بعد از تنها نگاهی کوتاه به اعداد و ارقام مربوط به عملکرد 335i ایکس درایو، اولین مطلبی که به ذهن شما متبادر می شود نزدیک بودن اعداد و ارقام ان به عملکرد M3 است، گرچه این دو با اهداف کاملاً متفاوت ساخته شده اند اما ۰ تا ۶۰ مایل 335i برابر ۴.۴ ثانیه دقیقاً برابر عدد بدست آمده از M3 مجهز به گیربکس ۶ دنده دستی و تنها ۰.۲ ثانیه کند تر از M3 با گیربکس اتوماتیک دو کلاچه است.
نکته بعدی قیمت ۶۱.۸۶۰ دلاری BMW 335i X مورد آزمایش ماست که بسیار گران تر از قیمت پایه آن یعنی ۴۶.۰۷۵ دلاری آن است. جالب اینکه ماشین مورد آزمایش ما تنها چند صد دلار ارزان تر از قیمت پایه M3 است. حال جدای از قیمت 335i، ببینیم چطور این خودرو به اعداد و ارقام در حدود M3 دست یافته است.
در میان تعداد بسیار زیاد آپشن های خودروی مورد آزمایش ما، چندتایی از قسمت M پاور کمپانی ب ام و به عاریت گرفته شده اند، کیت قدرت M با قیمتی برابر ۱۱۷۰ دلار که شامل برنامه ریزی مجدد ECU، ورودی های هوای جدید و کیت موتور که باعث افزایش ۲۰ اسب بخاری خروجی موتور ۳ لیتری دو توربوی آن و افزایش ۳۲ پوند فوتی گشتاور آن شده و خروجی نهایی این پیشرانه شگفت انگیز را به ترتیب به ۳۲۰ اسب بخار و ۳۳۲ پوند فوتی گشتاور رسانده است.
335i x درایو ما یک چهارم مایل را در ۱۳ ثانیه با حداکثر سرعت ۱۰۵.۴ مایل طی می کند که تنها ۰.۴ ثانیه کندتر از M3 با گیربکس DCT است. شاید بتوان گفت گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته 335i نقش اول نیروی محرکه آن را بازی می کند که با وجود اینکه دو کلاچه نیست اما با توجه به تعویض های دقیق و سریع مثل آن رفتار می کند، البته این عملکرد برای شما رقمی اضافی برابر ۵۰۰ دلار به همراه خواهد داشت. از دیگر محاسن این گیربکس پدال های روی فرمان و فاصله کمتر بین تعویض دنده ها نیز می باشد. این ۸ دنده به موتور ۶ سیلندر خطی آن اجازه حرکت در اتوبان با دور موتور ۱۷۰۰ دور بر دقیقه را می دهد که در نهایت منجر به مصرف سوختی برابر ۳۰ مایل به ازای هر گالن در بزرگراه و شهری ۲۰ مایل به ازای هر گالن خواهد بود.
آیتم دیگر قابل انتخاب برای کیت M آن سیستم جدید ترمز به همراه دیسک های بزرگتر و کالیبرهای برمبو (۴ پیستون در جلو و ۲ پیستون در عقب) به همراه حق انتخاب ۳ رنگ برای آن (نمونه ما زرد رنگ است) که البته ۳۰۴۰ دلار برای شما آب می خورد. 335i در ۱۰۸ فیت سرعت خود را از ۶۰ مایل به ۰ می رساند و حتی بعد از یک روز رانندگی پرفشار از قدرت سیستم ترمز آن کاسته نمی شود.
گرچه عملکرد خط مستقیم سدان ما بسیار شگفت انگیز است اما تست کنندگان آن چندان شیفته رفتارش در پیچ ها نشدند. فرمان آن کاملاً دقیق است اما گویا کاملا شما نیستید که آن را کنترل می کنید (شاید به علت فرمان الکتریکی ان). هماهنگی سیستم چهار چرخ متحرک آن با پیشرانه پرقدرت و ترمز های تقویت شده آن زمان مناسب ۲۵.۶ ثانیه را در حرکت مسیر ۸ (۸ انگلیسی) برای آن به ارمغان آورده (۰.۷۵ g) اما اعداد و ارقام همه داستان را بیان نمی کنند.
اما به هر رو همچنان رانندگی با ۳۳۵ ix در یک مسیر کوهستانی پر پیچ و خم بسیار جذاب می باشد. هیچ وقت در زمان رانندگی شما حس نمی کنید که بیشتر وزن خودرو یعنی ۵۳% ۳۷۳۱ پوندی آن در جلو متمرکز است. شاسی در جذب دست اندازها و راحتی راننده در جاده و اتوبان بسیار خوب عمل می کند.
داخل خودرو بسیار مناسب طراحی شده و شما به سختی قادر به پیدا کردن ایرادی در آن خواهید شد، حتی مقایسه آن با فضای داخلی رقبایش نظر شما را عوض نخواهد کرد. فضای سرنشینان عقب آن بزرگترین در بین خودروهای این کلاس است، صندلی های جلوی آن فضای بزرگ و البته دربرگیرنده را برای شما فراهم می کند که آن نیز متعلق به پکیج M اسپرت آن است. فرمان M اسپرت آن ۳ شاخه اما بسیار زیباست.
سیستم صوتی هارمن/کاردن ۸۵۰ دلاری آن کاملاً ارزش پول شما را دارد. پکیج هزاره آن چندان ضروری به نظر نمی رسد آن هم با ارائه صندلی ها با قابلیت تنظیم پشتی (کمر) صندلی، ورود بدون کلید و رادیوی ماهواره ای آن به ارزش ۲۲۰۰ دلار.
پکیج ۹۵۰ دلاری هوای سرد آن از قابلیت شست و شوی چراغ های جلو، فرمان گرم شونده و صندلی جلو و عقب گرم شونده برخوردار است. سیستم کمکی پارک آن ۷۵۰ دلار قیمت دارد، حالا شاید برای شما چندان عجیب به نظر نرسد که چرا خودروی ما ۶۱.۸۶۰ دلار قیمت دارد، گرچه قیمت پایه آن تنها ۴۷.۰۷۵ دلار است.
گرچه 335i نمی تواند ستاره یک پیست مسابقه باشد اما قابلیت های آن به عنوان یک سدان چهار در چهار چرخ محرک در رانندگی برای شما لذت و بر لبان شما خنده را خواهد نشاند.
ترجمه: فرزاد پاکنژاد شیرازی
احسان
۱۶ تیر ۱۳۹۲مرتب بودن و تمیز بودن موتورش ادمو یاد موتور پراید میندازه مخصوصا پراید دوگانه سوز
علی
۱۶ تیر ۱۳۹۲عزیز من تو پراید رو با بی ام دبلیو مقایسه میکنی؟ پراید کجا بی ام دبلیو کجا!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی رضا
۱۶ تیر ۱۳۹۲احسان داره شوخی می کنه،علی توچه جدی گرفتی!
احسان
۱۶ تیر ۱۳۹۲حالا دیگه علی اقا دیدم اولین کامنت گفتم یک چیزی گیری داده باشم نظرمم همچین کارشناسی نبود به حساب طنز بود
علی USA
۱۶ تیر ۱۳۹۲علی اقا ،اقااحسان شوخی کرد. شما چه جدی گرفتی!!!
sina
۱۶ تیر ۱۳۹۲تا حالا ماشین مورد علاقه منaudi s4 2011 اونم به خاطر سیستم دو دیفرانسیل و مصرف سوخت مناسب و سدان بودنش بود ولی خوب وقتی bmw ماشین سدان دو دیفرانسیل با چنین امکانات بده بیرون خوب قضیه فرق میکنه…من 328i xdriveرو بیشتر دوست دارم
MAdE IN CHINA
۷ آذر ۱۳۹۲برات می خرم
میلدمحتشم
۱۶ تیر ۱۳۹۲شمابغیر ازپراید چیز دیگه ای بلدنیستید.
javid
۱۶ تیر ۱۳۹۲شما نگاه نکنید که تو مقاله نوشته چمیدونم سر پیچها زیاد به دل نمیشینه وچمیدونم دو سه تا ایراد دیگه
من بهتون قول میدم اگر شما این ماشین رو از نزدیک ببینی از ذوق فقط یک ساعت از چشمات بدون اراده خودت اشک شوق جاری بشه واگر خدا قسمت کنه وبذارن یه دور باهاش بزنی اینقدر حالش وببری که اگر تیمارستانی نشی حداقل یک هفته مات ومبهوت خوش فرمونی و خوش گازی این ماشین میمونی
میگی نههههههههه
نگاه کن
alireza
۱۶ تیر ۱۳۹۲من ۲۰۶ سوارم و پول اینارو ندارم ولی اگه ببینم و سوارش شم نه اشک تو چشام جم میشه نه از ذوق تیمارستانی میشم!( آرزوشو دارم ولی حسرت نه!)
