بی ام و

شام آخر! بررسی ب‌ام‌و M3 CS جدید

چهار سال است که با نسل فعلی ب‌ام‌و M3 همراه هستیم و اگرچه قوای محرکه و زیر ساخت فنی این خودرو با برادر دیگر یعنی M4 کوپه یکسان است اما همیشه به عنوان گزینه کاربردی‌تر مطرح بوده است.

ب‌ام‌و M3 CS
البته این داستان به زودی خاتمه می‌یابد زیرا M3 چهار درب تنها تا تابستان سال جاری عرضه خواهد شد. M4 همچنان در بازار خواهد بود اما نسل جدید سری ۳ پیش از پایان سال معرفی خواهد شد و بنابراین بهبود نسل فعلی سری ۳ به منظور همخوانی با قوانین جدید WLTP چندان توجیه‌پذیر نبوده است.

ب‌ام‌و M3 CS
اما یکی از گیراترین نسخه‌های M3 که به تازگی عرضه شده CS است که قیمت آن ۸۶۴۲۵ پوند بوده و موضوع مهم‌تر اینکه ۲۰ هزار دلار گران‌تر از M3 کامپتیشن می‌باشد. M3 CS تغییرات زیادی داشته و قدرت و گشتاور آن افزایش یافته و به ۴۵۴ اسب بخار و ۶۰۰ نیوتون متر رسیده است که نشان دهنده افزایش قدرت ۱۰ اسب بخاری و افزایش ۵۰ نیوتون متری گشتاور نسبت به مدل کامپتیشن بوده است.

ب‌ام‌و M3 CS
ب‌ام‌و M3 CS از نظر پرفورمنس حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد به گونه‌ای که در صورت تجهیز به گیربکس دوکلاچه M می‌تواند تنها در ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو دارای پکیج راننده M بوده بنابراین حداکثر سرعت آن به ۲۷۸ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.

ب‌ام‌و M3 CS
وجه تمایز زیادی بین این خودرو و برادران عادی‌تر وجود داشته و افرادی که با سری ۳ آشنایی دارند می‌توانند کاپوت فیبر کربنی با ورودی‌های هوای بیشتر را تشخیص دهند. اسپلیتر جلوی این خودرو هم از فیبر کربن ساخته شده و اسپویلر و دیفیوزر عقب نیز خاص همین نسخه هستند.

ب‌ام‌و M3 CS
زیر این بدنه زیبا سیستم تعلیقی قرار داشته که به منظور هماهنگی با لاستیک‌های میشلین کاپ ۲ بهبودهایی داشته و همچنین رینگ‌های سفارشی هم زیر خودرو جای گرفته‌اند. سیستم تعلیق M تطبیق‌پذیر به‌صورت استاندارد در M3 CS وجود داشته و دامپرهایی با تنظیم الکترونیکی نیز به منظور ایجاد بهترین تجربه رانندگی تنظیم شده‌اند.

ب‌ام‌و M3 CS
این خودرو در زمان حرکت سرزنده و چابک حس می‌شود. فرمان خودرو دقیق‌تر بوده و با لذت بیشتری خودرو را می‌چرخاند. چسبندگی خودرو در زمین خشک عالی بوده و برای ناراحت کردن اکسل عقب باید پدال گاز را با شدت بیشتری فشار دهید؛ اما نیمه خالی لیوان اینکه سواری خودرو حتی در حالت کامفورت نیز کمی خشک بوده و در زمین‌های ناهمواری کمی تکان‌ها را به سرنشینان منتقل می‌کند.

ب‌ام‌و M3 CS
همان‌گونه که اعداد نشان می‌دهند، پرفورمنس خودرو دیوانه‌وار بوده هرچند برای حس ۱۰ اسب بخار بیشتر باید فشار زیادی به خودرو وارد کنید. گشتاور پیشرانه که در دورهای میانی به دست می‌آید حس قدرتمند بودن خودرو را تشدید می‌کند هرچند این قلب آهنین در دورهای پایانی قوی‌تر حس می‌شود. سیستم اگزوز اسپورت تر M باعث می‌شود صدای گوش‌نوازی از پیشرانه به گوش برسد.

ب‌ام‌و M3 CS
داخل کابین M3 CS هم صندلی‌های سطلی بکار رفته در مدل‌های کامپتیشن نصب شده است و همانند برادر خود یعنی M4 CS کنسول مرکزی و داشبورد با تریم آلکانترا پوشانده شده‌اند. M3 از تریم کامپوزیتی روی درب M4 استفاده نکرده و این یک مهر تائید بر کاربردی‌تر بودن سدان ۵ نفره و چهار درب ب‌ام‌و است.

در کل M3 CS همانند بانگ آخر برای یکی از دوست‌داشتنی‌ترین محصولات BMW محسوب می‌شود. این خودرو تیزتر از همیشه بوده و در هر زمینه‌ای آماده حضور در پیست حس می‌شود. ب‌ام‌و M3 CS یک خودروی تولید محدود بوده و با معرفی آن نفس‌های سدان اسپورت ب‌ام‌و به شمارش افتاده است. این خودرو قدرت بیشتر و شاسی تیزتری داشته و استایل، رینگ‌ها و تنظیمات سیستم تعلیق خاص خود را نشان می‌دهد. اگر بگوییم این M3 CS بهترین نسخه تاریخ M3 برای رانندگان مشتاق است سخنی به‌گزاف نگفته‌ایم. سواری کمی خشک و قیمت نجومی دو فاکتور ضعف M3 CS هستند اما به عنوان یک سرمایه‌گذاری روی محصولی از ب‌ام‌و M اسپورت، کمتر خودرویی می‌تواند چنین تجربه لذت بخشی را به شما ارائه کند.

مشخصات ب‌ام‌و M3 CS

  • قیمت: ۸۶۴۲۵ پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: 454 اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۷۸ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (563 ديدگاه)

    چرا این ماشین اینقدر زیباست?

    1. نیما

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چون BMW ست

  2. ایمان

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    یک ماشین استثنایی مثل اکثر محصولات BMW
    عاشق M3 که باشی قیمت برات مهم نیست

  3. فتنه گوساله سامری

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بی نهایت جذابه.فقط یهbmw m دیگه میتونه مثل این جذاب باشه.اوج پرفومنس به یه طراحی خارق العاده زیبا.ولی شتابش۳/۷ هستش نه۳/۹

    1. hosseinbimmer

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (133 ديدگاه)

      ۳.۹ درسته. احتمالا ۳.۷ مربوط به ۰ تا ۶۰ مایل بود

  4. فتنه گوساله سامری

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    توی یه درگ با الفا جولیامدل csشتاب معرکه ای داشت وبدجور الفا روشکست داد.فقط bmwمیتونه یک سدان روتا حد اعلایی از پرفومنس ولذت رانندگی برسونه.چه جواهری ساختن باواریایی ها

  5. مهدی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    یک وداع باشکوه …
    به نظرم تیتر جذاب تری بود

  6. shirko

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    یا خدا این نسلش بی رقیبه ، چه برسه به نسل جدید !!

  7. فتنه گوساله سامری

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    به طراحی کابین نگاه کنید.باروح وروان آدم بازی میکنه.پادشاه کلاس خودش بوده وخواهد بودM3

  8. Omid622

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    BMW M3CS لایک
    تمام ماشین های دنیا دیسلایک

  9. Omid622

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    اگه با ثروت عالم بگن یک ماشین رو انتخاب کن تا این لحظه همین رو انتخاب میکنم

  10. Omid622

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    دوستان یه نظر سنجی شخصی اگه الان بگن بهتون بین تمام ماشین های دنیا فقط یک ماشین رو بر دارید کدوم رو انتخاب میکنید
    من خودم BMW M3 CS

  11. رامین

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    همه چیزش به کنار چه رنگی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا