بی ام و

تمرکز ب‌ام‌و روی کاهش وزن

همه شما می‌دانید که افزایش قدرت به تنهایی برای رسیدن به قله راندمان و توانایی یک خودرو کافی نیست. در حالی که مدل‌های M ب‌ام‌و همیشه به دارا بودن موتورهای بسیار پرتوان معروف بوده‌اند، از این پس فلسفه جدید کاهش وزن به‌جای افزایش قدرت در اولویت برنامه‌های این سری قرار می‌گیرد.

2015 BMW M3
۲۰۱۵ BMW M3
بدین ترتیب نسبت قدرت به وزن خودرو همچنان رقم بالایی خواهد بود. مدل‌های M3 و M4 جدید نشانه‌های این تفکر و منعکس کننده این استراتژی می‌باشند. با وجودی که این مدل‌ها قوی‌تر از مدل‌های پیشین هستند، اما افزایش تنها در حد ۳ درصد می‌باشد یعنی قدرت از ۴۱۶ به ۴۲۷ اسب بخار رسیده است. با این حال، کاهش وزن تا ۸۰ کیلوگرم یا ۶ درصد می‌باشد.
2015 BMW M3
۲۰۱۵ BMW M3
کاهش اندازه موتور شش سیلندر ۳.۰ لیتری با توربوشارژر دوقلو با کاهش وزن به کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای آلاینده CO2 نیز تا ۲۸ درصد کمک می‌نماید. اکنون با یک باک پر سوخت تا ۱۶۱ کیلومتر مسافت بیشتری را نسبت به قبل می‌توان پیمود.
2015 BMW M3 and M4 Press Drive Road America.
۲۰۱۵ BMW M3 and M4 Press Drive Road America
برای کاهش وزن، آلومینیوم نقشی اساسی بازی می‌کند. قسمت جلو و کاپوت هر دو مدل آلومینیومی است. در ساختار شاسی و پیشرانه هم از منیزیوم و فیبر کربن استفاده شده است.
2015 BMW M3 and M4
۲۰۱۵ BMW M3 and M4
ب‌ام‌و اکنون راه‌هایی انحصاری برای تولید صنعتی و انبوه فیبر کربن دارد. کاستن از وزن می‌تواند روی دینامیک خودرو نیز تأثیر مثبتی داشته باشد. باید دید که این روند تا کجا ادامه پیدا می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. erfan

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    bmw همیشه بهترینه

    1. احسان آرسنالی

      ۱۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      همیشه نه ولی همیشه جزو بهترین هاست لزوما بهترین نیست

  2. شاهین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    آفرین به BMW! اون رنگ تقریبا زیتونی چقدر

    خوشگله! البته BMW با رنگ قرمز یه چیز دیگه اس!

    امروز امتحانام تموم شد! سر جلسه به بغل دستیم

    میگم برسونیا! میگه چیو؟!

    گفتم سلام گرممو به عمّت!!! مرده شور کلیپسشو

    ببرن! :D

    1. PEUGEOT

      ۱۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (999 ديدگاه)

      خدا بگم چی کارت نکنه شاهین با این الفاظت
      یه کامنت سالم ازت ندیدم

      1. PEUGEOT

        ۱۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (999 ديدگاه)

        منم باهات هم نظرم شاهین
        رنگ زیتونیش خیلی خوشگله

        1. شاهین

          ۱۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          محمد میخوام حال و هواتون عوض بشه داداش.همش که غمگین نمیشه.گاهی خنده نیز لازم است.

          “خنده طبیعی، فریاد موتور نیرومند بدن است”

        2. PEUGEOT

          ۱۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (999 ديدگاه)

          کامنتات خیلی قشنگن

        3. شاهین

          ۱۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          مخلصم داداش.شرمنده میکنی.

    2. خاوری مزراتی

      ۱۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      هه..شاهین جون طرف مونث بود کلیپس می بست؟ ای شیطون… :-)

      1. شاهین

        ۱۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        خاوری جان رشته ی ما یه جوریه که تقریبا 90 درصد دخترن! تا شعاع 2 کیلومتری من،هیچ پسری یافت می نشود! :D
        راستی داداش به جی میلت یه سر بزن.

        1. جوان رو به موت

          ۱۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (12 ديدگاه)

          احساس می کنم خیلی پرانرژی هستی شاهین جون. خیلی خوبه بقیه رو از این حالت در میاری. اگه جاهامون عوض می شد فکر کنم یه نفرم دیگه پدال نمیومد.

        2. شاهین

          ۱۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          جوان جون باور کن اونی که ناراحته یه درد داره ولی اونی که میخنده هزار تا.
          منم گرفتاری های خیلی زیادی دارم ولی اینجا که میام و با شما و دوستان تبادل نظر میکنم،اکثر مشکلاتم فراموش میشه.نمیخوام به دیگران انرژی منفی بدم.همین که یه نفر با خوندن کامنت من،خنده رو لبش بیاد واسم کافیه.

    3. سیاوش

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (86 ديدگاه)

      دیروز تونیاوران یه سری 6 این رنگی دیدم شاهین جان واقعا دیدنی بودد….

  3. navid

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    bmwحرف نداره

  4. hero

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    m3 رو خیلی دوست دارم ولی m4 ؟! اینا که مثل همن!

  5. ali-gtr

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (498 ديدگاه)

    عجب رنگی داری آبی خیلی قشنگه

  6. mehran911

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    باز هم هنر نمایی bmw . عجب فلزیه این منیزیم و بی ام و اولین شرکتی بود که از این فلز در ساختار ماشین استفاده کرد وبه دنبال اون پورشه فراری و … خصوصیت اصلی این فلز چگالی بسیااااااااار پایین اون هست
    درکل درصنعت خودرو سازی فلزات آلومینیم تیتانیوم منیزیم و فولاد پر کاربرد ترین فلزات هستند واین است شاهکار باواریا
    این کامنتو تقدیم میکنم به حمید جان که خیلی وقته نیست

    1. mehran911

      ۱۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      اینو یادم رفت بگم دوستان اگر بخوانید مورد ودلیل استفاده از هر فلز رو در ماشین می تونم براتون توضیح میدم

      1. شاهین

        ۱۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        مهران جان خوشحال میشیم بگی.فکر کنم دلیل اصلیش وزن پایین و ایمنی بالا و قیمت نسبتا مناسب باشه.درسته؟

        1. mehran911

          ۱۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2114 ديدگاه)

          بحث بسیااااار طولانیه ولی چون تو خواستی باشه
          برای توضیح کامنت جدا میزارم

    2. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۱۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (645 ديدگاه)

      سلام مهران عزیز . ممنون که به یاد من هستی . کارت خیلی برام ارزشمند بود . زنده باشی

      1. شاهین

        ۱۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        ممنون از مهران عزیز و سلام به دوست و برادر بزرگوار جناب حمید خان.داداش ارادت منو پذیرا باش.ارادت

      2. mehran911

        ۱۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2114 ديدگاه)

        اگه بدونی چقدر خوشحال شدم کامنتتو دیدم حمید جان هر وقت تونستی سر بزن دلمون برا کامنتات تنگ میشه

        1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

          ۱۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (645 ديدگاه)

          ممنونم شاهین و مهران عزیز . من کوچیک شمام. خیلی خیلی دوستتان دارم و به یادتونم چه پدال باشم یا نباشم . ارادت

  7. صادق

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    یعنی این کاری که BMW و چند شرکت دیگه دارن انجام میدن، به نظرم بهترین راه بالا بردن بازده موتوره

    اگه به جای کم کردن وزن بخوای قدرت موتورو بالا ببری، هم هزینه نگه داری بالامیره،
    هم در صورت لزوم، تعمییرات، زمان و هزینه ی بیشتری نیاز داره
    هم مصرف سوخت بالا میره
    هم موتور برای حمل بدنه ی سنگین تر باید بیشتر زور بزنه
    هم…

    آفرین BMW، آفرین

  8. Ehsan

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    این BMW یک جاذبه عجیب داره که آدم رو شیفته خودش میکنه ، انگار که این ماشین روح داره
    عجب جمله ای نوشتم :-D

    پلاک هاشون هم خیلی جالبه از بس توش حرف ام هست
    جالبه که پلاک های این ها 7 کاراکتری است ولی پلاک کم نمی آورند ولی پلاک های ایران 8 کاراکتریست و تا چند ماه دیگه بیشتر نمیتوانند شماره پلاک صادر کنند بخصوص تهران

    1. شاهین

      ۱۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      احسان جون پلاک های ما تا 200 میلیون خودرو رو میتونه جواب گو باشه.مثل اینکه احتمالش هست اگه پلاک تموم شد،حروف و اعداد رو جابجا کنن.

      1. Ehsan

        ۱۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        اتفاقا همین چند وقت پیش خوندم پلاک برای تهران تا 30 یا 40 هزار تای دیگه نمیتونن صادر کنند رسیده به عدد 99 مشکل پلاک های ایران کم بودن حروفه

      2. Ehsan

        ۱۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        قراره یکی از دو رقم سمت چپ کم بشه و به 3 عدد یکی اضافه بشه

        1. شاهین

          ۱۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          واقعا؟! توی مجله نوشته بود تا چندین سال جوابگوئه ولی به نظرم کامنت تو درست تره.الان فکر کنم واسه تهران،99 رو میدن.راست میگی دیگه اگه اونم تموم بشه باید عوض بشه.ممنون داداش.

        2. محسن

          ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (249 ديدگاه)

          یعنی نتونستن یه پلاک درست کنن تا 10-15 سال جواب بده؟!

