به نظر میرسد که بامو دوباره دروغ گفته اما این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داد است! همانند اکثر خودروسازان آلمانی، نشانههایی وجود دارد که حاکی از اعلام قدرت کمتر از حد واقعی پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی نسل جدید M3 و M4 میباشد. یکی از تیونرهای آمریکایی با نام IND یک دستگاه M4 کوپه کاملاً استاندارد را روانه تست داینو کرده است.
بامو شاید بگوید پیشرانه S58 این خودرو در مدلهای غیر کامپتیشن قدرت ۴۷۳ اسب بخاری در میللنگ تولید میکند اما واقعیت این است که قدرت یاد شده تقریباً در چرخ ها دیده میشود. IND میگوید M4 دیفرانسیل عقب در چرخ ها قدرت ۴۶۴.۹۲ اسب بخاری را نشان داده است. گشتاور رسمی اعلامی توسط بامو برای این خودرو ۵۵۰ نیوتون متر است درحالیکه گشتاور تولیدی در چرخ ها برابر با ۵۵۳.۹ نیوتون متر بوده است.
با در نظر گرفتن ۱۵ درصد تلفات قدرت عادی در پیشرانهها، IND تخمین میزند قدرت این پیشرانه در میللنگ چیزی در حدود ۵۴۷ اسب بخار و گشتاور آن حدود ۶۵۱ نیوتون متر باشد. این در حالی است که بامو اعلام کرده قدرت و گشتاور مدل M4 کامپتیشن به ترتیب برابر با ۵۰۳ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون متر میباشد.
البته قانون افت قدرت ۱۵ درصدی مورد شک و تردید برخی افراد قرار داشته و آنها میگویند خودروهای جدیدتر تنها افت قدرت حدود ۱۰ درصدی دارند اما با این وجود هم بامو در اعلام قدرت واقعی M4 استاندارد درست عمل نکرده است. همچنین ذکر این نکته مهم است که خودروی تست شده توسط IND هنوز در دوران آببندی قرار دارد بنابراین زمانی که پیشرانه کمی آببندی شد قدرت بیشتری را تولید خواهد کرد.
تستهای داینو معمولاً نتایج مختلفی را برای یک خودرو نشان میدهند بنابراین بهتر است منتظر بررسی بیشتر پیشرانه S58 توسط دیگر شرکتها بمانیم.
قبلاً نشانههایی از عرضه نسخه داغتر M4 جدید بروز کرده و احتمالاً این مدل در سال ۲۰۲۲ با پسوند CSL پدیدار شود و قدرت بیشتری داشته باشد. به همین منوال بامو آخرین تستهای خود روی M4 کانورتیبل را نیز انجام میدهد و انتظار میرود اولین مدل تورینگ از M3 نیز سال آینده معرفی شود. نسل بعدی M2 کوپه نیز شاید از همین پیشرانه استفاده کند هرچند به منظور خراب نکردن بازار برادر بزرگتر قدرت کمتری خواهد داشت.
کوشا
۲۷ اسفند ۱۳۹۹میتونم قانع نشم؟!من گزارش یک تیونر آمریکایی رو قبول ندارم. خود متن گزارش هم گفته که موتور هنوز آب بندی نشده. تا یه مجله ی معتبر جلوی دوربین تست رو انجام نده و با چشم خودم نبینم باور ندارم.
MahyarMAR
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اصلا اعلام اشتباه چه کم چه زیاد بده چون اگه زیاد تر باشه با یه ماشین ضعیفتر که فکر میکنن قدرت هردو یکی هست مسابقه میده و میبازه و یه شرکت الکی تحقیر میشه و اگه کم باشه که دیگه هیچی
SF90 STRADALE
۲۷ اسفند ۱۳۹۹امیدوارم روزی برسه که همه خودروسازان قدرت در چرخ ها رو اعلام کنن و شاهد خیلی از بحث ها نباشیم
حمید رضایی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹هرکاری می کنن این ماشین خوشگل نمیشه
مدیران طراحی این شرکت رو باید گردن زد
محمد رستمی نژاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹نه نباید گردن زد
باید دماغ هاشون رو با عمل جراحی پلاستیک در آورد
بعد یه دماغ خیلی خیلی گنده گذاشت براشون
اینقدر که زشت بشن که خودشون نتونن تو آینه به خودشون نگاه کنن
بعد وقتی گفتن زشت شدیم
بهشون بگی دماغ خوب به زشتی و زیبایی خلاصه نمیشود
?????????????????
سهند
۲۷ اسفند ۱۳۹۹حرف خوبی زدی?
mahan
۲۷ اسفند ۱۳۹۹باید گفت در عوض کاربردی تره کمتر تنفس میکنی و انرژی مصرف میکنی و با یکبار نفس کشیدن تا چند دقیقه برات اکسیژن فراهم میشه
M3csl
۲۷ اسفند ۱۳۹۹برای منی که دستم ب یک چرخش هم نمیرسه
و سهمم از روزگار شافت میل لنگه
دیگه چه فرقی میکنه قدرت سر چرخ رو گفته باشه یا سر میل لنگ.
#جوان_ایرانی_در_آستانه_شب_عید
Benz309 1974
۲۷ اسفند ۱۳۹۹شب عید و غیر عید نداره برا ما همش شده زهر مار.
mahan
۲۷ اسفند ۱۳۹۹دوستان عزیز فاز منفی برندارید لطفا.نمیگم همه چی درست میشه میگم انشالله ما قویتر میشیم که همه چیزو درست بکنیم.باور کنید بلاخره حق پیروز میشه.
اصلا اعتقادی هم به این لفظ های امروزی ندارم کارما و فلان و ارزو و انرژی مثبت بگیر و پس بده و دفع کن و توکل کن و …
هر وقت تو چالش افتادم گفتم یا بهترین بشه یا مهم نیست که چه قدر بد بشه.اگه تلاش کنید اونی که می خواید میشه شاید بگید تلاش می کنم ولی نمیشه ولی من مطمئنم دیرتر ممکنه اتفاق بیفته ولی بلاخره اتفاق میفته
محمد رستمی نژاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹گُل گفتی عزیز
حرفت رو تو استوری واتسابم ،استوری کردم
❤❤❤❤❤❤
??BMW Germany??
۲۷ اسفند ۱۳۹۹قطعا بدونین اگه قرار باشه که دروغ بگن و قدرت رو زیاد اعلام کنن دستشون زود رو میشه پس تست داینو رو صحیح انجام میدن تا حالا هم دیدین که بسیاری از خودرو قدرتی فراتر از قدرت اعلامی دارند
Navid_bivaN
۲۸ اسفند ۱۳۹۹نمیدونم. اما برای من اصلا اهمیتی نداره که این اعداد اختلاف دارن یا ندارن. یا دقیق اعلام میشن یا کم تر.
ماکان
۲۷ اسفند ۱۳۹۹سلام . من M4 جدید را دوست دارم .
بهزاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹10 درصد عدد نرمال صنعت هستش اما نکته ی جالب اینجاست که برخی پیشگوها عدد اتلاف رو 40 الی 50 درصد هم عنوان کردن و آخر کار با درصد اتلاف گرمایی جمع زدن و به حد نصاب 20 درصد کلی رسیدن!
و در یک حرکت انقلابی میان میگن اینجا کلا 4 ،5 نفر از صنعت خودرو سر در میارن و تعداد اهل فن یا پیشگو کمه.
Benz309 1974
۲۷ اسفند ۱۳۹۹یه سوال : اینا اینجورین موتور پراید ۶۳ اسب حالا داره یا نداره چقدرش به چرخا میرسن ؟ …..???
پارسا
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اندکش
Elmiraj
۲۷ اسفند ۱۳۹۹یادمه داینوی motor trend که اشتباها قدرت کوروت را ۶۵۰ اسب بخار اعلام کرد ، زمین و زمان بهم خورد که آغا شورولت تقلب کرده و پرفورمنس آن غیر واقعیه…..
.
ولی همین جا قدرت بی ام و ها و مکلارن ها بیشتر از اعداد اعلامی در میاد کاملاً احساس بر انگیز قلمداد میشه…!!!!
Hamid
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اتفاقا مک لارن هم به دروغ گویی متهم شده!
البته ؛ خیلی بهتره که ماشین قوی تر باشه! با پول کمتر ماشین بهتر میگیری! کی بدش میاد؟!
R@m!n
۲۷ اسفند ۱۳۹۹آقا شاهین اینترنتو شخم می زنه که به همه مخالفای طراحی بی ام و بگه جلو پنجره رو بیخیال پرفورمنسو عشقه اصن بدون سپر باشه مهم نیست ??
#ادمین_بی_اعصاب
RezaRs
۲۷ اسفند ۱۳۹۹نه اقا شاهین اینه سری ۵ f90 رو به این دوتا نمیده
شاهین
۲۸ اسفند ۱۳۹۹سلام باور کنید اینطوری نیست. در گزینش اخبار هیچگونه جهت گیری خاصی وجود نداره حتی اگر من طرفدار برند خاصی باشم.
یانکی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹من همیشه گفتم بازم میگم متاسفانه ادمینهای پدال شاید بعضی مثل ایشون که مقاله اینجا رو زحمت کشیده دژمن آمریکایی هستن و تلاش میکنن بگردن مطالب و بیشتر درگهای بی اعتبار که اروپاییها برنده میشن رو کار کنن ولی اگر آمریکاییها پیروز باشن اصلا.نمونش درگ شلبی با مکلارن 760 که مکلارن بد جور تحقیر شد.هر چند شلبی تقویت شده بود ولی اگر وزن آیرودینامیک موتور وسط بودن و دروغ مکلارن در اعلام قدرت که سر میلنگ بی شک بیشتر از 800 اسبه مسابقه برابری بود
RezaRs
۲۷ اسفند ۱۳۹۹به حق گویان اعظم سلام کن
علی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اتفافاپدال با امریکن فن ها خیلی حال داد که درگ 765ltودیمن رونذاشت .
اون اخر یه دیمن 1200اسبی اوردن که داشت میرفت قاطی باقالی .
حالا هی بیا بگو پدال دشمن امریکایی هاست.
RezaRs
۲۷ اسفند ۱۳۹۹خراب مک لارن ۷۶۰ گفتنشم قشنگ معلومه فقط یه چیزی بهش گفتن یه ثانیشم ندیده
Hamid
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اولا اینکه چرا نمونش درگ دیمن با 720 اس یا حتی 765 ال تی رو نمیگی؟!؟؟؟
ثانیا … آره ادمینای پدال دشمن آمریکایی هان راحت شدی؟!
یانکی
۲۸ اسفند ۱۳۹۹گفتم دژمن
MAHDI
۲۷ اسفند ۱۳۹۹پدال حدود 10 روزه که auto express تست M4 و M3 رو انجام داده. چرا مطلبش رو نذاشتید!!!!!
R@m!n
۲۷ اسفند ۱۳۹۹چیزی هست که دیگه پدال از این دوتا ماشین نزاشته باشه ؟؟؟ از همه ور ماشینو بررسی کردن
سهند
۲۷ اسفند ۱۳۹۹آقا مهدی نظر شما درباره ی طراحی بی ام و M3 و m4 بخصوص جلو پنجره اش چیه؟