انستیتوی بیمه ایمنی بزرگراههای امریکا با آزمایشهای تست تصادف همپوشانی کوتاهش همچنان در حال آشفتهکردن خواب خودروسازان است. سه سدان بزرگ لوکس شامل اینفینیتی Q70، بامو سری ۵ و لینکلن MKS آخرین خودروهایی هستند که در تستهای IIHS شرکت کردهاند. درحالیکه Q70 به بالاترین درجه ایمنی در این تستها یعنی Top Safety Pick+ دست یافته است، بامو سری ۵ و لینکلن MKS پایینترین نمایش را در بین هفت سدان بزرگ لوکس تست شده توسط IIHS در سال ۲۰۱۴ داشتهاند.
Q70 در مدل سال ۲۰۱۳ خود با M37/M56 شناخته میشوند و پس از اعمال اصلاحات و بهینهسازیها در مدل سال ۲۰۱۴ با عنوان Q70 عرضه شد. در نتیجه این تغییر، این خودرو توانست در تست تصادف همپوشانی کوتاه در جلو نمره «خوب» بگیرد. در حین انجام این تست، کابین به شکلی مناسب حالت خود را حفظ کرد و با ایجاد کمترین خطر برای آدمک، آن را در جایی نگه داشت که کیسههای هوا بتوانند به خوبی وظیفه خود را انجام دهند. اینفینیتی Q70 در تمام بخشها بهجز تست «ساختار و ایمنی چارچوب خودرو»، نمره «خوب» گرفت و نمره تست «ساختار و ایمنی چارچوب خودرو» نیز «قابلقبول» بود.
سیستم هشدار برخورد در Q70 مدل ۲۰۱۴ ارائه شده و احتمالاً باعث بهبود عملکرد آن در تست همپوشانی کوتاه از جلو شده است؛ این در حالی است که سیستم ترمزگیری اتوماتیک در طول تست IIHS بهدرستی عمل نکرده است. بنابراین میتوان گفت که پیشرفت لازم در زمینه برخورد از جلو در Q70 مشاهده نشده است. در همین حال، Q70 مدل ۲۰۱۵ از یک سیستم ارتقا یافته در این زمینه استفاده کرده که تست این مدل احتمالاً در اوایل سال آینده میلادی انجام خواهد شد.
نمره IIHS برای بامو سری ۵ در تست همپوشانی کوتاه از جلو، «مرزی» بوده است. مهمترین مسئله نمره «مرزی» برای تست ساختار و ایمنی چارچوب خودرو بود؛ جایی که فضای راننده به خوبی حفظ نشده بود و ۱۲ اینچ به طرف کف کابین فرورفتگی ایجاد شد. با این که حرکت آدمک به خوبی کنترل شده بود، خطر زیادی برای قسمت پایین پا ایجاد شده بود. محافظت از پا در مقابل صدمات «ضعیف» رتبهبندی شد و برای سایر جاهای بدن، نمره «خوب» درنظر گرفته شد.
با این حال، ضعیفترین عملکرد را لینکلن MKS داشته است. MKS در تست ساختار و ایمنی چارچوب خودرو نمره «ضعیف» در بخش ران و بالای پا دریافت کرد و تنها نمرههای «قابلقبول» برای محافظت از بخش پایین پا و حرکت آدمک بودند. لینکلن MKS در تست تصادف همپوشانی کوتاه نیز نمره کلی «ضعیف» گرفت. همانند سری ۵، MKS نیز ۱۲ اینچ فرورفتگی را در کابین خود تجربه کرد. بهعلاوه ستون فرمان نیز به طرف راست کشیده شد و باعث شد تا سر آدمک از محدوده کیسه هوا فاصله گرفته و به داشبورد برخورد کند.
دیگر سدانهای بزرگ لوکس تست شده در امسال، آکورا RLX مدل ۲۰۱۴، هیوندای جنسیس مدل ۲۰۱۵، مرسدسبنز کلاس E مدل ۲۰۱۴ و ولو S80 مدل ۲۰۱۴ بودهاند که همگی موفق به دریافت بالاترین رتبه ایمنی شدهاند. [دانلود تست تصادف ب ام و], [دانلود تست تصادف اینفینیتی], [دانلود تست تصادف لینکلن] [jwplayer mediaid=”۹۰۰۰۰″] [jwplayer mediaid=”۹۰۰۰۱″] [jwplayer mediaid=”۹۰۰۰۲″]
من شنیدم ماشین رو جوری طراحی میکنن که توی تصادف کاپوت ضربه رو بگیره و عملا فدای کابین بشه توی پراید کاپوت و داشبورد و کابین و صندوق همه فدای سپر عقب میشن :D
علی جان الان وجود جعبه تصادف در تمام ماشین های اروپا اجباریه…
بعضی وقتا یه عکس میزارن از یه ماشین خفن که تو تصادف جلوش کاملا لوله شده و بعضی ها میگن نگاش کن اصلا محکم نیست در حالی که این برای حفظ جان سرنشیناست!!!!
درود. دوست عزیز، این تست، تست برخورد از یک چهارم جلو هستش و تست جدید و بسیار سختیه. این ب ام و هم در اصل طراحی و ساختش به سال 2010 بر میگرده و برای این تست طراحی نشده. به همین خاطر نمره پایین تری گرفت اما کلاس E طراحی به روز تری داره.
طراح های اتومبیل کار بسیار سختی دارن. چون باید تمام نکات ایمنی رو رعایت کنن، اون چیزی که از طرف بخش بازاریابی کمپانی بهشون گفته میشه رو کاملا رعایت کنن، نظر مدیران و سنت های دست و گیر کمپانی رو رعایت کنن و در نهایت طراحی زیبایی هم به محصول بدن!!! یه ضرب المثل ماشینی هست که میگه: هیچ وقت کارایی کامل و زیبایی کامل و یه چیز دیگه که متاسفانه یادم نیست، در کنار هم توی یه ماشین جمع نمیشن.
خوش بحال کسانی که توی اروپا هستن مسئولین کاری ندارن ماشین مال بی ام وست یا مال ایران خودرو همین که توی تستهاشون نمره ی قابل قبول رو نگیره وارد بازارشون نمیشه! واقعا به اینا میگن خدمت گذار مردم نه اون آقایی که همین یه ذره دارائیمون رو هم بر باد داد و الان هم معلوم نیس کدوم قبریه
جالبه به خاطر حمایت از تولید ملی نمی گن لینکلن از همه بهتر بود چیزی که واسشون مهمه رفاه و امنیت مردمشونه نه اینکه به خاطر حمایت از خودروسازیشون هرآشغالی را دست مردم بدن یک جوری از خودروسازیشون حمایت می کنند که به نفع تولید کننده و مصرف کننده باشه دمشون گرم اون وقت مدیرای ما ادعاشون گوش فلکو کر کرده
یه تست از پراید دیدم انگار تانک داشت تصادف میکرد لامصب فقط یکم نوک کاپوتش خم شد که اونم گفتن بیرنگ درمیاد و کلا نشان پرفکت گرفت یه چیز جالب شاید ندونید پراید اصلی همونی که فورد طراحی کرد بعد داد به کیا تو تست تصادف بدون ترمز ABS و کیسه هوا با امتیاز خوبی 2 ستاره ایمنی گرفته اما تیبا با ABS ، کمربند پس کشنده و کیسه هوا به زحمت 2 ستاره گرفته ببینید چقر پیشرفت خودرو سازی ما شتاب گرفته واقعا جای تحسین داره
اقا با سرعت 20 ک.م در ساعت زدنش دیگه!من خودمم یه فیلم از سمند دیدم که عالی درخشید! الان تستهای تصادف ما استاندارد سرعتش برا ماشین همین سرعته! مگه نمیدونید ما هنوز تو عصر سفر با الاغیم؟ الاغ مگه ازین سریع تر میرفت؟ اروم برید دیگه!
ایران خودرو و ساییپا تست تصادفشون رو عملا به صورت زنده روی مردم انجام میدن.ادم زنده رو اون آدمک فرض میکنن و کلا تند رفتن با محصولات ایرانی ینی عملیات انتحاری.
اونجا بر عکس ایران خیلی از کارا دست بخش خصوصیه و اصولا و حداقل ظاهرا!! رقابت حرف اول و آخر رو میزنه به هر حال امریکایی ها تو کشور خودشون فروش دارن البته یه چند دستگاهی هم بخاطر زیگما تو ارس فروختن :D
من زیاد از این آزمایش های تصادف سر در نمی آورم. ولی چیزی که تو ویدیو ها دیدم عملکرد بهتر کیسه های هوای BMW نسبت به اینفیتنی بود. و در عوض عملکرد جذب ضربه ناشی از تصادف اینفیتنی بهتر بود. دوستان توجه داشته باشید در تصادف از جلو اگه ستوی A خودرو خم نشه و داشبورد به پای راننده گیر نکنه خوب تلقی میشه و نگید این ماشین ها که داغون شدن چون این شیوه ای جدید ایمنی خودرو هاست که با وارد کردن بیشتر از ۹۰ درصد نیروی تصادف به بدنه ای خودرو و کمترین نیرو به داخل راننده و سرنشینان رو سالم نگه می دارن.
تمام دنیا بخشی رو از درآمد فروش برای تحقیق و توسعه قرار میدن،اونوقت خودرو سازی ما سودش فقط جهت پر شدن انواع و اقسام صندوق های مختلف میره و اگه حرفی در این مورد بزنین بهتون میخندن،از این جهت میگم که در شرکت های قطعه ساز ایساکو کار کردم وبابت پیشنهاد یک طرح توانمند ساز توبیخ شدم، نتیجش میشه امثال پراید که نیاز به تست نداره ،رفاه مردم رو هم بهتره نگیم اصلا مهم نیست.
بنز انصافا خوب بود اما جالبه توی اینفینیتی درب راننده کاملا تخریب شد سر آدمک از رو کیسه کمی منحرف میشه ، زانوی آدمک به داشبورد برخورد داشته خورده های شیشه به کابین وارد شدن بازم امتیاز G گرفته .در ب ام و کمترین انحراف سر راننده از رو کیسه هوا وجود داشت با وجود کیسۀ جلوی زانو پاها با داشبورد برخورد نمی کنند ولی کف ماشین جابه جا میشه
اگه به ویدیو اینفینیتی دقت کنی سر آدمک به بهترین شکل روی کیسه هوا قرار میگیره ولی تو bmw سر آدمک به شدت منحرف میشه تو لینکلن هم بعد از منحرف شدن سر آدمک به داشبورد برخورد میکنه،
بعد از خورد شدن شیشه اینفینیتی بیشتر شیشه به بیرون پرتاب و تکه های کمی که به کابین وارد شد به آدمک برخورد نکردن
با عرض سلام من یه سوال بی ربط دارم با بودجه 90 تا 100 میلیون چه ماشینی رو می شه خرید که موتور ش بالای 2000 سی سی و کارکرده هم باشه و مونتاژ داخل نباشه مثل مزدا 3 و مگان لطفاٌ راهنمایی کنید. باتشکر
میتسوبیشی لنسر 2014 صفر کیلومتر تیپ1 دنده اتوماتیک 92 میلیون قیمت داره. وارداتی و ساخت ژاپن. ولی حجم موتورش 1600 هستش. در ضمن توی همین آزمون “انستیتوی بیمه ایمنی بزرگراههای امریکا IIHS” نمره قبولی Top Safety Pick دریافت کرده که یک مزیت خیلی بزرگه:
بنازم بی ام دبلیو رو آدمکه هیچیش نشده فرض کن با یه بی ام دبلیو داری 100 تا میری یهو میبینی ماشین وایساد خیلی شیک و مجلسی پیاده میشه میبینی زدی به دیوار بتونی هیچیت هم نشده :D
البته تعجب کردم از ب ام و سری 2 و 3 با جثۀ کوچک تر خیلی بهتر ظاهر شدن امتیاز سری 2 از C کلاس و … بهتر بود البته سری 5 همن کمی خسته شده چن وقت دیکه این نسل هم مورد بازبینی قرار میگیره
بنازم اینفینیتی رو، ایول داره (البته از جنسیس هم خوشم اومد)
ولی همه ی تعجبم به خاطر BMW هستش، البته از حق نباید گذشت، دوستان دقت کنید که BMW توی اکثر آزمایشها موفق بوده، حتی توی همین آزمایشِ هم پوشانی هم اکثر جاهای آدمک هم سالم بوده به جز ناحیه پایین پاها
توی لینکلن هم که از ناحیه ی زانو ضربه شدید وارد میشه (زانو یکی از مهمترین نقاط بدن هستش که در صورت آسیب جدی، ترمیم شدنش بسیار سخت یا حتی غیر ممکنه!)
با سلام شاید دوستان از اسم کامنتام متوجه شده باشن , من تو کار جرثقیلم به مدت دو سال مداوم تصادفات منطقه خودمون رو جمع کردم دوستان شاید تعجب کنن امنیت پژو 405 در حد پرایده تصادفایی ازش دیدم افتضاح ولی سمند خدایی حرف نداره .
رالی
۱۴ مهر ۱۳۹۳یه تست پرایدهم بزارین
فک کنم سپر جلو در هم پوشانی باسپر عقب چیز جالبی از آب در بیاد
علی آهنگر
۱۴ مهر ۱۳۹۳من شنیدم ماشین رو جوری طراحی میکنن که توی تصادف کاپوت ضربه رو بگیره و عملا فدای کابین بشه
توی پراید کاپوت و داشبورد و کابین و صندوق همه فدای سپر عقب میشن :D
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۵ مهر ۱۳۹۳علی جان الان وجود جعبه تصادف در تمام ماشین های اروپا اجباریه…
بعضی وقتا یه عکس میزارن از یه ماشین خفن که تو تصادف جلوش کاملا لوله شده و بعضی ها میگن نگاش کن اصلا محکم نیست در حالی که این برای حفظ جان سرنشیناست!!!!
ASTON MARTin
۱۴ مهر ۱۳۹۳=))
خدا ازت نگذره رالی
انزو
۱۴ مهر ۱۳۹۳آخه چجوری میشه بی ام و بین اینا جزءضعیفها باشه!!!از مهندسات المانی بعیده و از برند معتبر و خوشنام بی ام و.!!
حسین
۱۴ مهر ۱۳۹۳درود. دوست عزیز، این تست، تست برخورد از یک چهارم جلو هستش و تست جدید و بسیار سختیه. این ب ام و هم در اصل طراحی و ساختش به سال 2010 بر میگرده و برای این تست طراحی نشده. به همین خاطر نمره پایین تری گرفت اما کلاس E طراحی به روز تری داره.
طراح های اتومبیل کار بسیار سختی دارن. چون باید تمام نکات ایمنی رو رعایت کنن، اون چیزی که از طرف بخش بازاریابی کمپانی بهشون گفته میشه رو کاملا رعایت کنن، نظر مدیران و سنت های دست و گیر کمپانی رو رعایت کنن و در نهایت طراحی زیبایی هم به محصول بدن!!! یه ضرب المثل ماشینی هست که میگه: هیچ وقت کارایی کامل و زیبایی کامل و یه چیز دیگه که متاسفانه یادم نیست، در کنار هم توی یه ماشین جمع نمیشن.
انزو
۱۴ مهر ۱۳۹۳پراید اگه بیاد تو این تست بعد از تصادف تبدیل به پراید جیبی میشه کلا تو جیب جا میشه
DRAGONBORN
۱۴ مهر ۱۳۹۳آخه چرا میکوبینش به در و دیوار بدین ما باهاش حال کنیم 10 سال دیگه قول مییدیم خودمون بکوبونیم
Zonda R
۱۴ مهر ۱۳۹۳@.F
زانتیا تو تست تصادف رویه پرایدو سفید کرده
"Amir"
۱۴ مهر ۱۳۹۳بی ام و رو عشقه…
خاوری
۱۴ مهر ۱۳۹۳خیلی باحالی ..دمت گرم
tadano
۱۴ مهر ۱۳۹۳آدم این تستها رو میبینه متوجه میشه که احتیاط هم خیلی شرطه, این ماشینها این مدلی میشن وای به حال این چیزایی که ما سوار میشیم.
ASTON MARTin
۱۴ مهر ۱۳۹۳خوش بحال کسانی که توی اروپا هستن
مسئولین کاری ندارن ماشین مال بی ام وست یا مال ایران خودرو
همین که توی تستهاشون نمره ی قابل قبول رو نگیره وارد بازارشون نمیشه!
واقعا به اینا میگن خدمت گذار مردم نه اون آقایی که همین یه ذره دارائیمون رو هم بر باد داد و الان هم معلوم نیس کدوم قبریه
مرتضی
۱۴ مهر ۱۳۹۳بی ام و و اینفینیتی در قسمتهایی که میبینیم عملا فرقی با هم ندارند ولی لینکلن فاجعست!! ادم یاد کرولا میافته!
حمید
۱۴ مهر ۱۳۹۳جالبه به خاطر حمایت از تولید ملی نمی گن لینکلن از همه بهتر بود چیزی که واسشون مهمه رفاه و امنیت مردمشونه نه اینکه به خاطر حمایت از خودروسازیشون هرآشغالی را دست مردم بدن یک جوری از خودروسازیشون حمایت می کنند که به نفع تولید کننده و مصرف کننده باشه دمشون گرم اون وقت مدیرای ما ادعاشون گوش فلکو کر کرده
حسین
۱۴ مهر ۱۳۹۳یه تست از پراید دیدم انگار تانک داشت تصادف میکرد لامصب فقط یکم نوک کاپوتش خم شد که اونم گفتن بیرنگ درمیاد و کلا نشان پرفکت گرفت
یه چیز جالب شاید ندونید پراید اصلی همونی که فورد طراحی کرد بعد داد به کیا تو تست تصادف بدون ترمز ABS و کیسه هوا با امتیاز خوبی 2 ستاره ایمنی گرفته اما تیبا با ABS ، کمربند پس کشنده و کیسه هوا به زحمت 2 ستاره گرفته ببینید چقر پیشرفت خودرو سازی ما شتاب گرفته واقعا جای تحسین داره
علی آهنگر
۱۴ مهر ۱۳۹۳منم دیدم فک کنم همون انیمیشنه رو میگی
من تعجب کردم که چرا مانع تخریب نشد :D
ASTON MARTin
۱۴ مهر ۱۳۹۳اقا با سرعت 20 ک.م در ساعت زدنش دیگه!من خودمم یه فیلم از سمند دیدم که عالی درخشید! الان تستهای تصادف ما استاندارد سرعتش برا ماشین همین سرعته! مگه نمیدونید ما هنوز تو عصر سفر با الاغیم؟ الاغ مگه ازین سریع تر میرفت؟ اروم برید دیگه!
انزو
۱۴ مهر ۱۳۹۳ایران خودرو و ساییپا تست تصادفشون رو عملا به صورت زنده روی مردم انجام میدن.ادم زنده رو اون آدمک فرض میکنن و کلا تند رفتن با محصولات ایرانی ینی عملیات انتحاری.
مرتضی
۱۴ مهر ۱۳۹۳اونجا بر عکس ایران خیلی از کارا دست بخش خصوصیه و اصولا و حداقل ظاهرا!! رقابت حرف اول و آخر رو میزنه به هر حال امریکایی ها تو کشور خودشون فروش دارن البته یه چند دستگاهی هم بخاطر زیگما تو ارس فروختن :D
Tesla ,Silicon Valley,
۱۴ مهر ۱۳۹۳آره بابا آمریکایی ها احمقن که تست تصادف احمقانه گذاشتن!
باید ماشین های آمریکایی برن تو تست تصادف آلمانی ها!!!
مرتضی
۱۵ مهر ۱۳۹۳البته در اینکه آمریکایی ها احمق!! و طرفدارانشون احمقتر هستند شکی نیست!!(دوستدار ماشین و توپ و تانکش رو نمیگم!! بحث رو قاطی نکنین!)
ASTON MARTin
۱۵ مهر ۱۳۹۳احمق آن است که دیگری را احمق شمارد جانم :)
M Power///
۱۴ مهر ۱۳۹۳من زیاد از این آزمایش های تصادف سر در نمی آورم. ولی چیزی که تو ویدیو ها دیدم عملکرد بهتر کیسه های هوای BMW نسبت به اینفیتنی بود. و در عوض عملکرد جذب ضربه ناشی از تصادف اینفیتنی بهتر بود.
دوستان توجه داشته باشید در تصادف از جلو اگه ستوی A خودرو خم نشه و داشبورد به پای راننده گیر نکنه خوب تلقی میشه و نگید این ماشین ها که داغون شدن چون این شیوه ای جدید ایمنی خودرو هاست که با وارد کردن بیشتر از ۹۰ درصد نیروی تصادف به بدنه ای خودرو و کمترین نیرو به داخل راننده و سرنشینان رو سالم نگه می دارن.
علی
۱۴ مهر ۱۳۹۳تمام دنیا بخشی رو از درآمد فروش برای تحقیق و توسعه قرار میدن،اونوقت خودرو سازی ما سودش فقط جهت پر شدن انواع و اقسام صندوق های مختلف میره و اگه حرفی در این مورد بزنین بهتون میخندن،از این جهت میگم که در شرکت های قطعه ساز ایساکو کار کردم وبابت پیشنهاد یک طرح توانمند ساز توبیخ شدم، نتیجش میشه امثال پراید که نیاز به تست نداره ،رفاه مردم رو هم بهتره نگیم اصلا مهم نیست.
حسین
۱۴ مهر ۱۳۹۳بنز انصافا خوب بود اما جالبه توی اینفینیتی درب راننده کاملا تخریب شد سر آدمک از رو کیسه کمی منحرف میشه ، زانوی آدمک به داشبورد برخورد داشته خورده های شیشه به کابین وارد شدن بازم امتیاز G گرفته .در ب ام و کمترین انحراف سر راننده از رو کیسه هوا وجود داشت با وجود کیسۀ جلوی زانو پاها با داشبورد برخورد نمی کنند ولی کف ماشین جابه جا میشه
datsun
۱۴ مهر ۱۳۹۳اگه به ویدیو اینفینیتی دقت کنی سر آدمک به بهترین شکل روی کیسه هوا قرار میگیره ولی تو bmw سر آدمک به شدت منحرف میشه تو لینکلن هم بعد از منحرف شدن سر آدمک به داشبورد برخورد میکنه،
بعد از خورد شدن شیشه اینفینیتی بیشتر شیشه به بیرون پرتاب و تکه های کمی که به کابین وارد شد به آدمک برخورد نکردن
مرتضی
۱۴ مهر ۱۳۹۳در بی ام و سر ادمک به شدت منحرف میشه؟؟؟؟!!! تست های دیگه رو هم یه نگاه کن عشق ژاپن!
حسین
۱۴ مهر ۱۳۹۳شاید ما یه ویدیو دیگرو دیدیم!! شاید
مرتضی
۱۴ مهر ۱۳۹۳بنز؟؟ منظورت بی ام وست؟؟ یا عملکرد بنز رو در تستهای قبلی میگی که ام ال بالاترین نمره رو گرفت؟
حسین
۱۴ مهر ۱۳۹۳ML بالاترین نمررو از چی گرفت سال 2014 تست جدید اسمال اورلب اضافه شده که منظور من همونطور که در متن آمده E کلاس هست ( هم کلاس مدلای ذکر شده )
مرتضی
۱۵ مهر ۱۳۹۳تو همین سایت هست بخون ببین بالاترین نمره رو از چی گرفته!! اولین ماشینی که اصلا نمره قبولی گرفت ام ال بود!! معلومه تازه میای سایت یا یادت نیست
hrs
۱۴ مهر ۱۳۹۳با عرض سلام
من یه سوال بی ربط دارم با بودجه 90 تا 100 میلیون چه ماشینی رو می شه خرید که موتور ش بالای 2000 سی سی و کارکرده هم باشه و مونتاژ داخل نباشه مثل مزدا 3 و مگان لطفاٌ راهنمایی کنید.
باتشکر
اسی
۱۴ مهر ۱۳۹۳میتسوبیشی لنسر 2014 صفر کیلومتر تیپ1 دنده اتوماتیک 92 میلیون قیمت داره. وارداتی و ساخت ژاپن. ولی حجم موتورش 1600 هستش.
در ضمن توی همین آزمون “انستیتوی بیمه ایمنی بزرگراههای امریکا IIHS” نمره قبولی Top Safety Pick دریافت کرده که یک مزیت خیلی بزرگه:
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mitsubishi/lancer
http://arian-motor.com/main/images/files/20140603042521.pdf
Zonda R
۱۴ مهر ۱۳۹۳@.F
Hrs عزیز
سراتو النترا کارکرده 2013
Mg6
اکسنت
ریو 2014
یاریس صندوقدار
سوناتا 2011 new
علی آهنگر
۱۴ مهر ۱۳۹۳بنازم بی ام دبلیو رو آدمکه هیچیش نشده
فرض کن با یه بی ام دبلیو داری 100 تا میری یهو میبینی ماشین وایساد خیلی شیک و مجلسی پیاده میشه میبینی زدی به دیوار بتونی هیچیت هم نشده :D
حسین
۱۴ مهر ۱۳۹۳البته تعجب کردم از ب ام و سری 2 و 3 با جثۀ کوچک تر خیلی بهتر ظاهر شدن امتیاز سری 2 از C کلاس و … بهتر بود البته سری 5 همن کمی خسته شده چن وقت دیکه این نسل هم مورد بازبینی قرار میگیره
ESI
۱۴ مهر ۱۳۹۳جای MVM خالیه
ASTON MARTin
۱۴ مهر ۱۳۹۳واقعا از خوندن تست تصادف لذت میبرم
اینقدر همه چیز حساب شدست که اصلا ادم شرمنده میشه و دلش میخواد تصادف کنه!
انزو
۱۴ مهر ۱۳۹۳جنس اون مانع کلا از چیه که هر چی ماشین بهش برخورد میکنه مثه کره ازهم وا میشه.مانع هم آخ نمیگه.
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳بنازم اینفینیتی رو، ایول داره (البته از جنسیس هم خوشم اومد)
ولی همه ی تعجبم به خاطر BMW هستش، البته از حق نباید گذشت، دوستان دقت کنید که BMW توی اکثر آزمایشها موفق بوده، حتی توی همین آزمایشِ هم پوشانی هم اکثر جاهای آدمک هم سالم بوده به جز ناحیه پایین پاها
توی لینکلن هم که از ناحیه ی زانو ضربه شدید وارد میشه (زانو یکی از مهمترین نقاط بدن هستش که در صورت آسیب جدی، ترمیم شدنش بسیار سخت یا حتی غیر ممکنه!)
DRAGONBORN
۱۴ مهر ۱۳۹۳موافقم باهات صادق جون گل گلاب
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳4کرتم داداش ;)
tadano
۱۴ مهر ۱۳۹۳با سلام
شاید دوستان از اسم کامنتام متوجه شده باشن , من تو کار جرثقیلم به مدت دو سال مداوم تصادفات منطقه خودمون رو جمع کردم دوستان شاید تعجب کنن امنیت پژو 405 در حد پرایده تصادفایی ازش دیدم افتضاح ولی سمند خدایی حرف نداره .
Zonda R
۱۴ مهر ۱۳۹۳@.F
Tadano عزیز
البته 405 برای 1983 یا 88 هست و مسلما انتظاره زیادی ازش نمیره
تو این رنج ال90 و سمند میتونن از لحاظ ایمنی بهتر باشن
DRAGONBORN
۱۴ مهر ۱۳۹۳آخه ما چقدر عقبیم از دنیا
REZA....JUSTFRANCE....JUSTRENAULT
۱۴ مهر ۱۳۹۳تو اتوبان یه سمنده از پشت زده بود به 1 نیسان اندازه یاریس هاچبک شده بود ! موتور تو دهن راننده بود !!!!!! بعد اینا چی میزنن
Alpha
۱۴ مهر ۱۳۹۳زندگی یا مرگ ؟ مسئله این است :D
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳مساله چیست
دوباره طرحح کن
هادی
۱۴ مهر ۱۳۹۳پراید باید بره اینجا تست بشه 70 میلیون نفریم یعنی به اندازه یه تست ارزش نداریم ؟ جون مردم ایران بی ارزشه ؟
4MATIC
۱۵ مهر ۱۳۹۳تست جالبی بود ولی جای خالی بنزEکلاس حس می شه
Ahmad..F12
۱۵ مهر ۱۳۹۳BMW و اینفینیتی واقعاً خوب مقاومت کردند
MOHAMAD TBAG
۱۸ مهر ۱۳۹۳تکنولوژی + امکانات
باعثه تولید همچین ماشین هایی میشه
شرکت های ایرانی هم اگه بخوان میتونن همچین ماشین های با کیفیتی تولید کنن ولی نمیخوایم …. چون پول بیشتر از جون انسان ها براشون اهمیت داره