بی ام و

ب‌ام‌و i3 با تکنولوژی سلول سوختی

زمانی که BMW و تویوتا برنامه‌های خود برای تولید مشترک خودروهای اسپرت را اعلام نمودند، توسعهٔ سیستم سلول سوختی را نیز در دستور کار خود قرار دادند. در حالی که محافل خبری تحت‌الشعاع شایعات مربوط به مدل سوپرا قرار دارد، جزئیات جدید از پدیدار شدن خودروی سلول سوختی BMW حکایت دارد.

2014 BMW i3 EV
۲۰۱۴ BMW i3 EV
BMW از سیستم سلول سوختی هیدروژنی تویوتا استفاده خواهد کرد، سامانه‌ای که در تویوتا FCV 2015 معرفی شده است. هنوز هیچ خبری به صورت رسمی تأیید نشده است اما بنا بر گزارش‌ها از این سیستم در سال ۲۰۱۶ و در مدل i3 استفاده خواهد شد.
2014 BMW i3 EV Interior
۲۰۱۴ BMW i3 EV Interior
هنوز خبری دربارهٔ مشخصات این مدل وجود ندارد اما در مورد تویوتا FCV می‌توان به شتاب صفر تا صد ۱۰ ثانیه‌ای و محدودهٔ حرکتی ۴۸۲ کیلومتری اشاره کرد.
قیمت این مدل نیز به صورت یک راز باقی مانده است اما احتمالاً همانند FCV گران‌قیمت خواهد بود.FCV در ژاپن ۶۸.۰۷۶ دلار ارزش دارد. بهای یک ب‌ام‌و i3 الکتریکی معمولی از ۴۱ هزار دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. carbonado aventador

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    یا علی!!!
    سردبیر جان رحم کن!
    چشمم کور شد اینقدر سریع سریع می خونم!!!!!
    یکم وقت بده استراحت کنیم…گلم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. Hermidas

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    سلول سوختی دقیقا چیکار میکنه؟؟؟

    1. vahid jinpachi

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (847 ديدگاه)

      اگه همین رو توو سری های خانوادگی بی ام و با قیمتی کمتر می زد خیلی عالی می شد….

    2. mehran911

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      سیستم سلول سوختی یک تکنولزی فوق پیشرفته در تولید برق طی یک فرایند بسیاااااار پیچیده و دقیق است که قبل از این در فضا پیما ها و شاتل ها و… استفاده میشده در هر صورت بعید میدونم BMW بصورت کامل از این سیستم استفاده کنه از شاهین عزیز میخواهم اگه مطلب دقیق ومعتبری از سیستم داری لینکشو بزار راستی مثل همیشه اگه در خواست ها زیاد باشه بیشتر توضیح میدم

      1. شاهین

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        سلام دوستان
        مهران جان ممنون از توضیحات خوبت
        اینجا چندتا لینک در رابطه با این تکنولوژی و طرز کار اون و مزایا و معایبش میذارم،ان شاالله که به دردتون بخوره.فقط شرمنده که زبان اصلی هستن،یه کم سرم شلوغه متاسفانه و گرنه فارسی می نوشتم.
        ارادتمندم

        http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell
        http://www.toyota-global.com/innovation/environmental_technology/fuelcell_vehicle/

        http://www.fueleconomy.gov/feg/fcv_benefits.shtml

        http://www.fuelcelltoday.com/about-fuel-cells/benefits

        1. mehran911

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2114 ديدگاه)

          شاهین جان دمت گرم عالی بودخیلی به دردم خورد مخصوصا دو تا لینک اولی

        2. شاهین

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          خواهش می کنم مهران جان
          خوشحالم که این لینکا به دردت خورد ;)

  3. احمدرضا

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    تویتا و بی ام و هم باهم باشن بنز رو نمیتونن شکست بدن . شوخی کردم به دل نگیرین

  4. Ahmad..F12

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    شاهین جان عاااالی مثل همیشه، ممنون ;)

  5. حامد

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    عالی تر ار این نمیشه هر روز روز بهتر از دیروز یعنی همین.
    i3 عالی بود عالی تر هم شد.
    سلول سوختی رو میشه به شکل خیلی ساده یه باتری تعریف کرد که با هیدروژن کار می کنه و برق تولید می کنه و آب خارج میشه و عمر بیشتری نسبت به باتری های معمولی دارد.

  6. vahid jinpachi

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    پدال فردا تا دلت بخواد مطلب بذار من کامنت اولی ام … گلم

  7. Ahmad..F12

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    واقعا آفرین داره پیشرفت تویوتا
    با ب‌ام‌و هم مچ بشن که دیگه نور علی نور (نورعلانور) میشه

  8. MohammadTSR

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    خوانواده i واقعا عالین!
    مخصوصا i8

  9. علي

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    معلومه این ماشین با همکاری کامل تویوتا ساخته شده از اونجایی که دراش دقیقا مشابه مدل FJ Cruise می باشد :D

  10. MohammadTSR

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    بی ام و فقـــــــــــــــــــــــــــــط i8

  11. reza

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    لطفا یه مقاله درباره تکنولوژی سلول سوختی بزارین تا بیشتر باهاش آشنا بشیم.

  12. سام

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    این بچه آلمانی چرا اینقدر گرونه؟؟؟!!!

  13. ماسل کار

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    آلمانه دیگه هر چیزی ازشون بر میاد!!

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      متشکر از آقا شاهین به خاطر مطلب عالیش.
      تو ب ام و ها M6 رو بیشتر دوست دارم ولی این یکی هم یکی از شاهکارای ب ام و است.

  14. مجتبی (ساروی)

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    ولی ظاهر اون ماشینی که تویوتا زده خیلی جذاب تره

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      هردوتاشون عالین واقعا”!
      اما یه چیزی خیلی برام جالبه.اونم این که از وقتی تویوتا و ب ام و به ترتیب ارزشمند ترین برند های خودرویی جهان معرفی شدند، همکاری آن ها قویتر شد و این مسئله صد در صد خودروساز های دیگه رو دچار چالش میکنه.

  15. ﺣﺴﻴﻦ اﺣﻤﺪﻱ

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    ﻳﻜﻲ ﻣﻨﻮ اﺯ ﺳﺮ ﺩﺭ ﮔﻤﻲ ﺑﻴﺎﺭﻩ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭاﺳﺘﻪ ﺗﻮ. اﻓﻖ ﺳﺎﻝ 1493 ﺳﺎﻳﭙﺎ ﻣﻴﺨﻮاﺩ ﭘﻠﺘﻔﺮﻡ اﻳﻜﺲ 100 ﺭﻭ اﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻲ و ﺗﻮ ﮔﺎﻡ ﺩﻭﻡ ﭘﻴﻞ ﺳﻮﺧﺘﻲ ﻛﻨﻪ

  16. عسگری

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    یکی از ایده هایی که همیشه تو ذهن من هست و فکر میکنم تا چند سال دیگه حتما تو کشورهایی مثل ژاپن یا کره جنوبی اجرا میشه، اینه که اولا ماشین های برقی رو به سیستم شارژ وایرلس مجهز میکنن و بعد هم اینکه تو شهرهاشون از طریق ایستگاه های تعبیه شده در کف خیابون ها یا حداقل کف تقاطعاتی که چراغ قرمز دارند مشکل شارژ خودروهای برقی رو حل میکنن اینجوری هیچ وقت هم شارژ تموم نمیکنن احتمالا تا ده یا 15 سال دیگه این اتفاق میفته

    1. مرتضی

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      پولشو بده همین فردا برات بزنند میدونی چقدر وقت و پول و زیر ساخت احتیاج داره؟؟؟

  17. overclock

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    کاش این bmwi3 بدون عوارض وحشتناک و مالیات زیاد به ایران هم میومد.ولی فک کنم بیاد قیمتی بالای 200میلیون داشته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا