الکتریکیها میتوانند سهم زیادی در مدل سال ۲۰۱۷ داشته باشند. فارغ از تسلا، کمپانیهای مطرح خودرسازی دنیا توانستهاند دامنه مسافت رانندگی مدلهای الکتریکی را سه رقمی (بر حسب مایل) کنند. فورد فوکوس الکتریک، یک خودروی الکتریکی با دامنه ۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتر) است که در پاییز امسال از راه خواهد رسید. این در حالی است که نیسان لیف در سال گذشته دامنه خود را به ۱۰۷ مایل (۱۷۲ کیلومتر) رساند و شورولت بولت EV مدل ۲۰۱۷ نیز قرار است که دامنه مسافتی برابر ۲۰۰ مایل (۳۲۲ کیلومتر) داشته باشد. اکنون نیز همانطور که قبلاً در گزارشها آمده بود، بامو تأیید کرده که مدل i3 با ظرفیت بیشتر در باتریهای لیتیومی برای مدل ۲۰۱۷، دامنه مسافت خود را برای یک شارژ کامل از ۸۱ مایل به ۱۱۴ مایل (۱۳۰ به ۱۸۳ کیلومتر) افزایش داده است.
![2017 BMW i3](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/2017-BMW-i3-106-516x315.jpg)
![2017 BMW i3](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/2017-BMW-i3-108-516x315.jpg)
![2017 BMW i3](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/2017-BMW-i3-105-516x315.jpg)
یک شارژ «سطح ۲» قادر خوهد بود تا باتری i3 را در عرض ۴/۵ ساعت شارژ کند؛ یعنی یک ساعت بیشتر از زمانی که برای شارژ باتریهای با ظرفیت کمتر ۲۲ کیلووات لازم است. همچنین ۸۰ درصد ظرفیت این باتری را میتوان تنها در عرض ۴۰ دقیقه شارژ کرد.
در مدل ۲۰۱۷، سطح تریم «دکا ورلد» جایگزین مدل پایه «مگا ورلد» شده است. این تریم با طراحی داخلی پارچهای ساخته شده از متریالهای بازیافتی همراه است. از جمله امکانات استاندارد جدید اضافه شده در این مدل میتوان به یک بازکننده در پارکینگ با قابلیت برنامهریزی، اطلاعات لحظهای ترافیک، ورودی و استارت بدون کلید، کنترل هوای اتوماتیک، سیستم iDrive، کروز کنترل داینامیک، سیستمهای دستیار تلماتیک، کنترل پارک از راه دور و سیستم راهبری اشاره کرد. در همین حال، تریمهای سطح بالاتر «ترا ورلد» و «گیگا ورلد» گزینه استفاده از چوب تیره بلوط را بهجای چوب اوکالیپتوس که به صورت استاندارد در i3 ارائه میشود، در اختیار مشتری قرار میدهند. همچنین برای اولین بار در ایالات متحده، آپشن سانروف برای i3 ارائه شده و امکان انتخاب رنگآمیزی آبی (Protonic Blue) وجود دارد.
erfan
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا ماشین خوبیه هم طراحی هم از نظر استفاده و بازدهی. من که از بنزین لیتری ۱۰۰۰ خسته شدم اگه پولشو داشتم حتماً بدون شک ماشین برقی میگرفتم واقعاً آینده دست این خودروهاست
حبیب
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵170 اسب عالیه
علی آهنگر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵خودروی برقی هیچ وقت پاش به ایران نمیرسه
حالا چند بار چندتا جوون ایرانی خودروی الکتریکی ساختن و دولت ازشون حمایت نکرده چرا چون اگه خودروی الکتریکی بیاد دیگه هیشکی بنزین لیتری 1000 نمیزنه
از تولید ملی حمایت نکردن این که دیگه آلمانیه
بهنام طیبی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵خودرویی با تکنولوژی روز
احمد باقری
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵یکی از ماشینهایی است که شاید بتونه آینده خوبی داشته باشه، به شرطی که بتونن با فضای داخلی کم اون کنار بیان.
حمیدرضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵من متوجه نمی شم این ماشین برقی یا هیبریدی اگر برقی موتور بنزینی برای چی داره و اگر هیبریدی چرا انقدر باک و موتورش کوچیکه یعنی فقط وظیفه داره باطری ها رو شارژکنه
Mahmood
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵این خودرو از همان اولی که ساخته شد طراحیش شبیه خودروهای کانسپت بود که هنوز هم میشه گفت که طراحی کانسپتی داره و طراحیش از طراحی های زمانه ی خودش جلوتره در عین حال یک خودروی کاملا مدرن است که برای استفاده در شهرهای آلوده و شلوغ و پر ترافیک واقعا کاربردی است.