پیش از رونمایی رسمی کانسپت نسل جدید بامو سری ۸، بهطور غیرمنتظرهای تصاویر آن افشا شده است. هرچند این تصاویر از بالاترین کیفیت برخوردار نیستند اما بهاندازهٔ کافی مناسب هستند که نمای کاملی از سری ۸ باز متولدشده را البته تحت قالب یک کانسپت نشان دهند. همانطور که میدانستیم، این یک گرند تورر بزرگ و لوکس با طراحی تازه است که در جلوی آن جلوپنجرهٔ کلیوی شکل معروف بامو در ابعادی بزرگ به چشم میخورد که در کنار آن چراغهای باریکی قرار گرفتهاند.
کاپوت با شیب نسبتاً زیادی به جلوپنجره رسیده است درحالیکه سپر جلو نیز تا حد زیادی ورودیهای هوای بزرگی برای خنک کردن حداقل یک پیشرانهٔ هشت سیلندر را در خود جای داده است. در پروفیل جانبی هم ورودیهای هوای بزرگی روی گلگیرهای جلو دیده میشوند درحالیکه هر چهار گلگیر نیز کاملاً عضلانی و برآمده هستند تا بتوانند رینگهای آلیاژی بزرگ ماشین را در زیر خود جای دهند. در پشت این رینگها، کالیپرهای ترمز زردرنگی دیده میشوند درحالیکه رنگ بدنهٔ خودرو نیز آبی است.
همانطور که از یک کانسپت امروزی انتظار میرود، در سری ۸ کانسپت آینههای جانبی باریکی بکار رفته است و هیچ دستگیرهای هم برای درها دیده نمیشود. سقف شیبدار این کوپه هم به زیبایی به اسپویلر لبهٔ درِ صندوق ختم میشود که پایینتر از آن چراغهای L شکل باریک قرار گرفتهاند و تکنولوژی بالایی را نشان میدهند. در طرفین سپر عقب نیز دو دریچهٔ هوا دیده میشود و در بخش پایینی هم سر اگزوزهای ذوزنقه شکل کار شدهاند.
بامو طی روزهای آتی رسماً کانسپت سری ۸ را در رویداد Concorso d’Eleganza Villa d’Este رونمایی خواهد کرد درحالیکه نسخهٔ تولیدی آن سال آینده معرفی خواهد شد. در مورد طراحی نهایی و تولیدی سری ۸ جدید نیز هرچند بدیهی است که برخی ویژگیهای نسخهٔ کانسپت آن حذف خواهند شد اما انتظار نمیرود که استایل کلی نسخهٔ تولیدی تفاوت چندانی با این کانسپت داشته باشد. بهزودی با معرفی رسمی سری ۸ کانسپت و انتشار تصاویری از نمای داخلیاش بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
الف.ی
۴ خرداد ۱۳۹۶یه کم رادیکال و یونیه ولی خوشگله
لامبورگینی
۵ خرداد ۱۳۹۶کاملا موافقم.
جزو بهترین طراحی های این 5 سال اخیر BMWست.
italia &german
۴ خرداد ۱۳۹۶چقدر خوشگله مدتها بود همچین طراحی قشنگی از هیچ شرکتی ندیده بودیم.
محمد
۴ خرداد ۱۳۹۶طرحش فوق العادس فقط یک مقدار قوس صندوقش زیادیه
asa
۴ خرداد ۱۳۹۶زیباست.
توی برند های اروپایی از همه بیشتر با BMW حال میکنم.
بخاطر وجود حاج کریس بنگل کبیر به عنوان مدیر طراحی BMW این ماشین آمریکایی ترین طراحی رو دراروپایی ها داره و درست مثل آمریکایی ها صمیمانه با آدم ارتباط برقرار میکنه.
ضمن اینکه تمام شاسی بلند های BMW هم از خودمونه و تو آمریکا ساخته،طراحی و ………میشه. ??
mohsen
۵ خرداد ۱۳۹۶داداش یه دفعه بی ام وه رو بزن به نام تاریخ امریکا تمومش کن دیگه…
رضا
۵ خرداد ۱۳۹۶:| ماشالا اعتماد به نفس. کریس بنگلم خیلی وقته تو ب ام و نیس
اتفاقا ب ام و جزو اروپایی ترین طراحیاس هیچ ارتباطی با آمریکا نمیشه داد
asa
۵ خرداد ۱۳۹۶کسی نگفت کریس بنگل هنوز توی bmw هست ولی همون موقع این شرکت رو از مرز ورشکستگی نجات داد و باعث شد تنها دورانی بشه که رکورد فروش بنز رو میزنه. قبل از ورود کریس بنگل کاملا حرف شما درست بود چون طراحی های bmwاروپایی بود و البته قدیمی.
