ساختارشکنی و نوجویی بخش جداییناپذیر از سرشت آدمی است و چه بسی که در غیاب آن پیشرفتی هم حاصل نگردد. در این دنیای فانی، غالب پیروزمندان، اشخاص و مؤسساتی هستند که فراتر از وضع موجود، ریسک نموده و شالودهها را بشکنند و جهانی نو را به بشریت پیشکش کنند.
کمتر کسی را میتوان یافت که عاشق خودرو باشد ولی بامو را نشناسد و حال میرود که این خودروساز، خاطره ساز شود. محصول جدید این کمپانی که i8 نام دارد چیزی فراتر از خودروهای مرسوم است و توگویی این سفینه فضایی ساخته دست ما آدمیان نیست و از کرات دیگر به این عالم آمده. طرح خارجی این تندیس رؤیایی بهقدری سنتشکن و خارج از عرف است که کمتر رقیبی تابوتوان هماوردی با آن را دارد و چه آن را دوست داشته و یا از آن فراری باشیم نمیتوانیم که نادیدهاش گیریم، خودرویی که حتی در حال سکون نیز حضورش را بهتمامی فریاد میکشد! بگذریم. ریشههای بامو I8 به سال ۲۰۰۹ میلادی باز میگردد، هنگامیکه برای نخستین بار یک خودروی کانسپت در نمایشگاه بینالمللی خودروی آلمان به نمایش در آمد که از تکنولوژی نوین EFFICIENT DYNAMIC بامو بهره میبرد. خودروی مذکور نمونهای هیبریدی و به یک پیشرانه سه سیلندر ۱.۵ لیتری (توربو دیزل) و نیز دو پیشرانه الکتریکی مجهز بود. این خودرو از باتریهای لیتیوم- یونی جهت تغذیه موتورهای الکتریکی خود بهره میبرد. بر پایه این خودرو، بعدها مدلهایی همچون I8 CONCEPT در سال ۲۰۱۱ و نیز I8 CONCEPT SPYDER در سال ۲۰۱۲ میلادی به نمایش درآمدند. اما نسخه تولیدی I8، در سال ۲۰۱۳ میلادی در معرض دید عموم نهاده شد. این مدل توسط شخصی به نام BENOIT JACOB طراحی گردید. نامبرده سرپرستی و هدایت تیم طراحی خودروهای رده i بامو را بر عهده دارد؛ وی در مصاحبهای، طراحی این خودرو را همچون بازآفرینی و یا اختراع مجدد خودروهای اسپرتی برشمرد که اگر نیک بنگریم چندان بیراه هم نگفته نیست. بامو I8 دارای دربهای پروانهای شکل است و از چراغهای لیزری بهره میبرد که آن را در ردیف، نخستین خودروهای تولید سری در دنیا قرار میدهد که به این قسم از چراغها مجهزند. ضریب آئرودینامیک بدنه این خودرو در حدود ۰.۲۶ است که هنوز هم عددی شایان توجه در این صنعت محسوب میشود. در مجموع، تا ماه می سال ۲۰۱۵، در حدود ۳/۹۷۵ دستگاه از بامو I8 در سرتاسر دنیا تحویل مالکان آن گردید و از این لحاظ بازار آمریکا با سهمی معادل ۱/۱۵۱ دستگاه جایگاه نخست را از آن خود نمود، بعد از آن نیز آلمان جای میگیرد با رقمی معادل ۶۲۳ دستگاه. در حال حاضر این خودرو تنها در شهر لایپزیک آلمان تولید میشود. در حال حاضر چندین دستگاه از این خودرو به کشورمان راه یافته و به بهای نجومی هم قیمتگذاری شده است، به این بهانه و برای آشنایی بیشتر، متنی را از سایت «AUTOMIDDLEEAST» گلچین نمودم که در اینجا تقدیمتان میکنم.خلاصه بررسی
کل امتیاز این خودرو: ۵ از ۵
بامو I8 خودرویی است که شاید آن را در فیلم تخیلی «مأموریت غیرممکن» دیده و یا آوازهاش را از دوستانتان شنیده باشید و حتی ممکن است که آن را در نمایشگاه بینالمللی خودروی دبی (سال ۲۰۱۳) از نزدیک رؤیت نموده باشید. از این موارد که بگذریم، بامو I8 یک خودروی اسپرتی هیبریدی پلاگین (PLUG-IN) است که از وزنی معادل ۱۴۸۵ کیلوگرم برخوردار بوده و بهای آن نیز از ۶۳۵/۰۰۰ درهم شروع میشود. این خودرو قابلیت رسیدن به سرعتی معادل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را داراست.
