با تسلا رقابت کنه
    جم کن باو

    موافقم 28
    مخالفم 40
    1. Amirreza

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      تسلا فوقش تا۲۰۲۵میتونه حکم فرمانی کنه بعدش بنز وارد میشه ، فورد وارد میشه بی ام و وارد میشه و تسلا به دلیل نداشتن اصالت به شکست محکوم میشه ، بعد خوشم میاد میگن هیوندای و کیا اصالت ندارن که ۷۰ یا ۸۰ سال قدمت دارن و کلی افتخار اوردن ، بعد ماشینای پفکی تسلا اصالت دارن که بزرگترین افتخارشون اینه که تونستن با دوربینای داخل ماشین جاسوسی کنن ، پس تسلا باید جمعش کنه ، بعد دویست سال اومده داره واسه برندای برتر دنیا خط و نشون میکشه ولی امان از اصالت که میگه چانگان از تسلا جلوتره ??

      موافقم 34
      مخالفم 19
      1. Porsche

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (261 ديدگاه)

        واقعا تو اصالت تسلا آخر رو هم رد کرده و به قعر زمین به زودی کشیده خواهد شد

        موافقم 15
        مخالفم 12
        1. Amirreza

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          خنده دار بود خیلی خندیدیم ، مرسی

          موافقم 1
          مخالفم 3
        2. Amirreza

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          ببخشید من منظرتون رو اشتباه متوجه شدم ، فکر کردم منظرتون اینه که تسلا خیلی اصالت داره ??

      2. 00BEHZAD00

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (65 ديدگاه)

        فعلا که ارزش همون تسلای بی اصالت ده برابر شرکت های دویست سالس :)))

        موافقم 15
        مخالفم 21
        1. ??BMW Germany??

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (44 ديدگاه)

          از چه نظر ده برابر ؟؟؟!
          بله شما درست فرمودید
          بی اصالتی و بی کیفیتی که داره داخل تسلا ها زار میزنه
          از همین نظر ده برابره
          شاید بیشتر کم لطفی نکنید ???

          موافقم 21
          مخالفم 13
        2. Amir

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (237 ديدگاه)

          حباب ارزش ماشینای تسلا با ورود بزرگان به صنعت الکتریکی خواهد ترکید

          موافقم 19
          مخالفم 10
        3. محمدهادی

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2406 ديدگاه)

          عرض کردن دوستان
          این ارزش سهام بسیار موقتی و گذراست
          بزرگان دارن میان

          موافقم 9
          مخالفم 5
        4. Amirreza

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          چون صاحبش یه شرکت هوا فضا داره و پولدار ترین آدم دنیاس شرکتشم پولدارترینه ، مدیر عامل چانگانم اگه پولدار بود شرکتش پولدارترین بود.

          موافقم 4
          مخالفم 1
      3. Amirreza

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        فکر کردین اگه صاحب تسلا با اسپیس ایکس یکی نبود انقد طرفدار داشت ؟ فکر کردین اگه همین ماشینای تسلارویه شرکت چینی میزد انقد طرفدار داشت برای همینه که تسلا رو ما ماشین بازا یه شرکت درست قبول نداریم ، چون اگه تسلا چینی بود هیچ اتفاقی نمیفتاد ولی اگه بنز یا پورشه یا ….. چینی بودن ، جایگاه چین رو بالاتر میاوردن نوکیا هم بلده یه بدنه بسازه بعد پنجتا باطری بزاره زیرش ، ولی اون اصالته که میگه تسلا هیچی نیست ، ابهت آمریکاییا و آفرودراشون که یه قرن تو بیابون و کوهستان خودشونو ثابت کردن اینو میگن ، قهرمانی های بنز در فرمول یک اینو میگه ، تعداد قهرمانی های لمان آئودی و پورشه اینو میگه ، رکورد های لامبورگینی و فراری و بوگاتی اینو میگن ، دوام تویوتا اینو میگه ، ارزش خرید کره ای ها اینو میگه ، زیر مجموعه های فولکس اینو میگه ، اشرافی بودن رولز رویس اینو میگه و ……….. ( اگه چیزی یا شرکتی رو جا انداختم معذرت میخوام ) که البته تسلا هیچ کدومو نداره و تونسته اولین ماشینش رو هم با کپی از لوتوس اوورا بسازه ، پس لطفا انقد الکی طرفداریشو نکنین

        موافقم 3
        مخالفم 2
    2. Porsche

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (261 ديدگاه)

      فعلا که الکتریکی های موفقی روی همین پلتفرم CLAR ب ام و ساخته شدن خیلی بهتر از خودرو های بیخود تسلا هستن
      باش شما تسلا فنا و تسلا خوبین که
      میلیون ها پلتفرم برای توسعه دارین
      خبر امروز راجع به همکاری تسلا با تویوتا رو بخون که تسلا از پلتفرم های تویوتا استفاده کنه تا بلکه بتونه خودروی ارزان قیمت تری تولید کنه
      تمام سبد مخصولات برقی ب ام و
      ix
      i4
      ix3
      و….
      بهتر از خودرو های بی اصالت و کیفیت تسلا اند

      موافقم 17
      مخالفم 10
    3. ??BMW Germany??

