خانواده سری۲ ب ام و بعد از آمدن سری۲ کوپه، سری۲ ام پاور و نهایتا پکیج های ام پرفورمنس سری۲ حالا شاهد عضو جدیدی هستند؛ خودرویی که از ۳ سال پیش زمزمه های ورود آن بر سر زبان ها بود و حالا نسخه تولید نهایی آن در راه نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ است . . .
[jwplayer mediaid=”۶۲۵۱۸″]سری۲ اکتیو تورر که قبلا پیش نمایش آنرا در قالب خودروی مفهومی اکتیو تورر دیده بودیم، نخستین عضو از نسل جدید هاچبک های دیفرانسیل جلو باواریایی هاست که ب ام و امید زیادی به آینده آن دارد چراکه می خواهد از همین پلتفرم حداقل ۱۱ مدل دیگر را در سالهای آتی وارد بازار کند.
به گفته آقای Domagoj Dukec سرپرست گروه طراحی ظاهری (نمای بیرونی) ب ام و، در طراحی اکتیو تورر سه نکته کلیدی وجود دارد: یکی جلوپنجره نسبتا جدید، دیگری چراغ های دایره ای دوبل جلو و آخری نیز ضخامت کم ستونD خودرو و قوس گوشه شیشه ها در این ستون است که اصطلاحا به Hofmeister kink درمیان طراحان معروف شده.
حالا سری هم به ابعدا و اندازه های این خودرو بزنیم:
- ۴,۳۴۲ میلیمتر طول.
- ۱,۸۰۰ میلیمتر عرض.
- ۱,۵۵۵ میلیمتر ارتفاع.
- ۲,۶۷۰ میلیمتر فاصله محوری.
- ۴۶۸ لیتر گنجایش محفظه بار (۱۵۱۰ لیتر با خواباندن صندلی ها).
در زمان ورود این خودرو به بازار، ب ام و سه پیشرانه مختلف (۲ بنزینی و ۱ دیزلی) را به مشتریان پیشنهاد می دهد. البته در آینده ای نزدیک مدل های دیگری ازجمله 216d و 220d و 220i و همچنین نسخه های xDrive اکتیو تورر برای مدلهای 220d و 225i نیز عرضه می شوند.
218i ActiveTourer | 225i ActiveTourer | 218d ActiveTourer | |
انجین | ۳سیلندر بنزینی | ۴سیلندر بنزینی | ۴سیلندر دیزلی |
حجم انجین | ۱.5L | ۲.0L | ۲.0L |
قدرت | 136hp | 231hp | 150hp |
گشتاور | ۲۲۰-230nm | 350nm | 330nm |
شتاب | ۹.3sec | ۶.8sec | ۸.9sec |
حداکثر سرعت | 200km/h | 205km/h | 205km/h |
مصرف شهری | ۶.1L | ۷.6L | ۵.0L |
مصرف جاده ای | ۴.2L | ۵.0L | ۳.6L |
مصرف ترکیبی | ۴.9L | ۶.0L | ۴.1L |
تولید CO2 | 115g/km | 139g/km | 109g/km |
[jwplayer mediaid=”۶۲۵۳۰″] [jwplayer mediaid=”۶۴۹۵۲″]
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ بهمن ۱۳۹۲درود .
خیلی عالیه .
میشه گفت به نوعی رقیب بنز B کلاسه .
ولی از ب ام و بعید بود دیفرانسیل جلو .
ایران و المان
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ بهمن ۱۳۹۲در ضمن اینجا گفته شده که ب ام و میخواد روی این پلتفرم ، 11 مدل جدید
در سال های اتی تولید کنه .
به نوعی میشه گفت راهبرد مرسدس بنز و پیش گرفته .
خوب میشه . امیدوارم که بازار خودروهای لوکس دست المانی ها بمونه .
حالا باید ببینیم لکسس و کادیلاک و …. برای این قسمت بازار و در این
کلاس ، چه کار میکنند . به نظر من که لکسس ضرر کرد اون حرفو زد .
گفت : ما برنامه ای برای خودروی کوچکتر و ارزانتر با برند لکسس نداریم .
چون اینجور ماشینها و کلاس ها فروش خوبی داره .
تجربه نشون داده .
ایران و المان
mehran911
۲۶ بهمن ۱۳۹۲میلاد جان چند وقته رفتم تو فکر S-Class Coupe
طراحی داخلی و خارجیش که عالیه موتورشم که غوغاست از همه خفن تر رو نمایی بنز از سیستم فوق العاده ی Curve Tilting که مکمل سیستم تعلیق ABC در اس کلاس کوپه ست این سیستم پیشرفته با کنترل نیروی جانبی و شتاب g لذت رانندگی رو دو چندان میکنه این سیستم با کاهش دادن انحراف ماشین در هنگام پیچیدن باعث ثبات بهتر ماشین میشه در ضمن این تکنولوزی در پورشه بنام pdcc شناخته میشه
دوستان ببخشید که ربطی به پست نداشت
فرامرز
۲۶ بهمن ۱۳۹۲سلام دوستان. من هیچ تخصصی راجع به خودرو ندارم و اگه سوالات فکر نشده میپرسم من رو ببخشید. واسه خودروهای دیفرانسیل جلو که هیچ نیرویی به چرخ عقب اعمال نمیشه اون محور انتقال نیرو (ترنسمیشن) که از بین صندلیها رد میشه (و فضای پای سرنشین وسط عقب رو میگیره) نقشش چیه؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ بهمن ۱۳۹۲درود .
اولا این حرفا چیه فرامرز . من که خیلی قبولت
دارم . ولی با ما دوست نمیشی .
بابت سوالت هم فرامرز جان ، باید بگم که لوله
های اگزوز رد میشه .
یران و المان
فرامرز
۲۹ بهمن ۱۳۹۲ممنون میلاد جان. آخه همه جا میگن Transmission Channel و اینکه این تو بعضی از ماشین ها که لزوماْ دیفرانسل عقب هم نیستن به طرز قابل توجهی بزرگ هست و عملاْ صندلی وسط پشت رو بی استفاده میکنه.
میلاد جان من مهندس کامپیوتر هستم و به خاطر مطالب آموزنده پدال و اطلاعات عمومی که از دوستان میگیرم علاقه مند شدم.
alireza
۲۶ بهمن ۱۳۹۲ماشین خوبی به نظر میاد. من که ازش خوشم اومد. فقط باید دید بازار چه واکنشی بهش نشون میده. در ضمن لکسس کار خوبی میکنه وارد این بازار نمیشه چون تویوتا و دایهاتسو هستن که تو این رده خودرو تولید کنن.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ بهمن ۱۳۹۲درود . چه ربطی داره به لکسس ؟؟؟
هدف بنز و ب ام و ، تولید خودروهای کوچکتر و ارزان تر از کلاس C بنز و
سریه 3 ب ام و است . که سدان باشه .
کوچکترین خودروی لکسس IS است .
جالبه شما تویوتا و دایهاتسورو داری با این ب ام و و بنز CLA مقایسه
میکنی .
حالا خوبه استون مارتین با اون همه عظمتش یک خودروی کوچک در حد اسمارت
تولید کرد .
هر کی ندونه فکر میکنه تویوتا 250 سال قدمت داره !!!!!!!!
alireza
۲۷ بهمن ۱۳۹۲میلاد جان منظورم خودروهایی در رده کلاس a و b مرسدس هست نه رده های بالاتر. در ضمنن اینو در جواب خودت گفتم که میخواستی بدونی جواب لکسس و کادیلاک به این حرکت بنز و بی ام و چیه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۷ بهمن ۱۳۹۲درود . من اشتباهی در خط اول نوشتم لکسس . باید مینوشتم
تویوتا .
میگم باید ببینیم که لکسس و کادیلاک و … چه جوابی برای
این بازار المانی ها دارند .
احمدرضا بی ام و
۲۶ بهمن ۱۳۹۲بی ام و بهترین کمپانی اتومبیل سازی عالیه عالی
SPM
۲۶ بهمن ۱۳۹۲آلمان = کیفیت = امنیت = زیبایی.
مث پیکان
زیگما
۲۶ بهمن ۱۳۹۲مسخره است!این چیه دیگه؟ مثل تخم مرغ میمونه….
داخلش که …..
من یه پریوس با امکانات کمتر رو به این و بی کلاس ترجیح میدم…..هرچند در یک تیپ امکانات نیستن….
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ بهمن ۱۳۹۲درود .
زیگما تویوتا پریوس امنیتش پایینه .
مجله ماشین در شماره ی اسفند ماه خود ، یک مطلب را چاپ کرده که در
امریکا انجام شده ، بین خودروهای شورولت کروز ، هوندا سیویک هیبرید ،
تویوتا پریوس ، فولکس واگن جتا هیبرید ، فولکس واگن جتا دیزل .
کاری به تستشون ندارم .
ولی در متنش اومده که بین این ماشینها که گفتم از نظر ایمنی :
1- هوندا سیویک .
2- شورولت کروز .
3- فولکس جتا .
4- تویوتا پریوس .
در ضمن زیگما جان این ماشین ها در حدود 25 هزار دلار قیمت دارند و هیچ
ربطی به این ب ام و ندارد .
زیگما
۲۶ بهمن ۱۳۹۲پریوس ماشین خیلی امینه!چرا؟چون در تست معروف iihs تایید شده! در تست های nhtsa هم از جلو 4 ستاره و از بغل 5 ستاره گرفته !جتا تست iihs رو بدتر از پریوس عمل کرده.
پس امنتیش بد که نیست هیچی، بهتر هم هست!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۷ بهمن ۱۳۹۲درود .
زیگما سواد که داری خداروشکر .
تویوتا پریوس مدل 2013
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/prius-c/2013
تویوتا پریوس مدل 2014
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/prius-c/2014
فولکس جتا مدل 2013
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/jetta-sedan/2013
فولکس جتا مدل 2014
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/jetta-sedan/2014
هوندا سیویک 2013
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/honda/civic-4-door/2013
هوندا سیویک 2014
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/honda/civic-4-door/2014
شورولت کروز 2013
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/chevrolet/cruze/2013
شورولت کروز 2014
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/chevrolet/cruze/2014
تو عکس ها قشنگ به ستون ماشین ها توجه کن .
ادعااااااااااا
اینم مدل های استیشن :
فولکس واگن جتا استیشن :
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/jetta-sportwagen/2014
تویوتا پریوس v:
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/prius-v/2014
موفق باشی .
زیگما
۲۷ بهمن ۱۳۹۲میلاد تو یک انسان سفسطه بازی! تست پریوس اصلی رو بذار نامرد! می بینید چجوری پریوس سی رو به جای پریو اصلی نشون میده؟ وای بر تو میلاد . تو که ادعات زیااااااده دیگه چرا؟ سند هات هم ماشالله یکی از یکی درست تره!
زیگما
۲۷ بهمن ۱۳۹۲تویوتا پریوس :
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/prius
می بینی میلاد ؟ دروغ میگی تو روز روشن؟ می بینی امتیازش بیشتر از جتا هست؟ دیدی دروغ گفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پریوس سی رو به جای پریوس اصلی میذاری تازه لایکت هم میکنن نادان ها! عجب دنیایی شده.پر از دروغ و نیرنگ. میلاد ننگ بر تو باد. بعد میگه من متعصب نیستم!
احمدرضا بی ام و
۱۰ فروردین ۱۳۹۳سیبرمینی سلیقش از تو بهتره
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲۶ بهمن ۱۳۹۲خوشم اومد! به این میشه گفت یک BMW متفاوت ! میتونه رقیب خوبی برای Bکلاس باشه!
e36
۲۶ بهمن ۱۳۹۲چیکار داره میکنه این ب ام و…. دمش گرم
محمد
۲۶ بهمن ۱۳۹۲ب ام و= خلاقیت در کار،پیشرو در تکنولوژی، کیفیت محصول…..
km
۲۶ بهمن ۱۳۹۲کاش که برای اینجور ماشین ها یه مدل 6 سیلندر هم بود. از نظر طراحی بهتر از سری 1 و 2 هست ولی کاش مصرفش کمتر هم میشد
PEUGEOT
۲۶ بهمن ۱۳۹۲من که کلا ازش خوشم اومد هم از طراحی داخلی و خارجی و هم از موتور 2 لیتری 150 اسبیش چون هم مصرف کمتری داره و هم قدرت معقول و راضی کننده ای داره
P E U G E O T
ارسلان ارکان
۲۶ بهمن ۱۳۹۲سلام
هیچ اشکالی نداره بنز یا بی ام و خودروهای کوچیک بسازن !
چرا چون اونها لوکس ساز هستن! ارزون ساز هم نیستن!
اینها رو با هم اشتباه نگیرید!
فقط تو ایرانه که بعضی ها کوچیکی ماشین رو با ارزون بودن میشناسن!
پر طرفدار بودن ماشین های لوکس کوچولو به اون نشون که همین فیات 500 رو تا حالا اکثر تیونرهای معروف تیون کردن و Mini و … هم که جای خود دارد!
اونها ماشین های کوچیک اما لوکس و پیشرفته میسازن برای محیط های شهری که مشکلات ترافیک وجود داره و هزینه سوخت و آلودگی و مالیات و …
کمپانیهای دیگه مثل تویوتا و … میتونن ماشین های کوچیک و ارزون بسازن اما بعضی ها مدلهای لوکس تر و پیشرفته تری میخوان و اینها برای اون عده طراحی شدن!
قیمت رقابتی تعیین کننده ی موفقیت این ماشین هاست و مثل BMW سری 3 محبوب نیست که دیگه خیلی طرفدار و عاشق داشته باشه! و تنها پشتوانه اش BMW بودن خالی هست!
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۲۶ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
هاچ بک های اونا میشه شاسی بلند های ما،یعنی انقدر عقبیم!!!!!!!!!!!؟
ماشین خانواده پسندیه،طراحی ظاهریش مثل همیشه ابهت خود بی ام و رو داره و بازم مثل همیشه خشن،که من عاشق این سلیقه ی بی ام و هستم.
طراحی داخلیش حرف واسه گفتن نذاشته.
مشخصات فنیش خیلی ضعیفه!!!!!!!
ولی در کل دوسش دارم.
saied
۲۶ بهمن ۱۳۹۲:(
احمدرضا بی ام و
۲۸ بهمن ۱۳۹۲عالیه
امین
۳۰ بهمن ۱۳۹۲رقیب قدر و لایقی برای b کلاس هستش
طراحی خارجیش که عالیه چون چنین تیپ ماشینی رو خوب در آوردن هنر زیادی میخواد
طراحی داخلیش هم که از bmw کمتر از این انتظار نمیره
موتورای bmw هم که نیازی به تعریف ندارن …. محشرن
در کل عالیه …. ایول بی ام و که داری میترکونی