M_435
۱۷ آبان ۱۳۹۲وقتی باتو رو گاز فشار میدی لامصب زمینو زمان جلوش زانو میزنن واقعا ادمو به وجد میاره نفسو تو سینه حبس اینو بدون اغراق گفتم تازه تو سر بالایی با بر کردیم..سیستم تعلیقشم فوق العاده نرمتر شده..من خیلی دوسش دارم….
MAdE IN CHINA
۷ آذر ۱۳۹۲خیلی ندید بدیدی بابا
خودتو در مقابل ساخته دست بشر که همین بشر سال آینده چیزی دیگه ای تولید می کنه که به این مدل باز می خندی و میگی ما چی جوگیر شدیم ها
یه زمانی کامپیوتر پینتیوم وان اومد تو بازار یه دوست باحال و جوگیر دارم گفت میدونی سعید پینتیوم وال ووووووومده فکشو با دو تا خاکنداز نمی شد از رو زمین جمع کنی البته الان هم تغییر نکرده الانم می گه میدونی الان چی اومده تو بازار cpu کوار فور اومده می دونی یعنی چی حالا حکایت همین دوست گلمونه
MAdE IN CHINA
۷ آذر ۱۳۹۲شاید باور نکنید ولی همین ماشین رو یک هفته فقط یک هفته سوار بشی بعد برات اینقدر عادی می شه که یادت می ره پیکان مدل 48 سواری یا بی ام و نمی دونم چی چی همیشه نو جلوه داره یکم که بگذره طبیعی میشه
رضا
۱۶ تیر ۱۳۹۲m3 یه چیز دیگس!!!
M_435
۱۷ آبان ۱۳۹۲M4 همینطور مخسوسا وقتی 100KGسبکترو32HPقدرتش بیشتر,37PONDگشتاورشم بیشتر شده باشه..اونقت ببین چی میشه..
M_435
۱۷ آبان ۱۳۹۲مخصوصا…اشتبا شد (-:
VAHID JINPACHI
۱۶ تیر ۱۳۹۲من این ماشینو از نزدیک دیدم واقعا محشره.
yashar
۱۶ تیر ۱۳۹۲من که پول ندارم ولی اگه داشتم انتخابم همین بود.واقعا ماشین مناسبی هست
M_435
۱۷ آبان ۱۳۹۲دمت گرم به این شورت تو لیاقتته که با یهM6 G-POWER تو خیابونای بورلی هیلزرانندگس کنی..
علی
۱۶ تیر ۱۳۹۲عضو انجمن قطعه سازان:
45 درصد قطعات خودرو وارداتی است
پرشین خودرو: عضو انجمن قطعه سازان گفت: حدود 45 درصد از قطعات خودرها از طریق واردات تأمین می شود.
علی اکبر جوانروح در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: برخی از مسئولین ادعا می کنند تنها 15 درصد از قطعات خودرو از طریق واردات تأمین می شود و 85 درصد مابقی داخلی سازی شده است اما از نظر بنده حدود 45 درصد قطعات وارداتی است.
وی در ادامه تصریح کرد: در صورت صحت ادعای مسئولین در خصوص داخلی سازی قطعات، نوسانات نرخ ارز تنها تا 30 درصد در قیمت خودروها تأثیر می گذاشت اما هم اکنون شاهد افزایش بیش از 30 درصد در قیمت خودروها هستیم.
وی عنوان کرد: تعیین قیمت تمامی مواد اولیه اعم از فولاد، پتروشیمی، آلومینیوم و مس بر اساس نرخ ارز موجب تأثیرگذاری شدید نوسانات ارزی در قیمت خودرو می شود و انحصاری بودن صنعت خودروسازی نیز سبب رقابتی نبودن بازار، تعیین قیمت ها بر اساس ارز آزاد و در نهایت گرانی بیش از حد خودرو می گردد.
این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: کاهش ارزش پول ملی موجب افزایش فشار بر مردم و بالا رفتن سود تولیدکنندگان و در نهایت بالا رفتن تعداد تولیدکنندگان انحصاری می شود.
وی با بیان اینکه قیمت قطعات خودرو به جز قطعه های وارداتی افزایش چندانی نداشته، تأکید کرد: قطعاً نرخ ارز مجدداً افزایش می یابد و نباید در انتظار کاهش قیمت ها بود.
جوانروح در پایان با اشاره به لزوم تک نرخی شدن ارز، خاطرنشان کرد: تصمیم گیرندگان صنعت خودروسازی کشور از تصحیلات آکادمیک برخوردار نیستند و تنها تجارب بازاری خود را مورد استفاده قرار می دهند.
مسی
۱۶ تیر ۱۳۹۲[…] غلط کرده گفته :
“نرخ ارز مجدداً افزایش می یابد و نباید در انتظار کاهش قیمت ها بود”
همین بیسوادها هستند که دهن ملت رو آسفالت کردن
علی
۱۶ تیر ۱۳۹۲نعمت بخش مطرح کرد
درخواست آزادسازی قیمت خودرو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه شورای رقابت بهخلاف وعده قبلی برای تجدیدنظر قیمتها هنوز پاسخی به درخواستهای مکرر خودروسازان نداده است، گفت: مسئولان به قیمتگذاری مراجع مختلف در حوزه خودرو پایان داده قیمتها را آزاد کنند.
به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمتبخش با اشاره به وعده شورای رقابت برای تجدید نظر در قیمت خودروهای پرتیراژ شرکتهای خودروساز بعد از پایان سهماهه نخست امسال، اظهار داشت: براساس توافقات انجام شده با شورای رقابت مقرر بود خودروسازان فروش خودروهای پرتیراژ خود را با قیمت توافقی آغاز کنند و پس از تورم سهماهه اول سال در قیمتها تجدید نظر لازم انجام گیرد اما هنوز هیچ خبری از اجرایی شدن این توافق نیست.
وی با بیان اینکه با پایان یافتن سهماهه ابتدای سال دو شرکت خودروساز ایران خودرو و سایپا طی مکاتباتی با شورای رقابت درخواست افزایش قیمت خودروهای پرتیراژ خود را نمودهاند، افزود: بهخلاف وعده شورای رقابت، هنوز این شورا و وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخی به درخواستهای مکرر خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو ندادهاند.
نعمتبخش اضافه کرد: در حال حاضر صنعت خودروسازی کشور شرایط نامناسبی را تجربه میکند و هرروز با مشکلات جدیدتری روبهرو میشود بهنحویکه از مسئولان درخواست میکنیم قیمتگذاری مراجع مختلف در حوزه خودرو را تمام و قیمت خودرو را رقابتی کنند.
به گزارش تسنیم، دبیر انجمن خودروسازان ضمن تأکید بر اینکه دیوار بلند تعرفه برداشته شده و انحصاری در حوزه خودرو وجود ندارد، تصریح کرد: هم اکنون اگر شخصی خواستار ورود اتومبیل 10هزار دلاری به کشور باشد گمرک با توجه به نرخ 2450 تومانی دلار تعرفه گمرکی لحاظ مینماید که این امر نشان از آن دارد که با این تعرفهها قیمتها باید آزاد شود.
علی
۱۶ تیر ۱۳۹۲کاهش تعرفه درصورت عدم ارتقا کیفیت
پرشین خودرو: خاورمیانه امروز قطعا ناپایدار و خاورمیانه جدید نیز در حال شکلگیری است پس از آنکه در نحوه اخذ تعرفه واردات تغییراتی به وجود آمد، تعرفه واردات خودرو از 90 درصد به 45 درصد کاهش یافت اما این کاهش فرقی به حال واردکنندکان نداشت چرا که همزمان نرخ محاسبه تعرفه بر اساس دلار از 1226 تومان به حدود 2500 تومان افزایش یافت.
به گزارش «پرشین خودرو»، به همراه تصویب آزادسازی قیمت خودرو از سوی دولت مقرر شد که هر ساله پنج درصد از تعرفه واردات خودرو کاهش یابد. اما رئیس جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی با انتقاد شدید از افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی آنها را به آزاد سازی واردات خودرو تهدید کرد.
این تهدید رئیس جمهور با واکنشی هم از سوی خودروسازان و هم از سوی نمایندگان مواجه شد. احمد نعمت بخش رئیس انجمن خودروسازان با اعلام اینکه خودروسازان با کاهش تعرفه مشکلی ندارند معتقد است همزمان با این موضوع باید تعرفه واردات قطعات خودرو هم کاهش یابد. علاوه بر این قاضیپور عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی هم از مخالفت مجلس با کاهش تعرفه واردات خبر داده است.
اما از سوی دیگر کفیت پایین محصولات داخلی و عدم ایمنی کافی در خودرو های ساخت داخل تبدیل به دغدغه ای شده است که به راحتی نمی توان از آن چشم پوشی کرد و همین دلیل شاید عاملی باشد تا در تعرفه وادات خودرو تغییراتی صورت گیرد.کیفیت پایین خودروهای تولید داخل و از طرفی بالا بودن قیمت آن در مقایسه با خودروی مشابه خارجی فریاد مصرفکنندگان را در آورده به طوری که وضعیت خراب خودروی داخلی نقل مجلس تمام محافل عمومی و تخصصی است و تمامی اقشار جامعه در این خصوص اظهارنظر میکنند.
الیاس طاهری نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با «تابناک» با بیان اینکه یکی از راهکارهای مجلس و دولت برای ارتقاء کیفیت محصولات داخلی کاهش تعرفه خودروهای وارداتی است تا خودروسازان مجبور شوند کیفیت را بالا ببرند. در جلسات کمیسیون صنایع مجلس قرار ما با خودروسازان داخلی آن بود که کیفیت خودروها را افزایش یافته و در کنار آن قیمتها متعادل شود.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورتی که خودروسازان داخلی کیفیت تولیدات خود را ارتقاء نداده و قیمت ها را کاهش ندهد، تعرفه واردات خودرو را کاهش میدهیم.
وی گفت: در جلساتی که با خودروسازان و متخصصان این حوزه و حتی اعضای کمیسیون بدون حضور خودروسازان داشتهایم به این نتیجه رسیدیم که برای رسیدن خودروها با یورو 4 لازم است که کیفیت خودروهای داخلی بالا برده شود و مصرف کننده از همین خودروها با کیفیت بالا و قیمت پایین استفاده کند. این در حالی است که قیمت خودروها بیش از دو برابر شده و کیفیت آن تغییری نکرده است.
وی خاطر نشان کرد: بخشی از دلایل تصادفات عامل انسانی است اما کیفیت خودرو هم در کاهش تصادفات ، جراحات و مرگ و میر نقش مهمی دارد و باید به مشتریانی که با قیمت بالا خودرو خریداری میکنند ماشینی متناسب با آن قیمت تحویل داشته شود ضمن آنکه خودرو با کیفیت افتخار ملی برای محسوب خواهد شد.
وی با بیان اینکه افزایش تولید خودرو در کنار ارتقاءکیفیت آن برای تقاضای بالای جامعه ما ضروری است، گفت: تسهیلات لازم برای افزایش تولید به خودروسازان ارائه شده و در صورت صلاح دید دولت کمک خواهد کرد که اگر نیاز به نقدینگی داشته باشند، برطرف شود.
امین
۱۷ تیر ۱۳۹۲آقا علی خداییش اینقدر زیاده که من یکی حوصله نمی کنم بخونمش ( ولی لایکش کردم )
یه خورده مختصر و مفید …
امین
۱۷ تیر ۱۳۹۲عاشقتم BMW
عجب تکنولوژی داره ها ، ترکوند
به طور اتفاقی یه 328i قهوه ای ( havana ) مدل 2012 رو دم بنگاه دیدم . حالا منم پشت ماشین ، یعنی تو اون لحظه نمیدونستم چیکار کنم از شوق یه بوق زدم فقط …( چون اولین بار بود که مدل 2012 رو دیده بودم)
خدا یکیشو به هر کی بخواد بده ( آمین )
M_435
۱۷ آبان ۱۳۹۲ایشالا
سينا
۱۷ تیر ۱۳۹۲ولی خدایی بنز سگش می ارزه به این
من
۱۸ تیر ۱۳۹۲بنز با طراحی مزخرفش!!؟
رضا
۱۸ تیر ۱۳۹۲حیف کلمه ی مزخرف که برای طراحی مزخرف بنز به کار می بریم!!!!
M_435
۱۷ آبان ۱۳۹۲چیش میرزه..موتورش یا اوون گسربکس زاقارتش..تاباتو میزاری گاز فرداش را میفته…هیجان و لذت رانندگیه BMWبیشتر از بنزه..
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲دمت گرم ب ام و….