وبسایت BMWBlog که از منابع نزدیک به بامو است بهتازگی طی گزارشی اعلام کرده است که بهاحتمالزیاد در نسل آیندهٔ سری ۳، نسخهٔ گرن توریزمو تولید نخواهد شد. این منبع در گزارش خود گفته است که هنگامیکه نسل جدید بامو سری ۳ با کد G20 در سال ۲۰۱۸ معرفی گردد، ممکن است یکی از اعضای خانوادهٔ خود را از دست بدهد که آن نسخهٔ گرن توریزمو خواهد بود. به گفتهٔ منابع معتبر، با توجه به اینکه سری ۳ گرن توریزمو تا حدودی با سری ۴ گرن کوپه جایگزین شده است، بهاحتمالزیاد از رده خارج خواهد شد.
همین منابع میگویند که بامو متوجه چالش فروش این دو مدل در کنار یکدیگر شده است و به همین دلیل تصمیم گرفته فقط به تولید یکی از آنها ادامه دهد. این گزارش در ادامه میگوید که سری ۴ گرن کوپه رسماً جای سری ۳ گرن توریزمو را در سبد محصولات بامو خواهد گرفت. البته ما نمیدانیم که این اتفاق چگونه رخ خواهد داد چراکه این دو مدل دقیقاً یک گروه خاص از خریداران را هدف قرار ندادهاند. سری ۳ گرن توریزمو یک لیفتبک جادارتر و کاربردیتر از نسخهٔ معمولی سدان سری ۳ است درحالیکه سری ۴ گرن کوپه، یک نمونهٔ اسپرت با فرمی کوپه و خط سقفی منحنی است.
بااینحال سری ۳ گرن توریزمو با وجود برخورداری از طراحی اسپرت و زیبا همواره زیر سایهٔ سری ۳ و سری ۴ قرار داشته است. این در حالی است که برای کسانی که خواهان یک سری ۴ با دو در اضافه و کاربرد بیشتر هستند نیز سری ۴ گرن کوپه انتخاب جذابی خواهد بود. توقف تولید سری ۳ گرن توریزمو میتواند بدین معنا باشد که نسل آیندهٔ سری ۳ تنها بهصورت سدان در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد چراکه گزارشاتی نشان میدهند که بامو قصد دارد عرضۀ نسخهٔ استیشن سری ۳ را هم در ایالاتمتحده متوقف کند.
بااینحال هرچند گزارشهایی نشان از بازنشستگی پیش از موعد سری ۳ گرن توریزمو دارند، اما برادر بزرگتر این خودرو یعنی سری ۵ گرن توریزمو چنین وضعیتی نخواهد داشت زیرا طبق گفتههای اخیر، این خودرو به خانوادهٔ سری ۶ منتقل شده و لوکستر و پالایششدهتر از قبل خواهد شد که این موارد بهوضوح در برچسب قیمتی آنهم منعکس خواهند شد. در حال حاضر پروتوتایپهای سری ۶ گرن توریزمو در موارد متعددی در حال آزمایش دیده شدهاند و انتظار میرود رونمایی رسمی آن در نیمهٔ دوم سال جاری صورت گیرد. این اتفاق احتمالاً در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر روی خواهد داد.
از سوی دیگر، گفته میشود نسل بعدی بامو سری ۳ نیز با کد G20 دارای طراحی تازه و رادیکالی خواهد بود و در سال ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد. همچنین قرار است نسل جدید سری ۴ هم تنها یک سال بعد در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت معرفی گردد. برخی منابع میگویند نسل آیندهٔ سری ۳ از طراحی پیشرویی برخوردار خواهد بود و همچنین نسبت به نسل فعلی لوکستر خواهد بود. استفاده از کروم در این خودرو انتخاب مناسبی جهت ارائهٔ یک طراحی لوکس و اسپرت در کنار هم است.
نسل جدید سری ۳ تقریباً ابعاد یکسانی با نسل کنونی F30 خواهد داشت بهاستثنای فاصلهٔ محوری آن که ۷ سانتیمتر کشیدهتر خواهد شد. همانطور که اشاره شد نسل آیندهٔ بامو سری ۳ طی سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد و تا قبل از پایان سال به بازار عرضه خواهد شد. انتظار میرود نسخهٔ استیشن آنهم چندی بعد و در اوایل سال ۲۰۱۹ معرفی گردد. بدین ترتیب سری ۳ دریکی از سختترین و رقابتیترین سگمنتهای خودرویی امروزه، همچنان بهعنوان پرفروشترین محصول بامو انجاموظیفه خواهد کرد.
منابع: BMWBlog & Motor1
X6
۱۸ دی ۱۳۹۵بهتر
"Amir"
۱۸ دی ۱۳۹۵باید واقع بین بودن ، سری ۳ گرن توریزمو از اول باید میرفت کنار ، کلا مدلای گرن توریزموی فعلی زیادی حجم دارن احساس میکنم
Mostafa
۱۸ دی ۱۳۹۵همین سری 3 فعلی از کلاس سی بهتره
نسخه بعدیش که مرسدس رو پودر میکنه
nikola
۱۸ دی ۱۳۹۵فعلا که 100 ساله ما پودری ندیدیم.
سهیل
۱۹ دی ۱۳۹۵دیگه دوران تاخت و تاز بنز تموم شده
چندین مدل ب ام و تولید شدن که بنز عمرا بتونه تولید کنه
بنز هم به نوبه خودش مدل خوب داره اما درکل ب ام و موفق تره توی نسل حال
saeid
۱۹ دی ۱۳۹۵بسم حق
سلام سهیل جان
من خیلی بی ام و رو دوس دارم
اما در این حد بی انصافی در مورد بنز فک نکنم روا باشه
طرفداری خوبه اما یکم بی طرفانه تر از عیب و ایراد رغیب صحبت کن
:)
فريد
۱۹ دی ۱۳۹۵فعلا که اس کلاس جی کلاس کلا تو شاسی بلندا بنز از بی ام وه خیلی سرتره و سی کلاس جدید هم چند برابر سری سه لوکسه اما بی ام وه اسپورت تره کلا نمیتونی بگی بی ام وه بهتره
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۹ دی ۱۳۹۵اتفاقا بهتر شد.
دیگه نمیتونستم این اسامی رو حفظ کنم !
مدل هایی که خیلی شبیه هم هستند باید ادغام بشن.