توضیح: خودروهای هیبریدی پلاگین (PLUG-IN) که نام دیگرشان خودروهای اتصال برقی دوگانهسوز یا PHEV میباشد، وسایل نقلیهای هستند که هم ویژگیهای یک خودروهای برقی دوگانهسوز و هم یک خودروی تمام الکتریکی را در خود جمع نمودهاند و علاوه بر آن، از قابلیت اتصال به شبکه برق جهت شارژ باتریهای خود، برخوردارند.
این خودرو ۲+۲ نفره اسپرتی هیبریدی که از معماری “LIFE DRIVE”بامو بهره میبرد، جلوهای از آئرودینامیک برتر را از خود به نمایش میگذارد و از مواد دوستدار محیط زیست هم ساخته و پرداخته شده است. کالبد فوقانی این خودرو که جایگاه سرنشینان آن را دربر میگیرد از مادهای به نام فیبر کربن (FIBER-CARBON) ساخته شده که با پلاستیک تقویت گشته و بخش تحتانی اتاق نیز به طور ۱۰۰ درصد از فلز آلومینیم بهره میبرد و محل استقرار باتریها، پیشرانه الکتریکی و سیستم تعلیق این خودروست.
اصل و قاعده کلی در کابین این خودرو، خلق و ایجاد رابطهای نوین بین قابلیت و شکل ظاهری تجهیزات میباشد. در این راستا و جهت خلق یک ارگونومی شایسته و درخور، کنسول میانی آن به سمت راننده گردش یافته و علاوه بر این، دو نمایشگر هم در کابین تعبیه شده است که دسترسی به آنها به سهولت و آسانی صورت میگیرد. موقعیت پایین نشیمنگاه راننده در این خودرو به همراه وزن سبک صندلیها، در ترکیب با یکدیگر، محیط راحتی را برای رانندگی فراهم میکنند. مهندسی
در خودروهای اسپرتی که از قدرت بالایی برخوردارند مقوله وزن فاکتوری شایان توجه به شمار میآید. کارکنان بامو هم به خوبی به اهمیت این امر واقفاند و از همین روست که آنها از فیبرکربن تقویت شده جهت تکوین ساختار این خودرو بهره جستند. شرکت بامو نخستین سازنده در دنیاست که از این ماده جهت یک خودروی تولید انبوه استفاده میکند.
پیشرانه الکتریکی این خودرو که در بخش جلویی آن جای گرفته از توانی معادل ۱۳۱ اسببخار برخوردار است. و در مقابل، پیشرانه بنزینی این خودرو که در قسمت پشتی آن مستقر است دارای سه سیلندر و توئین توربوست و از حجمی معادل ۱.۵ لیتر برخوردار بوده و قادر است توانی معادل ۲۳۱ اسببخار و گشتاوری برابر با ۳۲۰ نیوتنمتر را برای این خودرو به ارمغان آورد، ترکیب این دو پیشرانه با یکدیگر، تضمینکننده یک رانندگی لذتبخش در این خودروست. این دو قوه محرکه متفاوت، با همیاری هم، شتاب صفر تا صدی معادل ۴.۴ ثانیه را برای آن مهیا میکنند. نکته جالب هم اینجاست که تمامی این دستاوردها، با مصرف سوختی معادل ۲.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر حاصل آمده است!
توضیح: با پیشرانه بنزینی این خودرو میتوان در سه حالت متفاوت، از جمله، راحت (COMFORT) و اقتصادی (ECO PRO) و نیز اسپرت یا ورزشی (SPORT) رانندگی نمود. با پیشرانه الکتریکی هم امکان رانندگی در دو حالت COMFORT و ECO PRO فراهم است. در هنگام رانندگی با حالت تمام الکتریکی، نیروی پیشرانه تنها به چرخهای جلوی این خودرو منتقل میشود و در حالت تمام بنزینی این نیرو به قوای محرکه عقب آن منتقل میگردد و تنها در شتابگیریهای ناگهانی است که قدرت موتور بهتمامی ۴ چرخ آن اعمال میگردد. جمعبندی نهایی
در خاتمه، این پرسش مهم پیش میآید که این خودرو با چه بهایی فروخته خواهد شد؟ پاسخ آن است که اگر از ظاهر هالیوودی، عملکرد شایان توجه و نیز داشبورد آیندهنگرانه آن فاکتور بگیریم، خیلی زیاد نیست. بیگمان، مبلغ ۷۵۰/۰۰۰ درهم بالاتر از حد میانگین موجود است ولی درعینحال، چنانچه این خودرو را وسیلهای در نظر آوریم که مبدع و نوآور بوده و پایهگذار و هموار کننده راهی نوین در این صنعت است، پرداخت چنین مبلغی قابل توجیه خواهد بود. نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
در مجموع میتوان آن را مدل و نمادی از آینده این صنعت (خودروسازی) برشمرد.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بهای این خودرو برای بیشترمان، گرانتر از آنی است که بدان بیندیشیم.
مشخصات فنی
نوع پیشرانه: سه سیلندر خطی توربو بنزینی + موتور الکتریکی مجهز به باتریهای لیتیوم – یونی (۷.۱ kWh)
کد پیشرانه بنزینی: B38A15T0
حجم موتور: ۱۴۹۹ سیسی
توان: ۳۶۲ اسببخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۵۷۰ نیوتنمتر در ۳۷۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۴.۴ ثانیه (با LAUNCH CONTROL عدد ۳.۶ هم ثبت شد)
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۲۵۶ کیلومتر ذکر شد)
نوع جعبهدنده: ۶ سرعته اتوماتیک
کد جعبهدنده: AISIN F21-360 FT EOP
سیستم فنربندی جلو: جناغی دوبل
سیستم فنربندی عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)
برد خودرو تنها با پیشرانه الکتریکی:۳۷ کیلومتر (استاندارد NEDC و یا چرخه رانندگی در اروپا) – ۲۴ کیلومتر (استاندارد EPA یا انجمن محیط زیست آمریکا)
برد خودرو در حالت هیبریدی: ۵۰۰ کیلومتر (حالت COMFORT) و ۶۰۰ کیلومتر (حالت ECO PRO)
گارانتی باتری خودرو: ۸ سال یا ۱۰۰/۰۰۰ کیلومتر
خروجی دی اکسید کربن: ۴۹ گرم در هر کیلومتر
شارژ باتری
طبق ادعای شرکت بامو، در صورت بهرهگیری از برق 120V، مدت زمانی معادل ۳.۵ ساعت لازم است تا باتریهای آن کاملاً شارژ شود و در صورت بهرهگیری از برق 240V به زمانی معادل ۱.۵ ساعت.
طول/عرض/ارتفاع:۴۶۸۹/۱۹۴۰/۱۲۹۸ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۸۰۰ میلیمتر
وزن خالص: ۱۴۸۵ کیلوگرم
گنجایش صندوق بار: ۱۵۰ لیتر
سایز تایرهای جلو: ۱۹۵/۵۰ R 20 (215/45 R 20 – سفارشی)
سایز تایرهای عقب: ۲۱۵/۴۵ R 20 (245/40 R 20 – سفارشی)
6 عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری DSC
سیستم کنترل فعال ترمز DBC
سیستم ترمز در حالت اضطراری BA
سیستم BRAKE DRYING FUNCTION
سیستم پشتیبان رانندگی DRIVING ASSISTANT SYSTEM (سفارشی)
سیستم هشداردهنده جلوگیری از تصادفات به همراه ترمز اتوماتیک (رادار)
سیستم کنترل فاصله خودرو در هنگام پارک PDC (سفارشی)
سیستم کنترل کشش فعال DTC
پکیج فنربندی تطبیقی
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
کیت تعمیر تایرها
ستون جمع شونده فرمان
و….
صندلیها با پوشش چرمی – تنظیم اتوماتیک صندلیها – فرمان با پوشش چرمی – نمایشگر لمسی به سایز ۸.۸ اینچ – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – خاموش و روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو- تعویض پدالها از روی فرمان – چراغهای تطبیقی جلو- سیستم روشنایی در روز- چراغهای LED عقب – شیشه عقب بخار زدا- سوکت 12V – سیستم هوشمند ورود بدون کلید – سیستم ناوبری – ترمز پارک الکترونیکی – سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX و WiFi و هندزفری + اتصالات بلوتوث- کروز کنترل تطبیقی
سیستم I DRIVE به همراه پد لمسی – سیستم نمایشگر بالاسری (HEAD UP DISPLAY) سیستم اختصاصی I SERVICE بامو – دوربین دید عقب – شیشه استحکام یافته به نام GORILLA GLASS که در بیشتر گوشیهای هوشمند به کار میرود و در این خودرو نقش عایق صوتی را ایفاء میکند- چراغهای لیزری جلو (سفارشی) – سیستم صوتی هارمن کاردون (HARMAN KARDON) با ۱۱ عدد بلندگو – تعویض دنده از پشت فرمان – تهویه مطبوع تمام اتوماتیک – شیشهشوی چراغ جلو- سنسور باران – گرمکن و سردکن صندلیها – آلارم برخورد با عابران پیاده – دوربین ۳۶۰ درجه برای رصد اطراف خودرو- سیستم START/STOP – بازنمودن درب باک خودرو با ریموت – سیستم ردیاب خودرو از روی موبایل و….
در ایران: هنوز به طور رسمی مشخص نشده است ولی در بازار آزاد بین ۱.۵ الی ۵.۲ میلیارد تومان نرخگذاری شده است.
در آمریکا:۱۳۶,۵۰۰ دلار
در امارات:۶۳۵,۰۰۰ الی ۷۵۰,۰۰۰ درهم (۱۶۸,۰۰۰ الی ۱۹۸,۴۰۰ دلار)
در چین: ۱,۹۸۸,۰۰۰ یوآن (۳۲۳,۰۰۰ دلار)
مهدی
۱۰ مهر ۱۳۹۴فوق العاده ترین ماشینی که تابحال دیدم
کمتر کسی میشه پیدا کرد که به طراحیش ایراد بگیرند
مرغ طوفان
۱۰ مهر ۱۳۹۴نمادی از آینده در دنیای امروز
aref
۱۰ مهر ۱۳۹۴یعنی ما هم میشه یه روز اینا رو با قیمت واقعی بخریم:
ONLY GERMANY
۱۰ مهر ۱۳۹۴بی ام و i8 لایک تسلاs دیس
AliZeus
۱۰ مهر ۱۳۹۴میشه گفت بهترین خودروی نیم قرن اخیر هستش :)
Nissan...Japan
۱۰ مهر ۱۳۹۴از چه نظر؟
رهگذر
۱۰ مهر ۱۳۹۴سادست چون ژاپنی نیست!
جاوید
۲۴ مهر ۱۳۹۴برو مشخصات لکسوس LF LC وعکساشو نگاه کن بعدا فقط میگی فقط ژاپنی
کیارش
۱۱ مهر ۱۳۹۴نیسان جان، دلیلش اینه که تکنولوژی سوییچ این ماشین از کل تکنولوژی کارخونه نیسان به توان دو بیشتره
هرکاری هم بکنی نمیتونی عظمت این مهندسی رو زیر سوال ببری، همه متخصصای ماشین (البته به جز متخصص نماها) زبان به تحسین این اثر هنری گشودن، از جمله این که موتورش تو لیست برترین موتورها قرار گرفت
وینسنت پرایس
۱۱ مهر ۱۳۹۴آقا کیارش سوییچ bmw i8 چه تکنولوژیهایی داره ؟
Nissan...Japan
۱۱ مهر ۱۳۹۴اها!!!
datsun
۱۱ مهر ۱۳۹۴در اینکه i8 خودروی با تکنولوژی بالا هست شکی نیست جناب کیارش
نیسان چند سال قبل یه ساعت هوشمند برای نیسمو سواران معرفی کرد که بهتره برید در مورد ش مطالعه کنید.
سوییچ آی هشت از الیاف طبیعی درست شده و دارای صفحه نمایش و میزان سوخت فسیلی و برقی رو نشون می ده
vincent price
۱۱ مهر ۱۳۹۴آقای datsun حرفت کاملا درست و صحیحه
لطفا در مورد ساعت هوشمند نیسمو لینک ارائه بدهید
آقای نیسان ژاپن حرف آقا کیارش که میگه نیسان تکونولوژی نداره رو به اندازه سر سوزن هم باور نکن چون حرفش نه حق هست و نه واقعیت محض
Nissan...Japan
۱۱ مهر ۱۳۹۴نه وینسنت پرایس جان معمولا من به این تیپ کامنتا جواب نمیدم چون از طرز کامنت گذاشتن دیگه مشخصه تکلیف چیه بزار خوش باشن.
mohsen
۱۱ مهر ۱۳۹۴میستر کیارش داداش مام بی ام وه بازیم ولی احساس اغراق نکردی؟
همه چیزش یه طرف اونم نیسانه ها کره ای نیست گودزیلاش هنوزم گودزیلاس
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۲ مهر ۱۳۹۴نیسان شرکت با ارزشیه داداشم
کسی نمیتونه ارزش هاشو به این راحتیا بیاره پایین
چند تا بی ام و بیان جی تی آر بسازن خوبه؟!؟!؟!
نیسان عشقه عشق….
.
.
برای چند دقیقه:
رضا::فقط جاپون::فقط نیسان و اینفینیتی
vincent price
۱۲ مهر ۱۳۹۴من این حرفم رو که گفتم
پیشرانه داتسون ۲۴۰زی می ارزه به کل توهینها و بی احترامی آلمانی باز ها
منظور و روی صحبتم فقط با آقا کیارش بود
نه همه طرفداران آلمان
چون خودم خیلی شدید به برخی ماشینای آلمانی عشق و علاقه دارم
صبح که اون حرف رو زدم حواسم بدجور به آقا کیارش پرت بود و برای چند ثانیه و قضاوت زودهنگام متاسفانه اون حرف رو زدم
ShoMpeT
۱۱ مهر ۱۳۹۴از نظر ظاهر اجق وجق
کیارش
۱۱ مهر ۱۳۹۴نیسان جان، مغلطه نکن دوست گرامی
شما برو نقدای این ماشین رو بخون تا بفهمی کار شناسا چی میگن
البته نظر شما از منتقدای حرفه ای ماشین از جمله کار اند درایور و کارشناسای برترین موتورای سال و اینا خیلی معتبرتره
نگران نباش یه روزی هم نیسان بزرگ میشه،
یادمه وقتی نیسان ماشین لمانزش رو معرفی کرد، یه سری افراد که فرق پراید و لامبورگینی رو باید با راهنمایی بقیه تشخیص بدن، شروع کردن دفاع از این ماشین که اره نبسان خیلی خفنه و…
ولی نمیدونم چرا وقتی نتایج معلوم شد تا یه چند روز سکوت اختیار کرده بودن
datsun
۱۱ مهر ۱۳۹۴http://www.beytoote.com/computer/ekhtera/intelligent2-clock2-vehicle.html
کیارش
۱۱ مهر ۱۳۹۴در ضمن، بد نیست برید درگ 2015 موتورترند رو ببینید، که ژاپن چه قدر مفتخر شد، کوروت اول شد و لکسوس rcf به زور نذر و نیاز تونست گلف رو ببره
البته طبق گفته ژاپنی بازا، سرعت همه چیز نیست، هندلینگ همه چیز نیست، لذت رانندگی همه چیز نیست، ولی طعم قهوه نمایندگی خیلی مهمه
Nissan...Japan
۱۲ مهر ۱۳۹۴اولا اینکه نیسان کارخونه کوچکی نیست و چه نیسان و چه بقیه ژاپنی ها دارن تو بزرگترین بازار جهان که مردمش تجربه همه جور ماشینو داشتن و دنبال بهترین هستن حکمرانی میکنن من نمیگم این ماشین بده یا بلفرض بی ام دبلیو کارخانه کوچکیه و مثل شما حرفای رویایی نمیزنم که بگم تکنولوژی سوییچ فلان ماشین دو برابر کل تکنولوژی فلان کارخانه هستش!!!بنظرم کلا توی گفتن جوک و خندوندن یه جمع خیلی ماهر باشی.نظر کلی من اینه که با تمام احترام به کمپانی بزرگ بی ام دبلیو من نمیتونم به این ماشین بگم بهترین خودروی قرن.حالا هرچقدر دوس داری بیا برا خودت جوک بگو دوست عزیز.
کیارش
۱۲ مهر ۱۳۹۴در ضمن جناب نیسان، از تعداد لایکا معلومه کی داره جک میگه
vincent price
۱۲ مهر ۱۳۹۴آقای نیسان ژاپن اگه یادت باشه پارسال یه آلمانی باز به نیسان گفت این خودروساز دروغ میگه و همه از شدت خنده اشک از چشهاشون جاری شد یادته ؟؟
همین کار رو انجام بده و فقط به حرفهای آقا کیارش بخند
پیشرانه داتسون ۲۴۰زی می ارزه به کل توهینها و بی احترامی آلمانی باز ها
کیارش
۱۲ مهر ۱۳۹۴اولا بهتره راجع به تفاوت توان یک عدد و ضرب عدد تحقیق کنی
ثانیا، بازم تاکید میکنم مغلطه جواب گو نیست
میتونی خیلی راحت راجع به تکنولوژیایی که تو این بی ام و به کار رفته تحقیق کنی
نمیدونم چرا هرجا ژاپنی بازا از بحث منطقی عاجز میشن، میرن سراغ امار فروش
واقعا توقع داری ماشینی مثل این یا بنز اس یا کلا ماشینای لوکس المانی انذازه تویوتا کرولا بفروشن اره ؟؟
Nissan...Japan
۱۲ مهر ۱۳۹۴من نمیدونم شما مشکلت چیه؟!من تمام حرفم اینه که در عالی بودن بی ام دبلیو و این خودرو شکی نیس ولی من بهش نمیگم اتومبیل قرن.حرفی هم از ژاپن نزده بودم این شمایی که از دیروز همش ژاپن ژاپن میکنی!گفتم که انقدر از ژاپنیا حرف شنیدی که شاید یجورایی بهش آلرژی داری.اولا اینکه ماشینی مثل این در یه کلاس خاص و نه زیاد عمومی قرار میگیره و قرار نیست با کرولا یا لکسس و اینفینیتی مقایسه بشه ولی شرکت بی ام دبلیو و بنز و…خودروهایی در حد همین کرولا یا کمری دارن یا نه؟!اپس چطور شد حرفای من مغلطه هستش ولی شما که میگی تکنولوژی سوییچ این ماشین از کل تکنولوژی نیسان به توان دو بیشتره مغلطه و بزرگنمایی نیست؟ اینکه طرفدار bmw باشی ولی تو پیج bmw منفیت بیشتر باشه چه حسی داره؟
کیارش
۱۲ مهر ۱۳۹۴نیسان جان تا الان همه گفتن که تکنولوژی بی ام و ای هشت وحشتناکه
ولی شما نمیخوای قبول کنی
دلیلش هم سادس چون ژاپن و مخصوصا نیسان حالا حالا ها نمیتونن به تکنولوژیش دست پیدا کنن و به عبارتی شما دست پیش گرفتی که پس نیوفتی
برای ثابت کردن حرفام، همین یه لینک کافیه
http://www.autoblog.com/2014/11/19/bmw-i8-named-autoblogs-2014-technology-of-the-year/
Nissan...Japan
۱۲ مهر ۱۳۹۴نیسان تکنولوژیشو نداره؟!!!از کجا میدونی؟!من هی نمیخوام بحث ژاپن و نیسانو بکشم وسط شما انگار ول کن این قضیه نیستی!!!اتفاقا من میگم i8 یکی از بهترین خودرو ها و پیشرفته ترین اوناس و نو آوری زیادی داره ولی اینو که بگیم بهترین خودروی قرن هستش رو قبول ندارم این برای بار هزارم.در ضمن فکر نکن شرکتایی مثل نیسان و اینفینیتی از این تکنولوژیا ندارن چون این طرز فکر خیلی خیلی بچه گانس هر شرکتی نسبت به نیازش و استراتژیش میره جلو.شما انگار شرکتایی مثل نیسان تویوتا و… رو با سایپا و ایران خودرو اشتباه گرفتیا!!
کیارش
۱۲ مهر ۱۳۹۴اره راست میگی همه شرکتا مخصوصا ژاپنیا تکنولوژی ساخت بی ام و ای هشت و پورشه 918 و بوگاتی و مک لارن پی وان و تسلا و همه اینا رو دارن ولی استراتژیشون نیست
فرمایشت کاملا متیینه
Nissan...Japan
۱۳ مهر ۱۳۹۴دیگه به این نتیجه رسیدم بحث با شما بی فایدس.خوشحال شدم از اشناییت.
میلاد
۱۰ مهر ۱۳۹۴بی ام و..i8…در یک جمله فقط میتونم بگم..(.تبدیل شدن یک رویا به واقعیت .)
amir
۱۰ مهر ۱۳۹۴اوضاع در کشور ما
وارده کننده:آقا زاده
تعیین کننده قیمت:آقا زاده
خریدار:آقا زاده
great britain
۱۱ مهر ۱۳۹۴amir آقازاده چیه زشته!!!!!!!!!! خانم زاده. انسان هارو که آقاها به دنیا نمیارن!!!!!!!!!!
سامان اذری
۱۰ مهر ۱۳۹۴ایول به بی ام و
واقعا زیباست
امتیاز کلی 5 از 5
o_O
سامان اذری
۱۰ مهر ۱۳۹۴قیمت جهانیش حدود 680 میلیون تومنه
تو ایران بالای 1.5 میلیارد به فروش میرسه
اخه چرا???
مگه قرار نبود ماشینهای هایبرید تو ایران تعرفه اش صفر بشه ??
آرمااااان
۱۱ مهر ۱۳۹۴اره الکی مثلا قرار بود،ولی مهمترین دلیلش اینه که اینجا ایــــــــــــــــــرانه
یکی میاد یه فراری458 میاره خودشم قیمت 8 میلیاردو میزنه روش،یکی میاد برا اولین بار یه i8 باقیمت خیــــــــلی زیاد 140 هزار دلار میخره میاره ایران پلاک میکنه 3 میلیارد قیمت میزاره روش
محسن96
۱۰ مهر ۱۳۹۴سه سیلندر اونم 1500 سی سی ببین چی کارش کردن که 231 اسب بخار ازش بیرون میکشن!!!!!!!
اون وقت ایران خودرو هنوز تصمیم نگرفته موتور پژو پارس 1800 کنه یا 1600!!!!!
