میدانیم که نسل جدید بامو سری ۲ کوپه با کد G42 در حال توسعه است اما امروز علاقهمندان از افشای تصاویری از این خودرو در شبکههای اجتماعی شگفتزده شدند؛ اما آیا این تصاویر واقعی هستند؟ نمیتوانیم در این رابطه کاملاً مطمئن باشیم اما این تصاویر بسیار پیچیدهتر و واقعیتر از آن به نظر میرسند که فتوشاپی باشند و به همین دلیل هماکنون تا زمانی که تصاویر دیگری از این خودرو منتشر نشود، فرض را بر صحت آنها میگذاریم. البته برخی میگویند خودرویی که در تصاویر دیده میشود در اصل یک موکآپ مقیاس اصلی است که در مرکز تحقیقات و نوآوری گروه بامو در مونیخ قرار دارد.
درهرحال، با توجه به این تصاویر، اولین چیزی که در نسل جدید سری ۲ کوپه علاقهمندان را خوشحال میکند، عدم وجود جلوپنجرهٔ بزرگ و بحثبرانگیز جدید بامو است. در این خودرو جلوپنجرهای با اندازهٔ معقول به چشم میخورد که تکاملی از جلوپنجرهٔ نسل کنونی است و با چراغهای زاویهداری که در عمق بدنه فرورفتهاند احاطه شده است. در عقب خودرو نیز چراغهای بزرگتری نسبت به نسل کنونی دیده میشود که فرم آنها یادآور چراغهای نسخهٔ پیش از فیسلیفت نسل E90 سدان سری ۳ است. تریم کروم تاریک در اطراف جلوپنجره به همراه نشان M در ورودی هوای مرکزی در سپر جلو و دیفیوزر مشکیرنگ عقب نشان میدهند که این خودرو احتمالاً مدلی M پرفورمنس است و ممکن است M240i نام داشته باشد. بهطورکلی، طراحان بامو در نسل جدید سری ۲ کوپه قصد نداشتهاند خیلی از فرمول موفق نسل کنونی فاصله بگیرند اما درعینحال جزئیات طراحی خودرو در هردو بخش جلو و عقب مثل سپرها در مقایسه با نسل قبلی بیشازحد اغراقآمیز طراحی شدهاند.
برخلاف جدیدترین عضو خانوادهٔ سری ۲ یعنی گرن کوپه، نسل جدید سری ۲ کوپه ترکیب محرک عقب و پیشرانههای شش سیلندر خطی خود را حفظ خواهد کرد زیرا پلتفرم آن با سری ۳ و سری ۴ مشترک است. برای سری ۲ کوپه جدید مجموعهای از پیشرانههای مختلف شامل ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و ۳ لیتری شش سیلندر توربوی بنزینی به همراه نمونههای ۱.۵ لیتری سه سیلندر و ۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی (در خارج از ایالاتمتحده) ارائه خواهد شد. مدل بالا ردهٔ M240i هم از نسخهٔ تضعیفشدهٔ پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توربوشارژ مدل M340i با قدرتی در حدود ۳۵۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد درحالیکه M2 جدید هم پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر جدید نسل آیندهٔ مدلهای M3 و M4 را قرض خواهد گرفت.
انتقال نیروی پیشرانه در سری ۲ نسل G42 توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت خواهد گرفت اما برخی از مدلها در برخی بازارها با گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم ارائه خواهند شد. همچنین بسته به نوع موتور و بازار، هردو نوع انتقال قدرت محرک عقب SDrive و چهارچرخ محرک XDrive هم در دسترس خواهد بود. گفته میشود در این نسل نسخهٔ کانورتیبل سری ۲ حذف خواهد شد زیرا بازار این خودروها در حال کوچک شدن است و بامو میخواهد کسانی که خواهان یک کوپهٔ روباز هستند را به سمت سری ۴ کانورتیبل سوق دهد. انتظار میرود نسل جدید G42 بامو سری ۲ کوپه اواخر امسال با مدل ۲۰۲۲ معرفی گردد.
GERMANY
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹شخصا احساس می کنم افتضاحه
نسبت طراحی های یک یا دو نسل قبل
مهدی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹هم توپه هم
عجیب
محمد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹زیباست
ارشیا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹از نسل قبلی خیلی قشنگتره
حسین کرمانشاه
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹هنوز تو ایران قبلیش نیومده جدیدش اومد ?
AMANTE
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹بی ام و جان عزیز اگه قرار بر تولید سری ۲ کوپه با این ظاهر باشه. میگم گند زدید در طراحی سری ۲ کوپه، درسته نسل قبلی هم چهره ای اونقدر زیبا نداشت اما ساده و دوست داشتنی بود.
چیزی که در این طرح میبینم شلوغ کاری اضافه برای جذب مشتری هست. که بعد مدتی از چشم ( حداقل برای من ) می افته
ارشیا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹بابا عجب سلیقه مشکل پسندی داری
Zonda R
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹سری 2 اسطوره ی لذت سواریه طوری ک جرمی میگفت حتی از سری 4 هم بهتره لذتش
بنظرم خودروسازهای المانی بدعت گذارند هر چیزی که تولید کنند بعدها مد میشه برای همین سختترین کار دنیارو دارند باید همیشه پیشرو باشند چون خودشونم میدونن رقابت بسیار سختی دارند سالها پیش کره جنوبی گفت ما منتظریم و تلاش میکنیم ک به ژاپن برسیم اگر ژاپن یه ترمز بزنه ما از روش رد میشیم ژاپنم نسبت به المان ها همین موضع رو داره
iman
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹فعلا تا نیاد نظری نمیشه داد ولی ظاهر که زیبا نشون میده
رزیتا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹این جزو یکی از کوچیکترین ماشینای شرکت بی ام و به حساب میادش ….. ((خوب ، بد ، زشت باواریایی))
OMID
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹خوب شده قیافش
طراحیش به کم به طراحی های نسل قبل ب ام و میره مثل m6 یا m5 نسل قبل
بهراد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹چه خبرتونه! قدیما حجم موتور پایه ماشینا تو هر نسل بیشتر میشد.
الان 3 سیلندر 1.5 لیتری؟ نکنه واسه نسل جدید 1 لیتری دو سیلندر میخواد بزاره؟ حتما بعدش نوبت تک سیلندر 0.5 لیتری میشه درسته؟
Khosrow
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹پشتش یاد 2002 انداختم / خوب کار کرده بیمر ..
Kf
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹امیدوارم این نباشه شبیه ماشین های هیوندای و کیا شده
امین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹چراغای جلوش شبیه اوپل شده چرا؟
احسان
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام جلو ماشین منو بیاد کیا استینگر میندازه