بی ام و

ب‌ام‌و متعهد به سدان‌ها باقی خواهد ماند!

ب‌ام‌و برندی است که شاید بیشتر به خاطر سدان های اسپورت و دوست‌داشتنی خود شناخته شده اما این برند هم همچون سایر خودروسازان در حال تجربه تغییر سلیقه خریداران است. شاسی بلندهایی همچون X3، X5 و X6 سریعاً به اندازه سدان های شناخته شده این خودروساز محبوب شده‌اند اما این به معنی دست کشیدن از سدان ها نخواهد بود. این را اتوکار به نقل از مدیر طراحی ب‌ام‌و گفته است.

Domagoj Dukec درباره آینده‌ی برند و کراس اوورهای آن سخن گفته و اظهار داشته سدان ها ساختار ظریف‌تری خواهند داشت. کراس اوورها نیز اولویت خود را برای فضاهای زندگی تعریف نشده قرار خواهند داد و آن حس آزاد بودن در مکان‌هایی همچون آشپزخانه، اتاق‌ها و… را تداعی خواهند کرد؛ اما ساختار ظریف یاد شده هدف متمایزی برای هر فضا قائل خواهد شد. به عنوان مثال شما می‌توانید تصور کنید که اتاق و آشپزخانه به‌طور کامل از یکدیگر جدا شده‌اند.

مدیر ب‌ام‌و می‌گوید مشتریان چینی و دیگر کشورهای دنیا ساختار ظریف را ترجیح داده و آشپزخانه‌های آمریکایی را دوست ندارند. بسیاری از خریداران در این کشورها همانند ساختارهای یاد شده سدان ها را ترجیح می‌دهند خودروهایی که فضاهای جداگانه‌ای بین پیشرانه، فضای سرنشینان و بار قائل شده‌اند. در طرف مقابل مشتریان آمریکایی و اروپایی قرار دارند که انعطاف‌پذیری و کاربرد بالای شاسی بلندها را دوست دارند.

ب‌ام‌و کانسپت i4

اگرچه ب‌ام‌و همچنان روی تولید سدان های چهار درب سرمایه‌گذاری خواهد کرد اما ب‌ام‌و می‌داند که استایل بدنه این خودروها باید در عین اینکه آشنا می‌ماند تکامل یابد. Dukec در مصاحبه با اتوبلاگ گفته که مشتریان چینی خواهان استایلی دل‌پذیرتر هستند و همین موضوع می‌تواند توضیح دهنده استفاده از شیشه‌های به اصطلاح شناور و شیشه عقب خمیده‌تر باشد. برای مثال ب‌ام‌و کانسپت i4 دارای دیلایت سوم در پشت درب عقب است که این ویژگی در ب‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه و سری ۴ گرن کوپه نیز دیده شده است. انتظار می‌رود عناصر استایل مشابهی در سدان های چهار درب آتی ب‌ام‌و نیز بکار روند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    بهترین کارو میکنه

  2. رزیتا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    سالای قبل از انقلاب یعنی دهه 40 و دهه 50 و بعد از انقلاب در دهه‌ ۶۰ یه بازرگان به اسم وهاب زاده واردکننده اصلی «بی.ام.و» به ایران بوده

  3. MAHDI

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چه خوووووووب

  4. Hamidreza

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    سری ۳ دوست داشتینه

  5. محمد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    کاره خوبیه

  6. حسین دهمرد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    نمیدونم اسمش تنوعه یا شلوغی.ابعاد سری های مختلف ب ام و خیلی نزدیکه . شاید سری سه و سری پنج کنار هم قرار داشته باشن نشه تشخیص داد چون اندازه شون یه کف دست با هم فرق داره. قیافه ها هم شبیه هم.قیمتا هم نزدیک هم. اینهمه پیچیدگی لازمه؟

  7. Zonda R

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    بی ام و تعداد زیادی سدان تو سبد محصولاتش داره
    سری 2 گون کوپ
    سری 3
    سری 4 گرن کوپ
    سری 5
    سری 7
    سری 8 گرن کوپ

    به نظرم بزودی سدان ها به جایگاهشون برمیگردن

  8. بهراد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (754 ديدگاه)

    آشپز خانه های آمریکایی .خخخ
    من خودم به شاسی بلندا و کراس اور های بزرگ می گفتم یخچال . یا کسی که مثل جانوران 4 پا رانندگی میکنن رو میگم انگار ماشین لباسشوییشو میرونه.
    ماشین باید ریز نقش و دقیق باشه .زیادی کت و کلفت باشه تو کوچه پس کوچه های باریک مثل محله های قدیمی ایتالیا و فرانسه گیر می کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا