سه سال پیش و زمانی که بامو سری ۳ هیبریدی برای اولین بار عرضه شد ما از دستپخت باواریایی ها خوشمان آمد. این سدان از دینامیک سواری جذابی سود میبرد و قوای محرکهی پلاگین هیبریدی آن نیز بر مزیتهای این خودرو میافزود.
اگرچه الکتریکی کردن محصول مهم بامو زمانبر بوده اما این بار وضعیت فرق کرده است. 330e جدید تقریباً همزمان با سایر نسخههای استاندارد سری ۳ معرفی شده است. شما میتوانید این خودرو را تا چند ماه دیگر سفارش دهید و قیمت آن احتمالاً از حدود ۴۰ هزار پوند آغاز خواهد شد.
زیر کاپوت این سدان لوکس آلمانی پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری و واحدی الکتریکی با قدرت مجموع ۲۴۹ اسب بخاری جا خوش کرده است. 330e همچنین برای اولین بار از سیستم XtraBoost برخوردار شده که ۴۱ اسب بخار دیگر بر قدرت خودرو میافزاید. بامو میگوید این خودرو ۳۰ درصد سریعتر از قبل بوده و این در حالی است که برد الکتریکی آن نیز ۵۰ درصد افزایش یافته است. البته از نظر بصری تفاوت زیادی بین این خودرو با سایر نسخههای سری ۳ دیده نمیشود.
بامو ادعا میکند این سدان در حالت الکتریکی برد حدود ۶۰ کیلومتری داشته و در هر کیلومتر تنها ۳۹ گرم دیاکسید کربن تولید میکند. به این ترتیب 330e از نظر مالیات جادهای در بریتانیا جزو کمهزینهترینها خواهد بود.
علاوه بر خریداران ناوگانی، خریداران شخصی نیز از این خودرو خوششان خواهد آمد. بامو ادعا میکند 330e در هر صد کیلومتر ۲ لیتر سوخت مصرف میکند اما همچون همیشه برای نزدیک شدن به این رقم باید خودرو را بهصورت منظم شارژ کنید. مسیر تست ما که شامل خیابانها و جادههای پرسرعت بوده است. حتی با فشار زیاد روی پدال گاز احتمالاً بیش از ۳۰ کیلومتر را در حالت الکتریکی طی خواهید کرد.
البته که 330e الکتریکی شده در سرعتهای پایین فوقالعاده آرام و بیصداست. خودروی حاضر در تست از رینگهای ۱۸ اینچی و لاستیکهای زمستانی استفاده کرده بود و بنابراین کمی صدای جاده به گوش میرسید اما به نظر میرسد سیستم تعلیق این خودرو در بدترین دست اندازها و چالهها نیز عملکرد خوبی دارد. آرامش کلی کابین مشابه 320d جدید بوده و بنابراین میتوان گفت از نظر سکوت، آرامش و رفاه کابین در سرعتهای بالا بهترین خودروی کلاس خود محسوب میشود.
بامو کار فوقالعادهای در پنهان کردن وزن قوای محرکهی هیبریدی 330e انجام داده است. باواریاییها قدرت یا وزن مجموعه باتری را اعلام نکردهاند اما نسل پیشین این خودرو حدود ۱۶۰ کیلوگرم سنگینتر از 330i قابلمقایسه بود. 330e جدید کنترل خوبی روی حرکات بدنه داشته و همچنان پایداری عالی و فرمان تیز خود را حفظ کرده است.
بامو 330e به اندازهی برادران استاندارد خود کاربردی است. فضای صندلی عقب به لطف افزایش ۴۱ میلیمتر فاصلهی بین محوری خوب بوده و اگرچه فضای بار خودرو ۱۰۵ لیتر کمتر از فضای بار 320d است اما فرم کاربردی داشته و صندلیها هم تا میشوند. گفته میشود نسخهی تورینگ 330e نیز در راه است.
با اندکی بازنگری در فرمولی اثبات شده، بامو نسل پیشین 330e را تقریباً از هر لحاظی بهبود بخشیده است. سواری 330e جدید درست شبیه نسخههای استاندارد این خودرو بوده و برد الکتریکی احساسبرانگیز و آلایندگی دیاکسید کربن کمی نیز دارد. حتی با وجود قیمتی بالاتر، این خودروی جدید احتمالاً جایگزینی قابلابتیاعتر در مقایسه با 320d خواهد بود. بامو 330e جدید نه تنها خودروی پلاگین هیبریدی متقاعد کنندهای است بلکه میتواند یکی از بهترین اعضای خانوادهی سری ۳ جدید محسوب شود.
مشخصات بامو 330e
- قیمت: 40 هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری بنزینی هیبریدی
- قدرت/گشتاور: 289 اسب بخار/۴۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 6 ثانیه
- حداکثر سرعت: 230 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 2 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
مهدی
۱ فروردین ۱۳۹۸دوستان چندتاعکس خیلی جذاب وجدید ازسری3 براتون میفرستم. وهمینطوراولین تصاویرM340 بیرون از نمایشگاه
مهدی
۱ فروردین ۱۳۹۸https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/03/BMW-M340i-black-03.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/03/BMW-M340i-black-06.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/03/BMW-M340i-black-02.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/03/BMW-G20-3-SERIES-MELBOURNE-RED-02.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/2019-BMW-3er-G20-Melbourne-Rot-Sport-Line-320d-04.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/2019-BMW-3er-G20-Melbourne-Rot-Sport-Line-320d-07.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/2019-BMW-3er-G20-Melbourne-Rot-Sport-Line-320d-05.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/2019-BMW-3er-G20-Melbourne-Rot-Sport-Line-320d-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/2019-BMW-330e-G20-Plug-in-Hybrid-Fahrbericht-03.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/2019-BMW-330e-G20-Plug-in-Hybrid-Fahrbericht-06.jpg
مهدی
۱ فروردین ۱۳۹۸https://cmsimages-alt.kbb.com/content/dam/kbb-editorial/auto-shows/los_angeles/2018/2020-bmw-m340i/33-2020-bmw-m340i-LA.jpg
https://content.autotrader.com/content/dam/autotrader/articles/AutoShows/2018/LA/BMWM340i/BMW%20M340i%20(15).jpg
https://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/201812/2020-bmw-m340i-xdrive-13.jpg
https://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/201812/2020-bmw-m340i-xdrive-19.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/03/BMW-Z4-M40i-San-Francisco-Red-15.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/03/BMW-Z4-M40i-San-Francisco-Red-31.jpg
me84
۱ فروردین ۱۳۹۸.
طراحی خیلی خیلی زیبایی داره.
احمدرضا
۱ فروردین ۱۳۹۸چرا فرم چراغاش شبیه چراغای لکسوسه؟
مانی
۲ فروردین ۱۳۹۸وقتی که لکزز متولد نشده بود BMW از این فرم چراغها استفاده میکرد
رضا
۲ فروردین ۱۳۹۸??
***
به شخصه کاری ندارم حالا این شباهت بسیار زیاد رو میخوای قبول کنی یا نه ولی این عمل الهام گرفتن حتی کپی کردن از طراحی دیگران اگر منجر به زیباتر شدن و هماهنگ تر شدن طراحی ماشین بشه لزوما کار بدی نیس.هرچند قاعدتا اگه این عمل انجام نشه و هر برندی بتونه طراحی تا حدی زیادی مستقل خودش رو داشته باشه بهتره .
احمدرضا
۱ فروردین ۱۳۹۸البته منظورم چراغای پشتشه (منظورم در کامنت قبلی بود)
داود
۲ فروردین ۱۳۹۸لکسوس رتبه اول دنیاست هیچ منعی هم نداره بی ام و بیاد الگو برداری کنه لاقل شکل چراغاش بهتر وجذابتر شده
مانی
۳ فروردین ۱۳۹۸BMW E21
BMW M1
BMW F30