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (44 ديدگاه)

      لازم شد دوباره بگیم که دلیل برند های دیگه که همه اون هارو برتر از تسلا میدونن چیه؟
      اول از اصالت باید گفت
      اصالتی که ب ام و توش یه استاد به تمام معناست
      اصالت اون چیزی نیست که تسلا های امروزی اونو به تمسخر گرفتن
      خریداری که میخواد خودرو موتور مسکن و هر چیزی بخره میخواد با اون ارتباط برقرار کنه و از اون لذت ببره
      شاید لذت بردن رو بکشونید به طراحی نسل جدید M3/M4 که سلیقه ای هست و خیلی مخالف هستن و بسیاری دیگر موافق
      عوض خودرو هایی مثل سری ۷وM5وX5 و… رو داره که اعجوبه ای در کلاس خودشون هستن

      نکته دیگه لذت رانندگی اسپورت هندلینگ و پرفورمنس هست که توی اون هم ب ام و کاملا خودشو اثبات کرده
      داخل هر مطلب از ب ام و میخونیم که ب ام و با تزریق کردن رانندگی اسپورت و موتور اسپورت مشهور شده و حرف درست و به جایی هم هست
      پرفورمنس هم کاملا همینطوره
      لذت ناب رانندگی هم درون خودرو های آلمانی موج میزنه که مخصوصا ب ام و داخل اون مهارتی مثال زدنی داره
      حالا اونطرف رقابت یعنی تسلا
      چی داره !!!؟واقعا چی داره؟؟؟؟!!!
      شتاب پلاد ها که زیر ۲ ثانیس؟؟؟؟
      خب که چی همه چیز شتاب نیست
      شاید تاپ اسپید و شتاب برای خودرو های اسپورت و اسپورت سازانی مثل ب ام و از اهمیت بالایی برخوردار باشه
      ولی ب ام و هم میتونه خودرویی با شتاب بالا تولید کنه مثل مدل M5 cs و مدل های قدیمی دیگه که برای خودشون غولی بودن
      ولی لازم نیست برند باسابقه ای مثل ب ام و میدونه که چیکار کنهموقعی که ب ام و جواهری مثل
      328
      M850I
      M3
      M5
      و… که گنجایش نداره که بگم
      نه تسلایی که فقط یک دهه هست که بلند شده و میخواد برای بنز و ب ام و و خودروسازان عالی که توی دنیا همه خودشونو ثابت کردن خط و نشون بکشه
      بس کنید بابا
      اینم دلایل من از اینکه تسلا ارزشی جلوی بقیه برند ها نداره
      تشکر

      موافقم 18
      مخالفم 11
      1. فرامرز

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        بابا بی وای دی ۳ سال پیش تانگ مدل ۲۰۱۵ رو تمام الکتریکی کرد با شتاب زیر ۴ ثانیه. خیلی مسخره است که بگیم آلمانیا نمیتونن با تسلا رقابت کنن. اگه بحث موتور الکتریکی ساختنه که آلمانیا چندین دهه هست که ساپورت بوش، زیمنس و کنتیننتال رو دارن که انواع و اقسام موتور الکتریکی میسازن. تسلا مزیتش این بود که رقیب هم قیمت نداشت و سوپرشارژهاش هم برای مدل اس و ایکس رایگان بود که از ۳ سال پیش دیگه نیست. آلمانیا نمیخوان از سودشون بگذرن وگرنه ب ام و میتونست همون سال ۲۰۱۴ آی ۸ رو تمام الکتریکی و با قدرت بیشتر و قیمت کمتر از تسلا مدل اس عرضه کنه

        موافقم 8
        مخالفم 6
      2. Amirreza

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        چرا فقط بی ام و رو میگی اصن چرا فقط آلمانیا رو بگیم ؟ فورد و جنرال و بنز و تویوتا و هیوندا و ….. همشون بهتر از تسلان ، قبلا گفتم بازم میگم ، اونایی که تسلا رو دوست دارن همونایین که تا دیروز داشتن درباره گوشی و لپتاپ اطلاعات جمع میکردن و از اونجایی که ماشینای تسلا کل قیمتشون بخاطر مانیتور و نتفلیکس اینجو چیزای بی ارزشه اونا طرفدار تسلا شدن

        موافقم 4
        مخالفم 3
    4. محمدهادی

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      داداش این تسلایی که انقد بخاطرش هیجانی شدی ذره یی جذابیت ظاهری و خوشدستی بنز و بی ام و رو نداره
      ترجیح میدم یه آی۳ بی ام و بخرم تا تسلا ۳ پرفورمنس
      چیه آخه اتاق زشت و گنده ی تسلا
      مگرینکه درآینده طراحیشو زیباتر کنه
      مثلا خودشو شبیه ساخته های با پرستیژ آلمانی

      موافقم 9
      مخالفم 6
  5. ماکان

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که تا جایی که امکان دارد به اضافه برخی تغییرات دیگر ، مجموع قدرت پیشرانه تمام نسخه های مختلف از تمام مدل های مختلف بی ام و را هم در نسل های بعدی به صورت نسل به نسل بهتر و قوی تر بسازند و تولید کنند .

    موافقم 3
    مخالفم 8
  6. ماکان

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (788 ديدگاه)

    دوست دارم که انشاالله حد اقل تا سال 2050 تمام برند های خودروسازی در جهان جوری شوند که از هیچ یک از مدل های شان حتی یک نسخه با مجموع قدرت کمتر از 500 اسب بخار وجود نداشته باشد .

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. Amirreza

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      امکان پذیر نیست چون ایرانخودرو و سایپا هم خودروساز محسوب میشوند و حداقل ۵ قرن طول میکشه تا بتونن یه ماشین با این مشخصات تولید کنن??

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. ماکان

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (788 ديدگاه)

        خیلی ببخشید از سایپا و ایرانخودرو که زیاد توقعی ندارم ، منظورم بیشتر برند هایی است که مال دیگر کشور ها مخصوصاً کشور های اروپایی و آمریکایی هستش .

        موافقم 6
        مخالفم 3
      2. Amir

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (237 ديدگاه)

        چطور به دوتا گاری ساز میگی خودروساز ؟

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. ماکان

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (788 ديدگاه)

          فقط برای اینکه تا جایی که میشه کمتر به اینها هم بی احترامی کرده باشم ، بخاطر همین آن لقبی که شما روی آنها گذاشته اید را من روی آنها نگذاشتم .البته اگر که منظورت من هستم .

        2. Amir

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (237 ديدگاه)

          ماکان جان کسی لایق احترامه که بهت احترام بذاره
          تولید این خودروهای مضخرف چیزی جز توهین و بی احترامی به مردم نیست

          موافقم 8
          مخالفم 1
        3. Amirreza

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          جواب خوبی بود?? معذرت میخوام

  7. M3csl

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    قابل توجه فوتبالی ها

    امروز ب ام و اسپانسر آث میلان شد

    یک تعامل و قرارداد برد برد

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. محمدهادی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    عشششقست بی ام و مرد آقا،عششقست
    اصلا عشششقست بنز همیشه رقیب
    آینه بغل بنزو به هزارتا اسن تازه سر دراورده نمیدم
    دیگه سلطان اعظم حضرت بی ام و که دیگه بماند
    استاد گذراندن پیچهای سخت و عرق دربیار جاده ها
    با تسلا بری جاده چالوس پیچ پنجم تو دره روی رودخونه داری بقیه مسیرو شنامیکنی

    موافقم 10
    مخالفم 4
  9. Rezaj

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان من سالهاست مقالات و مسائل دنیای حمل و نقل را دنبال میکنم همینقدر بگم که وقتی مجله ماشین ۸ تومان (نه ۸ هزار تومان)بود من میخریدمش با عشق وعلاقه با پول توجیبی و الان یه جورایی پدال جای اونو برام پرکرده .یک مسئله ای که میبینم اینه که تعصب خوبه ولی منطق یه چیز دیگه هست اینکه کمپانی بیاد جای شرکت مورد علاقتو پرکنه شاید برا شخص من ناراحت کننده باشه ولی دنیا دنیای رقابته بایستی بپذیریم همه درحال حرکت برا پیشرفتن .من انرژی الکتریکی جایگزین موتور تحریقی را لمس نکردم و از دور احساس خوبی ندارم بهش ولی فکر میکنم آینده متعلق به اونه و چون ساختارش جدیده نسبتا ،شاید لازم نباشه حتما یه خودروساز خوب باشی تا بتونی موفق باشی منظور اینه که همه چیز صفر یا یک نیست همونطور که بی ام و با اون قدمتش میتونه رقابتی باشه تو این زمینه تسلا یا یه شرکت چینی هم میتونه با توجه به نو بودن تکنولوژی رقابت کنه یا پیشرو باشه

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا