برای اولین بار نمونهی پروتوتایپ بامو i8 رودستر در هنگام پشت سر گذاشتن تستهای خود در اروپا شکار عکاسان شد.
اگرچه پوششهای مشکی و سفید زیادی اطراف این خودرو را در برگرفتهاند اما خودروی اسپورت روباز یاد شده به آسانی قابل شناسایی بوده و البته نبود سقف فلزی نیز کاملاً مشهود است.
اکتبر سال پیش اتوموتیونیوز اروپا گزارش داد که هارالد کروگر مدیرعامل بامو تولید نسخهی کانورتیبل i8 را تأیید نموده و گفته که این خودرو در سال ۲۰۱۸ به سایر محصولات شرکت ملحق خواهد شد.
در ماه می نیز اتوکار گفت که عرضهی نسخهی کانورتیبل i8 با بهروزرسانی مدل عادی همزمان خواهد بود. ظاهراً بهروزرسانیهای این خودرو شامل قوای محرکهی قدرتمندتر، سیستم تعلیق بازنگری شده، رینگهای آلیاژی سبکوزن و امکان استفاده از شارژ بیسیم است.
در حال حاضر این خودروی اسپورت پلاگین هیبریدی از پیشرانهی بنزینی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو به همراه پیشرانهای الکتریکی استفاده میکند. مجموع قدرت تولیدی قوای محرکهی یاد شده ۳۵۷ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۵۷۰ نیوتون متر میباشد. تنها ۴.۴ ثانیه طول میکشد تا این خودرو از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
باور بر این است که نسخهی بهروز شدهی i8 در سال آینده و با قدرت نزدیک به ۴۱۵ اسب بخار معرفی شود.
reza
۱ اسفند ۱۳۹۵من باور دارم که هم bmw و هم benz می تونن با کمک گرفتن از قوایمحرکه هیبرید سوپر اسپرت هایی در سطح فراری 488gtb و لامبورگینی هوراکان و پورش 911 turbo تولید کنه…فرایند زمانبریه ولی ممکنه…
Madjid
۱ اسفند ۱۳۹۵بدون قوای هیبرید هم AMG-GTR از 911 توربو چیزی کم نداره
خسرو
۱ اسفند ۱۳۹۵i8 زشته . خیلی زشت / همین طرح رو اگر هیوندای میزد کسی پیگیرش هم نبود / هر ادا اطوار ریختن که طراحی نمیشه اسمش /چقدرطراحی شخصیتی این ماشین تین ایجری هست / طراحی یعنی مرسدس SLS / SLR ..
Madjid
۱ اسفند ۱۳۹۵.
i8 زیباترین ماشین BMW در 10 سال اخیره و شاید در کلاس خودش زیباترین ماشین دنیا.
Omid
۱ اسفند ۱۳۹۵همه ی ماشین ها که نباید مثل یه جعبه با 4 تا چرخ با طراحی محافظه کارانه باشن
الان توی طراحی صنعتی خلاقیت و هنری بودن هم مهمه. وقتی مدل کانسپت i8 اومد همه ی دنیا بخاطر طراحی پیچیده و زیباش متحیر شدن بعضی پنل های بدنش انقدر پیچیده بنظر میومد که کسی فکرشو نمیکرد تو مدل تولیدیش هم همینظور باشه
اما بی ام و با کمترین تغییرات اون طرح رو تو مدل تولیدی حتی بهتر و زیباترش هم کرد.
نوید جهرمی
۲ اسفند ۱۳۹۵درسته که طراحی یه چیز سلیقه ایه ولی دیگه زشت خوندن این ماشین برام عجیبه.
در حال حاضر اگه ماشینی در این سطح با طراحی بهتری سراغ دارین معرفی کنین.
نت
۱ اسفند ۱۳۹۵اون قسمتهای طراحی بیرونی که خطوط ابی رنگ داره جالب نیست.چرا عقب ماشین اینجوری مشکی هست عجیبه.چرا روی کاپوت جلو وسطش مشکیه و اون قسمت مشکی روی کاپوت زشته
Madjid
۱ اسفند ۱۳۹۵.
این ماشین یکی از پاک ترین خودروهای کلاس خودش از نظر آلایندگی و مصرف سوخت حساب میشه.
خیلی از قسمت های بدنه ی i8 با همین رنگ آبی تزئین شدن.
به رنگ آسمون آبی صاف و هوای پاک…
فلسفه ی رنگ آبی اینه.
saied
۲ اسفند ۱۳۹۵تو این کلاس فقط ۹۱۸ . بقیش سوسول بازیه.
مصرف سوخت ۷.۵ که دیگه این همه هیبریدو سوسول بازی نمیخواست. تازه ۲۵۰ تا بیشتر هم نمیره. به نظر من مهندسیه این ماشین برازنده ی بی ام دبلیو کبیر نیست و به همین خاطر هم فروش خوبی رو تجربه نکرد.
به خاطره اینه که با اینهمه داشتن قیمت خوب خیلیا ۹۱۱ رو انتخاب کردن.