بهتر است در یک مورد فوقالعاده باشید یا اینکه در همهی موارد بسیار خوب عمل کنید؟ بامو به روش دوم اعتقاد دارد و این را میتوان از سری ۸ کوپهی جدید فهمید.
این خودروساز آلمانی نسل جدید سری ۸ را به جنگ مرسدس S کلاس کوپه فرستاده و البته از نظر پرفورمنس نیز نیمنگاهی به رقابت با استون مارتین DB11 دارد.
جدیدترین محصول BMW طراحی پیشرانه جلو، چهار چرخ محرک و چهارنفره دارد. فاصله بین محوری سری ۸ حدود ۱۲۳ میلیمتر کوتاهتر از S کلاس کوپه بوده اما ۱۷ میلیمتر بیشتر از DB11 میباشد. شاید این خودرو از نظر استایل فاقد برخی ویژگیهای رقبا باشد اما از متریال سبکوزن زیادی همچون فیبر کربن به ویژه در سقف سفارشی خود بهره برده است.
سری ۸ جدید از هر زاویهای گیرا و باابهت به نظر میرسد. رینگهای ۲۰ اینچی آلیاژی به خوبی درون قوس چرخها را پر کردهاند. خودروی مورد بحث ما بهصورت استاندارد از چراغهای LED سود میبرد و بهصورت سفارشی هم میتوان چراغهای لیزری را سفارش داد.
داخل کابین قطعاً حس نشستن در خودرویی ۱۰۰ هزار پوندی به شما دست خواهد داد. شما در ارتفاعی پایین قرار میگیرد و کنسول مرکزی کمی بالاتر به چشم میآید. در عین حال کیفیت متریال بکار رفته نیز فوقالعاده ارزیابی میشود.
این خودرو از جدیدترین نسخهی سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive بامو استفاده میکند. تغییر بزرگ این سیستم صفحه هوم تغییر یافته است. در مدلهای قبلی نمادهای بزرگی برای عملکردهای مهم وجود داشت اما سری ۸ این میانبرها را در نوار کناری نشان داده و فضا برای انتخاب گزینههای شخصیسازی باز شده است. تنها جای گلهی این سیستم فقدان سیستم اندروید اتو است.
با کمی راندن این خودرو به سادگی میتوان فهمید که سری ۸ یک GT راحت است. کابین آرام و سواری بسیار نرم بوده و البته برخی دست اندازهای عمیق میتوانند احساس بدی را ایجاد کنند ولی در کل راننده از فضا لذت خواهد برد.
همهی مدلهای سری ۸ دارای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نرمی هستند. این گیربکس در زمان عرضه با یک پیشرانه دیزلی و یک پیشرانه بنزینی همراه میشود. در نهایت مدل پرچمدار M8 تولید خواهد شد و احتمالاً از پیشرانه نسل جدید M5 سود خواهد برد؛ اما فعلاً کار با 840d شروع میشود که پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری آن قدرت ۳۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متری دارد.
مدل M850i xDrive که در تست ما حضور داشت از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری با قدرت ۵۲۳ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متر سود میبرد. این خودرو کاملاً سریع بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیهای نیز بر آن مهر تأیید میزند. تجربهی رانندگی سری ۸ با غرش پیشرانه جذابتر هم میشود. در حالت اسپورت شاهد غرشها و طنین بیشتر سیستم اگزوز هستیم.
زمانی که M850i را تحتفشار قرار دهید شاهد پایداری بالای آن خواهید بود. تکانهای بسیار کمی در بدنه وجود داشته و چسبندگی خودرو بسیار زیاد است. سیستم چهار چرخ محرک نیز به بهبود هرچه بیشتر اوضاع کمک میکند.
اگرچه سری ۸ خودروی بسیار احساسبرانگیزی است اما وزن بالای آن را نمیتوان کتمان کرد؛ بنابراین این خودرو آن تیزی نهایی رقبای اسپورت تر را نداشته ولی احساس طبیعی سیستم چهار چرخ محرک باعث میشود این وزن بالا در زمان حرکت در بزرگراهها پنهان باقی بماند.
مشخصات بامو M850i xDrive
- قیمت: 100045 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴.۴ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 523 اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 9.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
Amin
۹ آبان ۱۳۹۷یک جواهر به تمام معناست این ماشین،نگاه کردن بهش هم لذت بخشه
یانکی
۹ آبان ۱۳۹۷بدونه شک یه ماشین توپه.یادی کنم از پیشرانه 10 سیلندر بیمر m پاور با 5 لیتر حجم قدرت 507 اسب و از همه محمتر دوران موتور تا 8600 دور در دقیقه.این موتور بر اساس فرمول1 ساخته شده بود.بقدری صداش قشنگه که نگو و نپرس.البته موتور ام3 نسل قبل 8 سیلندر 4 لیتری با 440 اسب و دوز موتور 8400 اونم محشر بود.هر دوتا تنفس طبیعی بودن.
Amir
۹ آبان ۱۳۹۷بنتلی کانتیننتال جی تی جدید:لایک
بی ام و سری 8:دیسلایک
mahdy
۱۰ آبان ۱۳۹۷اتفاقاگرند تور فصل جدید تو گرجستان یکی از برنامه هاش رقابت سری هشت و کانتیننتال و استون DB11 !!! چه شوددددد
Amir
۱۰ آبان ۱۳۹۷دقیقا همین طوره مهدی جان البته فکر کنم اون استون DBS سوپر لجرا باشه.فووووق العاده میشه!!!
Reza
۹ آبان ۱۳۹۷در یک کلام بییییییییییینظیره
مزدا
۹ آبان ۱۳۹۷تو بهترین حالت تو منطقه آزاد قیمتش دو میلیارد میشه!!!
بدبختی داریماااا
محمد
۹ آبان ۱۳۹۷داشتم به این فکر میکردم که ب ام و بخواد این رو بهتر کنه
یا ارتقا بده،
دیگه چیکار روش میتونه انجام بده
این همین الان هم نقص نداره
چه طراحی
چه عملکرد فنی
چه کیفیت
چه کارایی
چه راحتی
sina
۹ آبان ۱۳۹۷این خعلی محشره ?
دمش گرم
جلو پنجره اش رو خعلی دوس دارم
Monster
۹ آبان ۱۳۹۷یکی از بهترین خودروهاییه که بیمر تو این چندین ساله در معرض دید علاقه مندان خودرو قرار داده
واقعا زیبایی و شکوه داخل این خودرو موج میزنه??
(Wonderful ❤️❤️)
مهدی
۹ آبان ۱۳۹۷خیلی خیلی جذابه. اماM8 خیلی خیلی جذاب تر خواهد شد
Khosrow
۹ آبان ۱۳۹۷عکس 20 ترکیده / هشت فقط نسل اول (E31 ) ..
مهدی
۹ آبان ۱۳۹۷کسی که ازهمچین جواهری ایراد بگیره هیچ چیزی از ماشین نمیدونه. فقط کینه دارن نصبت به یه شرکت هاییکه دلیل اصلی حسادته
مهدی
۹ آبان ۱۳۹۷چطور یه ماشین تااین حد میتونه جذاب باشه.یعنی M8قراره جذاب تر باشه
سورنا
۹ آبان ۱۳۹۷خدایی خیلی جذاب و شیک و … هست خوش به حال هرکی میتونه داشته باشتش
shirko
۹ آبان ۱۳۹۷شاهکار هنری ، واقعا ب ام و با تولید سری ۸ و ایکس ۷ جایگاهشو یه پله بالا برد .
Mohammad
۹ آبان ۱۳۹۷چرا این ماشین کابین همیشگی بی ام و رو نداره ؟
shirko
۹ آبان ۱۳۹۷با توجه به اینکه بنده طرفدار ب ام و هستم ولی هنوزم معتقدم نمای داخلی بنز در حد بالاتری از این قرار داره ، ولی نمای بیرون و حس راندن این یه چیز دیگست ، ومقایسه و تیز بودن این با استون دی بی ۱۱ هنوز خیلی زوده اقای احمد زاده چون هنوز ام ۸ معرفی نشده !!!!
مانی
۹ آبان ۱۳۹۷امیدوارم طراحان بیام و طراحی فرمون ماشین رو عوض کنن
اصلا در حد رقبا مخصوصا مرسدس نیست
بقیه چیزاش خوبه :D
مهدی
۱۰ آبان ۱۳۹۷در جواب شما بگم که در دنیایی خودروهای اسپرت فرمانm بی ام و وفرمان پورشه زبانزد تمام راننده هایی هستش که بررسیشون میکنن. بعد شما میگی درحد بنز نیست. بنز ده مدل فرمان زده اما هیچکدوم حس ارگونومیک وجذابی فرمانm وفرمان پورشه رونمیده
مانی
۱۱ آبان ۱۳۹۷https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/10/11-11_29.jpg
net
۹ آبان ۱۳۹۷این رنگ قرمز مسی زشته.این چراغ جلو سری ۸ خیلی قشنگتره نسبت به چراغ جلو زشت z4 جدید.جلو پنجره جدید مشکی سری۸ و z4 جدید خیلی زشته و باید جلو پنجره رنگ نقره ای میزاشت.اگر سری ۸ از سقف فلزی خودکار جمهع شونده استفاده میکرد قشنگ میشد.طراحی داخلی یکپارچه مشکی سری ۸ قشنگه.عقب و چراغ عقب سری ۸ قشنگه و عقب و چراغ عقب z4 جدید قشنگه
آرمین
۱۰ آبان ۱۳۹۷رقابت جذابی میشه با اس کلاس کوپه
BMW
۱۱ آبان ۱۳۹۷فقط باید به ابن اثری هنری مهندسان bmw نگاه کرد