این خودرو در شتاب صفرتاصد از M5 کنونی سریعتر است
بامو M550i XDrive هماکنون تا زمان معرفی M5، بالاترین مدل و پرچمدار موقت خانوادهٔ نسل جدید سری ۵ محسوب میشود. همانطور که از نامش مشخص است، این سدان عملکرد بالای بامو بهصورت استاندارد مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک بوده و از پیشرانهٔ آشنای ۴.۴ لیتری V8 بایتوربو استفاده میکند که در این مدل ۴۵۶ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
به لطف استفاده از یک موتور V8 توانمند و کاهش وزن قابلتوجهی که بهوسیلۀ استفاده از پلتفرم جدید CLAR به دست آمده است، سری ۵ جدید در نسخهٔ اسپرت M550i XDrive در کمتر از چهار ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد که حداقل ۰.۲ ثانیه سریعتر از M5 کنونی است. البته جای تعجب نیست که بامو با نصب یک محدودکنندهٔ الکترونیکی حداکثر سرعت آنرا روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود کرده باشد.
همچنین بامو بهتازگی مجموعهٔ تصاویر کاملی از M550i XDrive منتشر کرده است. البته هنوز تصاویری از نسخهٔ مخصوص بازار ایالاتمتحده در دسترس نیست اما این نسخهٔ تفاوتی با نمونهٔ اروپایی که تصاویر آنرا در اینجا مشاهده میکنید ندارد بهجز چراغهای نشانگر جانبی که در ایالاتمتحده اجباری هستند. سری ۵ جدید تجسم کاملی از طراحی تکاملی است که البته در مدل M550i XDrive لباسی اسپرت بر تن کرده است. این طراحی اسپرت خارجی با طراحی ظریف و لوکس داخلی ترکیب و تلاش شده که بهترین نوع از هردوی آنها ارائه گردد.
M550i XDrive به لطف تجهیز به سیستم تعلیق اسپرت تطبیقی، به میزان ۱۰ میلیمتر ارتفاع کمتری نسبت به دیگر مدلهای سری ۵ دارد و بهصورت استاندارد با رینگهای ۱۹ اینچی عرضه میشود. همچنین مجموعهای از رینگهای ۲۰ اینچی نیز بهصورت سفارشی برای این خودرو ارائه میشود. هردوی این مجموعه رینگها به رنگ خاکستری مات هستند. تریمی مشابه رینگها نیز در جلوپنجره، ورودیهای هوای جلو و پوشش روی آینههای جانبی بکار رفته است درحالیکه خطی براق هم در اطراف پنجرهها کار شده است.
برای تمایز بیشتر این مدل از دیگر اعضای خانوادهٔ سری ۵، بامو برای آن از کالیپرهای ترمز M اسپرت آبیرنگ و لوگوی M Power در داخل و خارج استفاده کرده است تا همه بدانند تا این یک سری ۵ معمولی نیست. در عقب هم یک سیستم اگزوز اسپرت با چهار سر اگزوز به چشم میخورد که بیتردید صدای هیجانانگیز M Power را تولید میکند.
برای داخل M550i XDrive چرم داکوتای مشکی با دوخت آبی بهصورت استاندارد ارائه میشود و امکان سفارش چرم ناپا هم وجود دارد. همچنین در داخل سایر تجهیزات و ویژگیهای M Power مانند فرمان، پدالها و کفپوشها بکار رفته است. هنوز قیمت M550i XDrive اعلام نشده است اما بامو گفته است که این خودرو در بهار ۲۰۱۷ در ایالاتمتحده عرضه شده و پیش آن قیمتش اعلام خواهد شد.
