چندماهی بیشتر به رویداد پردهبرداری از بامو X2 در فرانکفورت آلمان باقی نمانده که طبق روال پیشین، امروز نیز اینترنت میزبان تصاویری دیگر از این خودرو بود.
این SUV (و یا به قول کمپانی مادر، SAV) در حال انجام تستهای جادهای خود بود که عکاسان ماجراجو، چند عکس دیگر هم به مجموعه تصاویر لو رفته آن افزودند. حتی این بار فضای داخلی خودرو نیز از چشم تیزبین دوربین آنها در امان نمانده است. بااینوجود، استتار بیرونی شرکت مادر جواب داده و بهجز تعدادی ویژگی کلیدی، چیز زیادی از طراحی نهایی خودرو دستگیرمان نمیشود.
درست مثل برادرانش X4 و X6، X2 نیز از همان طراحی شبه کوپهای معروف بهره میبرد. نمای کناری خودرو شباهت بسیاری به مزدا CX-5 داشته و جلوی خودرو نیز جولانگاه اِلمانهای بسیاری از طراحی مدل کانسپت است؛ اما چراغهای جلو عریضتر شده و همچنین هواکشهای زیر جلوپنجره دستخوش تغییراتی شدهاند. طول و عرض خودرو نیز به طرز قابلتوجهی از X1 بیشتر بوده و برآمدگی پشت آن نیز کوتاهتر گشته است. تغییرات اما در پشت خودرو محسوسترند؛ اسکیدپلیت بزرگ و بدقواره همراه با اگزوزها رفته و جایشان را به اسکیدپلیتی کوچکتر و اگزوزهای تکی داده و چراغهای عقب نیز کمی اضافه وزن پیدا کردهاند.
درون خودرو نیز شاهد کنترلر معروف iDrive، غربیلک فرمان سهشاخه و سیستم اطلاعات و سرگرمی بامو X1 هستیم. همانگونه که از شواهد امر برمیآید، X2 تصمیم گرفته تا درباره کابین خود، آنقدرها از رسم و رسوم خانوادگی دور نشود.
بامو X2 پلتفرم UKL خود را نیز از برادر کوچکتر، X1، به عاریه گرفته است. طبق رسم عادت، نسخه معمولی دیفرانسیل جلو خواهد بود ولی با کمی شل کردن سر کیسه، مدل چهارچرخ متحرک xDrive نیز در خدمتگذاری حاضر خواهد بود. نیروی این مرکب ژرمن، کارِ دست یک سری از موتورهای دیزل ۲ لیتری با نامهای xDrive18d، xDrive20d و xDrive25d است که به ترتیب ۱۴۸، ۱۸۷ و ۲۲۷ اسب بخار تولید میکنند. همچنین مختارید که از بین جعبهدنده شش سرعته دستی و یا انواع اتوماتیک آن، یکی را برگزینید.
ازجمله گزینههای بنزینی که از همان ابتدا در دسترس خواهند بود میتوان به xDrive20i با موتور ۲ لیتری توربوشارژ با ۱۸۹ اسب بخار نیرو و مدلی دو لیتری و ۳۰۰ اسب بخاری اشاره کرد.
طبق برنامهریزیهای انجام شده، شهریورماه و در نمایشگاه فرانکفورت، بالاخره چشممان به جمال X2 روشن خواهد شد و وی اوایل سال آینده و پیش از رونمایی از X7، به بازار آمده و با قیمتی حدود ۳۰ هزار یورو، تنها جای خالی بین SUV های سری X این کمپانی را پر میکند. ازجمله رقیبان X2 میتوان به رنج روور اِووک، لندروور دیسکاوری اسپورت و ولوو XC60 اشاره کرد.
مهدی بازیار
۲۳ تیر ۱۳۹۶درود
لازم به ذکره که در این متن ” نیروی این مرکب ژرمن، کارِ دست یک سری از موتورهای دیزل 2 لیتری با نامهای xDrive18d، xDrive20d و xDrive25d است که به ترتیب 148، 187 و 227 اسب بخار تولید میکنند. ”
عبارت xDrive18d پیش از xDrive20d قرار داره و بنابراین 18dدارای 148 اسب و 20d دارای 187 اسب بخار نیروست. متاسفانه وقتی بین دو عبارت انگلیسی از ویرگول استفاده بشه، جای اون عبارت ها تغییر میکنه.
عین همین مشکل در عبارت “درست مثل برادرانش X4 و X6، X2 نیز از همان طراحی شبه کوپهای معروف بهره میبرد.” اتفاق افتاده که X2 با X6 جا به جا شده.
بنده متاسفم که این مشکل پیش اومده و سعی می کنم تا دوباره شاهد این مشکل نباشیم.
سپاس
Amir Schumacher
۲۳ تیر ۱۳۹۶چقدر باشکوهه !!!
اونی که جلوش هست احتمالا زدفایو باشه
Hossein
۲۳ تیر ۱۳۹۶استایلش فوق العادس.ولی بنظرم طراحیه جلوی x1 جالب نیس انگار شبیه اونه
Bilbo
۲۳ تیر ۱۳۹۶اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است….
فرشاد
۲۳ تیر ۱۳۹۶چطور روشون شد داشبوردش رو بپوشونن؟!
Khosrow
۲۳ تیر ۱۳۹۶تصاویر جاسوسی ه سوپر اسپرت ها و بعضی مدلهای ریشه دار جذابه / 2روزه متولد شده ها دیگه چه جاسوس بازی داره؟ مگربرای رقبا ..
Kamran
۲۳ تیر ۱۳۹۶تـو شاسـی بـلند هـای بی ام و
فقط x5 بقیش سوسول بازیه
ماکان
۲۳ تیر ۱۳۹۶میگم اون سر اگزوز هایی که توی مدل کانسپت بود خیلی خوب بود کاش اونو میذاشتن یکم جذابیت بیشتر داشت
http://arabsauto.com/wp-content/uploads/2016/09/ArabsAuto-BMW-X2-Concept-2016-4.jpg
رامتین
۲۳ تیر ۱۳۹۶دوستان آکورد 2018 معرفی شده. یکم دلسردم کرد. آقا سینا حتما ببین.
فرشاد
۲۴ تیر ۱۳۹۶اتفاقا طراحیش در عین ساده شدن، زیباتر شده.
رامتین
۲۴ تیر ۱۳۹۶زیاد موافق نیستم. مثلا بی ام و x3 را در نظر بگیرید. مدل جدیدش امسال اومد. بخوای نظرسنجی کنی از 1000 نفر 990 نفر میگن بهتر شده. دیگه چیزی که تابلوس باید شک داشت؟ اما در وبلاگ خود هوندا از 50 نظر، حدود 35 نفر گفتن اصلا زیبا نشده. یکی گفته بود که همون آکورد 2017 را نگه میدارم. دوست عزیز وقتی چیزی بهتر شده باشه بشدت نظر مخالف، کمتر میشه اما چون روی هوندا نظرات مخالف زیاده، یعنی یه ضعف در طراحی. حال ممکنه شما جز 20درصدی باشی که از طراحیش خوشت اومده. مهم غالب نظرات مردمه.