بی ام و

ب‌ام‌و عجله‌ای برای کنار گذاشتن پیشرانه‌های درون‌سوز ندارد

مرسدس بنز قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود درحالی‌که آئودی از سال ۲۰۲۶ به بعد فقط خودروهای الکتریکی جدید معرفی خواهد کرد و تا سال ۲۰۳۳ به عرضهٔ اکثر مدل‌های درون‌سوز خود پایان خواهد داد؛ اما ضلع دیگر مثلث بزرگ ژرمن‌ها یعنی ب‌ام‌و عجله‌ای برای تمام الکتریکی شدن ندارد چون معتقد است که حیات پیشرانه‌های درون‌سوز همچنان می‌تواند ادامه داشته باشد. مدیر توسعهٔ ب‌ام‌و «فرانک وبر» در مصاحبه با اتو نیوز گفته است که انتقال به خودروهای الکتریکی یک شبه رخ نخواهد داد زیرا ابتدا باید به سؤالاتی پاسخ داد:

چه زمانی سیستم آمادهٔ پذیرش همهٔ این خودروهای الکتریکی است؟ آیا مردم آماده هستند؟ آیا سیستم آماده است؟ آیا زیرساخت‌های شارژ آماده است؟

علاوه بر این سؤالات، مسئلهٔ نیروی کار هم در این موضوع مطرح است زیرا ب‌ام‌و مثل بسیاری از خودروسازان، کارکنان زیادی در بخش توسعهٔ پیشرانه‌های سنتی دارد. البته این نیروی کار به‌تدریج به سمت الکتریکی‌ها سوق داده خواهند شد اما این فرایند پیچیده‌ای است و برای آموزش صحیح کارکنان به زمان زیادی نیاز خواهد بود. از سوی دیگر، قوانین آلایندگی یورو ۷ به‌سرعت در حال نزدیک شدن است و فرانک وبر آن‌را آخرین سرمایه‌گذاری بزرگ در پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی می‌داند. سرمایه‌ای که صرف تحقیق و توسعه برای مطابقت با قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی می‌شود، آیندهٔ نزدیک موتورهای درون‌سوز را تضمین می‌کند که این آینده حداقل تا پایان دههٔ جاری خواهد بود. البته تا آن زمان نُه سال دیگر باقی‌مانده و به گفتهٔ مدیر توسعهٔ ب‌ام‌و، فعلاً برای صحبت در مورد کنار گذاشتن موتورهای درون‌سوز زود است.

به گفتهٔ وبر، ب‌ام‌و نمی‌خواهد زود از بازار درون‌سوزها خارج شود و مردم را مجبور به خرید خودروهای الکتریکی کند خصوصاً اگر زیرساخت‌های شارژ برای پشتیبانی کافی از این خودروها فراهم نباشد. این در حالی است که باواریایی‌ها روی قوای محرکهٔ هیدروژنی هم سرمایه‌گذاری کرده‌اند و همه میدانیم که هم‌اکنون پُر کردن مخزن هیدروژن خودروها مسئلهٔ بسیار بزرگ‌تری نسبت به شارژ الکتریکی‌ها است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Sina10

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    درود بر ب‌ام‌و
    هر چیزی باید سر زمان و وقت خودش انجام بشه ، دلایل صحیحی هم اورده
    امیدوارم در برنامه هاشون مدل های M رو درونسوز نگه دارن مدل های غیر M ، نزد طرفداران خودرو برقی و درونسوزشون فرقی ندارن انچنان

  2. پیام

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (287 ديدگاه)

    بی ام و جان تو رو خدا بیا قبل مرگ پیشرانه های درون سوز یه سوپر اسپرت ناب با موتور V8 معرکه ات بده بیرون فکرشا بکنین وقتی رو یه سدان اونجوری جواب داده بره رو یه بدنه سبک و ایرودینامیک چه شود

    1. taha malek

      ۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (916 ديدگاه)

      وقتشه نسل جدید m1 بیاد

    2. Audi e_tron gt

      ۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      جلوپنجره چی ؟😁

  3. زیزیگولو

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار پروپاقرص بنزینیا هستم ولی برقی شدن همه محصولات یه راه بی برگشت هستش که همه کمپانیای خودروسازی ناگزیر به پیمودن اون هستن ….. دیرو زود داره ولی سوختو سوز نداره

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. حسین دهمرد

      ۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      درود تو اون مقاله فولکس نمیشد درباره ی دیزلی ها پاسخ بدم.
      شما گفتین:
      …ولی چیزی که مشخصه این هستش که آلایندگی بالاتری نسبت به بنزینیا دارن

      من فک میکنم بازم بخاطر ساختار مولکولیه گازوییله که تعداد بیشتری اتم کربن تو زنجیره ی مولکولیش داره در عوض بعد از واکنش تعداد بیشتری از مولکولها آزاد میشن با اکسیژن ترکیب میشن و حجم بیشتری رو تو محفظه ی احتراق اشغال میکنن که باعث فشار بالاتر و گشتاور بالاتر تو موتور دیزلی میشه.
      حتی اگر موتورهای بنزینی تبدیل به برقی ها بشن، دیزلی ها حالا حالا ها تو وسایل تجاری و ترانزیتی حضور دارن برای همین علاقه دارم بیشتر راجبشون بدونم.

      1. زیزیگولو

        ۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (6035 ديدگاه)

        👍👍👍👍

  4. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    فعلا انگار آلمانیا زیاد دوست ندارن محصولات پرفورمنسشون رو تمام برقی کنن

  5. Farzad

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    BMW یک غول انجین ‌سازی در تاریخ صنعت خودرو هست واقعا حیف که یه روز بخواد الکتریکی بشه ، کمپانی های زیادی هم به انجین هاش وابسته هستن و خرید میکنن که اکثرا هم انگلیسی هستن .

  6. حسین دهمرد

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    علاقمندان به پورشه کد موتور فلت تنفس طبیعی پورشه رو میدونید؟ میخوام درباره ش تحقیق کنم

    1. Farzad

      ۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      منظورت اون ۶ سیلندر ۴ لیتریه تخت هست که یکی از بهترین ۶سیلندهای تاریخه ؟ اسمش M97/74 هست .

  7. zeg

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    مگه دست خودشه؟
    چنان با اردنگی هلش بدن تو برقیا که خودشم نفهمه از کجا خورده
    البته این برا بی ام و خوبه چون مجبور به بازنگری تو طرح جلوپنجره های اخیر دراز و زشت میشه

    1. Sina10

      ۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      طراحای ب‌ام‌و هیچ حد و مرزی واسه زشت کردن یه ماشین نمیشناسن
      ب‌ام‌و iX و i4 بخوبی استعداد گند زدن و جلوپنجره غول آسا رو به راحتی به برقیا منتقل کردن و گفتن برقی سازی هیچ تاثیری روی این جلوپنجره نداره

      همین روزاست که سری ۷ جدید با طراحی باورنکردنی دیگه ، معیار های کلاس خودشو تغییر میده، البته فقط در زشتی😂

  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    این مطالب زرد برای سرگرم کردن مردمه، برعکس با سرعت دارن برقی میکنن…

    1. Sina10

      ۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      اتفاقا ب‌ام‌و در عمل هم نشون داده انچنان موافق برقی سازی نیست
      هنوز هیچ ماشین M (کامل ) برقی یا هیبرید نساخته
      M3 , M4 , M5 , M8 , X3 M , X4 M , X5M , X6M
      هیچکدوم
      و هنوزم برنامه برقی سازی کامل نداده بیرون ، مثل استلانتیس یا بنز یا ائودی و جگوار و …
      ولی از اون طرف سرمایه گذاری زیادی روی ماشینای برقی داره
      هیبرید های زیادی هم برای فروش داره

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        سینا جان من که نگفتم مخالف نیست! اتفاقا زمانی که اوایل تب این برقیا شروع شد ب‌ام‌و مخالف برقی شدن ماشینا در آینده بود اما بنز چیزی نگفت، اما خب همینکه الان کلی مدل برقی زده بیرون نشون دهنده اینه ب‌ام‌و هم دیگه مجبوره به اون سمت بره چاره ای نیست…

        1. Sina10

          ۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2429 ديدگاه)

          خب اینده همینه متاسفانه
          در بهترین حالت ایته که درونسوز هیدروژنی یا پیل سوختی موفق بشه که احتمالش کمه

        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          احتمالش کمه اونا موفق بشن،متاسفانه آینده دست این جارو برقی هاست…

  9. M PERFORMANCE

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خبر خیلی خوبیه
    ب ام و هم که از بهترین انجین سازان دنیاست و حرف نداره
    مخصوصا اون انجین ۶ سیلندر خطی که فوق العادس

  10. akrh78

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    هرچقدر که جلوپنجره هاشون رو زشت میسازن ولی تفکرات درستی دارن
    شبکه توزیع زیر میلیون ها ماشین برقی میزاد آروم و ملو پیش برن بهتره نه یهو خرکی همچیو برقی کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا