اینکه خودروهای پرفورمنس قدرت بیشتری یا کمتری نسبت به ارقام اعلامی سازنده تولید کنند چیز غیرعادیای نیست. البته گاهی اوقات نتایج به دست آمده از تستهای داینو واقعاً باعث تعجب میشود.
اگر خاطرتان باشد چند هفته پیش یک دستگاه بامو M4 تست و فهمیده شد این خودرو ۷۴ اسب بخار قویتر از آن چیزی است که بامو اعلام میکند. قدرت کل این خودرو در واقع ۵۴۷ اسب بخار میباشد. اگر این موضوع درست باشد، M4 استاندارد حتی قویتر از نسخه کامپتیشن خود خواهد بود.
خب این بار نوبت به M3 کامپتیشن رسیده که در تست داینو شرکت کند. این خودرو از همان پیشرانه M4 استفاده کرده است بنابراین در بطن آن نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با خروجی اعلامی ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری قرار دارد. بامو میگوید این خودرو توانایی ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیهای را دارد هرچند این بار نیز شاهد آن هستیم که ژرمنها قدرت این خودرو را کمتر از حد واقعی اعلام کردهاند.
پس از تست داینوی M3 کامپتیشن حداکثر قدرت ۵۳۸ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۳ نیوتون متری مشاهده میشود که ۳۵ اسب بخار بیشتر از قدرت اعلامی سازنده است. این تفاوت اگرچه به اندازه تفاوت مشاهده شده در M4 نیست اما هنوز هم اختلافی قابلتوجه با اعداد اعلامی بامو است.
البته اختلاف بین ارقام میتواند به چند فاکتور بستگی داشته باشد. اول اینکه بررسیهای متفاوتی با تراکم هوای متفاوت میتواند منجر به آمار متفاوتی شود؛ بنابراین اگر تست بامو در ارتفاع بیشتری نسبت به این ویدئو انجام شود شاید اسب بخار به دست آمده تفاوت زیادی داشته باشد.
دیگر دلیل میتواند به تبدیل اسب بخار چرخ به اسب بخار میللنگ مربوط باشد. داینوی استفاده شده در این ویدئو قدرت روی چرخ ها را اندازه میگیرد بنابراین مجریان برنامه حدود ۱۵ درصد اتلاف قدرت را در نظر گرفتهاند تا قدرت روی میللنگ را به دست آورند. البته برخی مدعی هستند پیشرفتهای صورت گرفته در قوای محرکه باعث شده اتلاف قدرت حدود ۱۰ درصد باشد که این امر یکی دیگر از دلایل وجود اختلاف بین ارقام مشاهده شده است.
[دانلود ویدئو]
یانکی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰تست داینو به هیچ عنوان نمیتونه اسب بخار درست رو نشون بده.بهترین مرجع نیروی تولیدی سر میلنگ هست.وقتی یه ماشین ساخته میشه یه موتور هم داره که ما با قدرت موتور کار داریم نه چیزی که به زمین میرسه چونکه متغییر هستش.موتور 3لیتره و 510 اسب تولید میکنه.
بهراد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خوب یبار گیربکس بیمرو تهیه کنن و بهش نیرو بدن ، قدرت و گشتاور خروجیشو اندازه بگیرن و اینطوری خطا میاد پایین و اتلاف نیرو دقیق مشخص میشه و قدرت موتور صحیح بدست میاد.
مثل توان مصرف انرژی نمایشگر گوشی های سامسونگ که هر نسل پایین میاد ولی خروجی بهتر میشه، اینطوری علت افزایش توان هر نسل از خودرو مشخص میشه که تغییرات انجین بوده یا بهبود گیربکس
Ali_x76
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بجای این کار، میتونن انجین رو از ماشین جدا کنن، و از داینوی گیربکسی استفاده کنن
بهراد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰مخالفم
جدا کردن گیربکس سریعتر ،راحتتر و به صرفه تر از جدا کردن انجین هست.اینطوری به میلنگ دسترسی مستقیم هست و امکان سنجش وجود داره.میشه مستقیم نیروی استارتر ژنراتور ادغام شده داخل گیربکس هم اندازه گرفت.
اینجوری اتلاف نیروی پلوس محور جلو و پلوس محور عقب (ماشینای دو دیفرانسیل که گاردان دارن و همچنین فرمان پذیری چرخ های عقب دارن) مشخص میشه.
انجین رو جدا کردن، ایسیو و برقیشو اوکی کردن، سیستم خنک کاری رادیاتور آب و خنک کن روغن رو چیکار میکنن؟سیستم اگزوز و مکش باید جدا بشه و روی زمین رو موتور اسمبل بشه،سیستم هیبریدی و باتریو باید از ماشین جدا کنن ووو، دیگه نرمال نمیشه.
Hadi
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰آلمانی ها معمولاً این جوری هستن تو دنیای واقعی بهتر از روی کاغذ هستن…
بر عکس بقیه…
Sajjad
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰یه تقلب واضح از دید طرفدار یه برند میشه برتری
علی turbo s
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰حیف که تو مراقب امتحان نبودی وگرنه نمیتونستن تقلب کنن اقا مراقب.
Sajjad
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰آره میدونم
R
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰شرکتای خودروساز با چه دستگاهی قدرتو اندازه میگیرن و اعلام میکنن؟
R
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نسل جدید ام ۳ و ۴ چرا انقد شبیه همن هم ظاهر هم باطن و فنی پس وجه تمایزشون کجاست؟
Ranger
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰با اعلام کردن قدرت سرچرخ بجای موتور به مهندسیشون مینازن و میگن از قدرت کمتر پرفورمنس بهتری میگیرم و طرفدار برند اینو برتری میدونه آدم متعجب میشه اصلا
حالا اگه این کار و یه شرکت آمریکایی میکرد تو کامنتا هیت بازاری راه انداخته شده بود دومی نداشت