این روزها بامو با طراحی جلوپنجرهٔ عظیمی در نسل جدید مدلهای M3 و M4 جنجال زیادی در بین طرفداران خود به راه انداخته و البته با انتقادات زیادی هم مواجه شده است اما به نظر میرسد طراحیهای بحثبرانگیز باواریاییها به اینجا ختم نمیشود و این شرکت در آینده بازهم میخواهد علاقهمندان را شگفتزده کند. بامو هماکنون در حال توسعهٔ کراساوور جدید X8 است که بالاتر از X7 قرار خواهد گرفت و نمونههای در حال آزمایش آن با پوششهای استتاری سنگین دیده شدهاند. در پروتوتایپهای این کراساوور جدید دقیقاً مثل نسل آیندهٔ سدان پرچمدار سری ۷، چراغهای جلو به میزان قابلتوجهی پایینتر از مکان معمول قرار گرفتهاند که این موجب گمانهزنیهایی مبنی بر استفاده از چراغهای جلوی دوقسمتی در این دو خودرو شده است.
حال بر اساس جدیدترین تصاویر جاسوسی X8 و سری ۷ رندرهایی طراحی شده که بهتر میتواند زبان طراحی احتمالی جدید بامو را نشان دهد. در هردو خودرو جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بامو اندازهٔ بسیار بزرگی دارد که البته با توجه به مدلهایی مثل X7 و M4، دیدن این ویژگی در محصولات جدید خیلی تعجبی ندارد. موضوع اصلی اما همانطور که اشاره شد طراحی چراغها است که شامل چراغهای اصلی در پایین و دیلایتهای LED باریک در بالا میشود. البته به این رندرها باید با دیدهٔ تردید نگریست زیرا پوششهای استتاری پروتوتایپهایی که از X8 و سری ۷ جدید دیده شدهاند بسیار سنگین بوده و جزئیات چندانی را نشان نمیدهند ولی بااینحال احتمال اینکه بامو در محصولات آیندهٔ خود از این سبک طراحی استفاده کرده باشد وجود دارد هرچند که دوست داریم هرگز این اتفاق روی ندهد.
از طراحی جنجالی که بگذریم، سری ۷ جدید و X8 در بخش فنی هم خبرهای بزرگی را به همراه دارند. طبق گزارشها، نسخهٔ پرفورمنس X8 M در رأس برنامههای الکتریکیسازی بخش M بامو قرار دارد؛ بنابراین پیشبینی میشود این خودرو به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای بامو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز باشد تا خروجی ترکیبی آن به ۷۵۰ اسب بخار برسد. اگر شایعات صحت داشته باشند، این قویترین خودروی تولیدی تاریخ بامو خواهد بود. گفته میشود نسخهٔ معمولی X8 تا پایان سال ۲۰۲۱ معرفی شد که این یعنی باید در اواخر سال ۲۰۲۲ منتظر نسخهٔ M آن باشیم.
از سوی دیگر، پرچمدار خانوادهٔ نسل بعدی سری ۷ هم نمونهای تمام الکتریکی خواهد بود که جایگزین مدل دوازده سیلندر کنونی میشود و بهاحتمالزیاد i7 M60 نام خواهد داشت. این خودرو حداقل به دو موتور الکتریکی مجهز خواهد بود که دستکم ۶۵۰ اسب بخار قدرت خواهند داشت. سری ۷ الکتریکی مجهز به جدیدترین تکنولوژی باطری بامو خواهد بود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن حداقل ۶۴۰ کیلومتر را برای آن فراهم خواهند کرد. انتظار میرود نسل جدید سری ۷ تا اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی شده و در اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود.
AMG.63
۸ آبان ۱۳۹۹بی ام و این کارو با خودت نکن ??
مزدا
۸ آبان ۱۳۹۹پشمام ریخت!!
امیدوارم جلو پنچره اس اینجوری نباشه
پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی
۸ آبان ۱۳۹۹خدایا چیکار می خواد بکنه این رندر ها خیلی زشتن نکن بی ام و نکن
no4
۹ آبان ۱۳۹۹من به نشانه اعتراض دیگه ب ام و نمیخرم :) :)
Alireza
۸ آبان ۱۳۹۹اشکودا در ضمن هیچ بعید نیست بی ام از طرح هایی با شباهت بسیار به این رندرها استفاده کنه x8 که از توی تصاویر جاسوسی هم مشخصه جلو پنجرش چقد بزرگه شبیه این کامیون دماغ دارا شده خاک تو سرشون که با این که میبینن این تیم طراحی داره گند می زنه هنوز ازش استفاده می کنن
علی آقا
۱۲ آبان ۱۳۹۹کامیون دماغ دارا رو خوب اومدی. ایول… :)
MR.JJ
۸ آبان ۱۳۹۹نکن لعنتی !!!
هنوز جای m3 , m4 درد میکنه
به جلو پنجره سری هفت عادت نکردیم
و سری دو گرن کوپه هم برای ما نامفهومه
مهرداد كمال
۸ آبان ۱۳۹۹نکن این کارو چراغای خودت تکن
AMG_73/JUST AMG/SLS/CLS/G////
۸ آبان ۱۳۹۹بی ام و توروخدا نکن
تو آبرو داری
اون لذتی که تو ماشینای تو هست تو هیچ ماشینی پیدا نمیشه
نکن این کارو
تو هونگچی نیستی?
no4
۸ آبان ۱۳۹۹به خدا من قشنگ تر ماشین طراحی میکنم !خیلی بیریخته !! :(
Khosrow
۸ آبان ۱۳۹۹وقتی پینک جاشو بده به اسنوپ اینا / اونم میشه این ..
net
۸ آبان ۱۳۹۹چراغهای دو تیکه خیلی بد هست مثل هیوندای کنا و جنسیس g80
mahdi-abdi
۸ آبان ۱۳۹۹یکی بیاد جلو اینارو بگیره
رامتین
۸ آبان ۱۳۹۹فکر نکنم در نهایت چنین طرحی را شاهد باشیم. به اندازه کافی ایراد گرفته شده!
AMG.63?
۸ آبان ۱۳۹۹فقط اون رندر بی ام و سری 7 نگاه کنید???
علی آقا
۱۲ آبان ۱۳۹۹به نظرم ب ام و به نقطه نهایی خلاقیت رسیده. فعلا تا ۳ یا ۴ سال آینده این طرحای عجیب غریب رو ارائه میده و بعد بر میگرده روی همون طراحی آشنای یکی دو سال پیش. با این کار هم الان خودشو از بن بست بیرون میاره هم اون موقع با کلی تبلیغ میاد میگه بازگشت به سنت ب ام و !!!