همه شما میدانید که افزایش قدرت به تنهایی برای رسیدن به قله راندمان و توانایی یک خودرو کافی نیست. در حالی که مدلهای M بامو همیشه به دارا بودن موتورهای بسیار پرتوان معروف بودهاند، از این پس فلسفه جدید کاهش وزن بهجای افزایش قدرت در اولویت برنامههای این سری قرار میگیرد.
بدین ترتیب نسبت قدرت به وزن خودرو همچنان رقم بالایی خواهد بود. مدلهای M3 و M4 جدید نشانههای این تفکر و منعکس کننده این استراتژی میباشند. با وجودی که این مدلها قویتر از مدلهای پیشین هستند، اما افزایش تنها در حد ۳ درصد میباشد یعنی قدرت از ۴۱۶ به ۴۲۷ اسب بخار رسیده است. با این حال، کاهش وزن تا ۸۰ کیلوگرم یا ۶ درصد میباشد. کاهش اندازه موتور شش سیلندر ۳.۰ لیتری با توربوشارژر دوقلو با کاهش وزن به کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای آلاینده CO2 نیز تا ۲۸ درصد کمک مینماید. اکنون با یک باک پر سوخت تا ۱۶۱ کیلومتر مسافت بیشتری را نسبت به قبل میتوان پیمود. برای کاهش وزن، آلومینیوم نقشی اساسی بازی میکند. قسمت جلو و کاپوت هر دو مدل آلومینیومی است. در ساختار شاسی و پیشرانه هم از منیزیوم و فیبر کربن استفاده شده است. بامو اکنون راههایی انحصاری برای تولید صنعتی و انبوه فیبر کربن دارد. کاستن از وزن میتواند روی دینامیک خودرو نیز تأثیر مثبتی داشته باشد. باید دید که این روند تا کجا ادامه پیدا میکند.۴۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
erfan
۱۱ تیر ۱۳۹۳bmw همیشه بهترینه
احسان آرسنالی
۱۱ تیر ۱۳۹۳همیشه نه ولی همیشه جزو بهترین هاست لزوما بهترین نیست
شاهین
۱۱ تیر ۱۳۹۳آفرین به BMW! اون رنگ تقریبا زیتونی چقدر
خوشگله! البته BMW با رنگ قرمز یه چیز دیگه اس!
امروز امتحانام تموم شد! سر جلسه به بغل دستیم
میگم برسونیا! میگه چیو؟!
گفتم سلام گرممو به عمّت!!! مرده شور کلیپسشو
ببرن! :D
PEUGEOT
۱۱ تیر ۱۳۹۳خدا بگم چی کارت نکنه شاهین با این الفاظت
یه کامنت سالم ازت ندیدم
PEUGEOT
۱۱ تیر ۱۳۹۳منم باهات هم نظرم شاهین
رنگ زیتونیش خیلی خوشگله
شاهین
۱۱ تیر ۱۳۹۳محمد میخوام حال و هواتون عوض بشه داداش.همش که غمگین نمیشه.گاهی خنده نیز لازم است.
“خنده طبیعی، فریاد موتور نیرومند بدن است”
PEUGEOT
۱۱ تیر ۱۳۹۳کامنتات خیلی قشنگن
شاهین
۱۱ تیر ۱۳۹۳مخلصم داداش.شرمنده میکنی.
خاوری مزراتی
۱۱ تیر ۱۳۹۳هه..شاهین جون طرف مونث بود کلیپس می بست؟ ای شیطون… :-)
شاهین
۱۱ تیر ۱۳۹۳خاوری جان رشته ی ما یه جوریه که تقریبا 90 درصد دخترن! تا شعاع 2 کیلومتری من،هیچ پسری یافت می نشود! :D
راستی داداش به جی میلت یه سر بزن.
جوان رو به موت
۱۱ تیر ۱۳۹۳احساس می کنم خیلی پرانرژی هستی شاهین جون. خیلی خوبه بقیه رو از این حالت در میاری. اگه جاهامون عوض می شد فکر کنم یه نفرم دیگه پدال نمیومد.
شاهین
۱۱ تیر ۱۳۹۳جوان جون باور کن اونی که ناراحته یه درد داره ولی اونی که میخنده هزار تا.
منم گرفتاری های خیلی زیادی دارم ولی اینجا که میام و با شما و دوستان تبادل نظر میکنم،اکثر مشکلاتم فراموش میشه.نمیخوام به دیگران انرژی منفی بدم.همین که یه نفر با خوندن کامنت من،خنده رو لبش بیاد واسم کافیه.
سیاوش
۱۲ تیر ۱۳۹۳دیروز تونیاوران یه سری 6 این رنگی دیدم شاهین جان واقعا دیدنی بودد….
navid
۱۱ تیر ۱۳۹۳bmwحرف نداره
hero
۱۱ تیر ۱۳۹۳m3 رو خیلی دوست دارم ولی m4 ؟! اینا که مثل همن!
ali-gtr
۱۱ تیر ۱۳۹۳عجب رنگی داری آبی خیلی قشنگه
mehran911
۱۱ تیر ۱۳۹۳باز هم هنر نمایی bmw . عجب فلزیه این منیزیم و بی ام و اولین شرکتی بود که از این فلز در ساختار ماشین استفاده کرد وبه دنبال اون پورشه فراری و … خصوصیت اصلی این فلز چگالی بسیااااااااار پایین اون هست
درکل درصنعت خودرو سازی فلزات آلومینیم تیتانیوم منیزیم و فولاد پر کاربرد ترین فلزات هستند واین است شاهکار باواریا
این کامنتو تقدیم میکنم به حمید جان که خیلی وقته نیست
mehran911
۱۱ تیر ۱۳۹۳اینو یادم رفت بگم دوستان اگر بخوانید مورد ودلیل استفاده از هر فلز رو در ماشین می تونم براتون توضیح میدم
شاهین
۱۱ تیر ۱۳۹۳مهران جان خوشحال میشیم بگی.فکر کنم دلیل اصلیش وزن پایین و ایمنی بالا و قیمت نسبتا مناسب باشه.درسته؟
mehran911
۱۱ تیر ۱۳۹۳بحث بسیااااار طولانیه ولی چون تو خواستی باشه
برای توضیح کامنت جدا میزارم
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۱۱ تیر ۱۳۹۳سلام مهران عزیز . ممنون که به یاد من هستی . کارت خیلی برام ارزشمند بود . زنده باشی
شاهین
۱۱ تیر ۱۳۹۳ممنون از مهران عزیز و سلام به دوست و برادر بزرگوار جناب حمید خان.داداش ارادت منو پذیرا باش.ارادت
mehran911
۱۱ تیر ۱۳۹۳اگه بدونی چقدر خوشحال شدم کامنتتو دیدم حمید جان هر وقت تونستی سر بزن دلمون برا کامنتات تنگ میشه
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۱۲ تیر ۱۳۹۳ممنونم شاهین و مهران عزیز . من کوچیک شمام. خیلی خیلی دوستتان دارم و به یادتونم چه پدال باشم یا نباشم . ارادت
صادق
۱۱ تیر ۱۳۹۳یعنی این کاری که BMW و چند شرکت دیگه دارن انجام میدن، به نظرم بهترین راه بالا بردن بازده موتوره
اگه به جای کم کردن وزن بخوای قدرت موتورو بالا ببری، هم هزینه نگه داری بالامیره،
هم در صورت لزوم، تعمییرات، زمان و هزینه ی بیشتری نیاز داره
هم مصرف سوخت بالا میره
هم موتور برای حمل بدنه ی سنگین تر باید بیشتر زور بزنه
هم…
آفرین BMW، آفرین
Ehsan
۱۱ تیر ۱۳۹۳این BMW یک جاذبه عجیب داره که آدم رو شیفته خودش میکنه ، انگار که این ماشین روح داره
عجب جمله ای نوشتم :-D
پلاک هاشون هم خیلی جالبه از بس توش حرف ام هست
جالبه که پلاک های این ها 7 کاراکتری است ولی پلاک کم نمی آورند ولی پلاک های ایران 8 کاراکتریست و تا چند ماه دیگه بیشتر نمیتوانند شماره پلاک صادر کنند بخصوص تهران
شاهین
۱۱ تیر ۱۳۹۳احسان جون پلاک های ما تا 200 میلیون خودرو رو میتونه جواب گو باشه.مثل اینکه احتمالش هست اگه پلاک تموم شد،حروف و اعداد رو جابجا کنن.
Ehsan
۱۱ تیر ۱۳۹۳اتفاقا همین چند وقت پیش خوندم پلاک برای تهران تا 30 یا 40 هزار تای دیگه نمیتونن صادر کنند رسیده به عدد 99 مشکل پلاک های ایران کم بودن حروفه
Ehsan
۱۱ تیر ۱۳۹۳قراره یکی از دو رقم سمت چپ کم بشه و به 3 عدد یکی اضافه بشه
شاهین
۱۱ تیر ۱۳۹۳واقعا؟! توی مجله نوشته بود تا چندین سال جوابگوئه ولی به نظرم کامنت تو درست تره.الان فکر کنم واسه تهران،99 رو میدن.راست میگی دیگه اگه اونم تموم بشه باید عوض بشه.ممنون داداش.
محسن
۱۲ فروردین ۱۳۹۴یعنی نتونستن یه پلاک درست کنن تا 10-15 سال جواب بده؟!
مهدی
۱۷ شهریور ۱۳۹۴دلیل اینکه پلاک های ما کم می آد اینه که فقط از یه حرفه الفبا توش استفاده می شه
چونکه اگه از عدد استفاده کنی فقط ده تا می تونی جای گذاری کنی (0تا9) اما اگه از حروف استفاده کنی مثلا توی فارسی سی و دو تا می تونی جای گذاری کنی (الف تا ی) پس با اضافه کردن یک حرف به پلاک ایرانی به ازای هر پلاک قدیمی می تونی بیست و دو تا پلاک جدید درست کنی پس عجیب نیست که اونا پلاک کم نمیارند
احمدرضا بی ام و
۱۱ تیر ۱۳۹۳واقعا جالبه آخه مدیر بی ام و گفته سری 7 جدید سبک ترین مدل در نوع خودش میشه
pouya
۱۱ تیر ۱۳۹۳عشقه ب ام و واقعا سواری باهاش لذت بخشه.
مخصوصا صدای نازش
mehran911
۱۱ تیر ۱۳۹۳از کدوم فلز در کجا استفاده میشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اول فولاد: از فولاد که بعنوان پر مصرف ترین فلز صنعتی در جهان مطرح است بدلیل استحکام بالا در ساخت اسکلت بدنه سیستم اگزوز خودرو محفظه ی داخلی موتور وسر سیلندر ها و محفظه سوخت عقب خودرو و قسمت هایی از سیستم تعلیق از فولاد ضد زنگ استفاده میشود البته دقت کنید که امروزه بدلیل وزن بالا ی فولاد خودرو ساز ها رو به استفاده از فلزات دیگر وفیبرکربن در ساختار خودرو آورده اند بعنوان مثال شرکت پورشه از فیبر کربن در ساخت اسکلت داخلی 918 استفاده کرده است و فراری و BMW هم از این راه برای کاهش وزن در قسمت های مختلف خودرو استفاده کرده اند
آلومینیوم:این فلز بدلیل چگالی پایین استحکام بالا ومقامت فوق العاده در برابر اکسید شدن و خوردگی به بهترین گزینه برای صنعت خودرو و هواپیماسازی تبدیل شده از این فلز در ساخت بدنه ی خارجی خورو قسمت خارجی موتور و امروزه در اکثر نقاط ماشین استفاده میشود
تیتانیوم:تیتانیوم همواره بعنوان یکی از زیباترین فلزات در جهان مطرح بوده از خصوصیات دیگر این فلز میشه به مقاومت فوق العاده ی این فلز اشاره کرد بد نیست بدونید این فلز حتی از فولاد مقاوم تر هست این فلز مثل آلومینیوم باایجاد یک لایه ی محافظ از خوردگی و خراشیدگی جلوگیری میکند در ضمن نقطه ی ذوب وجوش بالایی داره در مورد کاربرد این فلز میشه به ساخت سیستم اگزوز و میل لنگ و همواره برای قسمت های مختلف بصورت سفارشی مورد استفاده است راستی زمزمه هایی از ساخت موتور با تیتانیوم هم بگوش میرسه ولی بدلیل قیمت بالا این کار منتفی است .
منیزیم: اهمیت کاهش وزن باعث شده خیلی از خودرو ساز ها به فکر استفاده از این فلز بی نهایت سبک با چگالی بسیار پایین بکیفتن واولین شرکت بی ام و بود که با ساخت موتور دو جداره در قسمت میانیه موتور از منیزیم استفاده کرد وباعث کاهش وزن چشمگیر موتور شد ودلیل اصلیه برتریه موتور بی ام و در اینجاست وپورشه هم از رینگ های منیزیومی در 918 استفاده میکنه
راستی تشکر یادتون نره !!!!!
mehran911
۱۱ تیر ۱۳۹۳خیلی بیشتر از این میشد وارد جزئیات بشم دیگه حال تایپ نداشتم !!!دوستان اگه سوال دارن بپرسن
شاهین
۱۱ تیر ۱۳۹۳تشکر هم میکنیم! دستت درد نکنه داداش.اطلاعات خوبی بود ممنون.
احمدرضا بی ام و
۱۱ تیر ۱۳۹۳مهران دمت گرم داش
mehran911
۱۱ تیر ۱۳۹۳شاهین میلاد و احمدرضا جان اینا وظیفه است قربون همتون
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ تیر ۱۳۹۳درود .
ممنون مهران جان . عالی بود داداش . کارت واقعا ارزش داشت .
Ehsan
۱۱ تیر ۱۳۹۳سپاس مهران
تشکررررررررررررررررررررر
مجتبی(ساروی )
۱۱ تیر ۱۳۹۳وصیت میکنم بع از مرگم 200سال دیگه منو تو bmw m3پشت فرمون بشونن بعدشم بندازنم تو اقیانوس ارام
ASTON MARTin
۱۱ تیر ۱۳۹۳بی ام و لیاقتش بیشتر ازینا بود
سام
۱۱ تیر ۱۳۹۳با سلام مجدد
ب.ام.و یعنی اصالت،هویت،سرعت،وکیفیت.
امید
۱۲ تیر ۱۳۹۳محشره