پس از نیم قرن تکیه بر یک جایگاه مناسب در کیفیت رانندگی و با بهرهگیری از موتورهای قدرتمند چهار و شش سیلندر در یک طرح دیفرانسیل عقب و با توزیع وزنی نزدیک به ۵۰:۵۰ برای محورها، اینک بامو در جهتی کاملاً مخالف قدم گذاشته است. مدل X1 با جلوپنجره قلوهایشکل، اولین نمونه از خودروهای دیفرانسیل جلوی بامو است که رهسپار آن سوی آبهای آتلانتیک میشود.
یکی از دلایل اصلی این موضوع این است که خریداران امریکایی به کراساورها، یعنی وسایل نقلیه جعبهای متشکل از قطعات خودروهای معمولی، علاقه زیادی پیدا کردهاند. در سال ۲۰۱۵، بیش از ۴ میلیون کراساور در بازار امریکا به فروش رفت و انتظار میرود که آمار فروش این نوع خودرو در سال جاری میلادی از آمار سدانهای کامپکت و متوسط نیز فراتر رود. بر این اساس، بامو نیز به اشتیاق مشتریان برای کراساورها واکنش نشان داده است. مدل جدید X1 که از پلتفرم دیفرانسیل جلو استفاده میکند، صاحب برخی مزیتها شده و در این میان، بهناچار، برخی موارد را نیز فدا کرده است. با این حال، بامو به شکلی زیرکانه آن را برای رقابت تنگاتنگ در کلاس کراسهای پرمیوم کامپکت و حرکت شانهبهشانه با مدلهایی مانند آئودی Q3، لکسس NX و مرسدسبنز GLA تدارک دیده است. به لطف افزایش ارتفاع صندلی جلو به اندازه ۳۰ میلیمتر، ورود به داخل کابین X1 راحتتر از قبل شده است. در همین حال، کابین این خودرو با استفاده از دو طیف رنگ چرم دوخت فرانسوی، پنلهای چوب بلوط تیره، کروم مات و الگوهای پیانو-بلک، به زیبایی پرداخته شده است. همچنین مجموعهای از دکمههای کلیدهای هوشمند، امکان تنظیم سیستم کنترل هوا، تماس تلفنی و یا استفاده از سیستم راهبری را بهسادگی فراهم میکنند. یک نمایشگر ۶/۵ اینچی در بالای داشبورد، یک تصویر واضح از قابلیتهای X1 در اختیار قرار میدهد و البته، امکان استفاده از یک نمایشگر ۸/۸ اینچی نیز وجود دارد. یک سانروف دو تکه که بخشی از پکیج «پرمیوم» به ارزش ۳۲۵۰ دلار محسوب میشود، فضای داخلی کابین X1 را روشن میکند (هزینه این سانروف بهتنهایی ۱۳۵۰ دلار است). در همین حال، یکی از ایراداتی که میتوان به این کابین گرفت، این است که صندلیهای جلو با اینکه راحتی و دوخت مناسبی دارند، ولی اندکی جمعوجور و باریک هستند. عقب کابین، راحتتر و دلنشینتر از قبل شده است. مسافران صندلیهای عقب در مدل جدید در ارتفاعی بالاتر مینشینند و به لطف خط کمربندی مناسب در بدنه X1، نمای بهتری از پیرامون خود در اختیار خواهند داشت. استفاده از یک پیشرانه جمعوجورتر نیز باعث شده تا فضای پاهای صندلیهای عقب به اندازه ۳۸ میلیمتر در تریم استاندارد اضافه شود. اگر هم آپشن صندلیهای «کشویی و خمشونده» به ارزش ۳۰۰ دلار انتخاب شود، فضای پاها به اندازه ۶۶ میلیمتر افزایش خواهد یافت. در پشت صندلیها، فضایی معادل ۷۶۴/۵ لیتر برای حمل وسایل درنظر گرفته شده و در عین حال، یک فضای ۱۱۳ لیتری اضافی در زیر پنل کف نیز وجود دارد. هاچ عقب به صورت خودکار میتواند با حرکت پا در زیر سپر باز شود. در حالی که بامو هیچگونه آپشن یدککشی برای این خودرو ارائه نکرده، ولی تمام X1 ها حداقل برای حمل تریلرها آماده هستند.- نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۵ سرنشین، ۴ در هاچبک.
- قیمت مدل تست: ۴۵۹۲۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۵۷۹۵ دلار).
- نوع موتور: DOHC چهار سیلندر در یک ردیف با ۱۶ سوپاپ، توربوشارژر و خنککننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۱۹۹۸ سیسی.
- قدرت: ۲۲۸ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۴۹/۸ نیوتنمتر در ۱۲۵۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۶۷ متر.
- طول ماشین: ۴/۴۵۵ متر.
- عرض: ۱/۸۲۱ متر.
- ارتفاع: ۱/۵۸۸ متر.
- وزن کلی: ۱۶۹۵ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۴ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۷/۶ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۲ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۴/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۱/۲۸ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۰۷/۶ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۴/۸۶۴ متر.
- چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: 87g.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۷/۳۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۹/۴۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
창세기
۱۲ اسفند ۱۳۹۴این به درد من نمیخوره M5 و M6 رو عشقه
با توان 700 اسب چه صدایی میدن باقلوان باقلوا، ینی یک روزم به پایان زندگیم مونده باشه باید یکشینو بگیرم
http://8pic.ir/images/aywwvd1to966uqz9u2sq.jpg
edris
۱۲ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز هدف از ساخت این ماشین تولید یه استوره نیست و برای مصارف روزمره استفاده میشه
این ماشینایی که شما فرمودین اگه 6 ماه روزانه ازش استفاده کنی هزینه هاش دیوونت میکنه. چه مصرف سوخت چه استهلاک چه…
لطفا مقایسشون نکن
창세기
۱۳ اسفند ۱۳۹۴شما این ماشین چند سال زیر پات بود فهمیدی استهلاکش بالاس.. استهلاکشم بالا باشه اصلا برام مهم نیست من عاشق طراحیشم، از پانامرا . cls و rs7 خیلی بهتره بنظرم
edris
۱۳ اسفند ۱۳۹۴رفیق! چند سالته؟
والا عقل سلیم حکم میکنه ماشینی با این اسب بخار هزینه ها و استهلاکش بالاست و نمیشه روزمره ازش استفاده کرد و این یعنی نمیشه با ماشین تولید انبوه و عادی مقایسش کرد! دیگه شما نمیدونم عقلت چی حکم میکنه
بالاخره همه مثه شما نیستن سوار m5 m6 شده باشن بدونن رانندگی باش چطوره!
حسين
۱۳ اسفند ۱۳۹۴edris جان یکم داری تند میری. درسته که استهلاک M5 بالاس، اما یه سدان خانوادگیه. ماشینیه که برای استفاده روزمره هم مناسبه. هم از نظر راحتی و هم از هر لحاظ دیگه ای. مثل (مثلا) 911 نیست که بگیم برای استفاده روزمره ممکنه خسته کننده باشه یا مناسب نباشه. یک سدان تولید انبوه خانوادگی اسپرته با کلی امکانات رفاهی که برای استفاده روزمره مناسبش میکنه. خب هر ماشین لوکس و اسپرتی هزینه های خودشو داره و کسی باید بخردش که از پس هزینه هاش برمیاد. (نه اینکه مثل بعضی از دوستان ماشینو بخرن بعد تو هزینش بمونن و بیان شروع کنن به گلایه و بدگویی.)
mds
۱۳ اسفند ۱۳۹۴انصافا حالت خوبه! یکی از رفقام 2 سال پیش یه پانامرا منطقه ازاد گرفت تا امروز فقط یبار لنت عوض کرد همین، یه ماشین تو این کلاس اگه بش فشار نیاری و مسافت زیادی باش نری تا 3.2 سال اول هیچ دردسری نداره.
edris
۱۴ اسفند ۱۳۹۴حسین عزیز
راستش هدفم این بود بگم اون ماشین نباید با x1 مقایسه بشه. مثل اینه بنز s500 که یه استورست رو با کمری که یه ماشین واسه استفاده شهری و عادیه مقایسه کنم. اصلا هدف از ساخت m5 و x6 متفاوته.
جناب mds
حرفت اصلا منطقی نیس! پورش بعد از 2 سال فقط یه لنت عوض کرده؟؟؟ ینی حتی روغنشو تو این 2 سال عوض نکرده؟؟ جک میگی؟
بهنام طیبی
۱۲ اسفند ۱۳۹۴مشخصات فنی خیلی خوبی داره.هم شتاب هم مصرف سوخت مناسب داره
بلاخره هرچی باشه خودروساز المانی دیگه
علی -کیوج
۱۲ اسفند ۱۳۹۴واقعا طراحیش از نسل قبلی خیلی بهتر شده
امیر
۱۲ اسفند ۱۳۹۴اگر طراحی قبلیش از 100 خدودا 30 بود الان 90 شده فوق العاده زیباترشده دمشون گرم
احسان(احسان سابق)
۱۲ اسفند ۱۳۹۴خوراک جوون هاست.البته بلا نسبت جوون های ایران!!!!!!!!
ali ayat
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ایکس یک هر سال بروز میشه خیلی شرکت رو بهترین شدنش تعصب داره
king 918
۱۲ اسفند ۱۳۹۴بی ام و باید دیگه یه تحولی به داشبردش بده همه شبیه همن و مخصوصا کیلومتر شمارش دیگه خیلی خیلی خیلی سادس برای این دوره بابا سمند هم الان یه مانیتور کوچیک بین کیلومتر شمارش هست
دوستان جبهه نگیرن یه مقایسه بین کابین های بی ام و انجام بدین خودتون متوجه میشین
mohsen
۱۳ اسفند ۱۳۹۴یه جور اصالت براش هست و از قدیم این مدلی بوده کیلومتر شماراش و از عکس شاید نرمال و بی روح باشه ولی از پشت فرمون اصلا اینطوری نیست مخصوصا وقتی دور موتورش به فشار گاز زود حساس میشه و میره بالا
حسين
۱۳ اسفند ۱۳۹۴درود. دوست عزیز دیگه نمایشگر بین کیلومتر شمارو داره. زیادی نزن تو سرش بیچاره رو. یه چیز دیگه هم اینکه تو عکس نمیشه در مورد ماشین قضاوت کرد. همین ماشینو من تو نمایشگاه دیدم، کنسولش خیلی قشنگ بود. سادس اما قشنگه.
رامتین
۱۲ اسفند ۱۳۹۴اشتباهی که در مقاله نوشته شده اینه که در واقع قدرت خودرو کم نشده! درسته مدل قبلی 240 اسب بود ه و مدل فعبی 228 اما نکته اینه که مدل قبلی X1-28 بوده و این مدل X1-25 یعنی کد این خودرو 25 است نه 28. مدل 28 این خودرو هم با توان 255 سال بعد میاد. یعنی افزایش 15 اسبی نسبت به مدل قبل.
moein
۱۲ اسفند ۱۳۹۴با رینگاش خیلی حال کردم
sina
۱۲ اسفند ۱۳۹۴من تو کراس کامپکتا بین bmw , benz . audi ,nx من لکسوس و انتخاب میکنم
سیاوش
۱۲ اسفند ۱۳۹۴باسلام
ممنون از مطلبتون اما چنتا ایراد عددی داشت
۱-ارتفاعش ۱.۶۱ هست
۲-قدرت موتور ۲.۵ ۲۳۱ اسب بخار
۳-وزنش ۱۶۱۵ کیلوگرم
این اعداد تو سایت ب ام و هست
احمد باقری
۱۳ اسفند ۱۳۹۴طراحی جونداری پیدا کرده.
mohsen
۱۳ اسفند ۱۳۹۴بین رقیباش فکر نکنم به جز بنز بقیه خیلی واسش شاخ بشن!!
الانم تو خیابون میبینم چه قدیمی چه جدید جذاب هستش
حميد
۱۳ اسفند ۱۳۹۴استهلاک مستهلاک رو بیخیال بی ام دبلیو رو بچسب
کیانوش
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ولی من با دیفرانسیل عقب بیشتر حال میکنم نظر شخصیمه چون هندلینگ واسم تو اولویته حتی بیشتر از شتاب و سرعت نهایی …
دیفرانسیل جلو یه جوریه بیشترین ضررش هم بالا بردن استحلاک جلوبندیه ماشینه تو استفاده ی روزمره مخصوصا با جاده های ما!!!
عارف
۶ مرداد ۱۳۹۵دوستان یه سوال فنی
هزینه استحلاک و هزینه های ماهانه X1 چقدره ؟
سعید
۹ مهر ۱۳۹۵دوستان یه سوال دارم ایا مدل ۲۰۱۶ ارتفاش از مدل ۲۰۱۵ بلندتر شده ؟؟وکلا چه تغییر ظاهری داشته??
Aref
۳۰ آذر ۱۳۹۸سلام دوستان، خسته نباشین بنظرتون بین x1 2016 و رنجروور ایووک ۲۰۱۵ کدومش بهتره ک بگیرم؟