با تولید اولین نسل X6 در سال ۲۰۰۸، بامو سگمنت جدید کراس اوورهای کوپه را پایهگذاری کرد. البته اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، اولین بار سانگ یانگ بود که با خودروی عجیبوغریب اکتیون دست به ساخت کراس اووری کوپه زد اما این بامو بود که به مدد تیم بازاریابی قوی خود توانست کراس اوور کوپه را محبوب کند. از آن زمان تاکنون چندین خودروساز دیگر نیز مدلهای خاص خود را روانهی بازار کردهاند.
در سال ۲۰۱۴ بامو با ارائهی مدل X4 دست به ساخت نمونهای کوچکتر زد و حالا میخواهد بازهم کراس اوور کوچکتری با نام X2 را معرفی نماید. این خودرو که سال قبل و در پاریس بهصورت مفهومی به نمایش درآمد احتمالاً قبل از پایان سال به فرم تولیدی معرفی خواهد شد و تا آن زمان شاهد چندین تست بوده تا بامو از موفقیت این خودرو نیز همانند برادرهای بزرگتر مطمئن شود. درست همانند X6 که نسخهی اسپورت تر X5 بوده و X4 نیز نمونهی دینامیکتر X3 به شمار میرود، بامو X2 نیز تلاش خواهد کرد تا مدل جذابتر X1 باشد.
با نگاهی به تصاویر جاسوسی میتوان فهمید که خط سقف X2 به اندازهی برادران بزرگتر خمیده نیست بنابراین فضای سر عقب و صندوق بار خیلی کاهش نخواهد یافت. این حقیقت که کاربردی بودن خودرو تحتالشعاع فرم بدنه قرار نمیگیرد قطعاً خبری خوب است اما برخی منابع میگویند X2 از تمایز کافی نسبت به X1 برخوردار نخواهد بود.
حسین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اگه جلو پنجره و طراحی چراغ هاش مثل کانسپتش باشه عالیه با قابلیت x-drive و موتور های ۶ سیلندر خطیش
peyman
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶قدیما تو اصلاندوز پادگان اموزشی بود بهش میگفتیم جهنن سبز .!!یاد اونجا اوفتادم??
Daniel
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶خدا کنه فقط تو آمریکا تولید یا مونتاژ نشه لااقل بیاد ایران ببینیمش. در همین حد کافیه.
Ahmad
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶خدا کنه دقیقا مثل کانسپتش باشه.چون خیلی قشنگه.
به قول جرمی کلارکسون وقتی bmw m2 رو تست میکرد:
“یه عده مهندس درستش کردند که واقعا کارشون رو بلدن و میدونن دارن چه غلطی میکنن”
فیصل
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اینقد گفتیم چراغا رو نچسبون به جلو پنجره بالاخره قبول کردن. ی پیروزی بزرگ برای پدالیها
رامتین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان شکی نیست که x2 طراحی زیباتری از x1 داره و در مقالات زیادی که تا الان خوندم همگی حاکی از مشخصات موتوری برابر با x1 داره. یعنی بهترین موتورش مانند x1 موتور 2لیتری توربو 230 اسبی هست. جالبه ابعاد ماشین نیز مشابه x1 بوده و کمی بزرگتر هست. قیمت جهانیش هم تنها 2000دلار گرونتر از x1 تخمین زده شده (سایت cardriver) و بنابراین در ایران با حدود 350 تومن عرضه میشه. حال سئوالم اینه:
با توجه به نمایندگی های ایرتویا و پرشیاخودرو از نظر قطعه و خدمات به کشور (خصوصا شهرستانها) بین بی ام و x2 و لکسوس nx جدید که اواخر امسال نیز به ایران خواهد آمد (مدل2018 که چند روز پیش با فیس لیفت ملایمی ارائه شد) که این دو از نظر توان و قیمت هم بسیار مشابه اند و حتی از نظر ابعادی هم نزدیک به همند (با اختلاف ناچیز لکسوس بزرگتره) و حتی قیمت مشابه، کدوم گزینه برتری برای خرید تو ایران (خصوصا شهرستانها) هست؟ منظور گزینه بهتر نه اینکه حالا بگیم آلمان تکنولوژی بالاتر داره یا …. بهرحال اینجا ایرانه. ممنون میشم.
Parvaz
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶تا وقتی از نزدیک نبینیم x2 رو نمیتونیم با nx مقایسه کنیم… ماشینی که هنوز به تولید انبوه نرسیده نمیشه با خودرویی که چند ساله تو کشور خودمون وارد میشه، مقایسه و تحلیل کرد!!!
رامتین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶درسته اما در بدترین حالت مثه x1 میشه. حال بین x1 و لکسوس نظرتون چیه؟ یعنی فرض کن شما میخوای بخری و علاوه بر بحث فنی و کیفی به خدمات هم توجه داشته باشی. چرا که مثلا قطعه ایش خراب بشه و گیر نیاد چه حالی پیدا میکنی. ممنون
mohsen
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶طراحی محشر اینو به کل لکسوس ترجیح میدم
از نظر من وقتی از نزدیک به طراحی های چراغ جلو لکسوس نگاه میکنی + داخلش فاجعس
SRT VIPER
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ولی ایکاش ستونc مثه x4وx6میشد