    2. مهدی

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      دلیل اینکه پلاک های ما کم می آد اینه که فقط از یه حرفه الفبا توش استفاده می شه
      چونکه اگه از عدد استفاده کنی فقط ده تا می تونی جای گذاری کنی (0تا9) اما اگه از حروف استفاده کنی مثلا توی فارسی سی و دو تا می تونی جای گذاری کنی (الف تا ی) پس با اضافه کردن یک حرف به پلاک ایرانی به ازای هر پلاک قدیمی می تونی بیست و دو تا پلاک جدید درست کنی پس عجیب نیست که اونا پلاک کم نمیارند

  9. احمدرضا بی ام و

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    واقعا جالبه آخه مدیر بی ام و گفته سری 7 جدید سبک ترین مدل در نوع خودش میشه

  10. pouya

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    عشقه ب ام و واقعا سواری باهاش لذت بخشه.
    مخصوصا صدای نازش

  11. mehran911

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    از کدوم فلز در کجا استفاده میشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اول فولاد: از فولاد که بعنوان پر مصرف ترین فلز صنعتی در جهان مطرح است بدلیل استحکام بالا در ساخت اسکلت بدنه سیستم اگزوز خودرو محفظه ی داخلی موتور وسر سیلندر ها و محفظه سوخت عقب خودرو و قسمت هایی از سیستم تعلیق از فولاد ضد زنگ استفاده میشود البته دقت کنید که امروزه بدلیل وزن بالا ی فولاد خودرو ساز ها رو به استفاده از فلزات دیگر وفیبرکربن در ساختار خودرو آورده اند بعنوان مثال شرکت پورشه از فیبر کربن در ساخت اسکلت داخلی 918 استفاده کرده است و فراری و BMW هم از این راه برای کاهش وزن در قسمت های مختلف خودرو استفاده کرده اند
    آلومینیوم:این فلز بدلیل چگالی پایین استحکام بالا ومقامت فوق العاده در برابر اکسید شدن و خوردگی به بهترین گزینه برای صنعت خودرو و هواپیماسازی تبدیل شده از این فلز در ساخت بدنه ی خارجی خورو قسمت خارجی موتور و امروزه در اکثر نقاط ماشین استفاده میشود
    تیتانیوم:تیتانیوم همواره بعنوان یکی از زیباترین فلزات در جهان مطرح بوده از خصوصیات دیگر این فلز میشه به مقاومت فوق العاده ی این فلز اشاره کرد بد نیست بدونید این فلز حتی از فولاد مقاوم تر هست این فلز مثل آلومینیوم باایجاد یک لایه ی محافظ از خوردگی و خراشیدگی جلوگیری میکند در ضمن نقطه ی ذوب وجوش بالایی داره در مورد کاربرد این فلز میشه به ساخت سیستم اگزوز و میل لنگ و همواره برای قسمت های مختلف بصورت سفارشی مورد استفاده است راستی زمزمه هایی از ساخت موتور با تیتانیوم هم بگوش میرسه ولی بدلیل قیمت بالا این کار منتفی است .
    منیزیم: اهمیت کاهش وزن باعث شده خیلی از خودرو ساز ها به فکر استفاده از این فلز بی نهایت سبک با چگالی بسیار پایین بکیفتن واولین شرکت بی ام و بود که با ساخت موتور دو جداره در قسمت میانیه موتور از منیزیم استفاده کرد وباعث کاهش وزن چشمگیر موتور شد ودلیل اصلیه برتریه موتور بی ام و در اینجاست وپورشه هم از رینگ های منیزیومی در 918 استفاده میکنه

    راستی تشکر یادتون نره !!!!!

    1. mehran911

      ۱۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      خیلی بیشتر از این میشد وارد جزئیات بشم دیگه حال تایپ نداشتم !!!دوستان اگه سوال دارن بپرسن

      1. شاهین

        ۱۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        تشکر هم میکنیم! دستت درد نکنه داداش.اطلاعات خوبی بود ممنون.

      2. احمدرضا بی ام و

        ۱۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        مهران دمت گرم داش

      3. mehran911

        ۱۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2114 ديدگاه)

        شاهین میلاد و احمدرضا جان اینا وظیفه است قربون همتون

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      ممنون مهران جان . عالی بود داداش . کارت واقعا ارزش داشت .

    3. Ehsan

      ۱۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      سپاس مهران
      تشکررررررررررررررررررررر

  12. مجتبی(ساروی )

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    وصیت میکنم بع از مرگم 200سال دیگه منو تو bmw m3پشت فرمون بشونن بعدشم بندازنم تو اقیانوس ارام

  13. ASTON MARTin

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بی ام و لیاقتش بیشتر ازینا بود

  14. سام

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام مجدد
    ب.ام.و یعنی اصالت،هویت،سرعت،وکیفیت.

  15. امید

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    محشره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا