به جرات میتوان گفت بامو سری ۷ همواره زیر سایهی مرسدس بنز S کلاس قرار داشته است. شاید مرسدس از نظر فنی با رقیب باواریایی در یک رتبه قرار داشته باشد اما این بیمر بزرگ همیشه فوت کوزهگریای که باعث شده مرسدس بسیار خاص احساس شود را از دست داده است.
بامو اما یک حقهی دیگر برای شکست S کلاس رو کرده است. این غول آلمانی برنامهی ارتقای جدیای برای بزرگترین و لوکسترین سدان خود تدارک دیده است. به همین خاطر ۷ بزرگ هماکنون دارای ظاهری جدید، ویژگیهای لوکس بیشتر و پیشرانههای جدید میباشد که از جملهی آنها میتوان نسخهی پلاگین هیبریدی با نام 745Le xDrive را نام برد که حالا فرصت رانندگی با آن به ما دست داده است.
قطعاً ظاهر خودرو دگرگونی کاملی را تجربه کرده است. بامو این عمل جراحی را LCIs یا ایمپالس های سیکل زندگی نامیده است. اگرچه فیس لیفت های صورت گرفته در دنیای خودرو عموماً از نوع مینور هستند اما سری ۷ تغییرات رادیکالی داشته است.
جلوپنجرهی خود ۴۰ درصد بزرگتر از قبل بوده و در واقع کل نمای جلو ۵۰ میلیمتر قدبلندتر است. چراغهای جلو که بهصورت استاندارد از نوع LED هستند با پرداخت ۱۵۹۵ پوند به نوع لیزری تبدیل میشوند. این چراغها هماکنون نازکتر هستند و هماهنگی خوبی با سپر جدید ایجاد میکنند. همچنین رکابهای جانبی نیز متفاوت از قبل بوده و در نمای عقب نیز چراغهای نازکتر با نوار LED همراه شدهاند. در تمامی پانلهای بدنه ردپای کروم به چشم میخورد. متریال ایزوله کنندهی صدای بیشتری هم در این سدان بزرگ بکار رفتهاند.
رادیکال یکی از واژههایی است که بهروزرسانی سری ۷ را توصیف میکند. بامو میگوید ظاهر جدید نه تنها برای جدا کردن این خودرو از باقی سدان ها لازم بوده بلکه باعث جذب بیشتر خریداران چینی هم خواهد شد. چشمبادامیها ۴۰ درصد از کل سری ۷ های فروشی را به خانه برده و میبرند.
اگرچه طراحی کابین کمی زیاد از حد آشناست اما شکایتی دربارهی لیست تجهیزات استاندارد سری ۷ وجود ندارد. چراغهای جلوی LED تطبیقی، دربهایی با تکنولوژی بسته شدن نرم، دوربینهای پارک ۳۶۰ درجه، شارژ بیسیم گوشی و سیستم صوتی هارمن کاردون جزو تجهیزات استاندارد این سدان بزرگ هستند. چرم ناپا و کلید صفحه نمایش دار بامو نیز در لیست تجهیزات به چشم میخورند.
اما از نظر پیشرانهها میتوان سری ۷ را با S کلاس برابر دانست. دو پیشرانهی ۳ لیتری دیزلی، یک پیشرانهی ۳ لیتری بنزینی و یک واحد ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری جزو نیروگاههای این خودرو هستند. در بالای کلاس هم مدل M760i با پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری ۵۷۷ اسب بخاری قرار میگیرد؛ اما در اینجا جدیدترین نسخهی سری ۷ یعنی 745Le xDrive پلاگین هیبریدی را تست کردهایم.
قبلاً هم نسخهی پلاگین هیبریدی سری ۷ عرضه شده اما پیشرانهی ۲ لیتری بنزینی آن خودرو تحتفشار بوده است. این بار بامو از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۸۲ اسب بخاری و یک واحد الکتریکی جدید ۱۱۱ اسبی استفاده کرده است. زیر کف صندوق هم مجموعه باتری ولتاژ بالای جدید نصب شده است.
این خودرو با اتکا به نیروی الکتریکی میتواند بردی بین ۵۱ تا ۵۸ کیلومتر داشته باشد. علیرغم استفاده از سیلندرهای بیشتر، این خودرو آلایندگی کمتری در مقایسه با نسخه قبلی سری ۷ پلاگین هیبریدی دارد.
این نسخه از سدان پرچمدار بامو واقعاً روی لیموزین لوکس سری ۷ را نشان میدهد. خودرو در شهر دوست دارد از حالت الکتریکی استفاده کند اما با فشار روی پدال گاز و درخواست قدرت بیشتر شاهد از خواب برخاستن پیشرانهی بنزینی خواهید بود.
سیستم پلاگین هیبریدی این خودرو بهتر از قبل بوده و پرفورمنس خوبی دارد. بامو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت 745Le xDrive را ۵.۱ ثانیه اعلام کرده که برای خودرویی با این ابعاد کاملاً سریع است.
این مجموعه باتری کمی از محفظه بار را به خود اختصاص داده اما این میزان زیاد نیست. شاید موضوع عجیب این باشد که بامو از شما پول کابلهای شارژ سریع را طلب میکند که برای یک لیموزین ۸۲ هزار پوندی عجیب به نظر میرسد.
علیرغم اینکه سیستم پلاگین هیبریدی خودرو باعث اضافهوزن در مقایسه با نسخههای بنزینی و دیزلی شده اما هندلینگ خودرو کاملاً خوب بوده و حتی با وجود سیستم تعلیق بادی و راحتترین تنظیمات موجود، کنترل حرکات بدنه به خوبی صورت میگیرد؛ اما کیفیت سواری سری ۷ هنوز هم با S کلاس فاصله دارد.
مشخصات بامو 745Le xDrive
- قیمت: 82760 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری بنزینی-الکتریکی
- قدرت/گشتاور: 389 اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 2.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Ferrari
۲۲ خرداد ۱۳۹۸خیلی طراحی خوبی داره.من که خیلی خوشم اومد
Ali
۲۲ خرداد ۱۳۹۸در خوب بودنش شکی نیست اما با سنگ محک این کلاس خودرویی هنوز یکم فاصله داره ،چندجا تو متن هم بهش اشاره شده..اس کلاس ترجیح میدم
محمد
۲۳ خرداد ۱۳۹۸هم آئودی هم بیمر کاملا رقبای شایستهای هستن واسه اس کلاس جدید
درسته که بنز فوقالعاده است و اشرافی
اما مخصوصا طراحی داخلی جدید آئودی که شاهکاره
بیمر هم که حس اسپرت بودن در کنار لوکس بودن رو داره که در کمتر رقیبی قابل احساسه
MAHDI
۲۲ خرداد ۱۳۹۸https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/04/BMW-745Le-hybrid-test-drive-46.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/04/BMW-745Le-hybrid-test-drive-49.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/04/BMW-745Le-hybrid-test-drive-45.jpg
MAHDI
۲۲ خرداد ۱۳۹۸نسل جدید آلپاینB7 در طراحی بیرونیش یکی از زیباترین سدان های تاریخ شده.امیدوارم پدال زودتر مطلبش رو بزاره چون چندتا بررسی ازشون اومده
MAHDI
۲۲ خرداد ۱۳۹۸پیشنهاد میکنم فیلم های تست وبررسی آلپیناB7 جدید رو در یوتیوب تماشا کنید.لعنتی اونقدر باشکوه شده که اگه من پولش رو داشتم یک لحظه هم به مدلM760 نگاه نمیکردم.درضمن آلپیناهمیشه سواری بسیار راحت تری نسبت به سری7 معمولی داشتن.که در بررسی ها حتی نسل گذشته اش شیفته سواری مخملیش شده بودن.
کابین سری 7شاید زرق وبرق Sکلاس و آئودی A8 رو نداشته باشه اما کیفیتش هم سطح با آئودی A8 و ولی در سطحی بالاتر از Sکلاس هستش که درتمام رقابت هابه این موضوع اشاره شده.
واما آلپیناB7 جدید!که در طراحی بیرونیش جذاب تر ازS63 و وخیلی جذاب تر نسبت به آیودیA8 هستش.آلپینا در فیس لیفت B7 جدید واقعا یه سدان بزرگ شاهکارطراحی کرده
علی
۲۲ خرداد ۱۳۹۸اینو باید با a8 مقایسه کرد
نمیدونم مقایسه شده یا نه
MAHDI
۲۲ خرداد ۱۳۹۸بله رقابت های بین Sکلاس وسری 7 و آیودیA8 خیلی زیاده.البته قبل فیس لیفت.
در60 درصد رقابت ها Sکلاس جایگاه اوله.و سری7 وآیودیA8 هرکدوم حدود 20درصد جایگاه اول رو دارن.
برای مثال در رقابت auto motor sport رقابت بین این 3خودرو S کلاس جایگاه سوم رو بدست آورده.ودر بعضی رقابت ها جایگاه دوم ولی همونطور که گفتم بیشتر رقابت ها Sکلاس اوله
Ali
۲۲ خرداد ۱۳۹۸در خوب بودنش شکی نیست اما تو این کلاس خودرویی قطعا سنگ محک بنز اس کلاس هست..چند جا تو متن اشاره شده ب برتری مرسدس
امیر
۲۲ خرداد ۱۳۹۸وجدانن سری ۷همیشه تو زیبایی از اس کلاس بالاتر بوده وهست طراحیهاس داخلی بنز با اون حالت تبلت گونه ودیجیتالی بی روحش چیه آخهbmw شاه نشین برندهای لوکسه بدون ون و وانت
Morteza tii
۲۲ خرداد ۱۳۹۸دقیقا .. تبلت و ون و وانت و خوب اومدی ?
s.h
۲۳ خرداد ۱۳۹۸این فقط سلیقه شماست نه چیز دیگه
مانی
۲۳ خرداد ۱۳۹۸طراحی داخلی مرسدس کاملا سرتره
هر کس هم تست کرده از واژه با شکوه استفاده کرده و کلی تعریف دیگه
جوری هم سرتره که چندان نمیشه گفت سلیقه ای هست و ممکنه هرکس
یه نظری داشته باشه چون همه میگن زیباتره
Morteza tii
۲۲ خرداد ۱۳۹۸تمام تلاشتونو بکنید که بگید سری ۷ از S کلاس پایین تره ??? اما نیست .. ب ام و عشقه ❤ خیلیم فوق العادس،
MAHDI
۲۲ خرداد ۱۳۹۸https://www.bmwblog.com/2019/02/13/first-live-photos-2020-alpina-b7-facelift/#jp-carousel-324178
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2020-ALPINA-B7-Facelift-21.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2020-ALPINA-B7-Facelift-16.jpg
https://www.automotiverhythms.com/wp-content/uploads/2019/02/2019_BMW_Test_Fest_001.jpg
https://i.wheelsage.org/pictures/a/alpina/bmw/b7_bi-turbo/alpina_b7_bi-turbo_75.jpeg
http://s3.bimmerfile.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2019/05/Alpina_B7_4-1050×698.jpg
https://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/201902/check-out-the-2020-a-4.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/05/2020-ALPINA-B7-blue-20.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/05/2020-ALPINA-B7-blue-19.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/05/2020-ALPINA-B7-blue-21.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/02/BMW-Alpina-B7-Facelift-2019-G12-LCI-Alpinagruen-05.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/02/2019-BMW-Alpina-B7-Facelift-G12-LCI-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/02/2019-BMW-Alpina-B7-Facelift-G12-LCI-04.jpg
رنو 5 زرد قناری
۲۳ خرداد ۱۳۹۸به نظرم اگه فقط کمی جلو پنجرش کوچکتر طراحی میشد جلوه زیباتری داشت البته نظر شخصیه
مانی
۲۳ خرداد ۱۳۹۸به جرات میتوان گفت بامو سری 7 همواره زیر سایهی مرسدس بنز S کلاس قرار داشته است. شاید مرسدس از نظر فنی با رقیب باواریایی در یک رتبه قرار داشته باشد اما این بیمر بزرگ همیشه فوت کوزهگریای که باعث شده مرسدس بسیار خاص احساس شود را از دست داده است.
آخی جیگرم کباب شد
MAHDI
۲۳ خرداد ۱۳۹۸آقا مانی میخوای دها رقابت برات بفرستم که سری7 درش جایگاه اول شده وSکلاس دوم وسوم.توهمین پست چندتا رقابت از چندمجله برات میفرستم
MAHDI
۲۳ خرداد ۱۳۹۸https://mercedesblog.com/audi-a8-50-tdi-quattro-vs-mercedes-s-350-d-diesel-engines-in-the-luxury-class/
رقابت بین Sکلاس وآیودی A8 که مرسدس بلاگ مطلب این رقابتوگذاشته
https://mercedesblog.com/six-cylinder-luxury-mercedes-s-450-4matic-versus-bmw-740i/
رقابت ب ام و740 و مرسدس S450 که مرسدس بلاگ مطلبش رو گذاشته
https://mercedesblog.com/exclusive-first-comparison-test-mercedes-benz-s-500-4matic-vs-bmw-750-li-xdrive/
رقابت مرسدس S500 و ب ام و 750Li از مرسدس بلاگ
https://wheels.ae/reviews/group-tests/article/279/cadillac-ct6-vs-bmw-7-series-vs-mercedes-benz-s-class
رقابت مرسدسSکلاس وکادیلاک CT6 و ب ام و سری7از WHEElS
https://wheels.ae/reviews/group-tests/article/279/cadillac-ct6-vs-bmw-7-series-vs-mercedes-benz-s-class
رقابت مرسدسSکلاس وب ام و سری7 و پورشه پانامرا ازcarmagazine
https://www.cardekho.com/road-test/mercedesbenz-sclass-vs-bmw-7-series-battle-of-the-diesels-520.htm
رقابت مرسدسS کلاس و ب ام و سری 7
ازcardekho
MAHDI
۲۳ خرداد ۱۳۹۸https://www.auto-motor-und-sport.de/test/bmw-760li-mercedes-amg-s63/
رقابت ب ام وM760 و مرسدس S63 از مجله auto motor sport
رقابت آئودی A8 50 و مرسدس Sکلاس مدل350 از مجلهauto motor sport
https://www.auto-motor-und-sport.de/test/audi-a8-50-tdi-quattro-mercedes-s-350d/
رقابت ب ام و سری مدل740 و مرسدس Sکلاس مدلS40 از auto motor sport
https://www.auto-motor-und-sport.de/test/mercedes-s450-4matic-vs-bmw-740i-vergleichstest/
MAHDI
۲۳ خرداد ۱۳۹۸https://www.autozeitung.de/audi-a8-bmw-730d-mercedes-s-350d-test-193559.html
رقابت آئودی A8 و مرسدس Sکلاس و ب ام و سری7 از مجلهAUTO ZEITUNG
رقابت پورشه پانامرا و مرسدس Sکلاس و ب ام و سری 7 از مجله AUTO ZEITUNG
https://www.carmagazine.co.uk/features/car-culture/group-test-7-series-battle-car-january-2016/
مانی
۲۳ خرداد ۱۳۹۸مهدی جون خیلی از مقایسه هایی که میفرستی جالب نیست
بذار در مورد 2تا لینک اول که نگاه کردم بنویسم
لینک اول مقایسه مرسدس پایه هست یعنی پایینترین حالت ممکن
اما آئودی حدود 5000دلار آپشن داره و اینکه آئودی 6سال جدیدتره
با این حال اختلاف امتیاز زیاد نیست
(نسل جدید مرسدس 3ماه دیگه تو فرانکفورت معرفی میشه)
لینک دوم همون مقایسه آتو موتور اسپرته که مرسدس بلاگ نقل قول کرده
و یه مقایسه 500 امتیازیه که اختلاف فقط 4 امتیاز هست و باتوجه به مانوری که رو قیمت داده
و بهتر بودن بی ام و برای راننده خواننده نتیجه میگیره که باید مرسدس اول میشد!
در ضمن همونطور که خودت گفتی تو مجلات نتیجه 60% مرسدس 20% بی ام و 20% آئودی هست و میتونستی چندین برابر این لینک ها رو در اثبات مرسدس بفرستی
porschesport
۲۳ خرداد ۱۳۹۸واقعا زیباست , جدا از طراحی مشخصات فنی خوبی هم داره
Mohsen
۲۴ خرداد ۱۳۹۸سری هفت فیس لیفت بسیار بسیار زیباتر از اس کلاس فیس لیفت هست و راحتی لیموزینها هیچ فرقی باهم دیگه ندارن و این یک دروغ تبلیغاتیه بنظر من، چون تمام لیموزینها از سیستم تعلیق بادی استفاده میکنن مگر اینکه مشتری پکیج سفارشی اسپرت بخواد که تعلیق کمی سفت تر عمل میکنه نرم بودن صندلی ها هم به تکنولوژی خیلی مربوط نمیشه چون جنس خاصو عجیب غریبی ندارن که بگیم مثلا بنز از صندلیهای طراحی شده برای ناسا استفاده میکنه و بی ام و از صندلیهای سمساری ، تو رسانه ها به صورت سنتی اس کلاس رو برنده رقابت میکنن.