محمدرضا
۱۰ مهر ۱۳۹۴من اگر این قدر پول داشتم به شدت بین این و محصولات تسلا می موندم.فعلا چون این قدر پول ماشین ندارم خیالم راحته!
مهمان
۱۰ مهر ۱۳۹۴بی ام و i8 در ایران متوسط 2.5 میلیارد تومان قیمت دارد!
دوستان یادتون نره کمپین را حمایت کنید.من خودم ساکن اصفهان هستم و الآن رکود بر بازار خودرو اصفهان غالب شده ؛ به گونه ای که تمام بنگاه دارها قیمت هایشان را برداشته اند و با مشتری همه جوره می خواهند کنار بیایند ؛ ولی با این حال مشتری نیست.اگر چند ماهی تحمل بیاورید کمپین پیروز می شود و بازار خودش را با مشتریان خود تطابق خواهد داد.
یادتان باشد که برای اقتصاد هر ثانیه مهم هست و این یعنی هر ثانیه ای که شما تحمل بیاورید یه قدم به پیروزی نزدیک می شوید.
ضمنا موتورسیکلت های بدون کیفیت و البته گران هم جز این لیست ممنوعه قرار دهید.
رهگذر
۱۰ مهر ۱۳۹۴چقدر بد سلیقه بوده داشبوردشو کثیف کرده چقدر!!!
Amirsz
۱۰ مهر ۱۳۹۴تو یکی از نمایشگاهای انزلی دوتا گذاشته بودن قیمتش نزدیک 600 تا البته پلاک انزلی ….محشره محشر
جنوب
۱۰ مهر ۱۳۹۴سپاس از سام کاویانی گرامی
من هیچوقت طراحی داخلی بی ام دبلیو به دلم نمیشینه
اما اینو اصلا نمیتونم ازش رد شم
این یه چیز فوق العادهس…قابل احترامه
سام
۱۰ مهر ۱۳۹۴با سلام
لطف داری دوست عزیز،انجام وظیفه بود.
afshin
۱۰ مهر ۱۳۹۴وقتی یه ادم یه شاهکار میبینه باید به افتخارش دست زد حالا هر شرکتی که میخواد باشه .با اینکه از بنز بیشتر خوشم میاد ولی i8 یه شاهکاره :)
احمد باقری
۱۰ مهر ۱۳۹۴طراحیش قشنگه، ولی این که بگیم بهترین طراحی، زیباترین طراحی و …، خودمون رو گول زدیم. فناوریهای خیلی خوبی در این ماشین هست، البته ایراداتی هم هست که در تخته گاز مطرح شد و این ماشین کاملا بررسی شد. اون لذت رانندگی که واقعا باید به راننده القا کنه رو نداره. از نظر طراحی هم اگر واقعا بخواهیم ببینیم به جز در پروانه ای شکل که در هر صورت اولین بار توسط بی ام دبلیو صورت نگرفته، من طراحی ماشین Mercedes AMG GT S رو واقعا قبول کردم، با اون روحیه تهاجمی و نمای جلوی بی نظیر. واقعا رو ح آدمو جلا میده، البته این ماشین بیام دبلیو در یک کلاس دیگه است.
mohsen
۱۰ مهر ۱۳۹۴ببخشید الان اینو چسبوندید به AMG GT S بعد مقایسه کردینو اخرم تو نتیجش بنز برنده شد!!!!!
عججججججببب یکی به من بگه چه ربطی داشت؟
Nissan...Japan
۱۰ مهر ۱۳۹۴درسته منم طراحی مرسدس بنز gts و اکورا nsx رو بیشتر قبول دارم.اصلا چراغای جلو و شبکه های جلوی بی ام دبلیو به سوپر اسپرت بودن نمیاد واقعا نمیدونم چرا بعضی از دوستان انقدر با ابو تاب تعریف میکنن؟!بهترین ماشین قرن و نمیدونم بی همتا و…یکم اغراق آمیزه.
mohsen
۱۱ مهر ۱۳۹۴الان احساس نمیکنین این سوپر اسپورت نیست؟؟
احمد باقری
۱۰ مهر ۱۳۹۴به نظرم شورولت ولت کارایی بهتری داره، البته با توجه به قیمت و امکانات.
mohsen
۱۱ مهر ۱۳۹۴ببخشید مقاله در مورد BMW i8 بود نه تویوتا پریوس هیبریدی که بخاین با شورولت ولت مقایسه کنید
Archi KHAN
۱۰ مهر ۱۳۹۴i8 و تسلا s نقطه عطف خودروسازی نوین هستن
روزی از اونها یاد خواهد شد ، مانند مناسبت اختراع ماشین بخار …
محمدحسین
۱۰ مهر ۱۳۹۴عالی بود سام جان ترجمهت… درود
سام
۱۰ مهر ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم محمد حسین عزیز،لطف داری شما
ارادت
mohsen
۱۰ مهر ۱۳۹۴الان یه عده میان میگن به زود مستهلک شدن قطعات معروفه!!!!
