زمانی که تاریخچهای بسیار پربار و درخشان به اندازهی بامو M3 داشته باشید همواره فشار مضاعفی روی شما برای درست برداشتن قدم بعدی وجود خواهد داشت. شاید اتخاذ روش محافظهکارانه گزینه منطقیای به نظر برسد اما با معرفی ششمین نسل M3 باواریایی ها نشان دادند که با این روش کاملاً بیگانه هستند!
یک پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی جدید، استفاده از سیستم چهار چرخ محرک برای اولین بار و خب طراحی جنجالی جزو شاخصههای M3 جدید میباشند. بامو M3 جدید جامعترین دگرگونی را در تاریخ این سوپر سدان کامپکت تجربه کرده اما آیا این تغییرات جواب دادهاند؟
پیش از پاسخ به این سؤال بیایید نگاهی سریع به مشخصات M3 جدید داشته باشیم. زیر کاپوت این خودرو نیروگاه جدید S58 قرار گرفته که اولین بار در شاسیبلند X3 M بکار رفت اما خانه واقعی و کامل آن در زیر کاپوت M3 است. این خودرو در حالت استاندارد قدرت ۴۷۳ اسب بخاری دارد اما در نسخه M3 کامپتیشن قدرت پیشرانه به ۵۰۳ اسب بخار میرسد.
یک گیربکس ۶ سرعته دستی بصورت استاندارد وجود دارد اما نسخه کامپتیشن از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مبدل گشتاور و نه دوکلاچه سود میبرد. این ترکیب در خودروهای پرفورمنس مدرن خیلی به چشم نمیآید اما انتخابی ضروری بوده چراکه وجود سیستم چهار چرخ محرک سفارشی چنین چیزی را میطلبد.
نسخههای استاندارد M3 از رینگهای ۱۸ اینچی در جلو و ۱۹ اینچی در عقب استفاده میکنند اما این رینگها در مدل کامپتیشن به ترتیب ابعاد ۱۹ و ۲۰ اینچی داشته و از لاستیکهای میشلین پایلوت اسپورت 4S سود میبرند. ترمزهای سرامیک کربنی بصورت سفارشی در دسترس میباشند اما برای انتخاب آنها باید حدود ۸ هزار پوند آماده کنید.
با ورود به کابین یکی از اولین چیزهایی که نظرتان را به خود جلب خواهد کرد بهبود موقعیت صندلی است. ارتفاع صندلی بسیار پایینتر از قبل بوده و اگر پکیج M کربن ۶۷۵۰ پوندی شامل صندلیهای اسپورت جلو را انتخاب کنید این موضوع را بسیار هدفمندتر خواهید یافت.
سپس به بحث فرمان پذیری میرسیم. فرمان اندکی کرخت است اما سریع و تیز بوده و شما میتوانید دماغه خودرو را در پیچ با گیرایی بیشتری منحرف کنید و در کل این سیستم دقیقتر از قبل است. فرمان M3 به لذت بخشی آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو نیست اما تیزتر از آن میباشد.
تیز بودن M3 کامپتیشن جدید موضوع خوبی است زیرا وزن خودرو به رقم قابلتوجه ۱۸۰۵ کیلوگرم رسیده است. البته این سدان بهطور باورنکردنی وزن خود را پنهان میکند و بسیار سبکتر و چابکتر از آنچه واقعاً هست حس میشود.
پیشرانه ۳ لیتری قطعاً در این میان نقش مثبتی ایفا میکند و قدرت و گشتاور فوقالعادهای را با رسیدن دور پیشرانه به ۲۵۰۰ و بالاتر ارائه میکند. M3 در جاده بسیار سریع بوده و علیرغم اینکه در اکثر اوقات قدرت پیشرانه به چرخ های عقب منتقل میشود اما کشش خودرو عالی است.
چنین توازن شاسیای باعث شده M3 هرگز احساس عدم کنترل برخی نسلهای پیشین را نداشته باشد. بامو همچنین تکنولوژی جدیدی را برای مدیریت قدرت پیشرانه تعبیه کرده که کنترل کشش M نام داشته و به راننده اجازه میدهد تا یکی از ۱۰ موقعیت خاص را برای میزان لغزش مدنظر اکسل عقب در نظر بگیرد. این سیستم بسیار خوب کار میکند و به راننده اجازه میدهد تا با سیسم آشنا شده و رفتار خودرو را در نظر بگیرد.
البته هسته اصلی M3 همان سری ۳ است هرچند ظاهر و پرفورمنس آن تغییر کرده است. این سدان آلمانی فضای کابین و بار معقولی هم دارد. صندوق ۴۸۰ لیتری ابعاد قابلتوجهی داشته و در بخش عقب کابین نیز فضای زیادی برای دو فرد بزرگسال وجود دارد. البته اگر نیازمند فضای بیشتری باشید بهتر است منتظر M3 تورینگ بمانید.
نسل جدید بامو M3 همهکارهتر، منعطفتر و درعینحال اسپورت تر از هر زمان دیگری بوده و محصولی برجسته میباشد. شاید شما طرفدار ظاهر آن نباشید اما شکی وجود ندارد که M3 از هر نظری خودروی سطح بالایی بوده و کاملاً ارزش نشان مشهور خود را دارد.
مشخصات بامو M3 کامپتیشن جدید
- قیمت: 74755 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توئین توربو
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- قدرت/گشتاور: 503 اسب بخار/۶۵۰ نیوتون متر
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
امیر
۲۱ فروردین ۱۴۰۰مرزهای شتاب 0 تا 100 در حال فشرده شدن
S
۲۱ فروردین ۱۴۰۰این ماشین تونسیه جلوش از این قشنگ تره
محمد رستمی نژاد
۲۱ فروردین ۱۴۰۰زشت ترین فیس جلو در تمام خودرو های جهان
آلفارومئو بهتر است
Muty
۲۲ فروردین ۱۴۰۰الان اومدی آلفارومئو را بزرگش کنی یا کوچیک ؟!!!
Reza
۲۱ فروردین ۱۴۰۰چشمم به جلو پنجره میفته یه جوری میشم
m6
۲۲ فروردین ۱۴۰۰بنظرم با عکس و تصویر نباید در مورد ظاهر این خودروی زیبا قضاوت کرد. فرض کنید همین ماشین وارد ایران بشه و تو خیابونای تهران تردد کنه یا تو نمایشگاهی برای فروش گذاشته بشه اونوقت باید ببینی نظرت در مورد ظاهرش چیه.. بنظرم چون جدیده و هنوز جا نیفتاده اینقدر داریم سخت گیری میکنیم و به مرور زمان نظرها در مورد ظاهر این خودرو عوض میشه. حکایت بی ام و 520 سال 2005 (e60) هست که اوایل همه از ظاهرش ایراد میگرفتن ولی با گذشت سالها از تولیدش الان یکی از زیباترین اتاق های بی ام و هست و هنوز تو خیابونا خودنمایی میکنه…
The Junior Mafia
۲۲ فروردین ۱۴۰۰منم شخصاً اون جلو پنجره های قدیمی رو دوست دارم،این جلوپنجره جدید رو که بدون پلاک میبینی(خصوصا توی نسخه های کانسپتی که اول معرفی کردن)شبیه آدمی میمونه که سوراخ های بینی شده!من یکی نمیتونم این جلوپنجره رو هضم کنم اما توی بحثهای به غیر ظاهر،بامو هیچی کم نداشته از قدرت بگیر تا تکنولوژی همه توی بالاترین سطح با قیمت نسبتاً مناسبی هست.
البته داستان این مدلهای جدید بامو هم کم و بیش شبیه کوروت میمونه،اول میگفتن شورولت گند زده به اصالت کوروت و شبیه اروپاییها شده،اما زمانی که به بازار عرضه شد غوغایی توی بحث فروش به پا کرد که تابحال سابقه نداشته، حتی به خاطر این مدلم بود که بقیه هم هوای دیگر کوروتا رو داشتن و این دوسال باعث شده کوروت ها تبدیل به خوش فروش ترین ماشین های نمایندگی ها بشن،حتی میزان فروشش تقریباً با کامارو داره یکی میشه،البته از واقعیت نگذریم خیلی ماشین سریع و تواناییه و درکلاس خودش خیلی خوبه،اما تنها مشکل من باهاش فقط اون فرمونشه که اگه Dشکل بشه دیگه از هربابت عالیه، البته کلا دوستش دارم و یه فرمون چیزی نیست که کلا بخاطرش ماشینو بزاری کنار.
