بی ام و

تکنولوژی هوشمند انتقال قدرت در ب‌ام‌و M5 جدید

افراد باهوش و نابغه همانند هم فکر می‌کنند و به نظر می‌رسد که مرسدس بنز و ب‌ام‌و ایده‌های مشابهی درباره‌ی چگونگی هیجانی‌تر کردن سوپرسدان های خود دارند. طبق گفته‌های ب‌ام‌و بلاگ، راننده‌های نسل جدید F90 M5 ظاهراً خواهند توانست تنها با فشار یک دکمه خودروی خود را به‌صورت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل دربیاورند. این تکنولوژی شبیه سیستم بکار رفته در مرسدس-ای ام جی E63 AMG است که به راننده اجازه می‌دهد تا با فعال کردن حالتی که شرکت آن را حالت دریفت می‌نامد تنظیمات متفاوتی را برگزینند.

2018-bmw-m5-spy-photos-in-mojave-desert1
متأسفانه هیچ منبعی ذکر نکرده که اصل این جزئیات از کجا نشأت می‌گیرند. اگر این اخبار درست باشند، سیستم یاد شده طرفداران M5 فعلی را خوشحال خواهد کرد. راننده‌ها می‌توانند در زمانی که جاده‌ها لغزنده هستند قدرت را به هر دو اکسل فرستاده و در روزهای گرم تابستانی نیز نیرو را تنها به چرخ‌های عقب بفرستند. اخبار پیشین بیان می‌داشتند که نسل آینده‌ی M5 یا تنها دو دیفرانسیل خواهد بود یا اینکه این سیستم را به‌صورت آپشن عرضه خواهد کرد.

2018-bmw-m5-spy-photos-in-mojave-desert4
ب‌ام‌و هنوز به‌صورت رسمی چیزی درباره‌ی نسل آینده‌ی M5 منتشر نکرده اما شایعات فراوانی وجود دارد مبنی بر اینکه این خودرو همانند مدل فعلی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری بای توربو خواهد داشت. هرچند مهندسان خروجی پیشرانه را به حدود ۶۲۶ اسب بخار خواهند رساند. البته انتظار همین افزایش قدرت را نیز داریم زیرا جدیدترین مدل M550i xDrive سریع‌تر از نسخه‌ی استاندارد M5 فعلی است. صرف‌نظر از نوع پیشرانه، رئیس بخش M فرانک ون میل گفته که این سوپر سدان در لیست آپشن های خود گیربکس دستی نخواهد داشت. طبق گفته‌های این مدیر ارشد تقاضا برای گیربکس دستی بسیار پایین است.

تصاویر جاسوسی نسل جدید M5 نشان‌دهنده‌ی تغییرات کوچک از جمله نمای جلو و عقب گیراتر است. استفاده از پلتفرم CLAR ب‌ام‌و نیز باعث وزن کمتر این خودرو شده است. برای مثال سری ۵ استاندارد با شاسی جدید خود ۲۲۰ کیلوگرم سبک‌تر است.

bmw-m52

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. سهیل

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (222 ديدگاه)

    یعنیا عاشق این حرکت های غافلگیر کننده کمپانی ب ام و هستم
    همیشه داره روبه جلو حرکت میکنه

    1. Parvaz

      ۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (404 ديدگاه)

      یا خدا چقدر خوبه نسل جدید m5 چه اُبهتی داره لامصب

    2. peyman

      ۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      قلبممم

  2. سیدامین فاخر

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    سیستم چهار چرخ متحرکش واقعا محشره
    یه سوپر سدان لوکس عملکرد محور

  3. فرشاد سجادیان

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    مقایسه M5 جدید و E63جدید. . . اوووف!! چه‌ شود!! دو غول تا دندان مسلح 💪⚠️ احتمالا بزرگترین و هیجانی‌ترین مقایسه سال‌ میشه 😍☠️🔞

    1. Bavaria

      ۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      موافقتم بدجور
      دو برادر ناتنی
      دو گرگ
      دو دشمن تشنه به خون هم
      استقلال و پرسپولیس (یا رئال و بارسا!!!!! ☺)
      فینال بوکس جهانی
      وزیر جنگ دو کمپانی
      دو گلادیاتور
      تنها مقایسه ماشینی که میتونه به من استرس وارد کنه

    2. نوید جهرمی

      ۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      هر چه رقابت نزدیک تر، دل عاشقا شادتر. وقتشه جگوار و آئودی هم دس به کار شن. آلفا هم یه مدل برای این کلاس بزنه. وای چه شود.

  4. AK_007

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    این قابلیت فک کنم تو بعضی خودرو های آفرودی وجود داره ک میتونی دیفرانسیلو انتخاب کنی و دیدن چنین قابلیتی رو چنین ماشینی فوق العادست!

  5. elemento

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    عکس آخریش واقعا قشنگه…
    در سری ام ، ب ام و ، علایق من به ترتیب
    m6
    m7
    m5
    m4
    m3
    m2
    چه جالب ، تقریبا ترتیب همون مدل ها شد.
    اینم یکی دیگر از هنر های BMW ، خودروهاش رو بر طبق علاقه ی من نام گذاری کرده

  6. The Grand Tour

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    من بی ام و ها رو به ترتیب زیر دوست دارم:
    m4
    m6
    m1
    m2
    ,m5
    m7
    m3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا