اگرچه از گفتن این سخن ناراحتیم اما دیر یا زود باید با پیشرانههای ۱۲ سیلندر خداحافظی کنیم. ما در عصری زندگی میکنیم که پیشرانههای ۴ و ۶ سیلندر کمحجم به یک قاعده جدید تبدیل شدهاند و نیروگاههای ۸ و ۱۲ سیلندر هیجانانگیز قبلی کمتر از هر زمان دیگری دیده میشوند. دلایل زیادی برای دوست داشتن پیشرانههای ۱۲ سیلندر وجود دارد که مهمترین آنها پرفورمنس چنین نیروگاههای آهنینی میباشد.
یکی از معدود خودروهای ۱۲ سیلندر این روزها بامو سری ۷ و نسخه M760Li xDrive است. این خودرو از پیشرانه ۶.۶ لیتری توئین توربو، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سود میبرد.
قدرت این پیشرانه در روی کاغذ خیلی زیاد نیست. منظور ما این است که قدرت ۵۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری این پیشرانه در دنیایی که برخی خودروهای الکتریکی با خروجی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار جولان میدهند خیلی به چشم نمیآید؛ اما نباید تصور کرد با خودروی کندی روبرو هستیم چراکه ویدئوی پایان نوشتار به خوبی پرفورمنس M760Li را نشان خواهد داد.
در ویدئوی جدید AutoTopNL تست شتاب و سرعت این هیولا در بخشهای بدون محدودیت سرعت اتوبانهای آلمان را میبینیم. همانگونه که خواهید دید این سدان لوکس و بزرگ به راحتی ادعاهای بامو را به واقعیت بدل کرده و این برای خودرویی با جثه و وزن سری ۷ واقعاً احساسبرانگیز است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹۱ ثانیهای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۳.۵۴ ثانیهای نشان دهنده عملکرد بسیار خوب M760Li هستند.
بیشترین سرعتی که روی پشت آمپرها نقش میبندد عدد ۳۰۴ کیلومتر در ساعت است که حداکثر سرعت M760Li نیست چراکه قبلاً شاهد رسیدن این خودرو به سرعت ۳۱۶ کیلومتر در ساعت نیز بودهایم.
[دانلود ویدئو]
محمدرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ارزش کلکسیونی بالایی داره
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰من مانده ام با یک سوال
با اینکه نیستی تو برام
اما چرا من هم چنان
دیوانه واز میخواهمت
تو هر اشاره ات مرا به هر کجایی میبرد با لمس چند ثانیه ات قلبم یه سال تند میزند
ای ساحر ای غارتگر قلب چشمان من به سوی توست به من نگاه کن لعنتی
من تا کی در انحصارت من تا به کی در انتظار منم هنوز تسخیر تو
چه بوده در صدای تو چه بوده راز آن نگاه که کل سلول هام شدن زندانی آن خنده ها
ای ساحر ای غارتگر قلب چشمان من به سوی توست به من نگاه کن لعنتی
من تا کی در انحصارت من تا به کی در انتظار منم هنوز تسخیر تو
در وصف این ماشین این شعر را میتوان گفت
هرچند که من این شعر را نگفته ام
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰شعرش مال کیه؟ نشنیده بودم
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کاوه آفاق
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰من میخواستم قبلا یهه ۷۵۰ ال ای رو تقریبا چهار پنج ماه پیش با جنسیسم معاوضه کنم ، بعد که با خودم فکر کردم و خود صاحبش میگفت استهلاکش بالاس دیگه منصرف شدم
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰هر ماشینی که از اول داشتی
همون بهتره
مگه اینکه دست دوم واقعا واقعا مطمئن باشه
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰باهاتون موافقم البته من خودم سابقه خودرویی که ۴ تا صاحب داشته هم دارم حدود ۴ سال پیش یه ان اف مشکی داشتم که قبل من ۴ تا صاحب داشت
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰سر ۲۰۰ هزار تا خریدمش دقیقا خرجاش از ۲۶۰ شروع شد ، البته خرجاش خداروشکر به گیربکس و موتور مربوط نمیشد و چیزایی مثل گرمکن صندلی راننده ، چراغ جلو ، چراغ عقب و چراغ سقف دچار مشکل شدن البته من هم چنتا کار عحیب باهاش کردم مثلا داشتم دکمه تنظیم ارتفاع صندلی رو پیدا میکردم بعد محکم دستم خورد بهش قابش شکست . البته واقعا نسبت به اینکه ۲۰۰ هزار کارکرد داشت و تازه چند لکه رنگم داشت از نظر موتوری سرحال بود ولی دیگه دیدم خرجاش دارن زیاد میشن فروختمش و یه سیویک خریدم ، بعدشم خب یه جنسیس خریدم که الانم دارمش و خداروشکر خیلی ماشین خوبیه
taha malek
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰من به جای شما بودم gt 86 میگرفتم با یه تیونینگ ساده از جنسیس هم بهتره حالا من بجای شما نیستم:)
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا طاها جی تی ۸۶ ماشین قابلی هست ولی از اونجایی که بنده عیال وارم نمیتونستم یه ماشین کوپه بخرم هر چند روی کاغذشتاب جنسیس از جی تی ۸۶ بهتره حالا باید در عمل ببینیم که البته فکر نکنم زیاد فرق کنه ولی به هر حال
نعمت اله آزموده
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰انسان بسیار بسیار شریفی بودن که تو معامله خودشون این نکته رو گفتند
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بله ، البته ایشون دوست پدر بنده بودن و چون همدیگرو میشناختیم ، قبل از خرید یک روز ماشین رو در اختیارم گذاشتند و نکات نگهداری و آپشن ها و اینجور چیزهارو به من یاد دادن و گفتند که چون ماشین موتور پر حجمی داره و تقریبا مال ۱۱ سال پیشه نیاز به نگهداری دقیق داره و یکم هزینه هاش هم بالاس
محمدهادی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰داداش این ماشینا بدرد منو شما که هم میخوایم با پرستیژ باشیم هم باهزینه کم نمیخوره
بی ام و سری ۷ رو کسی میخره که محدودیت مالی آنچنانی نداره و از ثانیه های بی ام و سوار شدن نهایت لذتو میبره
برا ماها نهایتا همون ماشین چینی کره یی ها مناسبه
ضمنا بی ام و بازای کارکشته بلدن چطوری ازماشین استفاده کنن تا متحمل کمترین هزینه ها شن
من یک بی ام و باز هستم…
Amirreza
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰۹بله درست میگین حتی مدل های قدیمی سری ۷ با اینکه قیمتشون خیلی بالا نیست مال آدمایی هست که پول اینو دارن که هزینه های استهلاکشو بدن
حمزوی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰چقدر آدم بیکار هر روز اینجا پلاس هستند و نطق میکنن. با فیسبوک و اینیستا و واتساپ اشتباه نگرفتین؟؟؟
زیزیگولو
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰تردد روزانه ماشینایی که راننده هاشون اگزوزاشون رو دستکاری کردنو آلودگی صوتی درست میکنن خیلی اعصاب خورد کن شده چون این تازه به دوران رسیده هایی که اگزوز پراید و ۴۰۵درو دستکاری میکنن که مثلاً صداش قشنگتر بشه ولی نه تنها صدای قشنگی نداره حتی با اصوات گوشخراش و ناهنجار شهروندا رو را تو خونه هاشون و محل کارو خیابونو معابر کلافه و مستاصل میکنن جوری که حتی آدم باشنیدن صدای این ماشینا دچار بیماری روانیو جنون آنی میشه ….. آخه یکی نیست به این لامصبا بگه اون ماشینای اسپرت و سوپراسپرت اروپاییو آمریکایی که صدای اگزوزشون قشنگو گوش نواز هستش بخاطر اینه که یه عده مهندس به صورت علمی روش کار کردن ولی شماها رفتین سر کوچه ماشینتونو دادین به اوس غصنفر اگزوزشو دستکاری کرده صدای کرگدن و گُراز میده
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰آره مثلا یارو پرایدش شتابش ۳۰ ثانیس بعد سرعتش ۳۰ تاس ، صدای دوج وایپرو میده رو سرعت ۲۷۰ تا گپ، اصن اعصاب ادمو خورد میکنه
زیزیگولو
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰عمراً اکه صدای دوج وایپر بدن ، همونطوری که گفتم صدای گراز میدن
گربه سرابی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰عجب غرشی ?
حیف که چن سال دیگه فقط صدای ویز ویز برقی ها رو باید بشنویم ?
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰راسیتش من یه بار رفته بودم تهران یه 730 دیدم و هنوز در عجبم و ناراحتم که چرا ازش عکس نگرفتم
ماکان
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام . می خواستم بپرسم که آیا کسی می داند که معمولاً به چه دلیل بین بی ام و آلپینا B7 و برخی خودرو های دیگر که میشه گفت یجورایی رقیب مستقیم این خودرو هستند مانند بنز S63 AMG و …. ، خیلی از مواقع یا حتی هرگز درگ برگزار نمی کنند ؟
MASIHA
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰چون ماهیت لوکس دارند و شتاب و سرعت اهمیت بالایی در این کلاس ندارند.
ماکان
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ممنون .
احمدرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰نمیدونم چرا از این موتور قدرت بیشتری نمیگیرن ؟
این موتور حداقل باید ۷۵۰ تا ۸۰۰ اسب قدرت بده
۶۶۰۰ سی سی با دو توربو
دیگه حداقل اندازه حجمش یعنی حدود ۶۶۰ اسب باید بگیرن ازش
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰آره مثلا یارو پرایدش شتابش ۳۰ ثانیس بعد سرعتش ۳۰ تاس ، صدای دوج وایپرو میده رو سرعت ۲۷۰ تا گپ، اصن اعصاب ادمو خورد میکنه
Amir
۱۰ دی ۱۴۰۰دوستان یکی بمن بگه این ماشین خوبی هست اخه گیرکردم bmw xb7 بگیرم یا bmw m7760i یکی بگه کدوم بهتره اصلا همین m7760i خوبه