ما پشت فرمان نسخهی پیشتولیدی بامو سری ۵ جدید قرار گرفتهایم و تصویری انحصاری از خصوصیات آن را برای شما ارائه میکنیم.
توسعهی هفتمین نسل سری ۵ در مراحل پایانی خود قرار دارد و انتظار میرود که این خودرو در اواسط سال آینده به نمایندگیهای فروش راه پیدا کند.
بامو در این خودرو از جزئیات مربوط به برادر بزرگتر و لوکستر یعنی سری ۷ استفاده کرده است.
پیش از رونمایی از این خودرو، اتو اکسپرس این فرصت را داشته تا پشت فرمان این نسخهی پروتوتایپ قرار گرفته و ویژگیهای یکی از مهمترین خودروهای جدید این شرکت را بررسی کنیم.
فرمان خودرو دوستداشتنی است و دقتی واقعی دارد اما خیلی وزن بالایی را نشان نمیدهد. از نظر سواری نیز حسی اسپورت به ما دست میدهد. ظاهراً هیچ تأخیری در پیشرانه وجود نداشته اما مقدار زیادی گشتاور در دسترس شماست و حتی در این مرحلهی پیشتولیدی نیز آسایش و رفاه بسیار خوبی دارد.
اگر پوششها را از روی داشبورد و ظاهر خودرو کنار بزنیم میفهمیم که این خودرو حسی کاملاً آماده برای تولید شدن دارد. سری ۵ جدید دینامیک است و حسی دوستداشتنی از توازن را در جاده ایجاد میکند. مهندس بامو میگوید که این حس عموماً به این علت است که سری ۵ جدید ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر از مدل کنونی است.
خب، من واقعاً خوشحالم که شما چنین چیزی میگویید؛ زیرا این موضوع دقیقاً در مرکز توجهات ما برای خلق سری ۵ جدید قرار داشته است. ما میخواهیم خودرویی راحتتر از قبل و البته اسپورتتر بسازیم.
همانطوری که میتوانید ببینید، اضافه کردن وزن زیاد به سیستم فرمان در واقع باعث میشود تا کل خودرو چابکی کمتری داشته باشد و در نهایت کمتر شبیه یک بامو شود.
مدیر کلی پروژهی این خودرو،Johann Kistler میگوید:
ما میخواستیم که اسپورتترین خودروی تجاری و حرفهای در دنیا را بسازیم. ما خوشحالیم که راحتی خوبی را به ارمغان آوردهایم اما حس اسپورت بودن بیشتری را به سری ۵ جدید تزریق کنیم زیرا همین موضوع نقطه منحصربهفرد فروش ماست.
یک بامو باید همیشه اسپورتترین خودرو در بحث رانندگی باشد و بسیار خوشحالیم که این نتایج را با سری ۵ جدید به دست آوردهایم.
این کار یعنی آزمایش پیش از تولید و فروش امری نادر در صنعت خودرو محسوب میشود اما همین امر شجاعت بامو را نشان میدهد که اجازه داده ما پشت فرمان قرار بگیریم. حتی یک سال پیش از فروش، سری ۵ جدید واقعاً احساسبرانگیز است. وقتی کارهای توسعهای پایان یابد، این خودرو به صدر کلاس خود بازخواهد گشت.
مشخصات بامو 530d جدید
قیمت: 44 هزار پوند (تخمینی)
قدرت: 265 اسب بخار (تخمینی)
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۷ ثانیه (تخمینی)
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (تخمینی)
مصرف سوخت: 4.۹ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)
منبع: autoexpress
YAS
۲۸ شهریور ۱۳۹۵سری پنج بیمر از اون ماشین هاییه که از نسل اول تا اخرین نسلش رو که ببینی همشون عالی و دوست داشتنی و اسپرت و لوکس هستن.این نسل هم شک ندارم خیلی توجه جلب کنه و مثل نسل قبلی حسابی فروش کنه.تکنولوژی های جدید زیادی هم گفته شده که داره یعنی باید اماده برای دیدن یکی از بهترین های این کلاس خودرویی و رقابتش با بنز ای و ائودی A6 باشیم که هیجان انگیزه
مجید
۲۸ شهریور ۱۳۹۵من بی صبرانه دلم میخواد بدونم مدل افسانه ای M5 چه مشخصاتی داره امیدوارم اون هم زودتر معرفی بشه
ِدوچرخه سوار
۲۸ شهریور ۱۳۹۵همانا ما تو را خواهانیم .
Taha GTR
۲۸ شهریور ۱۳۹۵منم همینطور منتظرم m power دست به کار شه و نسخه M این خودرو رو تولید کنه
فک کنم نسخه M این خودرو بالای ۶۰۰اسب باشه چون نسخه قبلی M5 قدرتش ۵۷۵ اسبی بوده (فک کنم)?
بنتلی
۲۸ شهریور ۱۳۹۵منتظر رونماییش هستم. واقعا خودروی دوست داشتنی ای هس. من ک ازین بیشتر از کلاس eخوشم میاد.دوس دارم اون یک تیکه سیاه بین دو قسمت جلوپنجره ک تو رندر هس واقعی نباشه البته زیاد چیز مهمی نیس.
بنتلی
۲۸ شهریور ۱۳۹۵ب نظر میاد بی ام و بیشتر از بعضی دوستان اتواکسپرسو قبول داره.:-D
Michael
۲۹ شهریور ۱۳۹۵در اینکه ماشین خوبى هست شکى نیست اما اى کاش هر نسل رو با یه طراحى متفاوت میداد بیرون مثل رقیبش مرسدس ، الان همه مدلا مثل facelift ادم مثل قبل هیجان براى دیدن یه مدل جدید رو نداره چون میدونه فقط سایز تغییر میکنه، البته من هنوزم طراحى بیمر رو از بنز بهتر میدونم اما میگم باید ریسک تغییر رو قبول کنه
علیرضا
۲۹ شهریور ۱۳۹۵بابا چرا بی ام و تو طراحی به خودش یه تکونی نمیده واقعا طراحیاش افت کرده غیر از سری 2 و x1 جدید
uss zumwalt DDG-1000
۲۹ شهریور ۱۳۹۵چه مصرف سوخت عالی داره
احمد باقری
۲۹ شهریور ۱۳۹۵ماشین خوبیه.
سیاوش
۳۰ شهریور ۱۳۹۵کف کردم پرو تایپ و داده به اتو اکسپرس تست کنه
این نشون میده چقدر به محصولشون اطمینان دارن کافی اتو اکسپرس یه حرف منفی میزد میدونن چه تاثیری تو فروش آیندش میگذاشت !!!