بی ام و

ب‌ام‌و M5 جدید، قوی‌تر از آنچه که هست!

بازهم رخ داده است. یک خودروساز آلمانی دیگر هم مشخصات فنی و پرفورمنس محصول تولیدی خود را کمتر از عملکرد واقعی اعلام کرده است. خودروی مورد بحث ما نسل جدید ب‌ام‌و M5 است که توسط Evolve اتوموتیو روی تست داینو قرار گرفته است. این استودیوی تیونینگ آماده‌ی ارتقای گسترده این خودرو شده و می‌خواهد آن را در خط درگ تواناتر کند؛ اما پیش از آن نیازمند کشف قدرت واقعی خودرو و استفاده از آن به منظور پایه و اساس کار خود بوده است.


این موسسه می‌گوید:

بالاخره زمان تست داینوی M5 F90 فرا رسید. این خودرو کاملاً استوک بوده و به این ترتیب ما توانستیم به مشخصات عملکردی آن به همراه رکورد طی مسافت ۴۰۰ متر و شتاب بین دنده‌ای هم دست یابیم.

ب‌ام‌و می‌گوید نسل جدید این سوپر سدان قدرت ۶۰۰ اسب بخاری دارد اما داینو گراف نشان می‌دهد که قدرت این خودرو در دور پیشرانه ۵۷۵۰ برابر با ۶۳۱ اسب بخار می‌باشد. منحنی گشتاور M5 نیز کاملاً احساس‌برانگیز بوده زیرا گشتاور آن تنها از دور ۲ هزار پیشرانه شروع شده و به حدود ۵۷۵۰ می‌رسد. حداکثر گشتاور پیشرانه حدود ۸۱۳ نیوتون متر است که بسیار بیشتر از گشتاور استوک ۷۵۰ نیوتون متری اعلامی توسط خودروساز می‌باشد.


ما قبلاً می‌دانستیم که M5 جدید می‌تواند برای تولید قدرت بیشتر تیون شود و کمپانی تیونینگ AC اشنایتزر با تیون این خودرو سریع‌ترین M5 تاریخ در پیست نوربرگ رینگ را تولید کرده است. خودروی مورد بحث قدرت ۶۹۱ اسبی و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری داشته است. شرط می‌بندیم حتی بوست بالاتر توربو و اصلاحات بیشتر پیشرانه می‌تواند قدرت این خودرو را به راحتی به بالای ۷۰۰ اسب بخار برساند.

تست داینوی این خودرو در حالت چهار چرخ محرک صورت گرفته است. به نظر شما قدرت واقعی ب‌ام‌و M5 در حالت تک دیفرانسیل چگونه خواهد بود؟!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. امیرمحمد

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (238 ديدگاه)

    یه خودروی آلمانی مثل m5 وقتی مورد تست قرار میگیره مشخص میشه که بسیار قدرتمند تر از اون چیزیه که کمپانی اعلام کرده فلان کمپانی آمریکایی هم وقتی خودروی پرفورمنس پرچمدارش تست میشه مشخص میشه که ای بابا قدرت و گشتاورش از اون چیزی که کمپانی اعلام کرده بسیار پایین تره و کمپانی عملا دروغ تحویل مشتری داده اینه فرق یه کمپانی با شرف و یه کمپانی دروغگو و دغل باز?

    1. Mohammad

      ۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      دقیقا ولی وقتی بحث قیمت به میان میاد . شما با ۲۰ هزار دلار در اروپا هیچ ماشین صفر کیلومتری که بهش واقعا گفت ماشین رو از هیچ کمپانی نمیتونید بخرید . در حالی که با ۲۰ هزار دلار میشه در امریکا کامارو مدل پایه خرید و لذت برد برای همینه که اروپایی ها هیچ‌وقت اجازه نمیدن پای امریکایی ها به کشورشون باز شه چون وقتی فکرشو میکنم که با پول یه سئات معمولی میشه کامارو سوار شد خب دل دماغ برای بی ام و و دوستاش نمیمونه

      1. رامتین

        ۹ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (3254 ديدگاه)

        از نظر اروپاییها سئات بهتر از کاماروست. اونجا ایران نیست!

