تابستان سال پیش بود که مرسدس و بامو یک همکاری مشترک برای توسعه نسل بعدی تکنولوژیهای خودران و پارک خودکار را کلید زدند. گفته میشد این تکنولوژیها در سال ۲۰۲۴ وارد خودروهای سواری خواهند شد.
اما حالا این دو شرکت بهصورت موقت اقدام به تعلیق همکاریها کرده و روی مسیر توسعه شخصی خود که شاید شامل همکاری با شرکتهای دیگر باشد تمرکز کردهاند.
مرسدس و بامو تأکید کردهاند همکاری آنها شاید در آینده از سر گرفته شود. یکی از اعضای هیئتمدیره بامو گفته است:
ما بهصورت سیستماتیک توسعه بیشتر تکنولوژی و پلتفرم خود با شرکایی همچون اینتل، فیات-کرایسلر و Ansys را ادامه میدهیم. نسل فعلی تکنولوژی ما ظرفیت بسیار قوی و پایداری دارد. با وجود حسگرهای بسیار قوی و توان محاسباتی بالا، سیستم ماژولار ما باعث شده در موقعیت فوقالعادهای قرار گرفته و هر آنچه را که مشتریان نیاز دارند در اختیارشان قرار دهیم.
به همین منوال یکی از مدیران مرسدس نیز اظهار داشته است:
دیجیتالی سازی یک ستون استراتژیک مهم برای مرسدس بنز است. برای آماده شدن در برابر چالشهای آتی محیط متغیری که خواهیم داشت احتمالات همکاری با شرکایی خارج از صنعت خودرو را بررسی میکنیم.
اگرچه این دو شرکت مشهور اقدام به تعلیق همکاری در زمینه تکنولوژی خودران کردهاند اما در سایر زمینهها همچنان با یکدیگر همکاری خواهند کرد. در سال ۲۰۱۵ بود که مرسدس و بامو با آئودی همکاری کردند تا پلتفرم HERE را بخرند. مرسدس و BMW همچنین در سال پیش سرویسهای حملونقل یکدیگر را در جوینت ونچری جداگانه به اشتراک گذاشتند.
MASIHA
۱ تیر ۱۳۹۹به به چه بشود…
انصافا یچیزی رو دقت کردید دوستان
بنز و بیمر تو صفحه اینستاگرام عکس ماشینای همدیگه رو میذارن
شوخی های مجازی می کنن و به همدیگه تو صنعت خودرو سازی کمک میکنن.
اونوقت ما اینجا (با عرض معذرت) خودمونو پاره میکنیم و هرچی سند و مدرک و فحش بلدیم بهم میدیم و میگیم تا ثابت کنیم که کدوم بهتره!!
….
meysam
۱ تیر ۱۳۹۹تو بازاری که هیچ تنوعی نداره و فقط از روی کاغذ باید نظر داد این چیزایی که شما میگی خیلی عجیب نیست.
ولی تغییر رو باید از یه جایی استارت زد. نمیشه که همیشه همینجوری جلو رفت
یانکی
۱ تیر ۱۳۹۹کل آلمان میخواد متحد بشه شاید 2024 بتونن پارک اتوماتیک رو بزارن رو ماشیناشون.خخخخ.تا اون موقع آمریکاییها ماشیناشون میرن نوندهم میگیرن.والا.در حال حاضر اتو پایلوت تسلا و سوپر کروز کدیلاک موجود هست برا خودران و فاصله زیادی با دیگران دارن.مخصوصا تسلا که بعید پیدونم کسی حتی نزدیکش بشه.درود بر ابر قدرت اول دنیا آمریکا
meysam
۱ تیر ۱۳۹۹بهتر از تسلا سیستم اوپن پایلوت شرکت commai که اونم آمریکاییه
اتوپایلوت تسلا 7000 دلار و اوپن پایلوت فقط 1000 دلار
اوپن پایلوت بصورت آپشن رو تمام ماشینا از تمام برندها قابل نصبه و تو آزمایشات مشخص شده عملکردش از تسلا بهتره
مقایسه اتوپایلوت و اوپن پایلوت تو یوتوب زیاده حتما برید ببینید خیلی جالبه
Nikzad
۱ تیر ۱۳۹۹ماشین های خودران باید بسیار دقت بالایی داشته باشند در هر زمینه ایی.به همین دلیله که کار سختیه و هزینه بر و خودرو سازان نمیتونند به صورتی حرکت کنند که خودرو رو سریع وارد بازار کنند و قابل اطمینان باشند. من که به شخصه دوست دارم فرمون تو دست خودم باشه ولی مواقعی هست که ادم بعد از ساعت ها کار کردن دوس داره بشینه تو ماشین و فقط استراحت کنه و بیرون رو ببینه و اطمینان کنه که مشکلی پیش نمیاد(از لحاظ تکنولوژی خودران)
ممد ژانگولر
۱ تیر ۱۳۹۹خدا قوت به این دو شرکت معظم
من موندم یا خودشونو زدن به اون راه یا مارو گیر آوردن
بابا تسلا سال جدید ماشیناش کامل خودران میشه
اونوقت اینا با صبوری کامل حرف از پارک اتومات در سال ۲۰۲۴ میزنن
توقع بیشتری ازشون داشتم
ای خدا ?
سینا BMW
۱ تیر ۱۳۹۹میدونی که چقدر برای سیستم خودرانش که قابل اعتماد هم نیست پول میگیره؟؟
بصورت ماهانه باید باهاش برای خودران قرارداد ببندی که حدود ۷۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار میشه.
اینا فقط تبلیغاته، تسلا رودستر هم گفتن ۲۰۲۰ میاد ولی الان ۲۰۲۰ شده ولی خبری ازش نیست،اگه هم بیاد کامل نیست،
ممد ژانگولر
۱ تیر ۱۳۹۹سینا جون داداش
ماهانه ۷۰۰۰$ ???
داداش اشتباه میکنی
۷۰۰۰$ یکبار برای همیشست
یعنی هر چی حقوق میگیری بدی بابت ماهانه ماشینت
نمیشه که
من خودم پیش ثبت نام کردم میدونم جریانش چیه
مهدی ۹۱۱
۱ تیر ۱۳۹۹انگار داری در مورد ایران خودرو و سایپا صحبت میکنی شاید تسلا در خودران والکتریکی جلوتر باشه ولی ابهت بنز و بی امو کجا تسلا کجا
م
۱ تیر ۱۳۹۹الان موقعه اوج گیری سایپا است
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
Bayerische Motoren Werke
۱ تیر ۱۳۹۹اتفاقا 10 روزه اوج گرفته
اهل فن متوجه میشن منظورم چیه
ارادت… .