خودروهای چهار درب کوپه جانوران عجیبی هستند؛ اما این کلاس جدید اولین بار توسط مرسدس بنز و با خودروی CLS در سال ۲۰۰۴ اختراع شد و پس از آن بود سیل خودروسازان روانه این بازار شدند. اینجا با جدیدترین محصول از این دست یعنی بامو M235i xDrive گرن کوپه ۳۷۲۵۵ پوندی آشنا میشویم.
نیروبخش این خودرو همان پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بکار رفته در M135i بوده و شاسی چهار چرخ محرک نرمتری نیز در همین خودرو دیده میشود. M235i گرن کوپه شاید ظاهر عجیبی داشته باشد اما در کل میتوان نمره قبولی را به طراحی آن داد.
این خودرو تجهیزات استاندارد زیادی داشته و در طرف دیگر هم پیشرانهای با قدرت ۳۰۲ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متر خودنمایی میکند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیهای و مصرف سوخت قابل احترام ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر نیز بخشی از مشخصات عملکردی این خودروی آلمانی به حساب میآیند.
فضاسازی و تناسبات ابعادی سری ۲ گرن کوپه نیز نسبت به سری ۱ متفاوت بوده و البته لزوما نمیتوان آن را بهبود یافته دانست. صندلیهای عقب فضای خوبی برای افراد قدبلند مهیا کرده ولی فضای سر خیلی زیاد نیست. صندوق عقب خودرو بسیار بزرگتر از سری ۱ بوده هرچند فاقد انعطافپذیری طراحی هاچبک M135i است.
M235i در زمان حرکت ترکیب عجیبی ارائه میکند. پرفورمنس خودرو عالی بوده و انتقادی به فرمان، پاسخ شاسی و پایداری و چسبندگی آن وارد نیست. اینجا بامو به خوبی عمل کرده ولی در ادامه باید به موارد دیگری اشاره کنیم.
اما پیشرانه از نظر صدا شخصیت خاصی نداشته و شاسی هم برای خودرویی که پسوند M را حمل میکند حتی در اسپورت ترین حالت خود نیز عجیب میکند؛ بنابراین علیرغم اینکه M235i تواناییهای زیادی دارد اما نا امید شدن از آن کار سختی نخواهد بود.
نهایتا باید به این نکته اشاره کنیم که حس میشود M235i گرن کوپه در تلاش است چیزی باشد که فعلا نیست. این خودرو شایستگی داشتن نام و اعتبار M را نداشته و بنابراین از نظر ما مدل 220d گرن کوپه در کل عملکرد و ویژگیهای مثبت بهتر و بیشتری دارد.
بامو M235i xDrive در روی کاغذ خودرویی سریع و اقتصادی بوده و جادارتر از آن چیزی است که فکر میکنید. این خودرو همچنین تجهیزات زیادی دارد اما در واقعیت باید گفت که M235i گرن کوپه متقاعدکنندهترین خودرو با لباس M نیست. برخی افراد این خودرو را دوست خواهند داشت اما ما از این نظر مطمئن نیستیم. مدل 220d گرن کوپه در کل خودروی بهتری بوده و با فرمول گرن کوپه بامو همخوانی بهتری دارد.
مشخصات بامو M235i xDrive گرن کوپه
- قیمت: 37255 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 302 اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
عارف
۷ اسفند ۱۳۹۸من خودم طرفدار بی ام و هستم ولی تو این مورد قطعا cla رو ترجیح میدم
Farzad
۷ اسفند ۱۳۹۸به نظرم چشماش و سوراخای دماغش یکم بد شده .
Me
۷ اسفند ۱۳۹۸منم دوستش ندارم
یاد یاریس صندوقدار میفتم میبینمش
Country boy
۷ اسفند ۱۳۹۸باید چراغای عقب اینو بزاری روی m5 و چراغای عقب m5رو بندازی دور.
نمیدونم چرا چراغای عقب m5 حس بد بودن و بی کیفیتی رو بهم میده ولی این چراغای عقبش خیلی خوبه ولی جلوش شبیه برلیانس شده
MAHDI
۷ اسفند ۱۳۹۸من زمان معرفیش از طراحی جلوش خوشم نیومدولی عاشق طراحی بغل و طراحی عقبش شده بودم. اما تو این چندروز که فیلم های بررسیش اومد دیدم واقعا خیلی جذاب تر از اونی هستش که فکر میکردم.طراحی جلویی خوب اما طراحی کناری و همینطور طراحی عقبش به شدت دلربا و جذاب هستش!!!
در شتاب گیری ها هم در مجله CARWOW شتاب حدود 4.4 ثانیه رو ثبت کرد که عملکرد خیلی خوبی هستش،اما این ماشین M نیست و قراره نسخه صندوق دار M135 باشه که اونم یه M واقعی نیست اما یه هاچبک سریع هستش!!!!
((( ب ام و سری2 گرن کوپه بعنوان زیباترین خودروی سال 2020 هم انتخاب شد به انتخاب رای گیری 120 هزار کاربر در جشنواره اتومبیل سال 2020 که سری2 گرن کوپه از بین خودروهایی :: مزدا3 /پژو208e/ مرسدس CLA /لندروور دیفندر/فورد پوما…. که در مرحله بعدی فقط:: مزدا 3 و پژو 208E و سری2 گرن کوپه موندن که سری2 گرن کوپه با 53.32 درصد آرا بعنوان زیباترین خودروی سال 2020 به رای مردم انتخاب شد)))
کاوه
۷ اسفند ۱۳۹۸دلربا؟ آقا مهدی به این میگین دلربا؟بدترین طراحی در دو سه دهه گذشته ب.ام.و است
Hemn
۷ اسفند ۱۳۹۸شیک و باوقار ??
Kf
۷ اسفند ۱۳۹۸با x2 و این مدل حال نمیکنم از نظرم جالب نیست به جز ظاهر عقبش که یکمی جذابه
Dr.ALi
۷ اسفند ۱۳۹۸واردات خودرو های لوکس با کیفیت رو آزاد کنید بجای خودروهای چینی بی کیفیت و ناسالم دلار رو هم برگردانید به 11 سال پیش هزار تومنی همه بتونن ازین ماشینا بخرن با خانواده هاشون برن دور دور حال کنن
NAVID۰۰۹۸
۷ اسفند ۱۳۹۸از اون حرفا بودا …
شما دعا کن گرونتر نشه ، برگشت به دلار هزاری پیشکس .
مرتضی
۷ اسفند ۱۳۹۸دوستان ربطی به پست نداره ولی این لینک حاوی عکس محصول جدید سایپاست….؟
http://www.saipacorp.com/fa/researchanddevelopment/product
مسلم مرسدس بنز
۷ اسفند ۱۳۹۸چهار درب کوچه؟! منظورت چهار درب کوپه؟
رامتین
۷ اسفند ۱۳۹۸در این کلاس CLA را ترجیح میدم. توازن بهتری از نظر ظاهر داره. ضمنا تالیسمان فیس لیفت هم امروز اومد. راضیم واقعا…
Saeed
۷ اسفند ۱۳۹۸خودرو های مرسدس و bmw از نظر ظاهری یکین!
وقتی مثلا قیافه c کلاس تغییر کنه روی همه کلاس ها هم تأثیر میذاره!
یا مثلا bmw که M8 رو حالت تیز مانند میکنه بقیه سری هارو هم چراغ ها و جلو پنجرهی سری ۸ رو روی بقیه سری ها پیاده میکنن!
(Saeed(peugeot
۷ اسفند ۱۳۹۸چقدر دوست داشتنیه این اتاق….
به شخصه خیلی دوسش دارم
♤Angus_812♤
۷ اسفند ۱۳۹۸قشنگه
ولی cla ترجیح میدم اون طراحیش قشنگ تره
MAHDI
۷ اسفند ۱۳۹۸رنگ سفید و رنگ مشکی سری2 گرن کوپه خیلی جذابه مخصوصا تو فیلم های بررسی این ماشین!!!!
سری2 گرن کوپه نسخه صندوق دار سری1 هاچبک هستش پس عملکرد یکسانی دارن و همینطور آئودی A3 صندوق دار که عملکرد یکسانی با A3 هاچبک داره و یا مرسدس A کلاس هاچبک که عملکرد یکسانی با A کلاس و CLA صندوق دار دارن. رقابت هایی که تا الان توسط مجلات مختلف بین ب ام و سری 1 و مرسدس Aکلاس و آئودی A3 و فولکس واگن گلف انجام شده نتیجه هاشون فعلا به این شکل هستش که در مجلات مختلف نتایج مختلف داشتن!!!!
مجله AUTO EXPRESS
جایگاه اول: ب ام و سری1
جایگاه دوم: فولکس واگن گلف
جایگاه سوم: مرسدس A کلاس
مجله AUTO ZEITUNG
جایگاه اول: فولکس واگن گلف
جایگاه دوم: ب ام و سر1 118i
جایگاه سوم: هیوندای i30
جایگاه چهارم:مرسدس A200d
جایگاه پنجم: اپل استرا
مجله AUTO CAR
جایگاه اول: ب ام و M135
جایگاه دوم: مینی کوپرjcm
جایگاه سوم: مرسدس A35 AMG
مجله AUTO NEWS
جایگاه اول: ب ام و سری1
جایگاه دوم: مرسدس A کلاس
مجله auto motor sport
جایگاه اول: مرسدس A200d
جایگاه دوم: ب ام و سری1 118i
جایگاه سوم: آئودی A3 35tdi
مجله AUTO ZEITUNG
جایگاه اول: ب ام و سری1 118id
جایگاه دوم: مرسدس A 200d
جایگاه سوم: آئودی A3 35tdi
مجله PistonHeads
جایگاه اول: ب ام و M135
جایگاه دوم: مرسدس A35 AMG
مجله Car magazine
جایگاه اول: مرسدس AMG A45s
جایگاه دوم: ب ام و M135
مجله car magazine چون ب ام و نسخه M140 سری1 جدید رو تولید نکرده مجبور شده نسخه M135 رو مقابل AMG A45S قرار بده که در سطحی بالاتر قرار داره!!!!
مودریچ خسته
۷ اسفند ۱۳۹۸دوستان عزیز لطفا انگشتتون رو روی ارم BMW بگذارید حالا عکس ماشینو نشون هرکی دوست دارین بدید طرف عمرا اگه حدس بزنه این بی ام و هست
نمی دونم تا دیدمش چرا یاد تویوتا افتادم
انگار طراح بی ام و نفوذیه
محمدهادی
۷ اسفند ۱۳۹۸سری یک و سری دو نسل آخر اون خشونت و خاص بودنو ندارن،البته توی عملکرد فنی یه بی ام و تمام عیارن
اما از نظر ظاهری این دو سری نسبت به نسل قبلشون خیلی عادی تر طراحی شدن
مخصوصا در نمای جلویی ماشین
من سری یک نسل اول رو فوق العاده طرحی پایدار و قدرتمند میدونم
واقعا ستون سی و نمای پشت مخوفی داشت ۱۳۰ ام
فرشاد
۸ اسفند ۱۳۹۸به همچی شبیهه جز bmw
علیرضا
۸ اسفند ۱۳۹۸قطعا cla رو انتخاب میکنم
MjM
۸ اسفند ۱۳۹۸قطعا بهتر از CLA هستش هم عملکرد هم ظاهری! کلا بنز تو تولید خودروهای کوچیک و هاچ بک و یا اقتصادی خوب نیست(نسبت به رقبا) ماشین های کوچیک بنز رو اصلا دوس ندارم!
اصل کار
۸ اسفند ۱۳۹۸این حرکت دیگه سایپا بازیه که 4تا قر و فرش بدی ..
درسته که به هر حال محصول بی ام و هست، به هر حال طراحی داخل کابین جذابه، نسل جدید چراغها جذابه، اما این فرم بیرونی از یونیفورم کلی بی ام و به نظر من به دور هست..
اینقدر که سری کوپه کامپتیشن و کروک دلبر هستن این طراحی حالمو بد کرد…