بااینحال اگر هنوز هم ترجیح میدهید برای نسل جدید M5 صبر کنید، باید گفت بهاحتمالزیاد این خودرو تا پایان سال آینده یا اوایل ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد. M5 جدید هم بهصورت استاندارد مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive خواهد بود اما بهسادگی با فشردن یک دکمه میتوان آنرا به سدانی دیفرانسیل عقب تبدیل کرد. این ویژگی به نظرتان آشنا میرسد؟ درست است؛ رقیب اصلی M5 یعنی مرسدس بنز E63 AMG دارای حالت دریفت است که همین کار را انجام میدهد.
بهنام طیبی
۱ دی ۱۳۹۵اگه میلیون ها دلار داشته باشیم چه لذت هایی با چه خودروهایی بی نظیری تجربه میکنیم
The Grand Tour
۱ دی ۱۳۹۵اره والا ولی حالا که نداریم.
ASTON MARTIN
۱ دی ۱۳۹۵سدان خوبیه برا وقتایی که میخای با دلبر تشکیل خانواده بدی و همچنان نمیخای کوپه ی سوپر اسپورتتو از دست بدی :D
TRX
۱ دی ۱۳۹۵دلبر :)))
این خودش دلبره دلبر میخوایم چیکار با این دلبر
ASTON MARTIN
۱ دی ۱۳۹۵راستی دوستان یه چیزیو هیچ وقت درک نکردم
چرا خیلی از خودروهای اسپرت محدودیت 250 تایی دارن؟ علت “دقیقش” چیه؟ :|
elemento
۱ دی ۱۳۹۵علتش “دقیقا” امنیته !! ???
ASTON MARTIN
۱ دی ۱۳۹۵ینی ماشین تو سرعته بالای 250 تا آن استیبل میشه؟
elemento
۱ دی ۱۳۹۵نه
آئودی و بنز و ب ام و، هر توافقی با هم دارند که حداکثر سرعت ماشین هاشون رو 250 کیلومتر یا 155 مایل باشه.
اصلا بحث ناپایدار شدن نیست. مثلا +Audi R8 V10 بطور الکترونیکی روی 250 تا محدود شده ولی با شکستن قفل کامپیوتری تا 320 تا هم به راحتی میره. بقیه ی ماشین ها هم همینطورن
علتش توافقی هست که این 3 خودروساز چندین ساله برای بالا بردن امنیت جاده ها و کاهش تلفات وضع کردن.
تو آلمان هم فقط چند اتوبان محدود هستند که میتونی هر چقدر میخوای تند بری.
سرعت بالا همیشه خطرناکه. کسی که S65 Amg داره اگر تصادف کنه ممکنه خودش طوریش نشه ولی 2 نفر بیچاره ی دیگه که سوار یک فیات500 شدن رو به کشتن میده.
ASTON MARTIN
۳ دی ۱۳۹۵مرسی از توضیحاتت داداش
mohsen
۲ دی ۱۳۹۵به نظرم بیشتر از اون نیاز نیست
اینجا نیس که میری یه پژو بخری طرف میگه داداچچچچ 200 تا رو پر میکنه
اخه 200 و میخوام با پژو چیکار؟
ASTON MARTIN
۱ دی ۱۳۹۵اون امکانه تغییر دیفرانسیل به دیف عقبش منو کشته :)
Mori Ca.
۱ دی ۱۳۹۵باید المان های اسپورت -طبق سلیقه ی خواص آلمانی-بیشتری برای متمایز کردنش از سری ۵ِ لوکس میداشت.. حد اقل رنگ آمیزیه خواص..
حامد
۱ دی ۱۳۹۵قراره M5 جدید چه هیولایی باشه؟!
GOD BLESS AMERICA
۱ دی ۱۳۹۵اخیرا دارم به بی ام و علاقهمند میشم، اما مثل بنز از و آئودی و دیگر آلمانی ها از محدودیت سرعت 250 کیلومتر روی نسخه های قدرتمند متنفرم و اینو یه جور کم فروشی میدونم.
nima
۲ دی ۱۳۹۵از حق نگذریم آلمانی ها به لحاظ تکنولوژی چندین سال از بقیه جلوتر هستند