به نظر شما چه موقع میتوان به یک خودروی SUV، عنوان SUV اطلاق نکرد؟ این سؤالی است که بامو ایکس ۶ در ذهن پدید میآورد. این خودرو قابلیتهای آفرود و کاربردی خود را کاهش داده اما درعینحال، ویژگیهایی همچون پرفورمنس و ارتفاع سواری را ارتقاء بخشیده است. یک لحظه اجازه بدهید تا بتوانم این جمله را هضم کنم: ۵۶۷ اسب بخار و شتاب ۰-۹۶ معادل ۳.۸ ثانیه؛ یعنی کمی بیشتر از ام ۶ گرن کوپه ۵۶۰ اسب بخاری…!
همچنین بامو ایکس ۶ M با وزن ۲۳۵۴ کیلوگرم، برای توقف کامل از سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت، به مسافتی در حدود ۴۶.۶ متر نیازمند است که به میزان ۴.۶ متر، در مقایسه با مسافت ترمز بامو M6 رکورد بهتری را ثبت نموده است. این خودرو تنها یک شاسیبلند کراساوور نیست بلکه یک اتومبیل با عملکرد تحیربرانگیز است.
پیشرانه ایکس ۶ از نوع V-8 به حجم ۴.۴ لیتر است که قادر است تا ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را در دورهای ۲۲۰۰ تا ۵۰۰۰ ایجاد نماید. سامانه چهار چرخ محرک در این خودرو بهصورت استاندارد تعبیه شده و یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک، نیروی تولیدی موتور را به هر چهارچرخ منتقل مینماید.
پهنای لاستیکهای ساخته شده توسط کمپانی Michelin در جلو برابر با ۱۰ اینچ و در قسمت عقب هم معادل ۱۱.۵ اینچ است که چسبندگی مناسبی را موجب میشوند. سیستم تعلیق ایکس ۶ فوقالعاده سفت است. کمکفنرهای تطبیق یافته که جزئی از امکانات استاندارد این خودرو هستند، سه حالت Comfort، Sport و sport+ را ارائه میدهند اما تغییر وضعیت سیستم تعلیق به هرکدام از این سه حالت نیز چندان دردی دوا نمیکند. در هر سه وضعیت، شاسی با حداقل میزان چرخش بدنه به طرز قابل پیشبینی از خود واکنش نشان میدهد.
حساسیت دریچه گاز را میتوان به سه حالت اکو، اسپرت و اسپرت پلاس تغییر داد و تغییرات بیشتری برای سرعت با توجه به مبدل گشتاور گیربکس، قابل اعمال خواهد بود. همچنین عمل تعویض دستی دنده نیز بهوسیله اهرم دنده و یا شیفترهای آلومینیومی تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان، قابل انجام است.
مشابه سایر محصولات مدرن بامو، ایکس ۶ M نیز از تکنولوژی کمکی فرمان بهرهمند است که بهموجب آن، غربیلک فرمان این خودرو از حرکتی نرم و روان برخوردار بوده و واکنشهای آن نسبتاً سریع هستند.
سیستم فرمان این خودرو دارای سه نوع تنظیم مختلف است که به جهت جلوگیری از گیج شدن راننده، دکمههای مرتبط با آن بر روی غربیلک فرمان جای داده شدهاند. مصرف سوخت ایکس ۶ در شهر به حدود ۲۰ لیتر میرسد و این رقم برای جاده در حدود کمتر از ۱۵ لیتر به ازای طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر است.
در داخل کابین، داشبورد عریض و طویل ایکس ۶ از یک نمایشگر جدید سیستم اطلاعات سرگرمی سود میبرد که BMW iDrive 5.0 را اجرا میکند. سیستم ناوبری جزء تجهیزات استاندارد است و افرادی که نسبت به کثیف شدن صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی اتومبیل خود حساس هستند، میتوانند از
موس چرخان (knob) مخصوص برای کنترل آن، بهره بجویند.
چراغهای جلویی LED با نوربالای خودکار، هدآپ دیسپلی، صندلیهای جلو مجهز به سیستم تهویه، غربیلک فرمان گرم شونده، صندلیهای عقب گرم شونده، شیشههای عقب مات، شارژ ببسیم تلفن همراه، مودم وای فای و تجهیز دربها به سیستم sof-close برای بسته شدن نرم و یکنواخت آنها.
این خودرو برای شما با تمام امکانات، چیزی در حدود ۱۱۲,۲۹۵ دلار هزینه خواهد داشت.
منبع: caranddriver
:::فرشاد:::
۲۳ مهر ۱۳۹۶واقعا ماشین خوب و چشمگیریه، طراحی خوبی داره، کیفیت ساختش بالاست، توان فنیشم نمره بالایی میگیره.
AMIR SCHUMACHER
۲۴ مهر ۱۳۹۶.
مصرف سوختش برای BMW که ادعای تکنولوژی برتر میکنه فاجعست.
اصلا زشته یک BMW اینقدر پرخور باشه.
فراری 812 با موتور 6/5 لیتری V۱۲ مصرف شهریش 19 لیتره. در حالی که تولیدش بسیار محدودتر و قیمتش بسیار بیشتره.
نمیدونم چرا اینقدر به سوپراسپرت ها به خاطر مصرف بالا و آلایندگیشون گیر میدن.
Sam
۲۴ مهر ۱۳۹۶شما فاکتور وزن 2354 رو لحاظ نکردین.. مصرف سوخت رابطه مستقیمی با وزن خودرو و ضریب درگ داره طبیعتا فراری صدها کیلوگرم سبک تره و ضریب درگ خیلی کمتری داره برای مقایسه شما مصرف سوخت این موتور رو روی ام 5 رو هم نگاه کنین و مقایسه کنین. مصرف سوخت این ماشین باید با هم کلاس های خودش مقایسه بشه…
Amir Schumacher
۲۴ مهر ۱۳۹۶.
دوست عزیز معلومه وزنش بیشتره و حتما تاثیر داره
من میگم BMW نباید در سبد محصولاتش ماشینی با ۲۰ لیتر مصرف سوخت داشته باشه.
BMW تا حالا چندین کار مفید برای محیط زیست و پاکی هوا انجام داده و من به عنوان یک خودروساز پاک میشناسمش.
یا نباید این ماشین رو میساخت یا باید با تکنولوژی بی نظیر خودش که همه میدونیم تکنولوژی خودروسازی رو BMW تعریف میکنه ، مصرفش رو حداقل به ۱۷ میرساند
مگر پورشه این کار رو نکرده؟؟
برو مصرف سوخت کاین توربو اس رو ببین.
:::فرشاد:::
۲۳ مهر ۱۳۹۶:::نظرسنجی:::
مرسدس بنز GLE 63 AMG کوپه: لایک ?
بامو X6 m: دیسلایک ?
حامد
۲۳ مهر ۱۳۹۶هیچوقت با کابین suv و کراس اور های بنز حال نکردم ):
Sam
۲۴ مهر ۱۳۹۶GLE موتورش فوق العادس ولی قیافش هنوز اون پختگی و هماهنگی اجزا ضربدر 6 رو نداره…
رضا
۲۳ مهر ۱۳۹۶***شاسی بلند کوپه
مرسی bmw
نسل جدیدش کی معرفی میشه؟
داخلش یکم اپدیت میخواد
Bilbo
۲۳ مهر ۱۳۹۶یه سری آپشن برای این ماشین هست که من حتی نمیتونم تصور درستی داشته باشم که داشتنشون میتونه چقدر کاربردی و لذت بخش باشه./
اما من یه روزی صاحب یکی ازین مدلهای سطح بالای بامو میشم، اینو مطمئنم.
Pooriya_German_BMW
۲۳ مهر ۱۳۹۶مرسی ب ام و دوستت دارم از اینکه همیشه طرفداراتو راضی می کنی
Khan
۲۳ مهر ۱۳۹۶اصلا این کوپه بزرگ ها یه جور خاصی گولاخن، آدم عشق میکنه میبینه
BMW
۲۳ مهر ۱۳۹۶دیوانه کنندس این ماشین بی ام و عالی کار کرده ???
همون دیگه
۲۳ مهر ۱۳۹۶خودرویی بی هویت درگیر بین SUV ، کوپه یا هاچ بک
قرار نیست هر چیزی که نشان بی ام دبلیو روی آن حک شده خوب باشد به نظر من بدترین و بی برنامه ترین محصول بی ام دبلیو است و صرفا افرادی که شناختی از خودرو نداشته و فقط با نگاه به نشان معروف سازنده اش آنرا می خرند
سعید(تهران)
۲۳ مهر ۱۳۹۶یه اشکال اساسی بی ام دبلیو اینه که همه مدلهاش نه تنها از نظر ظاهر که از نظر کارایی هم دارن به هم نزدیک میشن، خرید یه کراس اوور کوپه بزرگ به جای خود ولی کسی میتونه منو قانع کنه اگه چنین بودجه ای داشته باشم و دلم بی ام دبلیو پرفورمنس بخواد x5 m به جای خود ولی چرا نباید m5 جدید که مثل جواهر میدرخشه رو انتخاب کنم؟
Pooriya_German_BMW
۲۴ مهر ۱۳۹۶شما هر وقت خواستی بخری برو ام ۵ بخر نیاز به قانع کردن نیست هر کدوم دوست داشتی بخر
سعید(تهران)
۲۴ مهر ۱۳۹۶پوریا جان بحث خریدن یا نخریدن من نیست دوست عزیز، مسئله اینه که محصولات بی ام دبلیو همپوشانی زیادی ایجاد کردن و این در طولانی مدت به ضرر این کمپانی بزرگ و دوست داشتنیه، لپ حرف من این بود که وقتی یه سدان پرفورمنس مثل m5 توی سبد محصولات کمپانیه بهتره شاسی بلندش با قابلیتهای آفرود بالاتر ارائه بشه تا خریداران متفاوتی رو هدف بگیره…
X3m40
۲۳ مهر ۱۳۹۶X 6 m 50 d رو دیدم از نزدیک
ابهتش ی طرف، صدای اگزوز خارقالعاده ش ی طرف
بی نظیره
دانیال
۲۳ مهر ۱۳۹۶خدایی اینفینیتی qx80یه لندکروز فول فول یه نیسان ارمادا خیلی باحال تره تا این البته میدونم چه لوکس فوق العادست ولی خب اونا هم کم ندارن
Amir Schumacher
۲۴ مهر ۱۳۹۶.
اگه کم نداشتن قیمتشون ارزون تر نبود!