نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵: بامو طی سنت این چند ساله اخیر، خودروهای ایمنی یا مارشال مسابقات موتوجیپی را تأمین میکند. اما امسال، خودروی M4 درنظر گرفته شده برای این منظور، از فنآوریهایی سود میبرد که میتواند بهزودی روی خودروهای تولیدی این شرکت نیز پیاده شوند.
کوپه M4 ویژه مسابقات MotoGP از یک سیستم تزریق آب در کلکتور برای کاهش دمای احتراق موتور استفاده میکند. این عمل باعث بهبود عملکرد و گشتاور از طریق افزایش چگالی هوای سرد ورودی و افزایش اکسیژن قابل اشتعال در محفظه موتور میگردد. در عین حال، فشار حرارتی کمتر نیز به افزایش طول عمر قطعات منجر میشود. آب مورد استفاده در این سیستم در یک مخزن ۵ لیتری مجهز به پمپ آب، سنسور و دریچه قرار میگیرد و از یخ زدن نیز مصون است. به توصیه بخش M شرکت، این مخزن پیش از هر مسابقه باید پر شود. در رانندگی عادی، نیازی به پر کردن مخزن نیست و اغلب تخمین زده میشود که به ازای هر ۵ بار سوختگیری خودرو، یک بار نیاز به پر کردن مخزن باشد. احتمال میرود که این سیستم در M4 GTS نیز که در سال آینده معرفی میشود، بکار گرفته شود. با این وجود بهینهسازیهایی نیز همراه با وزن کمتر را روی آن شاهد خواهیم بود. بعلاوه در این خودرو از چراغهای لیزری جلو، OLED عقب، تعلیق اسپرت و موتور پرقدرتتر نیز استفاده خواهد شد. هرچند این اطلاعات هنوز رسماً تأیید نشدهاند. [jwplayer mediaid=”۱۰۴۸۳۲″] [دانلود ویدئو]۲۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
RETOLEX
۱۳ اسفند ۱۳۹۳هر کار کنی بی ام و همون اسپورت ساز قدیمی المانی هست
همیشه به فکر سریع و قوی تر کردن هست
ماشین اسپورت المانی=
1_پورشه
2_بی ام و
اﻭﺭﻧﮓ
۱۳ اسفند ۱۳۹۳من ایکس وان فسقلیش رو دارم خیلی حال می کنم باش دیگه اون بزرگاش که هیچی .
RETOLEX
۱۳ اسفند ۱۳۹۳از بی ام و انتظار بیشتری داشتم (در مورد x1)
X1 واقعا ماشین عالیی هست ولی بی ام و از این باید بهتر باشه
خرید مدل های 1.8 واقعا دیوونگی هست با همون قیمت میتونی راو 4 بخری
MOHAMAD TBAG
۱۳ اسفند ۱۳۹۳only bmw for ever ♥
احمدرضا ب ام و
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ب ام و داره با این پیشرفتاش دل من رو بیشتر میبره از بچگی عاشق ب ام و بودم و هستم و خواهم بود
saleh.cars.motorcycles
۱۳ اسفند ۱۳۹۳باریک ا…
کارشون درسته این آلمانها
RETOLEX
۱۳ اسفند ۱۳۹۳تو این کلاس ها ماشین امریکایی جاش خالیه
امریکایی ها کلاس های مخصوص به خودشون رو دارن
saleh.cars.motorcycles
۱۳ اسفند ۱۳۹۳بله جناب RETOLEX
واگه یک روز با Cadillac CTS V 2016 اینکارو بکنن وقبلش بدن Hennessey یک دستی به سرو روی موتورش بکشه تا قدرتشو همچون
Cadillac CTS V by Hennessey ویابیشتر ازاین افزایش بدن عالی میشه
البته خودروهای دیگر امریکایی زیادی هستند که میشه ازشون همچین استفاده هایی کردمثل محصولاتCHEVROLET.FORD.DODGE
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱۳ اسفند ۱۳۹۳چه ابهتی داره این m4 واقعا خوشکله با این رنگ.
ولی خودمونیم هیچکدوم از این سیستم تزریق آب زیاد سر در نیاوردیم و به حاشیه ها پرداختیم
RETOLEX
۱۳ اسفند ۱۳۹۳من اینو فهمیدم
اب سرد از همیشه به سیلند خیلی نزدیک تر هست
Hooman
۱۴ اسفند ۱۳۹۳منم یه کمی از کلی گویی جدیداً بدم میاد آخه کسی که این مقاله رو ترجمه کرده یعنی نمیتونست دو تا هم مطلب اضافی واسه سیستمش پیدا کنه
میدونین دقیقاً مثل مطلب مرسدس جی ۵۰۰ ۴*۴^۲ شد که اونجا هم در مورد سیستم محور پرتابلش هیچی اضافه ننوشته بود
انگار تهیه کنندگان این مقالات خیلی با حوصله نیستن یا کارشونو دوست ندارن
احسان(احسان سابق)
۱۳ اسفند ۱۳۹۳با این تعریفی که از این سیستم داده احتمالا میشه مشکلات محدودیت های گرمایشی موتورهای توربوشارژر و سوپرشارژر رو حل کرد
Ahmad..F12
۱۳ اسفند ۱۳۹۳سیستم عجیب و البته کاربردیه
خیلی جالبه برام
tadano
۱۴ اسفند ۱۳۹۳اگه کسی فهمید داستان چیه واسه ما هم بگه .
من دو تا نکته رو متوجه شدم یکی اینکه آب مصرف میشه و مورد دوم اینکه تو ویدئو پاشش آب مستقیم داخل هوای ورودی به داخل سیلندره ، البته به صورت طبیعی مقداری رطوبت داخل هوای ورودی به سیلندر هست ولی اگه حدس من درست باشه رطوبت اضافی مشکل ساز نمیشه؟
amin
۱۴ اسفند ۱۳۹۳آب همیشه برا تبخیر شدن گرمای اطرافشو جذب میکنه
اگه این آب ب صورت اسپری باشه هوا رو خنکتر میکنه
طرح جالبیه اما فقط برا من این سواله ک این آب باعث زنگ زدگی اجزای موتور نمیشه؟
bingo
۱۴ اسفند ۱۳۹۳فکر کنم ابتکار خاصی نباشه و در واقع همون اینترکولره .
آگه کسی فرقش رو میدونه بگه .
amin
۱۴ اسفند ۱۳۹۳اینتر کولر مثل رادیاتو آب عمی میکنه با این فرق که داخل محفظه شبکه ای بجای مایع از هوای ورودی استفاده میشه ک در واحد حجم سیال ورودی ب موتور مقدار بیشتری هوا مکش بشه و احتراق کاملتری بوجود بیاد اما تو این روش آب میپاشن ک هوای گرمو خنکتر کنه
اینتر کولر هم ی محمدودیتی داره
و توی اینتر کولر با کم کردن فشار هوا هم باعث خنک شدن میشن و هم اینکه وقتی سرعت بالا بره دما میاد پایین
اینتر کولرم معمولا زیر رادیاتور آب در جلوی ماشین نصب میشه
bingo
۱۴ اسفند ۱۳۹۳یعنی مستقیما آب تزریق میشه به محفظه سیلندر ؟!
در اینصورت به نظر میرسه چون ظرفیت ویژه گرمایی و دمای نهان تبخیر آب بالاست ، در نتیجه حین احتراق باعث اتلاف زیاد دما و در نتیجه احتراق ناقص بشه … به هر حال کار آلمانی ها درسته
tadano
۱۴ اسفند ۱۳۹۳مقدار آب تزریقی بسیار کمه چون در هر 5 بار سوختگیری نیاز به پر کردن مخزن هستش.
bingo
۱۴ اسفند ۱۳۹۳سیستم به این صورته که گازهای خروجی که مجددا توسط توربو شارژ با فشار بیشتر به محفظه احتراق هدایت میشه چون دمای بالایی داره چگالی و دانسیتش زیاده و در نتیجه در حجم بالا دارای مقادیر کمی از اکسیژن مشتعل نشده است که این امر واسه احتراق موثر پارامتر خوبی نیست واسه همین برای اینکه مقدار اکسیژن در واحد حجم رو افزایش بدن میان گازهای خارج شده از توربو شارژ رو با استفاده از چرخه آب و رادیاتور (اینتر کولر) خنک میکنند و بعد از اون به محفظه احتراق میفرستند تا اکسیژن بیشتر و در نتیجه احتراق کامل تری انجام بشه .
یه نکته بی زبط هم اینکه ” یاشاسین تراکتور” :)
bingo
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ببخشین یه اشتباه شد کامنتم رو به این صورت اصلاح میکنم :
سیستم به این صورته که گازهای خروجی که مجددا توسط توربو شارژ با فشار بیشتر به محفظه احتراق هدایت میشه چون دمای بالایی داره چگالی و دانسیتش پایینه و در نتیجه در حجم واحد دارای مقادیر کمی از اکسیژن مشتعل نشده است که این امر واسه احتراق موثر پارامتر خوبی نیست واسه همین برای اینکه مقدار اکسیژن در واحد حجم رو افزایش بدن میان گازهای خارج شده از توربو شارژ رو با استفاده از چرخه آب و رادیاتور (اینتر کولر) خنک میکنند و بعد از اون به محفظه احتراق میفرستند تا اکسیژن بیشتر و در نتیجه احتراق کامل تری انجام بشه .
amin
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ببخشید اما شما دقیقا میدونین توربو شارژر چطوری کار میکنه؟
توربو فقط حرکتش رو از گازهای خروجی میگیره و از طرف دیگه هوای ورودی رو اول ب اینتر کولر و بعدا ب محفظه احتراق میفرسته
ن اینکه گاز های خروجی رو دوباره ب محفظه احتراق بفرسته دوست عزیز
bingo
۱۴ اسفند ۱۳۹۳درسته من اشتباه کردم حق با شماست .
من یه لحظه تو ذهنم سیستم (EGR (Exhaust Gas Recirculation رو هم قاطی این موضوع کردم. اما به قول شما توربو شارژ فقط حرکتش رو از گازهای خروجی میگیره .
amin
۱۴ اسفند ۱۳۹۳راستی برای احتراق کاملتر هم سیستم کوئل دوبل و سنسور اکسیژن و map .mat. maf وچندتا سیستم و سنسور دیگه رو اختراع و بکار بردن
american muscle
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ولی خیلیام هنوز همون سوپر شارژرو استفاده میکنن.
رامتین
۲۸ اسفند ۱۳۹۳M4 شاید حتی بهتر از M6 لااقل در ظاهر باشه و کلا سری 4 سری جذابیه، هم در سدان و هم SUV.