این بنگل بود که e92 و e43 رو طراحی کرد که از زیبا ترین های bmw تو تمام دورانش بود.
ضمن اینکه با این طراحی های جاودان زبان طراحی آمریکایی رو هم به این شرکت تزریق کرد که هنوز ردپاهایش مانده.
کاپوت کشیده و صندوق نسبتا کوچک، خطوط مستقیم و افقی که از گلگیر جلو تا عقب کشیده میشه، طراحی عضلانی کاپوت و طراحی داشبورد منظم و به شکل شش ضلعی و……….. همه خصوصیاتی هست که عمدتا در طراحی ماشین های آمریکایی به کار میروند و این بعد از ورود کریس بنگل اتفاق افتاد.
راستش فکر میگردم روزی شما آلمانی باز ها کارهای بزرگ بنگل رو زیر سوال ببرید ولی اینکه کلا خودشو رد کنید ، چیزی بود که اصلا به ذهنم نمی رسید .
راستی سری z و جینا هم از دیگر شاهکار های بنگل.
شاسی بلند های bmwهم توی آمریکا ساخته میشه و کاملا واضح هست ، من نمیدونم شما چیرو دارید انکار میکنید.
لامبورگینی
۵ خرداد ۱۳۹۶.
بیخیال دوست عزیز ….
خیلی خودتو درگیر این مسائل کردی …
به قول یکی از رفقا دنیا دو روزه !
لامبورگینی
۵ خرداد ۱۳۹۶.
اون دورانی که فروش BMW بیشار از بنز بود بیشتر دلیلش افت و افول بنز بود.
بنز ( دایملر ) در اون سال ها یک دوره ی گذار رو تجربه می کرد تا تبدیل به این چیزی بشه که الان هست.
E 36
۴ خرداد ۱۳۹۶بدجور حریف می طلبه!
PaRHaM
۴ خرداد ۱۳۹۶دم سرعت پدال گرم! نت کار شو چهار دقیقه اس اینو گذاشته!
خوشگل به نظر میاد
رضا
۴ خرداد ۱۳۹۶اومده ک با بنز سرشاخ بشه
بنازمش
mohsen
۵ خرداد ۱۳۹۶30دقیقس غرق در عکساشم ….
چیزی خاصی برای گفتن ندارم
مرسی جناب دهقان
علیx76
۵ خرداد ۱۳۹۶کاش کریس بنگل طراحیش میکرد…
#ali.m#
۵ خرداد ۱۳۹۶lc500رو بیشتر میپسندم.
ب ام و سلطان
۵ خرداد ۱۳۹۶خدا من دارم دیوانه میشم
Saman
۵ خرداد ۱۳۹۶نمای جانبیش یه خورده شبیه آکورد کوپه هستش :-) از جلو هم شبیه z4 هست. بنز کوپه S و لکسس Lc ارجح تر هستن :-)
Behrouz anzali
۵ خرداد ۱۳۹۶واقعا زیباست .اینو میگن پرچم دار bmw
بیلبو
۵ خرداد ۱۳۹۶نمای روبرویی ماشین، به شدت منو یاد کانسپت بی نظیرِ کریس بنگلِ اعجوبه میندازه (BMW GINA ) و از طرفی هم نمای انتهایی کاملا در مسیر طراحی Vision Next 100 هست.
مهمتر از همه اینها کابین هست؛ آینده نگرانه و زیبا در عین سادگی!
محصول تولیدی اگر تا حد زیادی مثل کانسپت باشه، بازگشت مناسبی هست برای BMW به مسیر بی پروایی در طراحی، مسیری که بنظر میاد مدتهاست اونو گم کرده…
Nissan...Japan
۵ خرداد ۱۳۹۶من بعنوان کسی که هیچوقت طراحی bmw رو نمیپسندیدم واقعا ازش خوشم اومد البته این کانسپته حالا مدل واقعیش چقدر فرق کنه بستگی ب خود شرکت داره بهرحال انتخاب من lc500 هستش اونم واقعا نمیشه ازش گذشت.
Ghost
۵ خرداد ۱۳۹۶چه عجب بی ام و یه تکونی به خودش داد
این ینی بی ام و نه سری 5 جدید که بیشتر شبیه یه فیس لیفته تا نسل جدید(فقط مبحث طراحیش)
BMW
۵ خرداد ۱۳۹۶عکس العمل پدال و آقای دهقان عالی بود این خبر بعد ساعت ۱۲ شب کار شده!!!!?
محمد
۵ خرداد ۱۳۹۶جلوش رو نگاه میکنم انگار یک کوسه غشمگین واقعا زیباست
آقای دهقان از داخلش هم عکس بزارید لطفا منتشر شده.