بخش M بامو اخیراً محصولات فوقالعادهای تولید کرده است. اول از همه شاهد معرفی M2 کامپتیشن جدید بودیم و هماکنون نیز نسخه ارتقا یافتهی سوپر سدان پرچمدار M5 کامپتیشن همراه ماست. این خودرو دارای پیشرانهای پرتوانتر، سیستم تعلیق با تنظیمات متفاوت و همچنین برخی بهروزرسانیهای ظاهری میباشد.
این خودرو را میتوان با نشانهای مشکی براق و رینگهای ۲۰ اینچی آلیاژی جدید تشخیص داد. زیر کاپوت هم پیشرانه نامآشنای ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۱۶ اسب بخار خوابیده که هماکنون ۲۴ اسب بخار قدرت بیشتری دارد. اگرچه گشتاور M5 کامپتیشن افزایش نیافته اما ۷۵۰ نیوتون متر تولیدی پیشرانه کاملاً کفایت میکند. نهایتاً باید به اگزوز جدیدی اشاره کنیم که تلاش دارد جریان گازهای بهتر و صدای پرطنینتری ایجاد کند.
اگرچه اصلاحات اساسی روی پیشرانه صورت نگرفته اما کاری که بامو روی شاسی انجام داده توجه بیشتری را به خود جلب میکند. برای نمونه باید گفت ارتفاع خودرو ۷ میلیمتر کاهش یافته و فنرها نیز ۱۰ درصد سفتتر هستند. نهایتاً باید به اکسل عقب اشاره کنیم که دارای مفصلهای قویتر بجای نمونههای لاستیکی قبلی هستند.
فوراً تغییرات صورت گرفته در سیستم تعلیق را متوجه خواهید شد. M5 کامپتیشن در سرعتهای پایین و حتی در حالت کامفورت نیز کمی سفتتر است. با افزایش سرعت این سفتی باقی میماند اما اصلاً ناراحت نیست. در بدترین شرایط هم این خودرو بدتر از نسخه استاندارد نمیشود.
زمانی که به یک سری پیچ پیدرپی حمله کنید شاهد تأثیر تنظیمات متفاوت سیستم تعلیق خواهد بود. در این حالت از پایداری و چابکی بالای سوپر سدان بامو استقبال خواهید کرد. این خودرو هماکنون پاسخهای سریعتری داشته و فرمان آن توازن وزنی خوبی داشته و به فرامین راننده با دقت گوش میدهد.
اگرچه M5 کامپتیشن در هنگام عبور از پیچها تیزتر عمل میکند اما در خط مستقیم واقعاً سریعتر نیست. اگرچه اگزوز کارای این خودرو صدای پرطنین و جذابی تولید میکند اما شما نیازمند استخراج تکتک اسبها از دل پیشرانهی ۸ سیلندر هستید تا به این ترتیب بتوانید پرفورمنس بیشتر خودرو را تشخیص دهید. خوشبختانه ترمزهای سرامیک کربنی این خودرو قدرت توقف فوقالعادهای دارند. البته قیمت ۷۴۹۵ پوندی این ترمزها را نمیتوان به این سادگیها فراموش کرد.
مشخصات بامو M5 کامپتیشن
- قیمت: ۹۶۲۰۵ پوند
- پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 616 اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
Arman
۹ مهر ۱۳۹۷عالیه این ماشین واقعا تبریک به طرفدار های بی ام دبلیو برای این غول
یکی از خصوصیات خودروسازی المان ( و یا انگیس و ایتالیا) اینه که وقتی یه شاهکار تولید میکنه زیاد تو بزرگ نمایی نمیکنه واسش و تو بوق و کرنا نمیزنه برعکس بعضی کشورها که یه سری تولیداتشون رو تا اسمون هفتم بالا میبرن اما موقع عمل و تو درگ موتور ترند یا چهارم میشن یا با ۲۰۰ اسب بخار بیشتر از ام ۵ میبازن :)
یا مک لارن ۷۲۰ بدون ادعایی خیلی هارو شکست داده
یا پرفورمانته اونطور توی نوربرگ رینگ غوغا کرد
از فراری هم که نگیم چون سلطانه بی ادعا هست
ولی بعضی برند ها ماشین رو با اسم قاتل هایپرکار معرفی میکنن در صورتی که اون ماشین از سدان هم باخته :))
(Ali (Chevy nova
۹ مهر ۱۳۹۷ARMAN عشقه بنجلهاى کره اى
من اونقدر از اىن حرفها لذت مىبرم که نمىدونى چون مىدونم دارى ازشون حرص مىخورى
Arman
۹ مهر ۱۳۹۷من قطعا علاوه بر المان و ایتالیا،عاشق کره ای هستم عزیزم چون تقریبا یک ساله جی ۸۰ دارم و به شدت ازش راضی هستم و با هیچ امریکایی یاتاقانی عوضش نمیکنم :))) ولی تو متاسفانه دلیلی واس عاشق امریکایی بودن نداری چون حتی از نزدیک هم ندیدی :)))
درضمن تو هی بگو بنجل اما چه فایده که تو همون امریکا یه کره ای بیشترین درصد رضایت مندی رو کسب کرد یا اینکه امسال کره با ۳ برند ۹ نماینده داشت تو کاندیداهای برترین خودرو های سال ولی امریکا با ۷ برند با قدمت ۱۰۰۰۰ سال ۶ نماینده :))) کره ای بنجل چه میکنه خخخ
امریکایی که آرزو و بک گراند گوشیت هست رو من تو خیابون هر روز میبینم و تا چند ماه پیش با ۷۰ میلیون معامله میشد :) درضمن اگه میتونی یک دونه از جملاتی که گفتم رو رد کن،مثلا اینکه ام۵ نتونست دیمن رو بزنه :)))
Mohammad
۱۰ مهر ۱۳۹۷جواب شما پیش منه . در سال هایی که وایپر با بزرگ ترین موتور جاده دنیا داشت تولید میشد ( ۸/4 لیتر وی ۱۰ ) کره ای ها ارزوی ساخت ماشین بالای دو لیتر رو داشتن . از کره ای ها همین پراید بزرگ ترین کابوس این سرزمین برای ما کافیه . هیچ وقت کره ای هارو به المانی ها نچسبون المانی ها رقیب همیشگی امریکایی ها بودن اگه ازشون بد میگم به نوعی شوخی حساب میشه و کل کل
اینکه کره در ببن بهترین های دنیا چند تا نماینده داشت دلیلش اینکه که نه اروپایی ها نه امریکایی ها بلد نیستن موتور سه سلندر ۹۰ اسبی بسازند کلا تو کار کوچیک نیستن . از سال بعد وضع کره ای ها روخواهیم دید وقتی بازار امریکا رونداشته باشن خود به خود فروششون کم میشه . حالا هی حرص بخور
امیر
۹ مهر ۱۳۹۷آقا آرمان لطفا فضای سایت رو مسموم نکن شما میتونی به راحتی از ماشین مورد علاقه ات بدون کوبیدن بقیه تعریف کنی لطفا نذارید این فضای خوب و دوستانه پدال جای بحث های بیهوده بشه و کار به توهین به دیگران بکشه.
Arman
۹ مهر ۱۳۹۷من اسمی از برند خاصی اوردم امیر جان؟
Mopar or No Car
۹ مهر ۱۳۹۷تبریک به طرفدارهای بی ام و؟
تبریک به طراح و تولید کننده و نهایتا مالکین و خریداران این ماشین.
البته با تشکر ویژه از شما کاربر عزیز بابت لایک هایی که به خودت دادی و با این کامنتهای بچگانه تونستی جلب توجه کنی.