      2. madjidiano rolambo

        ۹ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        چرا حرف الکی میزنی عزیز من؟!
        اولاً با 20/000 دلار ماشینای صفر کیلومتر خیلی خوب و آبرومندی رو میتونی در اروپا بخری
        ثانیاً واحد پول اروپا یورو و پونده نه دلار ، یه اروپایی با دلار اصلا کاری نداره

        ثالثاً همین سئات که میگی قیمت بعضی مدل هاش رو اینجا برات مینویسم
        سئات Mii قیمتش 14 هزار دلاره
        سئات ایبیزا : 18 هزار دلار
        سئات تولدو : 20 هزار دلار
        سئات لئون استیشن : 22 هزار دلار
        سئات لئون اس تی : 25 هزار دلار
        سئات آتکا : 26 هزار دلار
        این قیمتا رو از سایت سئات بریتانیا برداشتم ، به پوند بود به دلار تبدیل کردم

        در ضمن قیمت کامارو 2 لیتری کوپه که قدرتش 275 اسب بخاره در اروپا 31/755 یوروست که میشه 36 هزار دلار
        شما با 35 هزار دلار در اروپا میتونی سئات لئون کوپرا بخری که 295 اسب بخار قدرت داره

        در ضمن اروپایی ها هرگز ورود ماشین های امریکایی رو ممنوع نکردن
        عرضه ی ماشین های امریکایی در اروپا بر اساس تقاضا صورت میگیره
        یه سئات برای یک خانواده ی اروپایی خیلی کاربردی تر و بهتر از کاماروی پایه هست (با موتور 4 سیلندر خطی 2 لیتری )

        1. Mohammad

          ۹ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (1443 ديدگاه)

          قیمت کامارو در اروپا بیشتر از چیزی که میگید شاید خیلی بیشتر . چون براش تعرفه میزارن در اون صورت قیمتش میشه اون . در حالی که قیمت یه سئات لئون در امریکا با کامارو دو لیتری برابری میکنه واضحه هر اپشن معمولی که رو‌ماشبن میزارن یه چیزی میکشن رو عین پراید خودمون که سیستم صوتی اپشن حساب میشه

  2. mahdy

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    یه بار دیگه گفتم بازم میگم :
    نابودگری مریخی در لباس یک سدان

  3. مهدی

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    M5 واقعا یه هایپرسدان خیلی جذاب وباارزشه.مدل کامپتیشن که دیگه قابل وصف نیست

  4. shirko

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    خودروهای سدان ب ام و به جایی رسیدن که خط و نشان برای خودروهای سوپراسپرت می کشن ، وای به حال روزی که ب ام و خودش سوپر اسپرت بسازه !!

  5. مهدی

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اکثر سدان ها وsuvهایbmwمعیار کلاس خودشون هستن.وسنگ محک واسه باقی خودروسازان هم کلاس

  6. مانی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    بچه‌ها کسی‌ فهمید این رفیقمون فازش چیه؟
    اومده تو پستِ بی‌‌ام و میگه تو اروپا با ۲۰کیلو دلار نمیشه ماشینِ درست حسابی‌ خرید
    پس تو آمریکا کامارو با سئات هم قیمت میشه درنتیجه اروپا ای‌ها میترسن شورولت وارد کنن
    که همین موضوع باعث شده سیستم صوتی واسه پراید آپشن حساب بشه که دل دماغ نمونه واسه بی‌‌ام و دوستان

    1. بهراد

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (537 ديدگاه)

      چرا قیمه هارو میریزین تو ماستا!!!

  7. ستار

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (145 ديدگاه)

    خب الان یک سوال ایجاد میشه
    چراا کمتر اعلام کردن؟مگه خود بی ام و که سازندشه و کلی از این تست ها قبل معرفی خودرو انجام میده ممکنه ندونه ماشینش قدرتش ببشتره؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا