چرا بامو Z4 در مقایسه با تویوتا سوپرا کاملاً متفاوت است؟!
۱۳ آذر ۱۳۹۷
۱۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
مقامات تویوتا و بامو روی اینکه نسل جدید سوپرا و Z4 خودروهای بسیار متفاوتی هستند تأکید زیادی دارند. البته این در حالی است که سوپرا و Z4 از پلتفرم و پیشرانههای مشترکی سود میبرند. آدریان فن هوی دونک، مدیر طراحی باواریایی ها میگوید این همکاری اساساً یک گفتوگو با همتای خود در تویوتا بوده است.
او به تاپ گیر گفته است: “او ژاپنی است و من آلمانی اما ما فوراً فهمیدیم که هریک چه خواستههایی از مهندسان داریم. این فقط یک گفتوگو بود که رخ داد. ما فوراً دربارهی نقاط سخت و تناسبات طراحی به توافق رسیدیم.” فن هوی دونک گفته تا زمانی که فرایند طراحی تکمیل نشده تیمهای طراحی دو شرکت با یکدیگر ملاقات دوبارهای نداشتهاند.
بر پایهی خبرهای پیشین، تیمهای مهندسی تویوتا و بامو حدود دو سال با یکدیگر همکاری کردهاند تا فاصلهی بین محوری، پهنا، موقعیت باک سوخت و جایگذاری ستون A مناسب را پیدا کنند. این فرایند در اواسط سال ۲۰۱۴ تکمیل شده و سپس هر شرکت راه خود را در پیش گرفته است.
سوپرای احیا شده ماه ژانویه در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی خواهد شد. جزئیات زیادی از این خودرو منتشر شده است. گفته شده دو پیشرانهی ساخت بامو برای سوپرای بازار آمریکا تدارک دیده شده که یکی از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و دیگری از نوع ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو است. تنها گیربکس در دسترس نیز از نوع ۸ سرعته اتوماتیک است. فروش سوپرای جدید هم از نیمه اول سال آینده شروع خواهد شد. در آینده هم شاید نسخهی داغتر این خودرو توسط بخش پرفورمنس گازو ریسینگ تولید شود.
به همین منوال تولید بامو Z4 جدید هم در تأسیسات مگنا اشتایر اتریش آغاز شده است. فروش این خودرو در آمریکا از مارس ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد و خریداران خواهند توانست همان پیشرانههای یاد شده را انتخاب کنند.
Z4 جدید عقبش و چراغ عقبش خیلی قشنگ هست ولی چراغ جلو و جلوپنجره مشکی و سقف پارچه ای زشت شده برعکس z4 قبلی که چراغ جلو و جلوپنجره و سقف فلزی تاشونده زیبایی داشت و عقب و چراغ عقب بدی داشت=z4جدید رینگش مثل z4قدیم کوچک و شاخه های کمی داره و جالب نیست و هر دو مدل z4 جدید و z4 قدیم رینگ زیبایی نداره = طراحی داخلی z4 قشنگه جدید به غیر از سمت چپ و راست ال سی دی روی داشبورد که حاشیه زیاد داره
اول اینجا میخوام تشکر کنم از مجموعه پدال به خاطر فیلترینگ مناسب بعضی کامنت ها که افرادی در کامنت ها به شخص و فرد اشاره میکنن ( همه میدونن چی میگم ) دوم هم میخوام تبریک بگم به آمریکا دوستان عزیز به خاطر برنده شدن های پی در پی جیپ رانگلر در تست های مختلف
به محض این که بخریش فورن موتور بیمر رو در بیاری پرت کنی یه گوشه ویه موتور 2jz بندازی روش.تویوتا خاک بر سرت که نمیتونی یه 2jz دیگه بسازی.یه z4 رو ورداشتن تغیر قیافه دادن میگن سوپرا.به خدا ارزش سوپراهایه نسل قبل خیلی بیشتره.پر قدرت زیبا پرفورمنس بالا و یه موتور هیولا که هر چقدر تیونش کنی بازم جوابه
به ابعاد ماشین نگاه کن اون موتور حداقل دوبرابر موتور ۴ سیلندر ب ام و وزن داره بر فرض که تو محفظه موتور جا بشه تقسیم وزن ماشین کاملا بهم میریزه ضمن اینکه ۳ لیتری توربو ی ب ام و از نظر قدرت و گشتاور از ۵ لیتری تویوتا سره ب ام و هنرش ساخت همچین موتوراییه اما تویوتا سالهاست این تیپ موتوری نساخته البته اگه موتور GT86 رو فاکتور بگیریم
یعنی تویوتا واسه یدونه سوپرا موتور ۶سیلندر توربو جدید طراحی کنه این همه هزینه تحقیق و توسعه و طراحی که چی بشه خوب بیام و موتور ۶سیلندر توربو داره مثله هلو،چه عیبی داره ازش استفاده کنه؟
عیبش اینه که اگه طرز تفکر شما درست بود یه کمپانی فقط موتر میزد یه کمپانی فقط گیربکس اون وقت سه چهار مدل موتور و سه چهار مدل گیربکس و تعلیق همه ماشینا یکی میشدن فقط قیافشون فرق داشت
net
۱۳ آذر ۱۳۹۷Z4 جدید عقبش و چراغ عقبش خیلی قشنگ هست ولی چراغ جلو و جلوپنجره مشکی و سقف پارچه ای زشت شده برعکس z4 قبلی که چراغ جلو و جلوپنجره و سقف فلزی تاشونده زیبایی داشت و عقب و چراغ عقب بدی داشت=z4جدید رینگش مثل z4قدیم کوچک و شاخه های کمی داره و جالب نیست و هر دو مدل z4 جدید و z4 قدیم رینگ زیبایی نداره = طراحی داخلی z4 قشنگه جدید به غیر از سمت چپ و راست ال سی دی روی داشبورد که حاشیه زیاد داره
net
۱۴ آذر ۱۳۹۷اصلاحیه طراحی داخلیz4 جدید قشنگه به غیر از سمت چپ و راست ال سی دی
Mohammad
۱۳ آذر ۱۳۹۷اول اینجا میخوام تشکر کنم از مجموعه پدال به خاطر فیلترینگ مناسب بعضی کامنت ها که افرادی در کامنت ها به شخص و فرد اشاره میکنن ( همه میدونن چی میگم )
دوم هم میخوام تبریک بگم به آمریکا دوستان عزیز به خاطر برنده شدن های پی در پی جیپ رانگلر در تست های مختلف
Solid Snake
۱۳ آذر ۱۳۹۷هر دوتاش عالی هستن
البته من سوپرا رو بیشتر دوس دارم
امروز داشتم میرفتم دانشگاه
تو جاده دانشگاه به فاصله زمانی 30 ثانیه دوتا تویوتا gt86 خوشکل با کیت اسپرت از کنارم رد شدن
اولی مشکی بود دوم نقره ای
Adak
۱۳ آذر ۱۳۹۷دیگه تویوتا هم مسخره شو در آورد
5-6 ساله میخواد یه سوپرا بده بیرون …
یانکی
۱۳ آذر ۱۳۹۷به محض این که بخریش فورن موتور بیمر رو در بیاری پرت کنی یه گوشه ویه موتور 2jz بندازی روش.تویوتا خاک بر سرت که نمیتونی یه 2jz دیگه بسازی.یه z4 رو ورداشتن تغیر قیافه دادن میگن سوپرا.به خدا ارزش سوپراهایه نسل قبل خیلی بیشتره.پر قدرت زیبا پرفورمنس بالا و یه موتور هیولا که هر چقدر تیونش کنی بازم جوابه
ایمان
۱۳ آذر ۱۳۹۷یک تویوتا با انجین BMW واقعاً عالی میشه این ترکیب
ولی معرفیش خیلی طول کشیده متاسفانه ??
samurai
۱۳ آذر ۱۳۹۷یک شکست واسه تویوتا اگه موتورش بی ام و باشه
موتور کم داری که این لوس بازیو میکنی موتور وی 8 ال سی رو بذار روش
علیx76
۱۳ آذر ۱۳۹۷به ابعاد ماشین نگاه کن
اون موتور حداقل دوبرابر موتور ۴ سیلندر ب ام و وزن داره
بر فرض که تو محفظه موتور جا بشه
تقسیم وزن ماشین کاملا بهم میریزه
ضمن اینکه ۳ لیتری توربو ی ب ام و از نظر قدرت و گشتاور از ۵ لیتری تویوتا سره
ب ام و هنرش ساخت همچین موتوراییه
اما تویوتا سالهاست این تیپ موتوری نساخته
البته اگه موتور GT86 رو فاکتور بگیریم
af.1024
۱۴ آذر ۱۳۹۷اونم سوبارو ساخته…
مانی
۱۳ آذر ۱۳۹۷یعنی تویوتا واسه یدونه سوپرا موتور ۶سیلندر توربو جدید طراحی کنه
این همه هزینه تحقیق و توسعه و طراحی که چی بشه
خوب بیام و موتور ۶سیلندر توربو داره مثله هلو،چه عیبی داره ازش استفاده کنه؟
Omid
۱۴ آذر ۱۳۹۷عیبش اینه که دیگه سوپرا نیست همون z4 عه با لباس متفاوت
Alireza
۱۴ آذر ۱۳۹۷عیبش اینه که اگه طرز تفکر شما درست بود یه کمپانی فقط موتر میزد یه کمپانی فقط گیربکس اون وقت سه چهار مدل موتور و سه چهار مدل گیربکس و تعلیق همه ماشینا یکی میشدن فقط قیافشون فرق داشت