Arman
۹ مهر ۱۳۹۷من از طرف کسایی که لایک کردن از شما معذرت میخوام! دوستان کامنت نزارین چون جلب توجه حساب میشه!
کسی که طرفدار بی ام و هست میره بی ام و میخره و مالک حساب میشه!!!
متاسفانه طراح و تولید کننده ماشین نمیان سایت پدال که من بخوام تو کامنت ازشون تشکر کنم
فريد
۹ مهر ۱۳۹۷لوکس بودنشو حفظ کرده با این که مخصوص مسابقس این هیولا!!!
دمش گرم ??
كامي
۹ مهر ۱۳۹۷دلبر
lmbx
۹ مهر ۱۳۹۷حقیقتا یکی از محصولات تاریخ ساز bmw همین M5 جدید هست مثل سری e46 در خاطره ها خواهد ماند.
Amin
۹ مهر ۱۳۹۷بهترین سوپر سدان جهان
mahdy
۹ مهر ۱۳۹۷رسما دیگه خودشو رقیب سوپر اسپرتا میدونه
سیستم تعلیق خشک تر صندلی های اسپرت صدای جذاب اگزوز و…
دیگه تو کلاس خودش رقیبی نمیبینه
mahdy
۹ مهر ۱۳۹۷آقای احمد زاده لطفا پست پکیج ام پاور برای مدل 760 رو بزارید
خیلی ممنون بابت این مقاله درجه یک و استثنائی
امیر
۹ مهر ۱۳۹۷عالی به توان بی نهایت شاهکار دست بشر چی میتونه ازش بهتر باشه آخه؟!?
ahmad
۹ مهر ۱۳۹۷زیبا و با ابهت ، واقعا بنز و بی ام و دو خودرویی هستند که ابهت خاصی دارند ، تو جاده خیلی سنگین و با وقار هستند .
shirko
۹ مهر ۱۳۹۷غول بی شاخ و دم ب ام و
Mohammad
۹ مهر ۱۳۹۷?? Ninety six thousand $$
Arman
۹ مهر ۱۳۹۷اره داداچ ناینتی سیکس توزند! اعتبار المانی،آپشن و لوکس بودن و همچنین شکست دیمن پر ادعا با ۲۰۰ اسب بخار کمتر تو درگ :))) اینا خیلی بیشتر ۱۲ هزار دلار نسبت به دیمن می ارزن :)
(Ali (Chevy nova
۹ مهر ۱۳۹۷ARMAN عشقه بنجلهاى کره اى
هنوزم انگار از اونکه جنسىس کوپه به سطل زباله تارىخ پىوسته ناراحتى؟؟؟
اشکال نداره جاش ىه بنجل دىگه مىاره هىوندا
Arman
۹ مهر ۱۳۹۷والا من هیچوقت جنسیس کوپه نداشتم،الان هم نفهمیدم جنسیس کوپه چه ربطی به اینجا داشت؟ :))) ظاهرا باخت های پیاپی سلطان ادعا یعنی دیمن خیلی فشار اورده :)))
متاسفانه لیست بنجل ها پرشده چون امریکا چند وقته تولیداتش رو زیاد کرده جا واس بقیه نیست :)))
نگم برات از یاتاقان های موستانگ و کامارو ها تو منطقه ازاد :)))
Bilbo
۹ مهر ۱۳۹۷بنظر میاد بالاخره غول مرحله آخر بازیهای رایانه ای تو دنیای حقیقی هم تعبیر شد…چقدر فوق العاده ست این اثر هنری❤️❤️❤️
Bilbo
۹ مهر ۱۳۹۷سری سه جدید هم تصاویرش منتشر شد، طبق انتظار نمای بیرونی واقعا عالیه، خصوصا و خصوصا نمای عقب و نمای جانبی با اون حرکت لذتبخشی که با هم هافمیستر زدن، اما متأسفانه اون چیزی که این عکسها به من میگن اینه که کابین خیلی تو مسیر فوق العاده بودن کابین های جدید نیست(مثل ایکس ۵ و زد۴ و سری هشت که همشون عالین)، یه سادگی عجیبی داره که آدم رو یاد کابین های دو یا سه نسل قبل میندازه که تفاوتش فقط اینه که صفحه نمایشها به کابین اضافه شدن…کابین ها دو رنگین ولی کابین تو رنگ مشکی یه دست و مشکی قهوه ای خیلی خیلی بهتر بنظر میاد، خییییللی بهتر…حالا باید بازم عکسهای بیشتری ببینم تا نظرم قطعی بشه…ولی طراحی بیرونی عالیه، دقیقا از جنس سری ۵ و ۷ ولی با وجه تمایزهای کاملا درست….بنظرم موفقیت فروشش اصلا دور از انتظار نیست
مهدی
۹ مهر ۱۳۹۷اتفاقا به نظر من کابینش ازZ4هم جذاب تره.مخصوصا باصندلی های خیلی جذاب.توبعضی عکسها دسته دنده داشت وتوبعضی نداشت.درکل خیلی شیک ومدرن جلوه میداد.تازه اون عکسها خیلی بی کیفیت بودن وگرافیکی وعکس واقعی نبود
:::pooriya:::Bmw::: Germany
۹ مهر ۱۳۹۷عشق به توان هزار
عاشق ب ام و مخصوصاً ام 5 هستم
❤️
مهدی
۹ مهر ۱۳۹۷فرمانروا جلوس میکند.واقعا خیره کننده است.هایپرسدانbmw
مهدی
۹ مهر ۱۳۹۷عکس های سری۳ هم اومده که بینهایت جذابه.چه طراحی داخلی وچه طراحی بیرونی.فقط موندم M3قراره چی ازآب در بیاد.یعنی ازM5هم جذاب تر مگه میشه سدانی بیاد.فقط یهMمیتونه از یهMدیگه بهتر باشه
مهدی
۹ مهر ۱۳۹۷https://www.avtorinok.ru/photo/pics/bmw/m5-f90/196769.jpg
مهدی
۹ مهر ۱۳۹۷دوستان ببخشید زیاد حرف میزنم.اما آماری که کارخونه داده این مدل۳دهم ثانیه ازM5معمولی سریع تره.ودر شتاب ۰تا۱۰۰هم ۱تا۲دهم سریع تره
shirko
۹ مهر ۱۳۹۷اقا مهدی شتابشو چند اعلام کردن ؟؟
مهدی
۱۰ مهر ۱۳۹۷کارخونه مدلm5معمولی رو۳/۴ داده که دربعضی مجله های معتبر۲/۹وحتی۲/۸هم زده.مدل کامپتیشن ۳/۳اعلان کردن ولی در۴۰۰متر۳دهم سریع تره .باید دیداین شتابش رو چقدر میزنن
.Dr
۹ مهر ۱۳۹۷چه میکنه ای ب ام و
واقعا کامل ترین تو کلاس خودشه
هم برا استفاده روزمرست هم برا پیست
BMW❤️❤️❤️
.Dr
۹ مهر ۱۳۹۷چه میکنه این ب ام و
بهترین و کاربردی ترین تو کلاس خودش
BMW❤️
ali a
۱۰ مهر ۱۳۹۷چنین ماشینی بدرد اروپا و امریکا میخوره با اسفالت های صاف و بدون چاله چوله…مخصوصا با کمک های سفت و اسپرت و رینگهای بزرگ و لاستیک های دیواره کوتاه این ماشینا…. اینجا فقط بدرد لندکروز و غیره میخوره…
ایمان
۱۰ مهر ۱۳۹۷لوکس مثل یه سدان مجلل و سریع مثل یه سوپر اسپورت،هر چیزی از یه ماشین انتظار داشته باشی تو این خودرو خلاصه شده