ممنون از جناب کاویانی
سام
۱۱ مهر ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم محسن عزیز،لطف داری شما
Danial
۱۱ مهر ۱۳۹۴فکر کنم هر عاشق ماشینی واقعاً آرزو داشته باشه یک بار پشت این ماشین بشینه من که هر روز از جلوی گالری عزیز (تهران-عباس آباد) رد میشم و این دو نوگل تازه شکفته باغ تلکنولوژی رو با چشمام دنبال میکنم… اسن ی وزی…
چند ورز پیش یکی از بچه های نمایشگاه سر مفتح سفیدش رو آورده بود بیرون فک کنم اومده بود دور دور شایدم میخواسته بفرشتش نمیدونم اما باور کنید همه ماشین ها با چند متر فاصله ازش حرکت میکردن خخخخخخخخخ واقعاً جذابه واقعاً…
ادامه تحریم
۱۱ مهر ۱۳۹۴نظر منه خیلی زشته
mohsen
۱۱ مهر ۱۳۹۴فکر کنم به نظر شما خوشگل بعضی ماشیناس که 2 متر چراغ داره
saeid
۱۱ مهر ۱۳۹۴نمادی از هنر ، علم ، تکنولوژی و مهندسی انسان قرن 21. چه چیزی آفریده. دمش گرم.
حامد
۱۲ مهر ۱۳۹۴تسلا مدل S از هر جهت برتر است.
mohsen
۱۲ مهر ۱۳۹۴احساس نمیکنین این یه ماشین هیبریدی هست و به نظر من بیشتر از اینکه باهاش به فکر محیط زیست باشی میتونی حال کنیو خیلیم دنبال پریز نباشی تو خیابونا چون خودش برقشو راستو ریس میکنه و تسلا بیشتر یه ماشین شارژی که پره باتری و طرفدار محیط زیستو سوختو هدر ندهیمو ایناس
پس نمیشه این دو ماشینو خیلی مقایسه کرد
P.G
۱۳ مهر ۱۳۹۴دوست من بهتره برى راجب تسلا بیشتر تحقیق کنى تا ببینى سدان تسلا که به قول شماها جارو برقیه شتابش از همین ماشین اسپرت هیبریدى کم نداره و از نظر مسافت و سرعت هم کاملا با این ماشین رقابت میکنه با اینکه تمام الکتریکیه!
به نظر من تکنولوژى تسلا بالاتر از این ماشینه
mohsen
۱۳ مهر ۱۳۹۴چشم اگه پیداش کردمو خیابونم پریز بودو شارژش وقتی میرونم تموم نشد حتما
اخه واقعا چه لزومی داره ماشین هیبریدی رو بزاره ادم بره سراغ جارو برقی
اصلا چه لزومی داره وقتی مهندسیه بی نقص بعضی کار خونه ها کاری میکنه حجم بالا و قدرت زیاد با مصرف کم یه جا باشن سراغ این مدل ماشینا بریم حالا تو هایپر کار ها فرق میکنه
وحید 19.75
۱۳ مهر ۱۳۹۴من یه مطلب خوندم صد تا کامنت اگه نخوام اغراق کنم یه لحظه فکر کردم بی ام دبلیو و نیسان برای ایرانن اینقدر غیرتی حرف میزنید ادم میترسه نظر بده . تازه قرار نیست که یه ماشین رو همه دنیا ستایش کنن حالا هر چقدر هم مهندسی بالا داشته باشه . پشتش هم که نشستید اینجور نقد میکنید . سواری و سرعت شتاب راحتی اسب بخار یه حرفه لذت رانندگی یه حرف دیگه . طرف دار هیچ شرکتی هم نیستم ولی علاقه دارم به ماشین های ماسکل امریکایی یعنی اگه اینو بزارن جلوم و یه دوج چلنجر هم بزارن بگن فقط حق داری یه دور بزنی چلنجر رو بر میدارم این یعنی علاقه نه این که اون ماشین رو زیر سوال ببرم . همین دیگه حرف خاصی ندارم
Ali Reza
۲۰ مهر ۱۳۹۴کاشکی از این ماشینای آینده بیشتر بسازن
Ali Reza
۲۴ مهر ۱۳۹۴واقعا خودروی آینده