بامو با ساخت M140i هاچبک سری ۱ را بیش از گذشته داغتر کرده است…
در سال ۲۰۱۶ بامو بهروزرسانیهایی را برای سری ۱ و ۲ در نظر داشته که یکی از آنها مدل M135i است که هماکنون M140i نامیده میشود؛ اما این تغییر نام بهبودهای چشمگیری را در پی داشته است. این خودرو هنوز هم قدرتمند، دیفرانسیل عقب و جایگزینی مناسب برای هاچبک های چهار چرخ محرک سرسخت است و هنوز هم با فرمهای بدنهی ۳ و ۵ درب عرضه میشود.
نام جدید نشاندهندهی چیزی جدید است. قدرت پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی از ۳۲۱ به ۳۳۵ اسب بخار افزایش یافته است. درحالیکه این میزان افزایش کم است اما گشتاور نیز ۵۰ نیوتون متر بهبود یافته که به قدرتمندتر حس شدن خودرو در هنگام شتاب گیری کمک میکند.
شاید پس از ناپدید شدن این خودرو دیگر هیچ هاچبک ۶ سیلندری را نبینیم چرا که استفاده از پیشرانههای ۴ سیلندر با حجم کم به یک سنت تبدیل شده است. این قضیه خجالتآور است چراکه پیشرانهی ۶ سیلندر همیشه کاریزماتیکتر از پیشرانهی ۴ سیلندر خواهد بود.
داستانی مشابه دربارهی شاسی نیز وجود دارد و درحالیکه آلفارومئو جیولیتا را بهصورت دیفرانسیل عقب عرضه میکند اما به نظر میرسد که داستان هاچبک های دیفرانسیل عقب به پایان خود نزدیک میشود. توازن و احساس M140i در جاده سرزنده نشان میدهد. فرمان خودرو زیادی سبک است اما دقت خوبی دارد.
با اینکه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خودروی حاضر در تست تعویضهای سریع و نرمی دارد اما هنوز هم خواهان نسخهی دستی هستیم. این گیربکس درگیرکنندهتر و ارزانتر بوده و با پیشرانهی فوقالعادهی خودرو هماهنگی بیشتری نشان میدهد.
موقعیت رانندگی اسپورت و راحت احساسی خاص را از پشت فرمان ایجاد میکند و طراحی داخلی نیز شما را به وجد خواهد آورد. کابین احساس گرانبهایی داشته و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید آن فوق العاده است. سیستم ناوبری ماهوارهای بهصورت استاندارد در این مدل بکار رفته است.
دیگر جنبهی ارتقا یافتهی این خودرو مصرف سوخت آن است که مصرف کمتر ۷.۱ لیتری را ثبت میکند. هزینههای سواری یک بامو هنوز هم بالاست اما با در نظر گرفتن اینکه پیشرانهای بزرگتر در این خودرو بکار رفته آنها را نادیده خواهید گرفت. آلایندگی کمتر این خودرو نیز مالیات کمتری را به مالک تحمیل میکند.
با صندوق بار ۳۶۰ لیتری، M140i هاچبک کاربردیتر از خواهر خود یعنی M240i است. این میزان فضا همچنین بیشتر از فولکسواگن گلف R نیز میباشد. البته سواری نرمتر و کابین کاربردیتر گلف به معنی سواری روزمرهی بهتر آن است.
رقبای زیادی در این بخش حضور دارند که ارزش بالایی برای خریداران نشان میدهند. بامو بیشتر مناسب کسانی است که ترکیبی فوقالعاده از پیشرانه و شاسی را میخواهند. در طرف دیگر هوندا سیویک تایپ R برای طرفداران پیست جذاب خواهد بود و فورد فوکوس RS نیز ترکیبی عالی از این دو خودرو است. همهی اینها خودروهای فوقالعادهای هستند و بامو هنوز هم در این بخش به خود افتخار میکند.
بامو M140i با نامی جدید، پیشرانهای قدرتمندتر و هزینهای اندکی کمتر را به ارمغان آورده است. رانندههای مشتاق از هندلینگ، پیشرانه و شاسی مناسب آن لذت خواهند برد و البته کابین گرانبها و صدای اگزوز فوقالعادهی آن نیز مورد تحسین همگان است. این خودرو ارزان نیست اما میتواند آخرین هاچبک جذاب با پیشرانهی ۶ سیلندر و دیفرانسیل عقب باشد؛ بنابراین افراد زیادی از پرداخت چنین پولی خوشحال خواهند بود.
مشخصات بامو M140i
قیمت: 31875 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 335 اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
فرشاد سجادیان
۱۱ آبان ۱۳۹۵تا وقتی A45 AMG و RS3 هستن، این ماشین فقط از رو علاقه انتخاب میشه نه منطق
Bavaria
۱۱ آبان ۱۳۹۵پس خود ب ام و هم از رو علاقه اینو ساخته لابد!!!!
فرشاد سجادیان
۱۱ آبان ۱۳۹۵چه ربطی داشت دوست عزیز؟!!! منظورم اینه که خرید دو گزینه ای که اسم بردم منطقی تره، جز اینکه علاقه تو اولویت باشه.
Bavaria
۱۱ آبان ۱۳۹۵اختلاف این سه آلمانی اندازه ایی نیست که بخوای یکیو کلا از دور خارج کنی
هرسه تاشون عالین،هر سه تاشون ویژگی های خاص خودشون رو دارن
اگر بخوام از رانندگی بیشترین لذت رو ببرم انتخابم ب ام وست و این علاقه نیست،تجربه اثبات شدست
Bavaria
۱۱ آبان ۱۳۹۵معمولا آزمون هایی که فقط یک ماشینو آزمایش میکنن جز کلی تعریف و چندتا ایراد کوچیک،چیزی نصیبمون نمیشه.بیشتر جنبه معرفی و اطلاعات عمومی دارن
ماشینو باید با چند هم کلاس خودش محک زد
مجید
۱۱ آبان ۱۳۹۵طراحیش نسبت به سری قبلی خیلی بهتر شده ولی به نظرم فضای جای پای عقبش از رقبای دیفرانسیل جلوش کمتره که البته برای کلاس هاچبک چیز تازه ای نیست اما به هر حال خیلی خواستنی تر شده
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۱ آبان ۱۳۹۵حیفه همچین ماشینی کیلومتر شمارش این باشه ….
والا حیفه ………………..
Daniel
۱۱ آبان ۱۳۹۵دقیقا
با این که طرفدار BMW هستم ولی صفحه کیلومترش دیه خیلی رومخمه
آئودی صفحه کیلومتراش عالیه… .
حسین
۱۱ آبان ۱۳۹۵هاچبک متوسط با شتاب ۴/۶ …… چیزی که یک جوون میخاد برای لذت بردن از رانندگی و عشق و حال …. حیف نمیتونیم بگیریم و با برلیانس H320 لاکچری بازی درمیاریم
متین
۱۱ آبان ۱۳۹۵موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری با مصرف ۷ / در ۱۰۰ ب ام عالیه ح
محسن بختیاریان
۱۲ آبان ۱۳۹۵ماشین خوبیه،بزرگترین ایرادش تک دیفرانسیل بودنشه،کاش دو دیفرانسیل میبود،اون موقع دیگه تو رده ی خودش بهترین میشد.
احمد باقری
۱۲ آبان ۱۳۹۵باحال و جمع و جور به نظر میرسه.
سهیل
۱۳ آبان ۱۳۹۵این یه ماشین فوق العاده اس که میتونهa45amgروشکست بده
اما توی ایران نمیذارن بیادکه بشهاز سواریش لذت برد و اگه بیادم ازش استقبال نمیکنن