اما من احساس میکنم این مدلم توی بحث فروش مثل کوروت بشه.
امیرسالار
۳ اسفند ۱۴۰۰ببین منم همین نظرو داشتم ولی باید از نزدیک ببینید من یک بار رفتم آلمان واقعا از قبلی خیلی بالاتره
مهدی
۲۱ فروردین ۱۴۰۰جلوپنجره !!!! حالا با پلاک افتضاح تر شد
محمد مختاری آذر
۲۱ فروردین ۱۴۰۰میشه بگم کجای این جلو پنجره زشت هستش چرا همه باهاش مشکل دارن اتفاقا خیلی هم زیبا هستش و زیبایی خاصی به خودرو می بخشه به نظر من از بنز هم بهتر است چون اصلا تغییری در طراحی نداده ولی بی ام و داده است
نه واقعا زشت هستش نه خیلی هم زیبا هستش
محمد رستمی نژاد
۲۱ فروردین ۱۴۰۰متعصب
Archi KHAN
۲۲ فروردین ۱۴۰۰وا !!!
خب دوست داره این طرحو
حتما باید با علاقه شما هماهنگ باشه تا متعصب نباشه ؟
MHMD
۲۱ فروردین ۱۴۰۰به نظر منم جلو پنجره خفنی داره ، و پروداکت دیزاین خفنی روش اجرا شده ، من یکی که شدم ، بقیه هم به کفشم …
Reza
۲۲ فروردین ۱۴۰۰زشت نیست فقط میزنه تو ذوق آدم ، بخصوص وقتی یا نسل قبلیش مقایسش میکنی
داود
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ایول به این جلو پنجره زیبا و مدرن .جلو پنجره قبلی بی ام و دیگه خیلی جواد شده بود
Hadi
۲۲ فروردین ۱۴۰۰این ماشین واقعاً عالیه ?
عجب مشخصاتی داره و رنگش فوق العادس…
جای پلاک جلو اگه پایین تر بود بهتر میبود…
M3csl
۲۱ فروردین ۱۴۰۰یعنی نویسنده اصلی اشتباه کرده یا مترجم!!!
این نسل ششم ام سه هست نه هشتم….
شاهین
۲۱ فروردین ۱۴۰۰بله شش نسل صحیح هست هرچند این موضوع در منبع اصلی وجود داشته متاسفانه.
تشکر از شما
M3csl
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ارادت آقا شاهین
جالبه اینجا آمار و اطلاعات درست هم میده آدم دیسلایک میگیره
موفق باشین دوستان
ناخدا
۲۱ فروردین ۱۴۰۰لایک و دیسلایک چه ارزشی میتونه داشته باشه ؟ زیاد به این موضوع توجه نکن
شاهین
۲۱ فروردین ۱۴۰۰مخلصم احسان جان
همونطور که دوستمون فرمودن لایک و دیسلایک رو بیخیال مهم اینه که شما منو متوجه اشتباهم کردی.
فدات
??BMW Germany??
۲۱ فروردین ۱۴۰۰عاشقشم
بی نظیر و عالی
ظاهرشم من یکی می پسندم
پرفورمنس و فنی هم حرف نداره
??BMW Germany??
۲۱ فروردین ۱۴۰۰راستی پدال این مقاله خیلی وقت پیش تهیه شده بود حتی قبل از این مجله autocar هم تست این خودرو رو با M4 انجام داده بود
تست و بررسی های زیادی مجلات انجام دادن لطف کنید تک تک پوشش بدین
??BMW Germany??
۲۱ فروردین ۱۴۰۰البته سرعت M3 و M4 با سفارش پکیج M پرفورمنس به ۲۹۰ میرسه که M3 در مجله AutoTopnl باهاش تاپ اسپید ۲۹۷ کیلومتر هم ثبت کرد و شتاب ۳.۷ و ۳.۶ ثانیه ای هم برای M3 رقم خوردن!!!!!!
MAHDI
۲۲ فروردین ۱۴۰۰بله auto express تست M4 و M3 کامپتیشن رو حدود یک ماه پیش انجام داده، همین اواخر هم رقابت M3 کامپتیشن و آلفارومئو جولیا QV رو انجام داده.
مجله auto car هم رقابت M3 کامپتیشن و مرسدس E63s فیس لیفت و آلفارومئو جولیا QV رو انجام داده.
بله مجله اتوکار E63 فیس لیفت رو مقابل M3 و آلفا قرار داده بجای C63
UNIVERS
۲۱ فروردین ۱۴۰۰چرا پلاک جلو اونجا چسبوندن؟؟؟ این همه جا… اخه میچسبونن اون جلووو ?
ولی چرا اینقدر شتابش بالاس ؟؟ 3.9 ثانیه از 0 به 100 میرسه ! البته قیمتش 75 هزار پونده. ولی باز شتابش بالاس نسبت به مدلی که داره.
البته فیلا این ماشینا واسه ما ایرانی ها زیاده…
ما باس بریم سایپا آریا سوار شیم ? با موتور 1.5 لیتری توربو 110 اسبی. ?
راستی من هنوز تو شوک اون ساینا موندم که تو آلمان بود. ? پدال خبرشو نمیزاری؟
porsche
۲۲ فروردین ۱۴۰۰پنجمین اکانت فیک رامین
محمدهادی
۲۲ فروردین ۱۴۰۰???????
چطوری انقد سریع دستگیرش میکنی؟؟
porsche
۲۲ فروردین ۱۴۰۰چون همیشه بین حرفاش سه تا نقطه(…) میذاره
R@m!n
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ظاهر داغون فنی عالی
بهنام
۲۱ فروردین ۱۴۰۰منتظر فیس ایفت برای این مدل نمادین هستم . بیچاره مهندسان ب اموکه باید جور تیم طراحی روبکشن .
زیزیگولو
۲۱ فروردین ۱۴۰۰جلو پنجره های جدید بی ام و ???????????????????
MAHDI
۲۱ فروردین ۱۴۰۰خیره کننده است این ماشین. اما با گرافیک دیگه ای که برای چراغ های جلو انتخاب شده چون من اون مدل رو بیشتر دور دارم.
M3 کامپتیشن در پیست اتواکسپرس خودروهایی مثل مرسدس E63S فیس لیفت و حتی M5 کامپتیشن رو هم شکست داد???
MAHDI
۲۱ فروردین ۱۴۰۰حیف نیست به این طراحی وحشی ایراد گرفت.فروشش نشون میده دوست داشتنیه یا نه!!!
JANGI
۲۱ فروردین ۱۴۰۰دوست عزیز ایرادی نداره بپرسم ماشین خود شما چیه؟
و تجربه ی سوار شدن چه ماشین هایی رو داشتید؟
MAHDI
۲۲ فروردین ۱۴۰۰داداش ماشین ایرانی داریم دیگه. مثل اکثر مردم.درسته که چند مدل BMW و خودروهای دیگه رو تجربه رانندگی داشتم مال دیگران. اما خودمون ماشین ایرانی داریم? آریو / پراید
اینطور نیست که از BMW خوشم بیاد یعنی این ماشین رو داشته باشم. ?
محمدهادی
۲۲ فروردین ۱۴۰۰صد البته?
محمد
۲۲ فروردین ۱۴۰۰عاشقشم
خودرو های ساخت ب ام و بی نظیرند
مخصوصا M3 M4 M5 که واقعا یکی از یکی دیگری زیبا تر و پرفورمنس بهتری رو به نمایش میگذارند در کل باید بگم این ب ام و یکی از بهترین محصولات پرفورمنس ب ام و بوده هست و خواهد بود
و واقعا یکی از سنگ محک های کلاس خودشون هستن
فنی درجه یک
ظاهرش و استایل هم من به شدت دوست دارم و خیلی ابهت بهش داده
پرفورمنس هم صد ها بار شده جای انتقادی نداره
سگ سرابی
۲۱ فروردین ۱۴۰۰تشکر از آقای احمدزاده
برای فروش مدل جدید ام3 کامپتیشن لحظه شماری می کردیم جلوپنجره شبیه 2002 هست بی صبرانه منتظر مقایسه این ماشین با رقبای غربی و شرقی هستیم
Sina10
۲۱ فروردین ۱۴۰۰رانندگی عالی
موتور عالی
پرفورمنس و عملکرد عالی
مصرف سوخت عالی
طراحی داخلی عالی
قیمت گرون
قیافه بی نهایت زشت!!!
نمره از نظر من : ۷.۵ از ۱۰
و اگه جای این قیافه فاجعه همون فیس یا چراغ و جلوپنجره M340i یا آلپینا B3 رو استفاده کنن میشه ۱۰ از ۱۰
قیافه خیلی چیی مهمیه و نمیشه پنهانش کرد
پونتیاک آزتک خودش خیلی ماشین خوبی بود و تجهیزاتش سالها از بقیه رقباش جلو تر بود ولی اون طراحی ، خودشو و شرکت سازنده اش رو نابود کرد
نمیگم M3 جدید اینجوری میشه ، خواستم بگم ۲.۵ نمره ای که بهش کمتر دادم بابت قیافه اش بود ، قیافه نخستین چیزیه که شاید باعث دوست داشتن یک خودرو بشه
علی turbo s
۲۱ فروردین ۱۴۰۰اونجاپکه نوشتی قیمت گرون .برای چی بوده ؟!
حالا به جز طراحی که مسائل فنی عالی بوده و لوکس هم هست.
خب قیمت باید این جوری باشه دیگه .
BenzSLR
۲۱ فروردین ۱۴۰۰سپر جلوش کمی غیر قابل هضم هست ولی میشه باهاش کنار اومد . در کل من از این بی ام و خوشم اومد
محمدهادی
۲۲ فروردین ۱۴۰۰منم همینطور
رامتین
۲۱ فروردین ۱۴۰۰از آدمهای لجباز خوشم نمیاد. کاری ندارم که باید تغییر در رویه طراحیت داشته باشی و این جزء لاینکف پیشرفته اما وقتی همه ملت میگن طراحی جلوپنجره بده (حداقل 70 به 30 اینو میگن) خب به اون طراح احمق بگو تغییر بده. چقدر مقاومت آخه! بحث اینه چی را میخوای ثابت کنی؟ مثلا طراحیشو تغییر بدی فروشت کمتر میشه؟؟ اگر کمتر بشه حق با شرکته.
یانکی
۲۱ فروردین ۱۴۰۰خدا وکیلی تو کلاس خودش از لحاظ طراحی آخره آخره.افتضاه.منتظر میمونیم تا جواهری چون ct4 بلک وینگ تو پیست اینو له کنه زیر چرخش.درست مثل کاری که نسل قبلش با ام3 کرد
Bilbo
۲۲ فروردین ۱۴۰۰???
محمدهادی
۲۲ فروردین ۱۴۰۰جانم؟؟!
با ام سه یی؟؟
زیزیگولو
۲۱ فروردین ۱۴۰۰فکر کنم این یکی از گرون ترین مدلای جدید بی ام و M3 هستش که با طراحی خاصو اسپرتش و همینطور رنگش نگاه هر علاقه مندی رو به خودش جذب میکنه ولی فقط حیف که جلوپنجرش یخورده تو ذوق میزنه
Amirreza
۲۱ فروردین ۱۴۰۰پرفدرمنس و آرم و کیفیت و سرعت و فنی و آپشن و ……… میتونه اون جلو پنجرشو جبران کنه ، چون هر چقدرم زشت باشه بازم یه بی ام وس
TRX
۲۱ فروردین ۱۴۰۰قطعا آقای هانیبال لکتر (M3 G80) یکی از جنجالی ترین M3 های تاریخ خواهد شد و وقتی که در سالهای دور با پسر یا نوه ی مان در مورد این ماشین صحبت میکنیم حرف های زیادی در این باره با فرزند یا نوه ی مان در مورد این شخصیت کاریزماتیک خواهیم داشت.
من هنوز امیدم به فیس لیفت میان نسلی BMW هست باشد که رستگار شود!
samurai
۲۱ فروردین ۱۴۰۰حتما سال دیگه از رو کاپوت شروع میکنه میره تا زیر ماشین چه خبره این جلو پنجره زشت دقیقا باید نصف بشه تا قشنگ بشه نکن این طراحیو ادامه نده :((
Simon none
۲۱ فروردین ۱۴۰۰یک سوال شنیده بودم که در نسخه های کامپیشن و ام قفل محدودیت سرعت رو قرار نمیدادند یا اون رو روی یک سرعت بالاتر تنظیم میکردند درسته؟
Lambo
۲۱ فروردین ۱۴۰۰یه چیز جالب
می دونستیم به قول شما همین طراحی جنجالی چقد باعث تبلیغات خودرو های جدید بی ام و شده
Bilbo
۲۲ فروردین ۱۴۰۰دقیقا، هدف کاملا همین بوده. یکی دو مدل رو فدا کن، برو صدر اخبار. قبلا هم گفتم هر خبری از ام3 و ام 4 تعداد کامنتاش خیلی رفته بالا و خب جدیدتر میبینیم که حتی اون نگاه منفی غالب هم داره تلطیف میشه. بنظرم این حرکت، خیلی هوشمندانه بوده، من حتی حس میکنم فروش خوبی رو هم تجربه میکنه.چون وقتی شما اینو میخری، یه بامو متمایز رو سوار شدی. بامو یی که از نظر فنی و مهندسی مثل قبل رو قلهی، ولی حالا تو خودت رو با ظاهرش متمایز هم کردی. من شیفته این طراحی نیستم واقعا و قبول دارم کوچیکتر بهتر بود برای سدان ها، ولی خب اگه پول میداشتم حتما میخریدمش. بالاخره یه کوه سابقه درجه یک پشت اسم ام3 هست، یه جلو پنجره میخواد خرابش کنه؟ ?
MAHDI
۲۲ فروردین ۱۴۰۰داداش فدا کنن چیه M3 و M4 جدید فعلا که عالی دارن فروش میکنن.بخدا فیلم های این لعنتی هارو ببینید آدمو دیوونه میکنه اونقدر طراحی پرفومنس و وحشی داره، مخصوصا رنگ سیاه که دیوونه کننده است.
نسل جدید این دو ماشین 2 گرافیک برای چراغ های جلو قابل سفارش بوده، من این نسخه این مطلب رو دوست نداره، بلکه یه نسخه دیگه هست که عکسشو واسه آواتارم یا پروفایلم انتخاب کردم، با این گرافیک تازه جذاب میشه. سرچ کنی تصاویرش رو پیدا میکنی.در هر صورت انصافا خیلی دوسشون دارم. مگه فقط M5CS رو من به M3 کامپتیشن ترجیح بدم و الا یکی از جذاب ترین های BMW است. تازه من امیدوارم فروش عالی داشته باشه تا ادامه پیدا کنه این طراحی. بازم نظر شما محترمه???
یاس ی
۲۲ فروردین ۱۴۰۰یک مسئله ای متوجه شدم که طراحی این ماشین را برام هل داد به درجه دوم اهمیت. جریان از این قرار هستش که یک دوستی فیلمی گذاشته از یک ساینا در آلمان، کاری به این ندارم . بحثم سر اینه که یکی از بچه ها گیر داده پدال راجع بهش مطلب بزاره !!!!!!! اخه پدال چی بزاره دوست عزیز مگه انقدر عجیبه یا اینکه پدال میدونه قضیه چیه.؟؟؟ یکی ساینا خریده خودشم ساکن آلمان بوده منتقلش کرده به اونجا این چیش عجیبه. قبلا سمند و پیکان وانت هم دیده شده توی اروپا. یک ساینا در یکی از خیابانهای آلمان دیده شد و فیلمی از این خودرو توسط یکی از هموطنان در فضای مجازی قرار گرفت. از چند و چون این ماجرا اطلاعاتی در دست نیست. اینم مقاله ساینا در آلمان. البته از من دلخور نشی دوست عزیز بحث شوخی بود.
محمدهادی
۲۲ فروردین ۱۴۰۰خیلیم عالی درست گفتی
چی؟
میخوای بگیم اینننننن اسسسسست خودددروی مللللی؟؟??
دوچرخه سوار
۲۲ فروردین ۱۴۰۰خیلی زشته.
mm.y@rlou
۲۵ فروردین ۱۴۰۰حیف این پرفورمنس که با طراحی نابه جا خراب شده