بامو قصد دارد در تاریخ ۲۶ ژوئن یا ۵ تیرماه یعنی دوشنبهٔ همین هفته نسل جدید کراساوور X3 خود را رسماً رونمایی کند اما گویا این تصمیم به بخش هنگکنگی شرکت اعلام نشده است زیرا سایت محلی بامو در هنگکنگ تمامی تصاویر و اطلاعات نسل جدید X3 را منتشر کرده است؛ بنابراین حالا پیش از رونمایی رسمی میتوانیم نگاه کاملی داشته باشیم به نسل جدید این کراساوور کامپکت مونیخی.
نسل سوم X3 در طراحی بیرونی با خطوط نرمتر، چراغهایی زیبا و جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگتر، از پیشینیان خود فاصله گرفته است. البته هنوز مشخصات کامل X3 جدید منتشر نشده است اما به نظر میرسد نسل جدید این خودرو درهای عقب و پنجرههای سوم کشیدهتری داشته باشد که نشان میدهد فاصلهٔ محوری آن از ۲.۸۱ متر نسل قبلی بیشتر شده است.
در داخل، X3 از بسیاری از ویژگیهای ظاهری و تکنولوژیکی نسل جدید سری ۵ برخوردار شده است؛ بنابراین در این خودرو یک صفحهنمایش دیجیتالی بهعنوان صفحه آمپر ارائه شده است هرچند که انتظار میرود در اکثر مدلها این یک آپشن سفارشی باشد. همچنین یک نمایشگر مرکزی بزرگ هم در بالای داشبورد برای ارائهٔ آخرین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive در نظر گرفته شده است.
در زیر پوستهٔ X3 جدید یک نسخهٔ تجدیدنظر شده از پلتفرم فولادی با مقاومت بالای بامو قرار گرفته که همچنین بهعنوان پایهای برای نسل دوم مدل X4 که سال آینده معرفی خواهد شد هم بکار خواهد رفت. در این تصاویر، مدل X3 M40i دیده میشود که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو مجهز است. این موتور ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که آنرا از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استاندارد و سامانهٔ XDrive به هر چهارچرخ انتقال میدهد.
با توجه به مشخصات رسمی که از X3 M40i اعلام شده، این مدل میتواند ظرف ۴.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالیکه حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. همچنین این مدل در هر صد کیلومتر بهطور متوسط بین ۸.۲ تا ۸.۴ لیتر بنزین مصرف میکند.
وبسایت بامو هنگکنگ همچنین عرضهٔ مدلهای دیزلی 20d XDrive و 30d XDrive را هم یادآوری کرده است. علاوه بر این، مدل 30i XDrive هم به خانوادهٔ X3 اضافه شده که مجهز به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ است که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این همان موتوری است که در مدل 530i هم بکار رفته است.
بعدها یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم از X3 تولید خواهد شد که برادر کوچک مدل X5 40e XDrive محسوب میشود و به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی مجهز است. علاوه بر این، برای اولین بار مدل واقعی و اسپرت X3 M هم ساخته خواهد شد که به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی مدل M3 با ۴۰۰ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود. نسل جدید بامو X3 برای نخستین بار در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر (شهریور) به نمایش عمومی درخواهد آمد و بهاحتمالزیاد اواخر سال جاری برای فروش به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.
دانیال
۴ تیر ۱۳۹۶چراغ ها جلوش زیباست؟ به نظرم اصن چراغ ها جلوش خوب نیست. و نسل قبلی خیلی خیلی قشنگ تر بود. ی خشمی تو چراغ ها بود. این خیلی بی روحه.
من انتظار چیزی شبیه اینها رو داشتم:
http://releasedatesautos.com/wp-content/uploads/2016/11/2018-BMW-X3-Review-792×320.jpg
http://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2015/12/2017-BMW-X3-rendering.jpg
مجید
۴ تیر ۱۳۹۶بازگشت دوباره یکی از کهنه سرباز های این کلاس!!!!خیلی دلم میخواد بدونم چه قدر نسبت به نسل های قبلی تو عمل فرق کرده.
بنزما
۴ تیر ۱۳۹۶بی ام و و بنز به عنوان قدیمیترین و پرچمداران لوکس ساز المانی یه مقدار باید بیشتر مواظب باشن از لحاظ طراحی از غول های خودروسازی کشورهای
دیگه توی طراحی عقب نیفتن سرعت پیشرفت خیلی زیاد شده الفا برگشته با قدرت
جگوار توسط سرمایه داران هندی احیا شده
ولوو به روزهای اوج برگشته
جنسیس قوی شروع کرده
برندهای امریکایی دارن دوباره به روزهای اوج برمیگردن دیگه بازار داره به اوج رقابت میرسه
ایودی هم حتی جز تهدیدهای بزرگ برای بنز و بی ام وست
ژاپنی های زیبا و سخت کوش مثل لکسکس و اینفینیتی هشدار قرمز برای محصولات بنزو بی ام و
که یه دهه بیشتر که اولین و دومین برند لوکس ساز جهانن رو روشن کرده
همین الان از لحاظ طراحی رنجروورها و جگوارهای جدید رو که ادم نگاه میکنه اوج پیشرفت و زیبایی میشه توشون دید
همین روزا اگه جگوار وارد ایران شه محصولات تو رده قیمتی و رده اس یو وی بی ام و رو کلی تحت تاثیر قرار میده
علی
۴ تیر ۱۳۹۶رخش که خیلی بهتر از قبل شده
Mehdi TuRbO
۴ تیر ۱۳۹۶خسته شدیم همشون عین همه سری قبل x1 و x3 ی فرقایی داشتند الان عین هم شدند حداقل میشد تشخیص داد x1 x3 x4 x6 الان همشون دارند عین هم میشند یاد اون موقع بخیر تفاوت سری ۵ و ۳ و۶ زمین تا اسمون بود
PD
۴ تیر ۱۳۹۶الان این کجاش غیر قابل تشخیصه؟؟؟ بهونس اینا دیگه.
سعید(تهران)
۴ تیر ۱۳۹۶حق داری برادر، من خودم عاشق BMW هستم ولی دیگه خیلی تکراری شده هم داخل هم خارج…
ACR VIPER
۴ تیر ۱۳۹۶نسل جدید x3معرفی داره میشه
هنو خبری از x2نشد احتمالا بی ام و برنامه خاصی واسه رونماییش داره
مهدی
۴ تیر ۱۳۹۶این روزا آئودیه که داره قدرتنمایی میکنه هرچند بی ام و هم همیشه خوبه ولی پیشرفت آئودی قابل تحسینه
احسان
۴ تیر ۱۳۹۶مرسی بی ام دبلیو
محمد
۵ تیر ۱۳۹۶واقعا زیباس خطوط روی بدنه جوریه که مجبور می کنه چشما رو تا تهش برن یه طرح شناور ، دوستانی که میگن شبیه همه یا شما ب ام و باز نیستی یا دلیل دیگه ایی دارن این حرف ، گذشته از این وقتی یه چیز خوب در اوردن چرا هی تعییر بدن !! پس اصالت خودرو چی میشه ، شما سوناتا بگیر هر سال کلا می کوبه دوبارن می سازه ظاهرو ،
این یعنی ۱۰۰ سال اصالت ، یعنی درصد بالایی از مشتریا پاییندن به این برند و خرید اولشون نیس سالهاس دارن با اینا عشق بازی می کنن ، هیچ موقع گریه یه پیرمرد و وقتی ۵۱۸ ای ۱۲ داشت اوراق می شد رو یادم نمیره اونجا بود فهمیدن ب ام و فقط یه ماشین نیست البته برای خیلیا
Farhad.D
۵ تیر ۱۳۹۶با این که تکراری شده یه خورده ولی همچنان خوبه
ولی کاش بیشتر با X1 فرق داشت
یا حداقل X1 جدید از نظر سایزی این قدر نزدیک به X3 نمیشد
واقعا افزایش سایز x1 تا این قدرعجیب بود
فرشاد سجادیان
۵ تیر ۱۳۹۶چراغها غیر جذاب هستن، کابینش قدیمی و خستهکنندست، طراحی بدنشم چشمگیر نیست. . .
hamid
۵ تیر ۱۳۹۶مرسی بی ام دبلیو
واقعا زیبا شده هم طراحی داخلی و هم بیرونی فوق العاده شده
بعد شش ماه هم ایکس 4 میاد .
بنظرم از glc بهتر باشه
امسال سال بی ام دبلیو هستش خدایی خودروهای خوبی رو میخواد رونمایی کنه .
m5/x3/x4/x7/سری8
فيصل
۵ تیر ۱۳۹۶داخل کابین اکثر ماشینای بی ام و شبیه هم شده ولی زیباست.
این چراغ عقب اصلا قشنگ نیست