این بار میخواهیم یک کار عادی را گزارش کنیم: تخت گاز بامو M3 در وطن خود یعنی اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان! وقتی بحث تولید موشکهای زمینی میشود به سختی میتوان از عهده محصولات بامو M برآمد. این شرکت محصولاتی میسازد که چه در نوربرگ رینگ و چه در اتوبان عملکرد درخشانی را بر جای میگذارند. به تازگی کانال یوتیوب AutoTopNL با M3 مجهز به گیربکس دستی به دل جاده زده است.
بامو M3 جدید که با کد G80 شناخته میشود حرفهای زیادی برای گفتن دارد. در پشت این خودرو تاریخچه و میراثی درخشان قرار دارد. G80 همچنین از زبان طراحی جدیدی سود میبرد که شاید باب میل افراد زیادی نباشد اما قطعاً تمایز بسیار زیادی دارد. هرچند شاید بتوان گفت گاهی اوقات پرفورمنس بسیار عالی این خودرو برادر کوپهاش یعنی M4 تحت تأثیر جلوپنجره بسیار بزرگ قرار میگیرد.
بههرحال امروز میخواهیم درباره سرعتهای بالای بزرگراهی صحبت کنیم. بامو M3 در دو نسخه استاندارد که و کامپتیشن عرضه میشود که در نسخه اول از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۷۳ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متر سود میبرد. نسخه کامپتیشن نیز از همین پیشرانه استفاده کرده اما بهبودهای رخ داده باعث کسب قدرت ۵۰۳ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری شدهاند.
اگر به دنبال گیربکس دستی در M3 هستید باید مدل پایه را انتخاب کنید. متأسفانه قدرت و گشتاور اضافی مدل کامپتیشن برای گیربکس دستی سنگین هستند و بنابراین برای تعویض دندهها توسط دستان خودتان باید به سراغ مدل استاندارد بروید.
اگر به دنبال یک سوپر سدان چهارفصل هستید بهتر است منتظر نسخه چهار چرخ محرک این خودرو بمانید که قول شتاب بهتر را داده است. اگرچه سیستم چهار چرخ محرک در تستهای پرسرعتی همچون تخت گاز در اتوبان کمک خیلی زیادی نمیکند اما بر کاربردی بودن این خودرو در شرایط آب و هوایی مختلف میافزاید.
[دانلود ویدئو]
MAHDI
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰نسخه M3 معمولی بود اما خیلی جذابه رنگش و نسخه دستی.
همین خودرو رو تو اتوبان هم تست کرده این کانال که اون کلیپ جذاب تر بود چون دوربین داخل کابینه و تعویض دنده های این ماشین دیدنش لذت بخشه.
زیزیگولو
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰واسه خیلیا فقط گیربکس دستی راضی کننده هستش چون تعویض دنده بهشون حس خوبی میده و گرفتن دسته دنده و استفاده مناسبو به موقع از کلاچ و همینطور احساس کنترل ماشین توسط راننده از مواردین که تجربه ی رانندگی با ماشینای گیربکس دستیو هیجان انگیز میکنن
محمد رستمی نژاد
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰عالی تر از این نمیشه
برقیه جارو برقی BG
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان ببخشید به کامنت اول ریپلای زدم ببخشید
ببخشید طریقه درست تعویض دنده چطوره چه در سرعت زیاد و چه در سرعت کم و چه در رانندگی معمولی
تورو خدا جواب بدید ممنونم
Audi e_tron gt
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی ها طراحی m3 و m4 را نمی پسندند اما من طراحی m4 را دوست دارم اما m3 را نه هر چند تفاوت زیادی در طراحی شان نیست اما اگر دقت کرده باشید m4 جلو و عقبش کمی فرق دارد و زیبا تر است
JANGI
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰این تیتر های یه طرفه،جانبدارانه،خنده دار و بچه گانه فقط از شاهین احمدزاده بر میاد
شاهین احمدزاده تبریک میگم بهت
از سال 95 که خواننده ی پست های پدال بودم از هیچ کدوم از نویسنده های پدال تیتر های این شکلی ندیدم جززز شاهین احمد زاده
JANGI
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰شاهین احمدزاده امیدوارم این حرف من رو به عنوان انتقاد در نظر بگیری نه تیکه انداختن
porsche
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰جنگی جان من از روز معرفی ۹۱۸ اسپایدر تا الان تو پدال بودم (اما بدون اکانت)
از سطح علمی کامنت هات میشه به قدمتشون پی برد ?
مهراد
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰تیتر جذاب و باحال بود مثل همیشه
یه طرفه ، جانبدارانه و … که گفتید رو درک نمیکنم
من سالهاست از سایت پدال لذت میبرم و امیدوارم به همین روند ادامه بده
ایران
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای احمد زاده و دیگر دوستان که زحمت ترجمه رو در سایت پدال میکشن اصل وفاداری رو رعایت میکنن و عینا ترجمه رو انجام میدن بنده نزدیک به هشت ساله این سایت رو دنبال میکنم بسیار عالی و فنی هست
ممنون اقای احمد زاده
شاهین
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام وقت بخیر
ممنون از لطف و محبت شما. در هر صورت جلب نظر همه افراد امریست ناممکن و من هم به این موضوع واقفم. ضمن اینکه بعضی دوستان اطلاع زیادی درباره بحث های ژورنالی و جذاب تر کردن خبرها ندارن و خب مشکلی هم نیست.
مخلص همه عزیزان
JANGI
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰جذاب کردن خبر ها با یک تیتر جذاب یک تکنیکه و کاملا درسته اما به شرطی که برای تمامی برند ها استفاده بشه
وگرنه از واژه ی یک طرفه استفاده نمیکردم
RezaRs
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰یعنی هر تیتیری از سری ۴ و سری ۳ جدید بود بگه تخته گاز با خوک ؟
Amirreza
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰گیربکسای دنده ای برای پیست و درگ و اینا خیلی عالین منم خودم دوستشون دارم ولی چون من هرروز توی پیست فلوریدا نیستم و مسابقه درگی هم برگزار نمیکنم و اکثرا تو شهرم خیلی برام اعصاب خورد کنن ، در بی ام و هم باید بگم که این نسل از نظر فنی نسلای قبلی رو نابود میکنه ولی حیف که قیافش زیاد قشنگ نیست
محمد رستمی نژاد
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ببین خب تغیر نسل اتفاق افتاده
پس قطعا باید پرفورمنس بهبود یابد
چیزعجیبی نیست
مگه شتابش چند ثانیه بهبود یافته که میگی نسل هایقبل رو نابود میکنه
شتاب ماشین چند دهم ثانیه بهبود یافته که چون تغیر نسل پیش اومده امری عادی هست
خیلی هم عجیب نیست
خوشنام
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰نمای عقب رو از روی کیا اپتیما کپی کرده که قشنگ از آب دراومده ولی نمای جلوش بینهایت زشته با اون جلوپنجره بزرگ
Mohamad rahmati
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰معمولا کرهای ها وحتی ژاپنیها کپی کارن ، و از روی المانیها کپی میکنن نمیشه قبول کرد که کپی اپتیماست،ولی چه لذتی داره همچین ماشین قلدری با دنده دستی!